• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Tak nové mazdy BP/DM/KF zase subwoofery mají, je to těžké mít v hlavě všechno.
 
Ahoj,
Děkuji a kaju se. Obtěžuju s něčím, co se dá přečíst v manuálu :). Že to ale neví prodejce v salonu, je jiná věc.... Setkal jsem se s tím několikrát, že ti prodejci o těch autech ví jen to, kam se leje benzín. Zas chápu, že dneska jsou auta dost složitý a těch modelů, verzí výbav atd. je moc. Je to ale jejich práce...
Zdravím,

Když něco takového člověk, který auta prodává, neví, tak mě odrazuje u něj nakupovat. Ačkoliv to je jen prodejce, mám představu, že o tom autě bude vědět i to, že tam je náplň oleje na 4,2 L. Než jen, že výbava Revolution je od 880 tis. Pak aspoň vím, že to je odborník na tu věc, kterou chce prodat. A že to není jen o tom, že by chtěl vydělat.

(btw. jednou za čas mě kontaktuje paní, že mají super prémiové krmivo pro psy a že je české výroby. Že to obsahuje to a to, je to z tolika masa a onoho. A já se ji zeptám, obsahuje to lososový olej? A ona ehm. nevím. Zjistím Vám to a zavolám za chvíli. Kdybych neměl alergického psa, asi by mi to bylo jedno, ale takto krásně vím, jaký to je odborník. A fakt bych si nechtěl od ní nic koupit, když ani neví, co prodává) :D
 
Zas chápu, že dneska jsou auta dost složitý a těch modelů, verzí výbav atd. je moc. Je to ale jejich práce...
Prodejce v salonu sedí od rána do večera a určitě tam nemá pořád zákazníka a tedy zhusta nemá co dělat. Tak by měl vědět od těch nějakých 6 modelů, co prodává, jakou mají výbavu. Uznávám, že si nelze pamatovat veškeré rozlišení podle úrovní výbav. Ale jestli je v daném modelu subwoofer nebo jak se zapíná vyhřívání předního skla, by sakra vědět měl.
 
Potvrzuji,
do smrti nezapomenu, když kdysi manželka s Feldou 1,6 přijela s párou od motoru ke značkovému servisu a když mi dala na ucho přujímacího technika, který mi trvdil, že je v háji pumpa, termostat a pro jistotu vymění i chlachič a že to bude stát 16tkč, jsem mu vzkázal, ať to auto nechají být, že si to odtáhnu. Bylo prasklé žebírko ve víčku termostatu za 90kč, + 1/2 práce doma, 2x 6ka šroubek a jedna hadicová spona.....
Bohužel někdo jim na to skočí vždycky.
 
Prodejce v salonu sedí od rána do večera a určitě tam nemá pořád zákazníka a tedy zhusta nemá co dělat. Tak by měl vědět od těch nějakých 6 modelů, co prodává, jakou mají výbavu. Uznávám, že si nelze pamatovat veškeré rozlišení podle úrovní výbav. Ale jestli je v daném modelu subwoofer nebo jak se zapíná vyhřívání předního skla, by sakra vědět měl.
Tak oni preci nepracuji, jen kdyz tam je zakaznik. Vytvareji a posilaji nabidky, komunikuji s potencialnimi zakazniky, leasingovkami, resi predvadecky a auta na salon, atp. Nechci jejich praci zlehcovat, ani zvelicovat, ale v takrka zadnem oboru se mi nestava, ze by prodejce mel nejake skvele informace o produktu. Tu vetsinou ma technicka podpora, u prodejcu aut mechanici/prejimaci technik. Tam, kde produkty vznikaji, pak ruzni produktovi manazeri.

Prodejce/obchodnik ma byt hlavne mistr v komunikaci a psychologii zakaznika, a trochu taky administrativni pracovni sila, nikoliv produktovy odbornik. Taky bych nezapominal, ze malokdo dela praci, kterou chce a ktera ho naplnuje... takze motivace a nadseni do aut vubec nemusi byt. Co si budeme povidat, tohle nejsou pozice, kam by byl pretlak uchazecu a kde by se vydelavaly velke penize, spis naopak.

Takze osobne jsem rad, pokud ma prodejce aspon pozitivni vztah k autum, a zkouset ho z detailnich znalosti nemusim - na to se muzu podivat do manualu, zeptat se techniku, napsal mail importerovi ci na ofiko social media mazdy (kde to odpovi bud primo podpora, nebo to predaji nejakemu produktovemu manazerovi), nebo muzu dat prodejci sanci to zjistit za mne a ozvat se zpatky.

Zrovna vedet, zda/kde ma konkretni model pritomny subwoofer (pokud to mazda nema indikovany primo v katalogu), nebo v jakem presne rezimu hreje vyhrivani pod steraci, to bych absolutne necekal, ze bude z hlavy vedet. Ale jak pisu vyse, cekal bych, ze mi to dokaze zjistit, pokud bych si to nedokazal zjistit sam.
 
Já teda chápu, že prodejce neví a ani nemusí vědět úplně všechno. Rozhodně ne kolik litrů olejové náplně auto má, to je spíš ta kategorie, kterou by na vyžádání měl dokázat zjistit dodatečně. Ale aby mi tvrdil, že auto má subwoofer, když ho nemá, to teda považuji za zásadní selhání.

Ale je pravda, že když jsem volal do servisu, že mi po výměně kol u nich svítí problém TPMS a přijímací technik mi radil ať zmáčknu a držím tlačítko, které v autě vůbec nemám, to je taky dost špatný.

