• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

...nebo to tam dal prodejce. Takova ta akce "zimni pneu v cene", nebo dobra vule prodejce, "ze jste to vy, kdyz nam podepisete kupni smlouvu dneska, dame vam tam zimni pneu zdarma". A daji tam samozrejme to absolutne nejlevnejsi, co se da najit. Aspon takhle jsem to zazil pred par lety v Mazde Kladno (ne na svem aute).

EDIT: Jeste pridam, ze se to tyka i pneu z vyroby... Toya i Yokohamy, ktery Mazda dava na CX-5, jedine kazi povest podvozku tech aut. Tak trochu i Brigestone Turanza T005A na Mazdach 6, ktere jsou dle meho porovnani za mokra o dost horsi, nez evropsky model T005. S Mazdou se to tak tahne bohuzel jiz dlouho, Bridgestony, na kterych jsem koupil Mazdu 3 BL, taky tenkrat staly za starou backoru, a hned jsem je menil (to byly jeste doby, kdy Bridgestone neumel vyrobit dobrou gumu ani pro narocny rozmazleny evropsky trh... coz ted zrejme umi, jak dokladaji T005 nebo LM005). Vyjimka byly treba Micheliny na Mazdach 3 BM.
Blbý je, že těch T005A jsou plné e-shopy a T005 aby pohledal. Ty jsou taky výrazně dražší. Chystám se je výhledově koupit na jaro. Osobně nedám dopustit na T001, takže očekávám minimálně stejnou kvalitu. Teď mám nové LM005 a to je špička. V minulosti jsem používal i LM 32 a LM25 a rozhodně špatné nebyly.
 
Já měl na svý M3 letní Micheliny a žádný terno to taky není. Po najetí zhruba 15 000 km má jedna guma na boku promáčklinu přes celou výšku bočnice jako bych tam obtisknul prst.
Zrovna ty letní pilotky od michelinu jsou famózní pneumatiky. Nelíznul sis obrubník, když tam máš promáčklinu (nebo možná odchlípek)? Možná zmetek z výroby, kdoví... každopádně já osobně jsem na lepších gumách auto nikdy neměl.
 
A já zas nechápu, proč si někdo nejdřív nepřečte na co reaguje ;)
Třeba si toho nevšiml ;). Na každý čte vlákna dalekosáhle dozadu. Možná by bylo lepší napsat ještě jednou, že jsi "noname" pneumatiky dostal na vozidle od dealera ještě jednou. Proč vše oplácet stejnou mincí?
 
Každopádně já osobně bych prodejcem darované Imperial Snowdragon ihned sundal, aby byly málo jeté a daly se ještě prodat a abych nezahučel do příkopu. Ostatně teď už se vyprodávají zimní gumy, takže se dají sehnat kvalitní za lepší cenu, než před 2 měsíci.
 
Já teď koupil Bridgestone LM005 v rozměru 205/60 R16 za 1950,-/ks. To je za mě výborná cena. A DOT mají 47/2020. Poměr/kvalita je lepší než v případě Michelin nebo Conti.
 
Já na minulý auto bral Uniroyal Rainsport na léto. Je to divize Continentalu. Poměr cena/výkon mají myslím super. Na mokru v testu na prvním místě. Na suchu mezi prvníma.

Na zimu jsem teď kupoval na druhý auto Uniroyal MS plus 77 a příjdou mě OK. Nepoznal jsem rozdíl oproti předchozím Goodyearům.

Ty imperialy - bohužel nemám srovnání. Jednak jsem nejezdil Mazdu na jiných a druhak jsem nikdy nekupoval takhle levný pneu, tak nemám zkušenosti ani z dřívějška z jinýho auta.

No uvidím co s tím. Auto je nové, ale nechal jsem si ho koupit jako služebák, takže nechat vyměnit pneu na které to postavili v salonu nebude až tak jednoduchý, jako na svým autě...
 
Já na minulý auto bral Uniroyal Rainsport na léto. Je to divize Continentalu. Poměr cena/výkon mají myslím super. Na mokru v testu na prvním místě. Na suchu mezi prvníma.

Na zimu jsem teď kupoval na druhý auto Uniroyal MS plus 77 a příjdou mě OK. Nepoznal jsem rozdíl oproti předchozím Goodyearům.

Ty imperialy - bohužel nemám srovnání. Jednak jsem nejezdil Mazdu na jiných a druhak jsem nikdy nekupoval takhle levný pneu, tak nemám zkušenosti ani z dřívějška z jinýho auta.

No uvidím co s tím. Auto je nové, ale nechal jsem si ho koupit jako služebák, takže nechat vyměnit pneu na které to postavili v salonu nebude až tak jednoduchý, jako na svým autě...
A ty letňáky co tam byly z výroby ti dali jako druhou sadu nebo si je nechali?
 
Na zimu jsem teď kupoval na druhý auto Uniroyal MS plus 77 a příjdou mě OK. Nepoznal jsem rozdíl oproti předchozím Goodyearům.
Uniroyaly jsme měl na své první M6 GH zimní, označení si nepamatuji, a byl jsem spokojen.
Když by sis našel výsledky testů zimních gum pro r. 2020, třeba Autobild 245/45 R18, tak bys zjistil, že konkrétně brzdná dráha na mokru těch Snowdragonů je oproti špičce o víc jak 10 m delší! :worried: Oproti vysokému standardu, mezi něž řadím třeba vedle Semperitu, Kleberu či Hankooku i Uniroyal, cca o 7 m. Počítám, že na sněhu budou ty rozdíly poměrově podobné, byť ty nejhorší gumy už na sněhu ani netestují. Dokonce i Barum Polaris 5 je letos dosti povedený.
Auto je nové, ale nechal jsem si ho koupit jako služebák, takže nechat vyměnit pneu na které to postavili v salonu nebude až tak jednoduchý, jako na svým autě...
Takže zkus argumentovat tím, že jde o tvoje zdraví a tedy pracovní výkon, a pokud to nebude stačit, tak že jde o zdraví firemního auta :p
 
Jinak auto je to fajne. V tý nouzi dneska co se prodává. Nějaký výhrady bych měl. Některé designové věci působí lacině. Hlavně volant teda. Trochu kontrast se zbytkem, který je napak hodnotný. Ty lesklé piano black části vůbec nejsou praktické. Vždy jsem se tomu vyhýbal.
Absence otvírání kufru, který už je leckdy i ve střední nižší. Absence plynových vzpěr haupny, obzvlášť tak těžké.
CL zásuvka nejenom že je až tak vzádu (zas ale nehyzdí palubku), ale navíc uvnitř loketky. Budiž, ale že je nenapadlo tam udělat někde vybrání, aby se tam dal rozumně přivřít kabel, když už si tam člověk něco zapojí...
Trochu mě vadí, že loketka je tak malá a vzádu a nepolohovatelná. Vždycky jsem byl zvyklej mít položenou ruku loktem na loketce a ruku u řadičky. To tady nejde. Mít to v manuálu, tak se z toho zblázním. Naštěstí v kombinaci s automatem se to dá přežít. Designově je to super, ale praktické s manuálem to být nemůže.
Polohovaní hlavových opěrek by taky neuškodilo.
Pomalost infotaimentu je známá věc.
Vyhřívání volantu jen někde - no člověk pak točí volantem a je to teplá-studená-teplá-studená :D
Keyless - no stačí poodejít k zadním dveřím natankovat a už se to zamkne. Bez ohledu na pohyb v autě (a následuje alarm). Přitom jsem zjistil, že když vystartuju z auta svižným tempem a prásknu za sebou dveřma, tak se to nezamkne. Asi se vzdálím z dosahu dřív, než docvakne zámek.

Motor je na vlastní hodnocení. Ten zvuk neoturbeného benzínu s gradujícím zátahem a zvukem je prostě dnes už nevídaná věc. Je pravda, že by si zasloužil ještě o pár set otáček navíc. Jede to fajne. Ale ne zas až tak moc fajne. Hlavně ve vyšších rychlostech dynamika opadá. Např. dálnice mírnej kopeček ve 180 už se prakticky nic neděje. Holt ten kroutící moment u atmo není takový. Spotřeba teda v režimu město a svižná jízda 9-10l. Jen při odpojení dvou válců při klidné jízdě po městě řekněme okolo 60kmh je zvuk motoru nehezký. Při vyšších rychlostech to poznat asi není.

Celkově povedené, hezké, pohodlné. Ještě jsem koukal na Insignii, jinak mě nic neoslovilo. Mít o něco vyšší rozpočet, tak to bude samozřejmě Giulia, ale jinak za mě dobrý. ;)
 
@MichalP Já je teda v testu ani nenašel. Nějakej test co říkáš ty jsem našel, kde nebylo chování na sněhu. Tam je ale jiná guma. Snowdragon 3 v UHP tuším.
Nicméně to nejspíš nic nemění na faktu, že jsou to gumy na nic.
 
CL zásuvka nejenom že je až tak vzádu (zas ale nehyzdí palubku), ale navíc uvnitř loketky. Budiž, ale že je nenapadlo tam udělat někde vybrání, aby se tam dal rozumně přivřít kabel, když už si tam člověk něco zapojí...
Vybrání na kabel tam rozhodně je, vpředu jsem dvě prohlubně, spíš tam chybí aretace, aby ten kabel v tom vybrání držel. Poslední dobou ho proto raději vedu v předním pravém rohu jakoby ke spolujezdci, je tam docela prostor (kabel se nechá potáhnout). Zajímavé je, že nalevo (u řidiče) ho to přiskřípne.
 
Rikal jsem si, ze tu nemame zadne obecne tema na to drobne tlachani o teto verzi, jako maji ostatni modely, tak jej zakladam.

Tuhle, kdyz jsem byl v autorizovanem servisu opravovat brzdy, tak jsem si na salonu vsiml, ze tam stoji GL ve vybave Attraction nebo Challenge. Co me vsak zaujalo, byla predni maska. Nebo aspon ta cast okolo mlhovek, protoze to nebylo s tim chromovym "obocim", pouze cerny plast. Mel jsem za to, ze u GJ to po FL prestali rozlisovat a ze vsechny vybavove rady exterierove vypadaly stejne. Tady ty mlhovky vypadaly jak pred FL.

Ted jsem si otevrel konfigurator na mazda.cz a tam to vypada, ze jedine Revolution a Revolution Top to maji s "obocim" a vsechny nizsi vybavy mi prijdou jak s maskou preFL (i mrizek v masce). To by asi mohl byt jen nedostatek konfiguratoru, v salonu jsem nezkoumal pocet zeber na masce a jejich tvar.

