• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Taky jsem to tak pochopil, že mlhovka tam prostě není a je to myšleno tak, že to svítí "jako" mlhovka hlavníma.

To denní svícení jsem taky podezříval, že nesvítí protože stojím, ale už na mě pá aut bliklo z neznámého důvodu a když jsem se snažil aspoň na autech před sebou při popojíždění zjistit, zda vidím odraz, tak mě to přišlo, že nesvítím.

V menu jsem jako jednu z prvních věcí posunul citlivost, protože většina aut svítí velkejma už když pomalu přejde mráček přes sluníčko, tak nevím zda to nemá vliv.
 
Na mne auta blikaji, protoze obe novy Mazdy mi servis seridil na "sviceni do nebe". Na sestce uz jsem si to sam sundal o neco niz, ale porad oslnuju, a na CX5 asi v nizsi vybave neni senzor zatizeni (ani kolecko pro serizeni v interieru), takze tam svitim do nebe, kdyz je nalozena...
 
To denní svícení jsem taky podezříval, že nesvítí protože stojím, ale už na mě pá aut bliklo z neznámého důvodu a když jsem se snažil aspoň na autech před sebou při popojíždění zjistit, zda vidím odraz, tak mě to přišlo, že nesvítím.
Tak asi bliknul proto, že auto opravdu nesvítilo. Nemůže to být tím, že to je dovezený kousek třeba z Německa, kde denní svícení není povinné?
Denni sviceni v Auto modu funguje, ale az nad nejakou rychlost, asi 4 km/h, takze se to blbe zkousi
Zjišťuje se to opravdu blbě, ale jsem přesvědčen, že když stojím v zácpě, tak (občas) vidím jejich odraz na autě přede mnou. Takže od 4 km/h se mi to nezdá, ani by to neplnilo účel. I stojící auto je potenciálně přehlédnutelnou překážkou. Ale nevylučuji, že u posledního FL M6 to je trošku jinak.
 
Zjišťuje se to opravdu blbě, ale jsem přesvědčen, že když stojím v zácpě, tak (občas) vidím jejich odraz na autě přede mnou.
Zhasnou až při zatažené ruční brzdě v koloně zřejmě používáš Autohold
 
Nevím, jestli to není u 6 jinak, ale u 3 citlivost rozsvícení v nastavení se netýká denního svícení, ale rozsvícení hlavních světel v režimu auto. Denní svícení se rozsvítí i při vypnutých hlavních světlech po rozjezdu a to i na zpátečku. Zhasíná pak při zatažení ruční brzdy nebo po vypnutí motoru.
 
Pokud máš ovladač světel zapnutý na levé páčce pod volantem v poloze AUTO, po rozjezdu se Ti rozsvítí za denního světla pouze LED proužky v předních světlometech, ale bez zadních světel. Je to kvůli snížení zatížení el. soustavy a tím pádem snížení emisí, což je svatý grál EU. Hlavní světla (metrix LED za čočkou) se Ti rozsvítí i se zadními světly buď po otočení ovládače světel na levé páčce pod volantem do poslední polohy, nebo automaticky v poloze AUTO po dosažení určité úrovně setmění (intenzita sepnutí si nastavíš v menu infotainmentu vozu). Přední mlhová světla jsou integrována do hlavních LED světlometů. Po zapnutí zadního světla do mlhy se zintenzivní spodní segmenty hlavních světlometů (světlo má tuším 24 segmentů), které by měly tak jako klasická přední světla do mlhy mlhu takzvaně podsvítit. Tento způsob využívá vícero výrobců vozů. Jde opět o úspory a taky o emise. Zadní mlhové světlo (je pouze jedno) se rozsvěcuje na levé páčce pod volantem. V podstatě jsem Ti shrnul, co už kluci napsali výše. Osobně doporučuji za horší viditelnosti zapnout hlavní světla do poslední polohy, aby se Ti rozsvítily i zadní světla a až v opravdovém šeru zapnout polohu AUTO. Každý den vidím tohle legislativní neštěstí na cestách. Jedeš v šeru a potkáš šedé, nebo stříbrné auto, kterému nesvítí zadní světla a v předu jen LED- řidič je v pohodě, protože přeci jede na AUTO... :(. Ne všichni výrobci jsou ale .... Máme druhé auto DS a tomu svítí i zadní světla vždy!
 
