• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

No z logiky veci by to jit nemelo, pokud se prevodovka netoci, ne?
 
Nevím jak to má Mazda u AT, ale u moji firemní Octavie III s AT to lze.. stačí mít zapalování v režimu ACC (u Mazdy 2x tlačítko startování bez brzdy) a potom zašlápnout brzdu, stisknout tlačítko na páce řazení a lze libovolně měnit režim převodovky.. tato možnost tam je kvůli odtahu
 
Režim P by měl být jen nějaký pastorek, který převodovku zaaretuje. Točit se na to nemusí, ale asi je ovládán elektronicky, nebo má nějaký zámek, který se odemyká elektronicky?

Jinak včera jsem měnil baterku v klíči. Vzal jsem CR2025, ačkoliv mám doma pytlík CR2032 a jsem rád. Tu kulatou plastovou krytku jsem tam zaboha nemoh namáčknout, aby tam zůstala. Vždycky zas vyskočila ven.
 
Dá sa potom preradiť bez zapínania auta z N do P? Minule som potreboval auto v garáži posunúť o 10cm a musel som štartovať, lebo N sa mi bez naštartovania nepodarilo z P preradiť..
Já jsem s tím přesunem z P na N a zase zpět taky kdysi vlastně zápasil, ale mám pocit, že jsem to vyřešil přesně tak jak píše @slayer , že člověk musí stát na brzdě aby šlo z P odejít na N i při vypnutém autě nebo motoru (to si nejsem jistý - už je to dlouho).
Nevím jak to má Mazda u AT, ale u moji firemní Octavie III s AT to lze.. stačí mít zapalování v režimu ACC (u Mazdy 2x tlačítko startování bez brzdy) a potom zašlápnout brzdu, stisknout tlačítko na páce řazení a lze libovolně měnit režim převodovky.. tato možnost tam je kvůli odtahu
ACC je poloha na první stisknutí bez brzdy, ON je na druhé stisknutí (ta včetně ventilace například)... OFF > ACC > ON > OFF
 
ACC je poloha na první stisknutí bez brzdy, ON je na druhé stisknutí (ta včetně ventilace například)... OFF > ACC > ON > OFF
Jo dekuji za upresneni, trochu jsem to pomotal, nastesti jsem to napsal do zavorky, tak jste to pochopili ;)
 
Ahoj
Připojím se do obecného tématu s mými postřehy po 1. měsíci provozu s M6 Wagon 2,0l 121 kw MT Revolution.
Mám najeto 2300km. Pro většinu z vás je níže uvedené asi již důvěrně známo ... :)

-I-stop: Zatím nevypíná. Nevím proč a zatím to neřeším. Zda je to nízkou okolní teplotou, softw. nastavením, nebo slabou baterií nevím. Přiznám se že algoritmus toto nesmyslu neznám. A taky by mi nevadilo , kdyby nefungoval napořád, jen kdybych měl jistotu , že to není zapříčiněno závadou v něčem dalším. V menu je uvedeno I-stop: ON

-e-ruční brzda: Tady jsem zatím taky nepřišel na logiku fungování. Je to moje první auto s tímto řešením a trochu mi schází klasika. Nepobírám ale to, že někdy se brzda sama odbrzdí (když se dotknu plynu) a většinou však ne. Ručku zatahuju téměř vždy, když vylézám z auta. Pokud ale záleží na postupu aktivace RB, tak jsem na něj nepřišel. V manuálu píšou že se má stlačit nožní brzda a pak zapnout RB. Mě jde "zatáhnout" RB s i bez nožního pedálu. Nevím ale jestli to mám dělat po vypnutí motoru, nebo před, pokud na tom tedy záleží. Mám pocit že auto se asi umí odbrzdit samo (samozřejmě na ipulz řidiče, který zařadil a chce se rozjet...)

-navigace:
vestavěného tomtoma moc nepoužívám. Jednou mě vyděsil, když jsme jeli z vysočiny a Tom ně nahnal "zkratkou" , což byla v podstatě lesní jednosměrka cca 6km, kdy byly vyjetý dvě zmrzlý koleje a zbytek 15-20 tvrdýho zmrzlýho sněhu. Celou cestu jsem trnul, že pojede někdio oprti a bude mazec.... Jsem zvyklý na MAPY.cz a jen mě trochu drtí to, že když si v MT nastavím trasu a spáruju s M6 přez applecar, tak ta trasa zmizí. na MT již nejde nastavit, protože telefon je přepnutý do auta a na displeji auto je to složitejší, protože se místo musí zadávat písmenkama... nelze ukázáním a pod. Navíc to musím dělat se spuštěným motorem, protože když to uspěšně zadám do navigace před nastarování, tak to start motoru opět smázne a musí m vše dělat znova.

-spotřeba: dle palubního počítače mi to ukazuje posledních 1600km spotřebu 6,6l/100km. Na to , že je zima, jezdím trasy cca 30-50km, jen třikrát jsem byl dál, Pce-Pha, Pce-Lib. Tak to je naprostá spokojenost. Pravda, spíš plachtím 90-100km/h (ono to v dnešním oprovozu po státovkách ani jinak nejde) ale baví mě při výjezdu z vesnic hezky přitopit :). Řekl bych, normální pohodlná jízda. Dálnici jsem zatím nevyzkoušel ale tam si myslím že to bude bumbat trochu víc, odhaduju přes 7,0l určitě. Předpokládám, že předjíždění = podřazování a kopce M6 taky moc nechutnají. Ale opravdu jsem spokojen a tohle mě potěšilo. V salonu mi tvrdili že budu jezdit za 7,0l skoro furt a občas pod 7,0L/100. Já se těším že v létě bude běžný ježdění za 6,5-6,9. A to, že nebudu jezdit za 4,5 (u TDI) , s tím jsem počítal.

-převodovka:
trochu mé překvapuje, že o ní musím psát. Čekal, bych že to bude věc hodna nevšímání. Hned po prvních km mi přišlo , že synchrony nepracují jak mají a jsou pomalé a musel jsem sekundu počka, než tam vklouzl vyšší kvalt, aby nešel přez odpor. Dělá to při řazení z 1.-2., z 4.-5. a 5.-6. rychlosti. Ve vysokých kvaltech je čas si chvilinku počkat "až tam vklouzne" ale z 1.-na 2. je někdy potřeba řadit rychleji a cítím, že občas ucítím zoubek. Přesně to samé ( z 1 na 2st. ) dělala II. oktávka (od nova), docela mi to vadilo, setvis to řešit nechtěl, nakonec to spravila výměna oleje v garáži. Tehdy, k mému údivu, jsme ho vypustili z převodovky jen poloviční množství... Možná , že tady to dopadne na tu výměnu taky. Ale ještě počkám, možná se ty synchrony oleští. Samozřejmě s prohřátým motorem je to lepší než za studena, ale 100% to není.

jízdní vlastnosti:
charakterově bych řekl, že M6 je měkčí na zadek, oproti O II. se lehce předo-zadně pohupuje a při ostřejším průjezdu zatáčkou si lehce zaklekne na zadek a má tendenci "přitáhnout" zatáčku. Trochu mi to přiopomíná chování Citronu Xara, který měl "pseudo-řiditelnou" zadní nápravu, která taky auto trochu strkala dovnitř zatáčky. Komfort super, zatím mám obuté zimní 17´ ale s 19´si myslím, že konfort bude stejný. (Věřím japočikovi, že když jsou 19´ základní kola, že to má s nimi odladené). Malé nerovnosti to tlumí krásně a větší kopanec polkne podvozek bez cvakání a ran.
V zatáčkách je auto neutrální , možná lehounce přetáčivé. Každopádně musím řict, že je až překvapivě dobré na sněhu, kde vyjede / projede i tam, kde se Supi od WV se už zahrabali. Asi je to tím že je o pár dobrých kg lehčí.
Nějaký youtuber v testu tvrdil, že řízení je moc lehké a při jízdě necítí, že jede s vozem střední třídy, že necítí tu "mohutnost". Nevím, mě to přijde že to tak v Mazdě chtěli. Mě to spíš baví, ta lehkost ovládání. Pravda odezva od volantu by mohla být trošičku větší. Ale to už nemá žádné auto. To skončilo s Favoritem.

-infotaiment.: zatím mi zamrzl pouze 1x. (neřeším) Trošku mi chybí udaj o tlaku pneu a hodnotě palubního napětí. Zvykám si na koplikovanější přepínání mezi medii. CD/FM/NAV. Oceňuji velkou možnots nastavení všech systémů (i když se to udělá jednou-porvé a pak už to tak zůstane).

-zamykání:
nejprve z výroby bylo nastaveno auto-zamykání. I když jsem nastavil prodlevu na max 90s, stejně se mi auto po 30 po vystoupení zamklo, přesto že jsem stál u dveří a čekal. Předopokládám, že pokud bych odešel dál tak to pozná, že jsem se vzdálil a o zamkne okamžitě. Nějak jsem tomu nepřišel na chut a zamykám nakonec manuálně, klíčkem.

- světla:
adaptivní ledky , možná jsem měl přehnaná očekávání, co do svítivosti ale nestěžuji si. Adaptivní funkce mě překvapila spolehliviostí. Jen pomalé rozsvěcení dálkových mi trochu vadí. Když vyjíždím s tlumenými z osvětlené vesnice, tak jedu chvíli potmě, než se probudí dálkáče, navíc se rozsvěcují průběžně, což ono čekání na světlo ještě prodlužuje. Často bych raději ťuknul do páčky a svítil do dálky okamžitě.

-topení/klima
naprostá spokojenost, topí velmi brzo. Uplně si libuji. S úsměvem vzpomínám, když oktávka TDI při návratech ze zimní lyžovačky z J. lázní do Pardubic z kopce začla opravdu topit až v Jaroměři :). Z kopce se prostě O II. neuměla ohřát.
Sedadla hřejí až až, rychlost ohřevu nemohu hodnotit, nemám s čím porovnat. Volant hřeje jen na výstupcích 14:50h ale to už považuju skoro za
zbytečnost.

- loketní opěra:
trochu se to nepovedlo, strkat loket za roh abych ho položil je nešikovné :)

-parkovací asistenti/kamera :
to se řeší všude, to rozlišení , to je fakt skoro na nic. Pípání senzorů mám vypnuté a zapínám ho až když potřebuju někde manévrovat. Protože jinak když se zapomenu a na světlech přijedu těsněji k autu přede mnou tak pípání dost otravuje a řadit zpátečku se mi nechce... to samé je při zajíždění do garáže, to je opravdový kravál..., drůbežárna hadr.

závěr:
Tak abych jen neadával. V podstatě jsou to skoro všechno blbiny, který jsou u všech aut a naopak, jako celek musím (zatím) chválit. Dlouho jsem se rozhodoval, ale jsem rád, že jsem se rozhodl pro M6. Pohodlné, krásné, úsporné (mezi benzíny), i relativně svižné, řidičsky přívětivé a zábavné auto, dotažené i v detailech, kde jiní šetří. Budu doufat, že moje sázka na spolehlivost a jednoduchost (absence DPF, močoviny, turba, EGr, dvouhmoty.....) bude převažovat nad 1,0-1,5l vyší spotřebou a trochu menším krouťákem.

Zdravím, Jamesson
 
Převodovka se nejspíš poddá. U naší CX5 to trvalo cca 15tkm a teď jde všechno řadit sametově. Od výměny oleje mně všude spíš zrazovali, u nového auta, údajně japonská náplň je něco, co tady nikdo nemá :). Ale nevím, plno členů klanu si jí u ojetých aut mění a experimentují i s různými výrobci/specifikacemi.

LEDky se chovají neadaptivně, pokud jsou přepnuté na "ruční mód" (na ovladači tlumená), pak se dají normálně přepínat jako na klasickém autě dálková/tlumená a je to hned. Často tak mám nastavené, občas jedu na automat, podle toho co mi zrovna sedí víc a jak znám silnici.