Bohužel je to mnohdy důsledek toho, že když si člověk není jistý, tak se stydí (nebo nevím co) říci, promiňte já si to prověřím/ověřím a za chvíli Vám zavolám zpátky, místo toho raději něco plácne.
 
Jak funguje na M6 2020 to vyhřívání čelního skla(stěračů)? Všiml jsem si, že se odspodu odmrazuje už krátce od startu. Aby to hřál motor je moc brzo.
Folií/drátama to není. Je tam nějaká el. spirála v topení a fučí to jen teplejší vzduch?
 
Jak funguje na M6 2020 to vyhřívání čelního skla(stěračů)? Všiml jsem si, že se odspodu odmrazuje už krátce od startu. Aby to hřál motor je moc brzo.
Folií/drátama to není. Je tam nějaká el. spirála v topení a fučí to jen teplejší vzduch?
jsou tam dráty přímo pod stěračema. Zvedni stěrač a uvidíš je ;)
 
Rád bych se zeptal - jak dobře to funguje v reálu?
Přece když mám na skle ledovou krustu, je mi odmražení samotných stěračů k ničemu. U Fordu zapnu ohřev; do 60 sekund můžu odhazovat kusy ledu ze skla a jede se. Navíc pak třeba tak rychle nenamrzá kapalina na skle, (těsně po odjezdu, kdy bez ohřevu to sklo není ještě ohřáté - stává se mi i s kapalinou do -30/-40... alkohol se odpaří a šup... OK je to jen první 1-2km, ale prostě nepříjemné). Neumím si tedy úplně dobře představit, k čemu to pod stěrači je - asi jen ať neurve ženská gumičky..?
 
Mam pocit, ze to k nicemu moc neni. Ale aspon me ve vyhledu skrz celni sklo nese** ta jemna mrizka, jakou maji nektere Fordy a Citroeny (nevim, jestli vsechny) s vyhrivanym sklem, a ktera mi opravdu hodne vadi...
 
Mam pocit, ze to k nicemu moc neni. Ale aspon me ve vyhledu skrz celni sklo nese** ta jemna mrizka, jakou maji nektere Fordy a Citroeny (nevim, jestli vsechny) s vyhrivanym sklem, a ktera mi opravdu hodne vadi...
Nevim o tom, že by ty drátky ve skle měl nějakej Citroën, ale jezdil jsem s dvojkovým Superbem a ten to měl. Něco strašnýho. V noci nebo jen při zhoršené viditelnosti při průjezdu každého svítícího protijedoucího auta se světlo z jejich světlometů v tom drátoskle láme. Mít takové auto doma, tak to sklo vykopnu a nechám tam dát obyčejný.
 
Já zase měl elektricky vyhřívaný čelní sklo na M3BL 2009 a popravdě nejdřív mi to vadilo a pořád jsem na ty drátky zaostřovat oči a nemohl jsem si zvyknout. Po nějakých měsících ježdění jsem to už nevnímal a když jsem pak pořídil M3BM tak mi to v zimě hodně chybělo.
Dneska jsou tam jen dráty pod steračema což je dobrý aby se neutrhaly gumyčky a pak na boku u řidiče aby roztával sníh co se tam hromadí při setření, což považuju za dobrej nápad.
 
Podle mě funguje na zamrzlé okno jen Webasto nebo garáž, ale chápu že každý nemá tu možnost... Zima je posledních cca 10let hodně mírná tak se to dá snadno řešit odmrazovačem...
Spíš by mě zajímala jiná věc, nevěděl by někdo proč mi po celonočním stání před barákem kdy je kolem 0°C ukazuje teplota vody a baterky cca těch 0°C ale teplota oleje v motoru -7°C, je to podle mě dost rozdíl...
Zlaty časy kdy člověk jen jezdil a neřešil kraviny, jestli má baterku nabitou na 70 nebo 73% a jakou ukazuje teplotu čidlo oleje ale prostě mě to zajímá:)
 
Podle mě funguje na zamrzlé okno jen Webasto nebo garáž, ale chápu že každý nemá tu možnost... Zima je posledních cca 10let hodně mírná tak se to dá snadno řešit odmrazovačem...
Spíš by mě zajímala jiná věc, nevěděl by někdo proč mi po celonočním stání před barákem kdy je kolem 0°C ukazuje teplota vody a baterky cca těch 0°C ale teplota oleje v motoru -7°C, je to podle mě dost rozdíl...
Zlaty časy kdy člověk jen jezdil a neřešil kraviny, jestli má baterku nabitou na 70 nebo 73% a jakou ukazuje teplotu čidlo oleje ale prostě mě to zajímá:)
Webasto je naprostá pecka. Poslední rok co mám Mazdu s Webastem nevím co je škrabka ani rozmrazovač. Pokaždé vyhřátý interiér a ohřátý motor, takže netrpí studenými starty.
 
Podle mě funguje na zamrzlé okno jen Webasto nebo garáž, ale chápu že každý nemá tu možnost... Zima je posledních cca 10let hodně mírná tak se to dá snadno řešit odmrazovačem...
Spíš by mě zajímala jiná věc, nevěděl by někdo proč mi po celonočním stání před barákem kdy je kolem 0°C ukazuje teplota vody a baterky cca těch 0°C ale teplota oleje v motoru -7°C, je to podle mě dost rozdíl...
Zlaty časy kdy člověk jen jezdil a neřešil kraviny, jestli má baterku nabitou na 70 nebo 73% a jakou ukazuje teplotu čidlo oleje ale prostě mě to zajímá:)
Tak ty kraviny neřeš taky a prostě jezdi ??
 
Back
Top