Rikal jsem si, ze tu nemame zadne obecne tema na to drobne tlachani o teto verzi, jako maji ostatni modely, tak jej zakladam.
Tuhle, kdyz jsem byl v autorizovanem servisu opravovat brzdy, tak jsem si na salonu vsiml, ze tam stoji GL ve vybave Attraction nebo Challenge. Co me vsak zaujalo, byla predni maska. Nebo aspon ta cast okolo mlhovek, protoze to nebylo s tim chromovym "obocim", pouze cerny plast. Mel jsem za to, ze u GJ to po FL prestali rozlisovat a ze vsechny vybavove rady exterierove vypadaly stejne. Tady ty mlhovky vypadaly jak pred FL.
Ted jsem si otevrel konfigurator na mazda.cz a tam to vypada, ze jedine Revolution a Revolution Top to maji s "obocim" a vsechny nizsi vybavy mi prijdou jak s maskou preFL (i mrizek v masce). To by asi mohl byt jen nedostatek konfiguratoru, v salonu jsem nezkoumal pocet zeber na masce a jejich tvar.
Nebo se pletu?
Ahoj přátelé Mazdy.
Jsem tu od včera nový a rád bych se trochu představil a přidal několik poznámek a dotazů.
Na přelomu roku jsem si dopřál Mazdu 6W 165 Revolution. Po dvouletém vybíraní a čakání na facelift Superbu s motor 2tdi ECo), jsem se zastavil hned vedle v Mazdě (Louda Pce - Škoda a Mazda sousedí přímo spolu). Velmi se mi líbila M3 sedan. Tak jsem se na ni šel ze zvědavosti juknout. Prodejce mi hned nabídl svezení, tak jsem nevzaváhal. Do auta jsem vklouzl a nechtělo se mi ven.
. Ríkal jsem si že jsou to jen kecy o tom souznění se řidičem a tak. Ale asi na tom něco je. Jelikož ale M3 je pro rodinu malá a já chtěl přece toho Superba.... Začal jsem ještě okukovat M6 W Zjistil jsem že co do velikosti stačí. Sice se Supem to nejde moc srovnávat. Ale řekl jsem si nechť. U mé bývalé Oktávky II jsem kufr naložil plný snad dvakrát za 12 let (co jsem ji měl..) . Navíc mám doma ještě dodávku, tak že jsme usoudil , že velký kufr nepotřebuji. Navíc jsme celá rodina manšího vzrustu (taková japonská velikost). Prodavač nabídl svezení v M6. tak jsem kývl. Můj pocit z auta byl takovej , jak to říct, jako když vlezete do dobrýho kabátu, kterej vám sedne a citíte se v něm dobře. Něco takovýho jsem v Superbu nezaznamenal. Hned jsem si vzpoměl na Clarksona, který nazval Supa nudným autem. Do tý doby jsem to nechápal. Jen pro dokreslení, já byl škodovkář jak poleno-vlastenec. (fačko, felda, okta). Najdenou jsem se na to koukal trochu jinak. Strategise VW-Škoda s elekrifikací me štve, protože si koncern řeže větev. Navíc nová oktávka , která byla taky v mém hledáčku neprošla mými konzervativními požadavky. Ta jejich snaha udělat z auta pojíznej počítač mě naprosto nevyhovuje. Necítím se starej , s PC umím ale v autě to nemá co dělat. Auto má jezdit a sloužit. Šmrdlání prstem po obrazovce, abych zapnul topení atp. mi nevyhovuje a na tu jejich Lauru jim kašlu. Naopak jsem uvítal, že v M6 je tak říkajíc všechno tak jak chci.
Tak jsem se na to podíval podrobněji i z hlediska financí a zjistil, že porovnám-li M6 revolution se stejně vybaveným Supem, mazda vyhrála. Já nejsem moc na ty asistenty ale revolution jsem chtěl kvuli motoru. Benzínová 165-ka sice má jen o pár koníků navíc jen ve špičce ale prý má kratší převody a tím pádem svižnější.
