• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

@SimSon
Silikagel se to jmenuje. Např. na aliexpresu se to dá koupit po větších baleních za babku. Dělají se i barevné varianty a ty jsou s indikátorem. Např, nenasycené jsou žluté a pokud jsou už nasycené a další vlhkost nepojmou, tak to ztmavne.
 
Pak mi nekdo poradil dat do kabiny takovejto pytlik s kulickama co absorbuji vlhkost, a mam klid. Mam to na pristrojovce za displejem, kde se to tak akorat schova. Vydrzi to celou zimu, a pak to v mikrovlnce zase vysusim...

Stejnou službu udělá kočkolit ze silikagelu ve fusekli. Stojí to zlomek a je toho pytel. Já takhle vozím dvě staré fusekle. Jednou za čas silikagel vysypu a v troubě při 120°C zregeneruji. Funguje to perfektně.

Kdo chce něco trochu lepšího, tak si může koupit přímo silikagel na vysoušení, půlkilový sáček silikagelu stojí ~40 korun.

@x-f silikagel je laciný, pokud ho člověk nepotřebuje metrák tak to snad ani nestojí za to ho kupovat z aliexpressu.
 
@x-f Když ta voda je jen vlažná, tak sklo nepraskne. Praktikuji to tak roky skoro denně a jediné prasknutí skla bylo od šutru za jízdy.
 
cau jen se chci ujistit.. chcanky se lejou do mazd az od roku 2018 ne? v modelu 2017 2.5i (192hp) benzin zadny chcanky potreba nejsou .. je tak?
 
@x-f Když ta voda je jen vlažná, tak sklo nepraskne. Praktikuji to tak roky skoro denně a jediné prasknutí skla bylo od šutru za jízdy.

Asi taky jak který. Na opelu jsem za cca 8 let měnil čelní sklo 6, nebo 7x. Už si to přesně nepamatuju. Tam prasklo, když se na něj člověk jen podíval. Jednou jsem ho tam měnil dokonce 2x za měsíc. Plus jedno boční a jednou zadní, ale to bylo obojí od čorky.

Ale je pravda, že jsem měl toho času děsný štěstí na šutry.
Jednou jsem takhle jel po D1 a najednou rána šutrem do skla. Tak jsem se předklonil a koukám po skle, jestli je tam někde díra a najednou bác a další rána jak z děla přímo předemnou, div to neprošlo skrz.

Pak VW - ani jedna výměna, Alfa - ani jedna výměna. Obě jsem měl cca 2.5 roku.
 
Tak další dotázek. Je někde v menu skovaný tlak v pneu? Já to nenašel. Přitom dealer tvrdil, že na M6 je systém s čidly a ne jen podle otáček kol.
 
Systém s čidly v autě opravdu je (od faceliftu 2018). Bohužel to ten starý infosystém nedokáže zobrazit. Dokonce ani při defektu auto neukáže, které kolo je to prázdné a jen ukazuje pokles tlaku.:/

Edit.: Teda abych Mazdě nekřivdil, je to tak minimálně u naší, která je přímo z roku faceliftu. Vím, že verze 2019/2020 dostaly třeba i zobrazování 2válcového režimu, který mé auto taky neumí. Takže třeba to tam už někde schované je.
 
Poslední úprava:
No ten infosystem je blbej no. Teda já nemusím ty "moderní" dotekový přeplácaný systémy co teď frčí a na ten systém v Mazdě jsem si rychle zvyknul a ovládání tím mulikolečkem je super. I to nízké rozlišení z kamer mě zas až tak moc netrápí (spíš jak se špiní) - nepotřebuju si přes to přečíst knížku za autem, ale ta rychlost. To jak tam některý meníčka naskakujou pomalu a p očástech...

Třeba zrovna ta obrazovka s válcema se tam po startu vykresluje postupně. Normálně vidíš, jak se tam ten obrázek postupně skládá - kola, indikátor kondenzátoru atd.