Nebo se pletu?
Ahoj přátelé Mazdy.
Jsem tu od včera nový a rád bych se trochu představil a přidal několik poznámek a dotazů.
Na přelomu roku jsem si dopřál Mazdu 6W 165 Revolution. Po dvouletém vybíraní a čakání na facelift Superbu s motor 2tdi ECo), jsem se zastavil hned vedle v Mazdě (Louda Pce - Škoda a Mazda sousedí přímo spolu). Velmi se mi líbila M3 sedan. Tak jsem se na ni šel ze zvědavosti juknout. Prodejce mi hned nabídl svezení, tak jsem nevzaváhal. Do auta jsem vklouzl a nechtělo se mi ven. :). Ríkal jsem si že jsou to jen kecy o tom souznění se řidičem a tak. Ale asi na tom něco je. Jelikož ale M3 je pro rodinu malá a já chtěl přece toho Superba.... Začal jsem ještě okukovat M6 W Zjistil jsem že co do velikosti stačí. Sice se Supem to nejde moc srovnávat. Ale řekl jsem si nechť. U mé bývalé Oktávky II jsem kufr naložil plný snad dvakrát za 12 let (co jsem ji měl..) . Navíc mám doma ještě dodávku, tak že jsme usoudil , že velký kufr nepotřebuji. Navíc jsme celá rodina manšího vzrustu (taková japonská velikost). Prodavač nabídl svezení v M6. tak jsem kývl. Můj pocit z auta byl takovej , jak to říct, jako když vlezete do dobrýho kabátu, kterej vám sedne a citíte se v něm dobře. Něco takovýho jsem v Superbu nezaznamenal. Hned jsem si vzpoměl na Clarksona, který nazval Supa nudným autem. Do tý doby jsem to nechápal. Jen pro dokreslení, já byl škodovkář jak poleno-vlastenec. (fačko, felda, okta). Najdenou jsem se na to koukal trochu jinak. Strategise VW-Škoda s elekrifikací me štve, protože si koncern řeže větev. Navíc nová oktávka , která byla taky v mém hledáčku neprošla mými konzervativními požadavky. Ta jejich snaha udělat z auta pojíznej počítač mě naprosto nevyhovuje. Necítím se starej , s PC umím ale v autě to nemá co dělat. Auto má jezdit a sloužit. Šmrdlání prstem po obrazovce, abych zapnul topení atp. mi nevyhovuje a na tu jejich Lauru jim kašlu. Naopak jsem uvítal, že v M6 je tak říkajíc všechno tak jak chci.
Tak jsem se na to podíval podrobněji i z hlediska financí a zjistil, že porovnám-li M6 revolution se stejně vybaveným Supem, mazda vyhrála. Já nejsem moc na ty asistenty ale revolution jsem chtěl kvuli motoru. Benzínová 165-ka sice má jen o pár koníků navíc jen ve špičce ale prý má kratší převody a tím pádem svižnější.
O problémech mazdy s naftovými motory jsem věděl a navíc u všech (dvou naftových aut, co jsem měl, jsem řešil dvouhmotovej setrvák, ucpanej EGR, a ucpanej FAP. nejezdím dálky, spíš poskakuju okolo komína a občas nějaká delší cesta po CR. Tak jsem se rozhodl, že vsadím na klasiku, bez turba, kde se vlastě nemá co porouchat (doufám). Bude mi chybět krouťák, protože v létě občas zapřáhnu karavan a jedem někam po čechách. Toho se trochu bojím ale ne zas tak moc. Věřím, že se přizpůsobím možnostem auta.
Taky jsem chtěl ty Ledkový adapt. světla. (za který je u Supa raketovej příplatek). Pak už to šlo ráz na ráz. Barva vyhrála hnědá (grey titanium), prodejce nabídl slevu, a zdarma dojezový kolo, koberce a navigaci. Celý se to odhrálo během loňskýho podzimu a na vánoce jsem si šel pro ni.
Momentálně se seznamuju. Auto je syrový.
Tak přidám pár prvních postřehů.

-převodovka: vím že se dost řeší a asi je to slabý článek auta. momentálně je zima a za studena mi jde ztuha 5-ka a 6-ka, Musí se s citem a nespěchat. Pak tam kvalt vkluzne.

-mám trochu zmatek v označení GJ/GL, co je co. je to jen formalita ale budu rád za vysvětlení. Očividně ale nejsem sám, protže když mi Mazda-salon Louda zařizovala registraci, do velkýho OTP mi napsali GH.... tak fakt nevím .-)

