• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Není to úplně supr-trupr přesnej test, ale zkus tohle.
1) ráno až bude auto úplně studený tak PŘED NASTARTOVÁNÍM otevři kapotu, zkoukni jestli je v expanzce voda ideálně blíž k rysce Full (když tak dolej FL22), pak otevři víčko chladiče a koukni jestli je tam voda (když tak dolej FL22, víčko nezapomeň pořádně zavřít !!!)
2) potom auto nastartuj, dej teplotu foukání vzduchu do kabiny na nejteplejší a klidnou jízdou auto plně ohřej (cca 10km jízdy)
3) až bude auto plně ohřátý tak tomu šlápni trochu na krk a aspoň 5km to prožeň v otáčkách
4) jen co to takhle proženeš tak zastav, chcípni motor a hnedka otevři kapotu a pořádně z boku koukej na expanzku jestli v ní neuvidíš běhat bubliny (občas jsou i slyšet jak tam bublají) - pomůže i přiložení světýlka třeba na telefonu přímo na expanzku, která se pak krásně prosvítí a je do ní líp vidět

!!! Když je motor ohřátý ať tě ani nenapadne otevírat víčko chladiče !!! Šeredně by jsi se popálil jak by ta voda začala stříkat. Jen koukej na expanzku.

Pokud půjdou bublinky tak je téměř jistý že je buď těsnění pod hlavou KO nebo má v sobě hlava díru.

Pokud bubliny nepůjdou, ale jen to vytlačuje enormně vody do expanzky (bez bublin) tak to může být zaseknutej nebo jinak poškozenej termostat.
 
Poslední úprava:
Není to úplně supr-trupr přesnej test, ale zkus tohle.
1) ráno až bude auto úplně studený tak PŘED NASTARTOVÁNÍM otevři kapotu, zkoukni jestli je v expanzce voda ideálně blíž k rysce Full (když tak dolej FL22), pak otevři víčko chladiče a koukni jestli je tam voda (když tak dolej FL22, víčko nezapomeň pořádně zavřít !!)
2) potom auto nastartuj, dej teplotu foukání vzduchu do kabiny na nejteplejší a klidnou jízdou auto plně ohřej (cca 10km jízdy)
3) až bude auto plně ohřátý tak tomu šlápni trochu na krk a aspoň 5km to prožeň v otáčkách
4) jen co to takhle proženeš tak zastav, chcípni motor a hnedka otevři kapotu a pořádně z boku koukej na expanzku jestli v ní neuvidíš běhat bubliny (občas jsou i slyšet jak tam bublají) - pomůže i přiložení světýlka třeba na telefonu přímo na expanzku, která se pak krásně prosvítí a je do ní líp vidět

!! Když je motor ohřátý ať tě ani nenapadne otevírat víčko chladiče !! Šeredně by jsi se popálil jak by ta voda začala stříkat. Jen koukej na expanzku.

Pokud půjdou bublinky tak je téměř jistý že je buď těsnění pod hlavou KO nebo má v sobě hlava díru.

Pokud bubliny nepůjdou, ale jen to vytlačuje enormně vody do expanzky (bez bublin) tak to může být zaseknutej nebo jinak poškozenej termostat.
Super, diky určitě zkusím.
Když to tak počítám, tak to vypadá, že se mi expanzka postupně naplní tak za 1000km, ale jsou časté trasy do 10km několikrát za den
 
Poslední úprava moderátorem:
na faktuře jsem platil víc oleje než jen náplň
nechci nikomu křivdit, ale to cos platil nemusí být to, co se skutečně stalo .. Protékat olejem .... mno ok :) Ten přípravek na kompletní výměnu mají právě ve Zlíně. Mám to z Prahy celkem kousek, takže každých 60 000 km s radostí vydržím skvělou cestu po hájveji číslo jedna :)
 
@Pegas ještě kromě návodu od Maxe..můžeš zkontrolovat dolévací víčko oleje..jestli nemá na sobě emulzy popřípadě by bylo možné, že by v kapalině mohla být mastnota...prosakoval by olej do vody...a auto by šlo hůř startovat..obzvlášt ted v zimě...to jen na okraj pro případ netěsnosti těsnění. Zřejmě by i došlo k ubytku vody v systému.
 
Super, diky určitě zkusím.
Když to tak počítám, tak to vypadá, že se mi expanzka postupně naplní tak za 1000km, ale jsou časté trasy do 10km několikrát za den
Ta citace fakt stačí jen jednou...

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Taky ještě přidám k tomu těsnětí pod hlavou. Pokud je špatné, tak ty bublinky v expanze to bude dělat proto, že se tlakuje chladící soustava. Tudíž to jde poznat i tím, že když šáhneš za chodu motoru, který je plně ohřátý na hadici u chladiči, bude tvrdá jako šutr. (jinak je normálně měkká). Samozřejmě přes rukavici. Jinak, když mizí voda, je to první znamení. Když je ještě k tomu špinavá, tak je to už jasný.
 
Tak dnes zkouška, v expanzce bylo vidět bublinek dost :( Musím domluvit servis.
Auto topí, startuje, hadici jsme nemačkal.
Fridex nemizí, pouze se natlačí do expanzky, fridex je čistý, olej je zatím černý.
vladas75 by si to rejpnutí mohl odpustit
 
Poslední úprava:
Tak dnes změna, auto přestalo topit. Expanzka je opět na 3/4 plná. Zítra volám do servisu, snad budou mít prostor.
 
Letos už druha odstavena Mazda co znam...hned na Nový rok volal známý...v motoru zahrčelo a bum už se ani nepohne...zadřeno...pokud to doveze k nám, dám vědět co a jak ho potkalo.
 
A ted neco po tech hruzach tady na odlehčenou..takhle dnes dopadli mé prstíky potom, co jsem se vracel domů..začal slyšet podezřelý zvuk z auta ..zastavil a při předpokladu, že pravděpodobně jde o neodskočenou desku zadní brzdy (zitra jdu dělat ručku) jsem šáhl na kotouč jestli se nepřehřívá....au au au..jo jo přehřival..to bylo ale ruzných názvů co lítalo ve vzduchu...tak jen jako nejen motory se serou :-( :)

20210105_131457.jpg
 
Neznám předešlý příspěvky a jenom odpovím k těm brzdám.. jestli si sáhnul na kotouč, po tom co jsi zastavil a jestli ještě kevšemu ti vysela ručka, která přibržďovala, tak si hlupák ?

Ale nic ve zlým prosím...

Každopádně takhle se spálíš tak i tak, když na to šáhneš. Poprskat, jestli se plivanec odpaří ?
 
byl jsem dneska v Car Star Praha pro nové stěrače a pokukoval jsem kolem. Zaujala mě nová bílá šestka v edici 100 let. Sice bílý auta nemusím, ale spojení bílé s bílou kůží vevnitř a červenými sedačkami je naprosto nádherný!!

IMG_1404.jpeg IMG_1403.jpeg IMG_1405.jpeg
 
Back
Top