Spotřeba kolem 6.5 bude asi reálná, na předchozí generaci 2.0 165 (2017) jsem se kolem toho pohyboval, a to jezdím myslím spíš svižněji.

O tom, kolik vyjede na sněhu, se tady často rozplývám. Mám to samé pozorování, zvlášť letos, kdy jsme ji na čerstvě napadaném sněhu nebo již rozjetém sněho-ledě trápili v sněhově bohatém lednu každých pár dnů... máme jeden dům v horách na maličkaté silnici, takže tam silničáři moc nepospíchají :).
 
tvl lidi co je pojem běžné ježdění ? Já jezdím za 8 litrů jako nic, tak to mám buď rozbitý, nebo jezdíte s kloboukem na hlavě a platem vajec vzadu ? :joy: :laughing:
Nejspíš jezdíš krátké vzdálenosti, nebo město, ne? Stačí chvilka pojíždění po Praze, nebo kolony jinde, a hned je tam přes deset, to samé krátké trasy kolem 10 km... A nebo fakt plyn na podlaze a předjíždění v jednom kuse. To pak nemá strop. Ale jak je to zahřáté a plynulá jízda, nežere to, zvlášť ten dvoulitr s manuálem. Kdybychom se onehdá víc snažili, daly se asi dlouhé zahraniční dovolené jezdit předpisovými rychlostmi kolem 5.5... to už 2.5 automat ani s dvouválcovým módem nedá.

Definovat svižné ježdění jde asi těžko. Osobně se za svižného považuju, protože krom obcí mi předpisy tak o 20 až 50 % nestačí, je opravdu výjimečné, když mě někdo předjede, a naopak nedokážu se obvykle za někým táhnout "jen" 90 a nepředjet. Ale na druhou stranu ty obce (a jinou zástavbu nebo nepřehledná místa; bezpečnost především, už mi mockrát někdo vlezl mezi auty do silnice, potkávám auta v protisměru, atp.) jezdím klidně, před obcí spíš postupně podřazuju a brzdy jen lehtám, na výjezdu hned nedávám plný kotel... A jak jsem vždycky psal, v mém případě pak dlouhodobou - tu mnohaměsíční - zvedají/-ly občasné průlety přes 200, a to zas snižovaly občasné unavené noční jízdy z práce, kdy jsem třeba i dálnici jel na tempomat 115...

V CX-5 teď ale svítí 8 a v 6 svítí 8.1. Průměry za posledních pár tisíc km. Korona. Kratší jízdy, žádné dojíždění do práce, a když už jedu a auto je zahřáté, tak se chci svézt, jak mi to chybí :D.
 
Ale na druhou stranu ty obce (a jinou zástavbu nebo nepřehledná místa; bezpečnost především, už mi mockrát někdo vlezl mezi auty do silnice, potkávám auta v protisměru, atp.) jezdím klidně, před obcí spíš postupně podřazuju a brzdy jen lehtám, na výjezdu hned nedávám plný kotel... A jak jsem vždycky psal, v mém případě pak dlouhodobou - tu mnohaměsíční - zvedají/-ly občasné průlety přes 200, a to zas snižovaly občasné unavené noční jízdy z práce, kdy jsem třeba i dálnici jel na tempomat 115...
S těmi nepřehlednými místy naprostý souhlas. Na sídlišti, i když bych mohl jet 50, protože tam není nijak snížená rychlost, jedu kolem zaparkovaných aut do 40. Na rozdíl od některých , kteří tam jsou schopni spěchat i přes 60. Ale na dálnici jet 115 za normálního počasí bych nedokázal, to bych se spíš bál, že usnu za volantem. Sám mám průměr kolem 8, v létě lehce pod, v zimě nad. Dokážu i pochopit toho, kdo jezdí převážně po okreskách a státovkách na rovině v Polabí, že má na PP do 7, přece jen mi ten průměr zvyšují dálnice s rychlostí nad limitem a město. Ale zase ježdění trvale uspávacím tempem na spotřebu pod 6,5 hrozí akorát úsadami v motoru.
 
