- 3 466
Není to úplně supr-trupr přesnej test, ale zkus tohle.
1) ráno až bude auto úplně studený tak PŘED NASTARTOVÁNÍM otevři kapotu, zkoukni jestli je v expanzce voda ideálně blíž k rysce Full (když tak dolej FL22), pak otevři víčko chladiče a koukni jestli je tam voda (když tak dolej FL22, víčko nezapomeň pořádně zavřít !!!)
2) potom auto nastartuj, dej teplotu foukání vzduchu do kabiny na nejteplejší a klidnou jízdou auto plně ohřej (cca 10km jízdy)
3) až bude auto plně ohřátý tak tomu šlápni trochu na krk a aspoň 5km to prožeň v otáčkách
4) jen co to takhle proženeš tak zastav, chcípni motor a hnedka otevři kapotu a pořádně z boku koukej na expanzku jestli v ní neuvidíš běhat bubliny (občas jsou i slyšet jak tam bublají) - pomůže i přiložení světýlka třeba na telefonu přímo na expanzku, která se pak krásně prosvítí a je do ní líp vidět
!!! Když je motor ohřátý ať tě ani nenapadne otevírat víčko chladiče !!! Šeredně by jsi se popálil jak by ta voda začala stříkat. Jen koukej na expanzku.
Pokud půjdou bublinky tak je téměř jistý že je buď těsnění pod hlavou KO nebo má v sobě hlava díru.
Pokud bubliny nepůjdou, ale jen to vytlačuje enormně vody do expanzky (bez bublin) tak to může být zaseknutej nebo jinak poškozenej termostat.
1) ráno až bude auto úplně studený tak PŘED NASTARTOVÁNÍM otevři kapotu, zkoukni jestli je v expanzce voda ideálně blíž k rysce Full (když tak dolej FL22), pak otevři víčko chladiče a koukni jestli je tam voda (když tak dolej FL22, víčko nezapomeň pořádně zavřít !!!)
2) potom auto nastartuj, dej teplotu foukání vzduchu do kabiny na nejteplejší a klidnou jízdou auto plně ohřej (cca 10km jízdy)
3) až bude auto plně ohřátý tak tomu šlápni trochu na krk a aspoň 5km to prožeň v otáčkách
4) jen co to takhle proženeš tak zastav, chcípni motor a hnedka otevři kapotu a pořádně z boku koukej na expanzku jestli v ní neuvidíš běhat bubliny (občas jsou i slyšet jak tam bublají) - pomůže i přiložení světýlka třeba na telefonu přímo na expanzku, která se pak krásně prosvítí a je do ní líp vidět
!!! Když je motor ohřátý ať tě ani nenapadne otevírat víčko chladiče !!! Šeredně by jsi se popálil jak by ta voda začala stříkat. Jen koukej na expanzku.
Pokud půjdou bublinky tak je téměř jistý že je buď těsnění pod hlavou KO nebo má v sobě hlava díru.
Pokud bubliny nepůjdou, ale jen to vytlačuje enormně vody do expanzky (bez bublin) tak to může být zaseknutej nebo jinak poškozenej termostat.
Poslední úprava: