• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Logicky proto, že zatím co sklo se dá (má) oškrábat škrabkou na led, tak s přimrzlým stěračem se nic moc dělat nedá aniž bych riskoval jeho poškození.
Max ofuk čelního skla a 3 minuty volnoběhu zafunguje relativně spolehlivě na ten stěrač... Sklo se ohřívá zezdola (bez jakékoliv elektriky), takže stěrače se odmrazí dřív než třeba horní polovina okna. Ale je fakt, že u starších aut nebo s manuál klimou to tak být nemusí.
Vyhřívané čelní sklo je do zimního komfortu prostě jiná liga... Možnost vyjet se počítá spíš na sekundy a když je to namrzlé víc, je zásadní rozdíl to "jen tak odházet ze skla" vs "seškrábat".
Jednou (asi 2013/4) jsem "woe fpraze" dostával auto z ledu asi 30 minut, auto bylo pokryto asi 3-5mm ledovkou nebo čím. Prakticky bylo obalený v ledu, škrabku nebylo ani kam zarazit... a ohřev skla bych vyplatil zlatem.
a když jsem pak pořídil M3BM tak mi to v zimě hodně chybělo.
To je právě to. Winter paket (sklo, volant, sedačky) mám u auta, které stojí venku, protože v garáži je Mazda. Zvykl jsem si na to tak, že mi chybí vyhřívání volantu - věc, co jsem u 6tky označoval jako zbyteční blbost pro rozmazlené pipky...
Být možnost skla, mám to i u Mazdy, ale jedinou generaci, co to měla (GH), jsem zrovna minul :)
 
Já měl na starým Escortu vyhřívané sklo a jak píše Ondra, taky mi chvíli trvalo, než jsem si na to zvyknul. Ale hned bych to teď bral všema deseti. Byla to paráda. Teď nezbývá než nahodit fólii a chvíli počkat. :D
 
Max ofuk čelního skla a 3 minuty volnoběhu zafunguje relativně spolehlivě na ten stěrač... Sklo se ohřívá zezdola (bez jakékoliv elektriky), takže stěrače se odmrazí dřív než třeba horní polovina okna. Ale je fakt, že u starších aut nebo s manuál klimou to tak být nemusí.
Tři minuty volnoběhu??? Víš jak je to neekologické!!! :D :D :D (nadzáska) ...i když pamatujte na manuál přátelé, zejména v Německu:

Po nastartování motoru jej nechte po dobu 10 sekund běžet na volnoběh (zakázáno v Německu).
POZNÁMKA
• (Německo) Rozjeďte se okamžitě po nastartování motoru. Nepoužívejte však vysoké otáčky motoru, dokud motor nedosáhne své provozní teploty.


Jinak o tom, že výhřev celého čelního skla je lepší, o tom žádná. Jen říkám, že i výhřev samotných stěračů má logiku. Prostě zatím co škrábu sklo, tak stěrače se vyřeší "sami" aniž bych kolem nich musel nějak tancovat a vyřeší se rychleji, než kdybych to nechal ohřívat pouze teplým vzduchem.
 
Tak to tam museli dát až v posledním faceliftu, o tom Německu. Já tam mám jen to o 10ti sekundách :)
 
Tři minuty volnoběhu?? Víš jak je to neekologické!! :D :D :D (nadzáska) ...i když pamatujte na manuál přátelé, zejména v Německu:

Po nastartování motoru jej nechte po dobu 10 sekund běžet na volnoběh (zakázáno v Německu).
POZNÁMKA
• (Německo) Rozjeďte se okamžitě po nastartování motoru. Nepoužívejte však vysoké otáčky motoru, dokud motor nedosáhne své provozní teploty.


Jinak o tom, že výhřev celého čelního skla je lepší, o tom žádná. Jen říkám, že i výhřev samotných stěračů má logiku. Prostě zatím co škrábu sklo, tak stěrače se vyřeší "sami" aniž bych kolem nich musel nějak tancovat a vyřeší se rychleji, než kdybych to nechal ohřívat pouze teplým vzduchem.
By mě zajímalo, jak to mám udělat, když si zapomenu dát v zimě fólii na sklo a je tam krusta a okno zamlžené. o_O o_O o_O
 
Mám za to, že u GL je psáno až po klesnutí otáček k cca 1100
 
Mám návod i GL bez FL a je to tam stejné s tím Německem: "Po nastartování motoru jej nechejte po dobu 10 sekund běžet ve volnoběžných otáčkách (zakázáno v Německu)." Je to revize návodu: 8EA5-EE-14K-CZ_1. Ten ze kterého jsem to bral předtím je pro GL po FL: 8GK3-EE-18C-CZ_1. A taková perlička na závěr, na stránkách Mazdy se už dlouho nedá stáhnout návod pro GL po FL, vždycky Vám to podstrčí ten před FL, i když zadáte VIN.
 
Staci vecer nebejt linej, a hodit na okno takovou ochrannou "deku". Rano stahnout z vokna, otrepat od snehu a jit. Zabere to jeste min casu, nez rozmrazovani okna na tech vasich Fordech...
Jo, zejména večer, když fouká jak blázen (takový miniblizzard s nárazy 80km/h) a/nebo hustě sněží, je to ideál! Určitě lepší zábava než prostě zamknout a odejít od auta.?
Stejně jako ráno, pokud se přes noc mráz změnil v déšť... Jako nic ve zlém - sám folii používám a přijde mi to lepší než zamrzlé auto. Rovněž používám garáž a líný si nepřijdu. Ale dělat z folie alternativu výhřevu je nekorektní. Rovněž vyklepat, mokrou poskládat (ve větru) a pak ji mokrou házet někam do kufru/na podlahu tak, ať to nevyteče... mně osobně přijde lepší i rychlejší tlačítko na palubce.

...Anebo stačí nebejt línej a jít pěšky. Taky nemusíš nic odmrazovat. :)

EDIT: jinak celou debatu jsem odstartoval skutečným dotazem - jak dobře funguje ten ohřev pod stěrači - co od toho z reálné zkušenosti jiných čekat. Nejde o nějaký hate... Ale že Mazda neumí běžnou komfortní výbavu (sklo, nebo třeba donedávna ventilované sedačky), co jiní umí dlouho a o 2 kategorie níž, je prostě škoda.
 
Poslední úprava:
jak dobře funguje ten ohřev pod stěrači
mě funguje bez problému, je tam prostě k tomu, aby se neutrhly gumičky když je sklo namrzlé. Aby si oškrábal celé sklo, je potřeba zvednout stěrače a proto tam je tato funkce, stejně jako po stranách skla, aby se tam netvořily zmrazky od stírání
 
Vyhřívání pod stěrači funguje spolu s vyhříváním skel zrcátek a vyhříváním zadního okna, řídí to FBCM a v personalizaci jde nastavit 15 min/trvalé.
 
Jako musím říct, že jsem nikdy vyhřívání skla ani stěračů neměl a ještě nikdy v životě jsem si neutrhnul gumičky stěračů.

Upřímně kdybych si to měl objednat to vyhřívání stíračů za příplatek, tak si to nikdy neobjednám. Je to taková pojistka proti riziku, které se mě ještě nikdy nestalo a případná škoda by byla minimální - lišta stěrače za pár stokorun.

CO mě mnohem víc děsí je fakt, že tam standardně nedávaj rezervu a už vůbec ne plnohodnotnou. Píchlou gumu má člověk co pár let a občas se stane, že to nejde zalepit. Teď jsem třeba asi dva měsíce dozadu na druhým autě prorazil jedno kolo že šlo dovnitř na dvou místech strčit prsty a druhý jen tak tak vydrželo, ikdyž s boulí a byl jsem moc rád, že nemám v kufru jen lepící sadu.

BTW nevíte někdo parametry té dojezdovky co se tam vejde? Šíře gumy, profil, indexy, velikost disku, ET, a rozteč děr? Případně zda je třeba kratší šrouby?

Kupovat v autorizáku mě to příjde zbytečný. Předpokládám, že to koupím kdekoliv levnějc, nebo je to nestandard?
 
BTW nevíte někdo parametry té dojezdovky co se tam vejde? Šíře gumy, profil, indexy, velikost disku, ET, a rozteč děr? Případně zda je třeba kratší šrouby?

Kupovat v autorizáku mě to příjde zbytečný. Předpokládám, že to koupím kdekoliv levnějc, nebo je to nestandard?
Máme tu na to téma. Stačí zadat do hledání třeba "dojezdové kolo".
 
Mám svoje GJ před facelift. Bude k dispozici bouranej facelift. Otázka zní, je totožná velikostně maska chladiče? A druhá otázka na zadní lampy, dají se zaměnit? Popřípadě nějaká elektro práce k tomu?

DF58B7B1-3C52-4633-A22D-6ADDA20A0453.jpeg B3235EEF-8840-48B7-9EA4-C51993C10D85.jpeg
 
Mám svoje GJ před facelift. Bude k dispozici bouranej facelift. Otázka zní, je totožná velikostně maska chladiče? A druhá otázka na zadní lampy, dají se zaměnit? Popřípadě nějaká elektro práce k tomu?
Není, musíš vyměnit i přední světla za LED (u CX-5 KE/FL maska zaměnitelná je, dělali jsme to na naší). Zadní lampy by mohly jít.
 
Podle mě funguje na zamrzlé okno jen Webasto nebo garáž, ale chápu že každý nemá tu možnost... Zima je posledních cca 10let hodně mírná tak se to dá snadno řešit odmrazovačem...
Spíš by mě zajímala jiná věc, nevěděl by někdo proč mi po celonočním stání před barákem kdy je kolem 0°C ukazuje teplota vody a baterky cca těch 0°C ale teplota oleje v motoru -7°C, je to podle mě dost rozdíl...
Zlaty časy kdy člověk jen jezdil a neřešil kraviny, jestli má baterku nabitou na 70 nebo 73% a jakou ukazuje teplotu čidlo oleje ale prostě mě to zajímá:)
I obyčejný přístřešek na auto nahradí Webasto nebo garáž ! Od té doby co ho mám, tak jsem nemusel škrábat nikdy, tedy jednou jak bylo -20°C kdysi a to zevnitř trochu. Webasto jsem kdysi taky mě na M3 první generaci jak ještě nebyl přístřešek a nebyla to zas taková hitparáda, muselo běžet minimálně 20 minut, když bylo venku pod -15°C.
 
...tedy jednou jak bylo -20°C kdysi a to zevnitř trochu...
Kdyz uz sme u toho, s tim sem dlouho bojoval: v zime donesu do auta na botach snich, ten pak teplem roztaje, a kdyz auto odstavim, skondenzuje a zmrzne zevnitr na skle. Blbe se to skrabe...

Pak mi nekdo poradil dat do kabiny takovejto pytlik s kulickama co absorbuji vlhkost, a mam klid. Mam to na pristrojovce za displejem, kde se to tak akorat schova. Vydrzi to celou zimu, a pak to v mikrovlnce zase vysusim...


61gBTc1jrNL._AC_SL1080_.jpg
 
Brácha praktikuje metodu, že si ráno cestou ven napustí do plastový konvičky teplou vodu. Příjde k autu, poleje přední sklo, nasedne a jede.

Já bych se bál, že sklo rupne teplotním šokem, ale on to už praktikuje docela dlouho a sklo drží. Odkoukal to od kolegy v práci co to taky praktikuje roky.
 
Back
Top