Poslední úprava:
Ono to nejspíš půjde naprogramovat. U Mazdy jsem se zatím k káble atd nezajímal, ale dřív jsem většinou hned ke každému novému autu pořizoval kabel a zpravidla je tam na výběr několik režimů denního svícení a zpravidla šlo zadní zapnout.

Jinak auto je normálně kupované tady v ČR u dealera. Ruční brzdu nezatahuju, autohold nepoužívám. Ale je možné, že to u automatu dělá i zařazení P, že to zhasne, když se chci podívat.

Budu to dál sledovat. Jen jsem pojal podezření, protože mě párkrát probliknul někdo přes den a nemělo to vysvětlení a když jsem se snažil na autě před sebou, nebo na zdi před sebou vypozorovat zda tam něco svítí, tak jsem nic neviděl. Většinou jsou vidět odrazy na nějaké lesklejší ploše na autě před sebou, ale třeba jsem měl jen smůlu a auta jsou teď špinavá.
 
BTW jak jste spokojeni s trakcí M6? Já jsem teda přecházel z čtyřkolky a ještě k tomu těžší, ale co si historicky vybavuju, tak i s jinejma předokolkama jsem zajížděl do vyvýšené garáže doma a teda s M6 mám problém vyjet na obrubník a pak do kopečka do garáže teď na sněhu fest.

Dneska jak sněžilo jsem měl problém rozjet se na rovince. Zastavil jsem v křižovatce na nesolené jen uježděné silnici a už jsem se nemohl rozjet.
Ještě jsem vlastně nekoukal co mě to dal dealer za zimáky, ale subjektivně mě to chování na sněhu příjde slabé. Že by byl ten dva a půl litr tak lehký?
 
BTW jak jste spokojeni s trakcí M6? Já jsem teda přecházel z čtyřkolky a ještě k tomu těžší, ale co si historicky vybavuju, tak i s jinejma předokolkama jsem zajížděl do vyvýšené garáže doma a teda s M6 mám problém vyjet na obrubník a pak do kopečka do garáže teď na sněhu fest.

Dneska jak sněžilo jsem měl problém rozjet se na rovince. Zastavil jsem v křižovatce na nesolené jen uježděné silnici a už jsem se nemohl rozjet.
Ještě jsem vlastně nekoukal co mě to dal dealer za zimáky, ale subjektivně mě to chování na sněhu příjde slabé. Že by byl ten dva a půl litr tak lehký?
Vypni si při rozjezdu na sněhu protiprokluz (kontrolu trakce/ESP/ASR) a půjde to.
 
Mně naopak přijde chování a trakce Mazdy 6 (v mém případě Sedan, tzn. delší rozvor a jiné rozložené hmotnosti) na sněhu až neskutečně dobrá, ale záleží asi s čím člověk srovnává. Měl jsem manuál '17, teď automat '19, tam mám pocit jakoby nižšího těžiště, nebo to jde na vrub přepracovaným tlumičům a uložení, takže ještě lepší. Srovnání mám ale jen s jinými Mazdami (vč. CX-5 AWD), Octavií a Mondeem, nic víc nemám/neměl jsem příležitost vícekrát řídit na sněhu a ledu. Jmenovitě třeba Mazda 3 BL a Mazda CX-3 mi přišly horší, než Mondeo s těžkým TDCi, asi jako ta obyč Octavie 2.g TDI, ale nikdy jsem neměl možnost to srovnat bezprostředně proti sobě. Mondeo mi přišlo tak nastejno s Mazdou 3 BM, a obě 6 GL mi přijdou lepší, ale zas mám o něco prémiovější pneu (Dunlop), než moji rodiče (jestli se nepletu, když jsem naposledy Mondeo řídil, tak Hankook), tak to nemusí být zcela fér srovnání. Možná kdybych předtím měl Subaru, mluvil bych jinak, a mazdy by byly jednoznačně horší :).
 
Pokud máš ovladač světel zapnutý na levé páčce pod volantem v poloze AUTO, po rozjezdu se Ti rozsvítí za denního světla pouze LED proužky v předních světlometech, ale bez zadních světel. Je to kvůli snížení zatížení el. soustavy a tím pádem snížení emisí, což je svatý grál EU. Hlavní světla (metrix LED za čočkou) se Ti rozsvítí i se zadními světly buď po otočení ovládače světel na levé páčce pod volantem do poslední polohy, nebo automaticky v poloze AUTO po dosažení určité úrovně setmění (intenzita sepnutí si nastavíš v menu infotainmentu vozu). Přední mlhová světla jsou integrována do hlavních LED světlometů. Po zapnutí zadního světla do mlhy se zintenzivní spodní segmenty hlavních světlometů (světlo má tuším 24 segmentů), které by měly tak jako klasická přední světla do mlhy mlhu takzvaně podsvítit. Tento způsob využívá vícero výrobců vozů. Jde opět o úspory a taky o emise. Zadní mlhové světlo (je pouze jedno) se rozsvěcuje na levé páčce pod volantem. V podstatě jsem Ti shrnul, co už kluci napsali výše. Osobně doporučuji za horší viditelnosti zapnout hlavní světla do poslední polohy, aby se Ti rozsvítily i zadní světla a až v opravdovém šeru zapnout polohu AUTO. Každý den vidím tohle legislativní neštěstí na cestách. Jedeš v šeru a potkáš šedé, nebo stříbrné auto, kterému nesvítí zadní světla a v předu jen LED- řidič je v pohodě, protože přeci jede na AUTO... :(.
Teprve nedávno jsem zjistil,že LED denní svícení funguje v plném jasu i při režimu parkovacích světel a hlavní bonus?Svítí zadní koncové světla a nevypíná se denní svícení při zatažení ruční brzdy.U Fabie se jas denních světel při parkovacím režimu sníží.Sice k tomu svítícímu LED pásku svítí i ty kruhy u parabol,ale to by snad nemělo vadit.A mohu mít tu páčku nastavenou na parkovačky pořád,jen jsem nastavil nejkratší dobu na celkovém vypnutí osvětlení.GJ před FL
 
Tak na autě mám Imperial Snowdragon. Nenašel jsem na ně ani hodnocení.

Jinak to ESP/ASR mě příjde na mazdě naopak docela benevolentní. Což neříkám že je špatně. Např. kdysi na Primeře mě přislo přestrašené a zasahující zbytečně a brzo, což mě párkrát přivedlo do situací za které mě Nissan dluží čisté spodní prádlo.

Ale dneska jak jsem se projížděl po zasněžených ulicích bez soli a posypu, tak mě ti přišlo, že to ASR snad ani nezasahuje. Ono je to teda blbě poznat přes ten automat. Člověk je takovej odtrženější od toho řízení. Např. jedu rovně ulicí, přidám plyn a aniž bych cítil co se děje či viděl poblikávat kontrolku ESP/ASR, tak auto se najednou sune přední nápravou příčně do boku. Uberu plyn a chytí stopu. Přidám a jede do boku.
 
Podle testu to vypada, ze ta trakce jednoznacne jde na vrub pneu:
 
...nebo to tam dal prodejce. Takova ta akce "zimni pneu v cene", nebo dobra vule prodejce, "ze jste to vy, kdyz nam podepisete kupni smlouvu dneska, dame vam tam zimni pneu zdarma". A daji tam samozrejme to absolutne nejlevnejsi, co se da najit. Aspon takhle jsem to zazil pred par lety v Mazde Kladno (ne na svem aute).

EDIT: Jeste pridam, ze se to tyka i pneu z vyroby... Toya i Yokohamy, ktery Mazda dava na CX-5, jedine kazi povest podvozku tech aut. Tak trochu i Brigestone Turanza T005A na Mazdach 6, ktere jsou dle meho porovnani za mokra o dost horsi, nez evropsky model T005. S Mazdou se to tak tahne bohuzel jiz dlouho, Bridgestony, na kterych jsem koupil Mazdu 3 BL, taky tenkrat staly za starou backoru, a hned jsem je menil (to byly jeste doby, kdy Bridgestone neumel vyrobit dobrou gumu ani pro narocny rozmazleny evropsky trh... coz ted zrejme umi, jak dokladaji T005 nebo LM005). Vyjimka byly treba Micheliny na Mazdach 3 BM.
 
Poslední úprava:
Já měl na svý M3 letní Micheliny a žádný terno to taky není. Po najetí zhruba 15 000 km má jedna guma na boku promáčklinu přes celou výšku bočnice jako bych tam obtisknul prst.
 
Ano, vehlasna znacka jeste nezarucuje kvalitu, a kolikrat taky ty drahe a zvucne jmena v testech propadnou. To ja vsechno beru, Halik. Jenze i Toyo/Yokohama nebo i Barum je jeste o nekolik trid vyse, nez nakej "Imperial". To je opravdu naproste dno mezi pneumatikama, niz je uz jenom obruci okovane kolo selskeho vozu...
 
Back
Top