Tlak pneu sem fakt nikde nenašel. Ale on i ten obrázek s válcema je tak nějak blbě skovanej. Aplikace, stav vozidla tuším a pak ještě přepínáš obrazovky spotřeba atd.
 
Systém s čidly v autě opravdu je (od faceliftu 2018). Bohužel to ten starý infosystém nedokáže zobrazit. Dokonce ani při defektu auto neukáže, které kolo je to prázdné a jen ukazuje pokles tlaku.:/

Edit.: Teda abych Mazdě nekřivdil, je to tak minimálně u naší, která je přímo z roku faceliftu. Vím, že verze 2019/2020 dostaly třeba i zobrazování 2válcového režimu, který mé auto taky neumí. Takže třeba to tam už někde schované je.

Ja mam M6/2019, ale nikde v menu sem to zobrazovani 2-valcoveho rezimu nevidel. Kdepak je to schovane? Tlak v pneu sem taky nikde nenasel...
 
Tak mě už hlásí vybitou baterku v klíči (nevydří ani rok?). M6fl3 má v klíči CR2025 podle googlu. Sedí?

Není tam po výměně třeba např. nějak znova párovat?
 
cau jen se chci ujistit.. chcanky se lejou do mazd az od roku 2018 ne? v modelu 2017 2.5i (192hp) benzin zadny chcanky potreba nejsou .. je tak?
Ještě bych dodal, že 2.5, která plní "jen" Euro6d-temp taky nemá FAP/GPF (ta obdoba DPF). Má to myslím u 2.5 až ten poslední FL u CX-5. Docela by mě zajímalo, jak se s tím popasovali. Pokud vím, tak pro atmosféru s vysokou kompresí je důležité, aby mohla volně dýchat, proto to široce klenuté sání a do spirály zatočené výfukové svody... ten filtr v tomhle musí být docela čára přes rozpočet.

Ja mam M6/2019, ale nikde v menu sem to zobrazovani 2-valcoveho rezimu nevidel. Kdepak je to schovane? Tlak v pneu sem taky nikde nenasel...
Záleží, ze kdy ji máš. Moje je vyrobená někdy v rozmezí leden-únor 2019 a taky to ještě nemá. Tlak pneu se dá kdyžtak načítat přes OBD a ForScan. Takhle jsem si jednou hezky načetl, že mi nafoukali kola v autorizovaném servisu na 3 bary a já se divil proč je to auto jak kostitřas.
 
výroba červen 2019 už ukazatel dvouválcového módu má
 
No ja sem sice kupoval az v srpnu, ale vyrobena byla asi o par mesicu driv protoze uz stala na prodejne, takze smula. Je to zalezitost jen verze infotainmentu, nebo tam chybi taky nake senzory? Protoze ten infotainment budu pri nejblizsim servisu zadat vymenit (anebo alespon update firmwaru nebo co). Casto mi to zamrza, respektive "nerozjede" se po nastartovani auta a displej zustane cernej, nebo zatuhne nahodne pri prehravani, a radio prska i u silnejch stanic...
 
Logicky by to mělo být jen verzí softwaru, nicméně na posledním servisu 3/2020 mi tam údajně nahráli poslední verzi a auto to pořád nezobrazuje. Takže je možné, že je tam něco navíc. Případně nám může @Ondrej K jakou verzi Mazda Connect má a můžeme porovnat. :)
Stejně to ale u naší jde teď poznat přes zimu i bez indikace.:grinning:
 