O problémech mazdy s naftovými motory jsem věděl a navíc u všech (dvou naftových aut, co jsem měl, jsem řešil dvouhmotovej setrvák, ucpanej EGR, a ucpanej FAP. nejezdím dálky, spíš poskakuju okolo komína a občas nějaká delší cesta po CR. Tak jsem se rozhodl, že vsadím na klasiku, bez turba, kde se vlastě nemá co porouchat (doufám). Bude mi chybět krouťák, protože v létě občas zapřáhnu karavan a jedem někam po čechách. Toho se trochu bojím ale ne zas tak moc. Věřím, že se přizpůsobím možnostem auta.
Taky jsem chtěl ty Ledkový adapt. světla. (za který je u Supa raketovej příplatek). Pak už to šlo ráz na ráz. Barva vyhrála hnědá (grey titanium), prodejce nabídl slevu, a zdarma dojezový kolo, koberce a navigaci. Celý se to odhrálo během loňskýho podzimu a na vánoce jsem si šel pro ni.
Momentálně se seznamuju. Auto je syrový.
Tak přidám pár prvních postřehů.
-převodovka: vím že se dost řeší a asi je to slabý článek auta. momentálně je zima a za studena mi jde ztuha 5-ka a 6-ka, Musí se s citem a nespěchat. Pak tam kvalt vkluzne.
-mám trochu zmatek v označení GJ/GL, co je co. je to jen formalita ale budu rád za vysvětlení. Očividně ale nejsem sám, protže když mi Mazda-salon Louda zařizovala registraci, do velkýho OTP mi napsali GH.... tak fakt nevím .-)
- BOSE: snad jediný velký zklamání z auta. Kdybych za to přilácel solo, byl bych naštvanej. Takle jsem ale taky. Mám pocit že je tam něco špatně. Při první telefonické sondáži u prodavače mumlal něco o případné souvislosti s montáží tažného zařízení.
Pokud je to v pořádku , tak kam se to hrabe na na standardní dvojkovou oktávu, ta hrála skvěle. Výšky , středy basy. Bylo to všechno slyšet.
Hlavně se to chová zvláštně. Zvuk je slyšet jen zepředu. Regulace basů a vyšek je OK, sice ty basy jsou až otravně dunivý, středy nezřetelný a výšky OK.
Regulace předek zadek ale nefunguje jak by měla, chová se nelogicky.Když dám nastavení na střed, předpokládal jsem že zvuk bude prostorovej z centra auta, ale není. Hraje to ze předu. Když přesouvám váhu dozadu, trochu se ztiší předek, ale výrazně se utlumí výšky (začně to být zamlžené) a stále jde zvuk zepředu a nezesílí se zadek. I když sedím vzadu a mám váhu zvuku na max dozadu, slyším zvuk ze předu (výšky zepředu a středy a basy z prostředka). Zadní repráky ve dveřích hrajou slabě a ty za zadní za hlavou (v kufru) ještě slaběji, skoro neznatelně, pokud nedám volume na max. Měl jsem podezření že nehrajouz vůbec. Nechce se mi věřit, že japonici by tohle považovali za příplatkový ozvuření.
Při pohybu váhou před/vzad, se mění poměr mezi výškami a basy. Čím víc dozadu, tím hrajou víc basy a celý je to utlumený. Čím víc dopředu, tím je zvuk jasnější. Pořád ale postrádám prostorovost a ať delám , co dělám, i na zadním sedadle hraje hudba zepředu.
Jsem nastarovanej zajít do salonu a poslechnout si jiný auto,pro porovnání. Štve mě, že jsem to neudělal před tím. Ale ve snu by mě to nenapdlo, že to bude takhle divný . To je moje velká prosba na váz zkušenější , jaké máte zkušenosti?
Jsem trochu muzikanta a těšil jsem se, že si v autě budu poslouchat ...
Zdravím všechny na foru,
Jamesson