- BOSE: snad jediný velký zklamání z auta. Kdybych za to přilácel solo, byl bych naštvanej. Takle jsem ale taky. Mám pocit že je tam něco špatně. Při první telefonické sondáži u prodavače mumlal něco o případné souvislosti s montáží tažného zařízení.
Pokud je to v pořádku , tak kam se to hrabe na na standardní dvojkovou oktávu, ta hrála skvěle. Výšky , středy basy. Bylo to všechno slyšet.
Hlavně se to chová zvláštně. Zvuk je slyšet jen zepředu. Regulace basů a vyšek je OK, sice ty basy jsou až otravně dunivý, středy nezřetelný a výšky OK.
Regulace předek zadek ale nefunguje jak by měla, chová se nelogicky.Když dám nastavení na střed, předpokládal jsem že zvuk bude prostorovej z centra auta, ale není. Hraje to ze předu. Když přesouvám váhu dozadu, trochu se ztiší předek, ale výrazně se utlumí výšky (začně to být zamlžené) a stále jde zvuk zepředu a nezesílí se zadek. I když sedím vzadu a mám váhu zvuku na max dozadu, slyším zvuk ze předu (výšky zepředu a středy a basy z prostředka). Zadní repráky ve dveřích hrajou slabě a ty za zadní za hlavou (v kufru) ještě slaběji, skoro neznatelně, pokud nedám volume na max. Měl jsem podezření že nehrajouz vůbec. Nechce se mi věřit, že japonici by tohle považovali za příplatkový ozvuření.
Při pohybu váhou před/vzad, se mění poměr mezi výškami a basy. Čím víc dozadu, tím hrajou víc basy a celý je to utlumený. Čím víc dopředu, tím je zvuk jasnější. Pořád ale postrádám prostorovost a ať delám , co dělám, i na zadním sedadle hraje hudba zepředu.

Jsem nastarovanej zajít do salonu a poslechnout si jiný auto,pro porovnání. Štve mě, že jsem to neudělal před tím. Ale ve snu by mě to nenapdlo, že to bude takhle divný . To je moje velká prosba na váz zkušenější , jaké máte zkušenosti?
Jsem trochu muzikanta a těšil jsem se, že si v autě budu poslouchat ...:)
Zdravím všechny na foru,
Jamesson
 
ahoj,

předem přeji mnoho spokojených kilometrů s M6

Musím s tebou souhlasit, že audio je fakt velká slabina a je to snad to nejhorší od BOSE co jsem slyšel. Osobně mám i problém se sílou signálu rádia, ale to je dané tím, že u sedanu mám anténu v zadním skle :mad:

Ano typ vozidla je GH označení ti určuje 4-5 písmeno ve VINku ( GJ/GL) je to kvůli homologaci ( chladiva )
 
K tomu BOSE - riešil som podobný problém - auto nehralo vzadu ale iba vpredu. Vyriešilo to vypnutie funkcie Bose center pilot (niečo ako 5.1 rozdelenie). Naopak to treba mať zapnuté pri počúvaní DAB rádia. Pri Spotify to musím zas vypnúť lebo niektoré skladby sú úplne bez spevu.
 
Zajímavé, že zrovna tohle mě u BOSE v šestce vůbec, ale vůbec netrápí, respektive jsem si toho ani nevšiml a Center Pilot mám zapnutý. Pro mě je zklamáním pásmo nízkých frekvencí... prostě ten subwoofer tam chybí. Úplně by stačil ten co byl v GG, sice jen tak přicmrndával, na rozdíl od některých zhovadilostí co lidé vozí v kufru, ale bylo to přesně akorát. Ale je to hodně dané stylem hudby co poslouchám, která je na těch sub-basách dost vystavěná. Prý tomu pomůže vyplnění dveří, ale nechce se mi kvůli tomu nechávat rozebírat dveře u relativně nového auta.
 
Bose co ted Mazda montuje uz je jenom znacka, nic vic. Buhvi kolik z toho vlastne dela Bose, a kolik je jen nakej preznackovanej Tamtung. Ma to takovej plochej zvuk, basy odesly nekam pryc a stred je celej zkreslenej. Nevim jakou to ma cenu, ale troufam si rict ze sam bych vyskladal mnohem lepsi audio. Na M6/GG sem mel jenom neco zakladniho, a hralo to lepe...

Druha vec, svetla: to je pekne ze jsou LED a adaptivni a co ja vim co jeste, jenze xenony na M6/GG svitily lepe (do vetsi dalky a taky silneji). Uz sem to nechaval 2x seridit v servisu, a porad mam dojem ze ty svetla sviti nejak slabe.
 
Back
Top