@MichalP mas pravdu ... ono hodne lidi si neuvedomuje, ze obcas je potreba autu protahnout trubky a to ze na to slapes to auto nenici, naopak prospiva .. pokud to vyslovene nedrtis do cervenych za studena (predpokadam ze tu nejsou zadni dementi kteri to budou turovat hned po nastartovani) ..

muj bracha treba dostal pojeb od mechanika, ze s tim jezdi moc opatrne a ze se mu zanasi motor (presne jak pise @MichalP) .. a ze to proste musi obcas projet ...

takze soudruzi, vyserme se na hlidani spotreby a kdyz uz mame takova paradni auta, tak je obcas poradne vyvenceme :)
 
S těmi nepřehlednými místy naprostý souhlas. Na sídlišti, i když bych mohl jet 50, protože tam není nijak snížená rychlost, jedu kolem zaparkovaných aut do 40. Na rozdíl od některých , kteří tam jsou schopni spěchat i přes 60. Ale na dálnici jet 115 za normálního počasí bych nedokázal, to bych se spíš bál, že usnu za volantem. Sám mám průměr kolem 8, v létě lehce pod, v zimě nad. Dokážu i pochopit toho, kdo jezdí převážně po okreskách a státovkách na rovině v Polabí, že má na PP do 7, přece jen mi ten průměr zvyšují dálnice s rychlostí nad limitem a město. Ale zase ježdění trvale uspávacím tempem na spotřebu pod 6,5 hrozí akorát úsadami v motoru.

Ano, průměr 7,2 po okreskach potvrzuji a to nejedu kadla kadla. Cca stejné na letních, tak i na zimních.
 
@MichalP mas pravdu ... ono hodne lidi si neuvedomuje, ze obcas je potreba autu protahnout trubky a to ze na to slapes to auto nenici, naopak prospiva .. pokud to vyslovene nedrtis do cervenych za studena (predpokadam ze tu nejsou zadni dementi kteri to budou turovat hned po nastartovani) ..

muj bracha treba dostal pojeb od mechanika, ze s tim jezdi moc opatrne a ze se mu zanasi motor (presne jak pise @MichalP) .. a ze to proste musi obcas projet ...

takze soudruzi, vyserme se na hlidani spotreby a kdyz uz mame takova paradni auta, tak je obcas poradne vyvenceme :)
přesně tenhle pojeb jsem dostal před lety u GY 2.3 taky, takže když to někdy prošlápnu že se manželka ztratí v sedačce, tak to vysvětluju tím, že právě probíbá pravidelná péče o motor :cool:
 
Zdravím všechny, víte někdo, jak je to u Mazdy 6 s tempomatem? Umí se už sám rozjet? Já u své 6tky, kterou jsem kupoval v 04/2019 to mám tak, že umí v koloně jen zastavit, ale na rozjezd musím sám přidat plyn.
 
Nejsem si jistý, ale nemělo to nějaký regulatorní důvod, popř. homologační? Umím si představit případy, kdy samovolné rozjetí auta,bez toho aby vidělo semafory, tvar křižovatky, "mapu", obecně kontext, je dost nebezpečné... Spolehnout se na řidiče, že to vypne vždy, když by to nebylo bezpečné, dle mého není rozumné... Pak ty žaloby jak s Teslama...
 
Ahoj, když už se to tu zmínilo... Je nějaký rozumný způsob jak u GJ (manuál) po zastavení vypnout motor, ale nechat zapnutý infotainment?
 
Ahoj, když už se to tu zmínilo... Je nějaký rozumný způsob jak u GJ (manuál) po zastavení vypnout motor, ale nechat zapnutý infotainment?
Ahoj to by bylo dobrý, kdyby to šlo. Taky jsem trochu rozpačitý z toho, že po vypnutí motoru/infotaimentu, mi nejdou zavřít okna (pokud je člověk zapomene zavřít před tím), což i u mnohem levnějších aut jde...:)

jamesson
 
Vlezu vám do tématu, jakej materiál je použit na “kožených” sedačkách předFL GJ. Je šetrný umejt sedačku párou?
 
Back
Top