Vzpomněl jsem si, že už dlouho se chci zeptat, jestli se dá nějak docílit toho, abych mohl vypnout běžící motor tlačítkem tak, že mi zůstane běžet infotainment (poloha zapalování ACC), tedy zejména hrát hudba. Teď dám na řadící páce P, zatáhnu elektrickou ruční brzdu, zmáčknu startovací tlačítko, skoro všechno se vypne (poloha OFF - ač úplně se vše vypne až po otevření dveří) a znova zmáčknu startovací tlačítko bez sešlápnutého pedálu brzdy a infotainment se znova zapne (poloha ACC) a hudba hraje. A tady přichází druhé úskalí, jehož řešení taky neznám. Když pak chci infotainment zase vypnout a z auta odejít, tak zmáčknu znova startovací tlačítko bez sešlápnutého pedálu brzdy, a to místo vypnutí infotainmentu zapne další systémy (ventilaci atd. - poloha ON)... až jeho další stisknutí auto zase vypne (poloha OFF). Přijde mi dost zbytečné chudák auto trápit zbytečnými zapínáními/vypínáními kvůli tomu, co se startováním klíčkem dalo bez problémů udělat. Snažil jsem se to vyčumět v manuálu, ale nepochodil jsem, nebo jsem to spíš nepochopil... či, a to by mě nepřekvapilo, to ani nejde? :D

EDIT: Teď když koukám do manuálu znova, tak by asi stačilo vypínat motor v poloze řadící páky N a až pak dát P. Pak by měl infotainment zůstat zapnutý (poloha ACC), jen nevím jestli to něčemu nevadí. A neřeší to asi problém, jak přejít z ACC rovnou do OFF, aniž bych zase nenahodil zbytek auta.

• (Automatická převodovka) Pokud vypnete motor, když je páka voliče v jiné poloze než v P, přepne se spínač zapalování do polohy ACC.
 
Poslední úprava:
@Atronoss Já to s tím běžícím infotainmentem při vypnutém motoru dělám tak, že při vypínání mmotoru držím tlačítko na řadicí páce. Ta už klidně může být i v P.
Jen mi pak při opětovném nastartování občas zlobí Android Auto - Spotify hraje ale nejdou posunovat písničky apod.
 
Vzpomněl jsem si, že už dlouho se chci zeptat, jestli se dá nějak docílit toho, abych mohl vypnout běžící motor tlačítkem tak, že mi zůstane běžet infotainment (poloha zapalování ACC), tedy zejména hrát hudba. Teď dám na řadící páce P, zatáhnu elektrickou ruční brzdu, zmáčknu startovací tlačítko, skoro všechno se vypne (poloha OFF - ač úplně se vše vypne až po otevření dveří) a znova zmáčknu startovací tlačítko bez sešlápnutého pedálu brzdy a infotainment se znova zapne (poloha ACC) a hudba hraje. A tady přichází druhé úskalí, jehož řešení taky neznám. Když pak chci infotainment zase vypnout a z auta odejít, tak zmáčknu znova startovací tlačítko bez sešlápnutého pedálu brzdy, a to místo vypnutí infotainmentu zapne další systémy (ventilaci atd. - poloha ON)... až jeho další stisknutí auto zase vypne (poloha OFF). Přijde mi dost zbytečné chudák auto trápit zbytečnými zapínáními/vypínáními kvůli tomu, co se startováním klíčkem dalo bez problémů udělat. Snažil jsem se to vyčumět v manuálu, ale nepochodil jsem, nebo jsem to spíš nepochopil... či, a to by mě nepřekvapilo, to ani nejde? :D

EDIT: Teď když koukám do manuálu znova, tak by asi stačilo vypínat motor v poloze řadící páky N a až pak dát P. Pak by měl infotainment zůstat zapnutý (poloha ACC), jen nevím jestli to něčemu nevadí. A neřeší to asi problém, jak přejít z ACC rovnou do OFF, aniž bych zase nenahodil zbytek auta.

• (Automatická převodovka) Pokud vypnete motor, když je páka voliče v jiné poloze než v P, přepne se spínač zapalování do polohy ACC.

Dá sa potom preradiť bez zapínania auta z N do P? Minule som potreboval auto v garáži posunúť o 10cm a musel som štartovať, lebo N sa mi bez naštartovania nepodarilo z P preradiť..
 
Back
Top