• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Já to měl komplet pod ledem až k nárazníku. Moc se mi nechce ometat novej sníh, je vidět že je vespod ten saharskej ksidl písek. ?
 
Tak první dávky sněhu a mrazu ukázaly takovou nepříjemnou vlastnost sedanu. A to je otevírání a zavírání kufru, nejde ani tak o sníh, který spadne do kufru, ale štve mě led. Voda ze zadního skla nateče kolem kufru a je z toho pěkný led. Takže po otevření kufru je potřeba to všechno odstranit, nebo se pak kufr nezavře. Mě teď zůstává taková krusta pokaždé mezi víkem kufru a zadním sklem
Ja teda nevim, ale zadni viko zamrzalo i na mych hatchbackach a (mikro-)SUV. Problem je, ze Mazdy maji tu jeho horni hranu (sparu mezi strechou a vikem) az docela daleko na strese, takze za jizdy se rozehreje snih v mistech, kde "tahne" teplo zevnitr ven, pak to zmrzne, a viko nejde otevrit, resp. bojim se, ze tam neco urvu. Proste se tam v tom miste vytvori blok ledu. A treba u CX-5 je to tak vysoko, ze se to i blbe rozehriva. Zlatej sedan proti tomu... tam se mi teda za posledni ctyri roky viko jeste nezalepilo, a kdyby zalepilo, je to aspon nizko, ale mozna delam neco jinak :D

EDIT: Ted me napadlo co. Mozna. U sedanu vzdycky ometam pred jizdou zadni okno a viko (navic ke kapote), u HB nebo SUV na precizni ometani strechy obvykle kaslu, to ometu jen kraje, kam snadno dosahnu. Dal se mi tam blbe saha, aniz bych se uspinil, jak jsem malej. Takze pak se tam ma co rozehrat...
 
Tak mně silentbloky vydržely cca 200.000km, nechal jsem ramena vyměnit teď při 213.000km. Jak jste na tom vy

Zobrazit přílohu 30334
čau vrátím se k tomuto tématu - na stk mi vytkli PP silentblok, nájezd cca 140tkm, můžou se vibrace do volantu při vyšších rychlostech objevovat kvůli tomu? Nebo je možné, že zvlněné kotouče vymlátí silentblok? Každopádně výměně ramen se asi nevyhnu...
 
Ahoj, já mám téměř 180 000 km, na STK mi při prohlídce podvozku borec taky říkal, že už jsou silentbloky načaté, ale že to není žádná hrůza (jsou tam takové vlasové trhliny, škoda, že jsem si to tehdy nevyfotil). A vibrace do volantu žádné, takže to tím podle mě nebude.
 
Teda musím říct, že se M6 pěkně lepí dveře a okna. Tohle jsem snad na žádným autě neměl.

Hlavně ty okýnka. Poslední týden je už nemůžu stáhnout. Všechny přimrzlý. Když auto prohřeju, tak dejme tomu tak po půl hodince je s prasknutím utrhnu a sjížděj, ale je to prd platný, protože na zítra přimrznou znova.

Asi i díky tomu za jízdy slyším popraskávání, jak přimrzlá okýnka pracují.

A měsíc dozadu mě v teplotách pod nulo nesklápělo jedno zrcátko úplně. Tomu autu mrazy nějak nesvědčí.
 
Zrcátka jsou klasika a gumy/prýže je dobrý sem tam ošetřit. Buď přímo prostředkem na to určený nebo glycerin. Pak nepřimrzne nic. Ale o víkendu pršelo a hned zamrzlo, tak pokud dokonale neoškrábeš, tak musíš čekat než to prohřeješ.

Bude určitě rozdíl mezi námrazou a ledem. Co tady bylo po víkendu ???
 
Jo po něčem kouknu na ty gumy. Ale tohle sem tedy nikdy řešit nemusel. Holt pár detailů maj nedotaženejch i na tehle krásnejch autech no...
 
Jo po něčem kouknu na ty gumy. Ale tohle sem tedy nikdy řešit nemusel. Holt pár detailů maj nedotaženejch i na tehle krásnejch autech no...
těsnící gumy ošetřuju před každou zimou, myslel jsem , že je to taková samozřejmost a koukám, že není :joy: :laughing:
 
těsnící gumy ošetřuju před každou zimou, myslel jsem , že je to taková samozřejmost a koukám, že není :joy: :laughing:
Ano ano, taky každý rok mažu a letos jsem se na to doslovně vy? a stálo mě to gumu na řidičovejch dveřích.
Jinak mám takovej fundament od W5 z Lidlu na ty gumy co vypadá jak čistidlo na boty a funguje dobře, jen to musí někdo namazat.?
 
Podívej pár aut už jsem za život měl. Starý, nový... Ale mazat gumy na dveřích jsem nikdy nemusel a nikdy jsem s tím problém neměl. Natož aby mě zamrzly vokýnka. Musí to být materiálem.

Teda abych nekecal, tak kdysi mě přimrzly dveře u Fába tak, že jsem je musel vykopnout zevnitř, když jsem tam vlez kufrem, ale to byla moje blbost, protože jsem to vzal do myčky v mrazech.
 
Kdyz uz sme u tech dveri, nevite nahodou kde se daji sehnat takove ty plastove pasy na dvere, proti vetru? Nevim jak to hledat, protoze ani nevim jak se to vlastne rekne cesky (nemecky je to "windabweiser", nebo "regenabweiser"). Chtel bych takove decentni, sede, na vsechny 4 dvere M6/kombi...
 
@SimSon Ofuky oken, deflektory oken. Každopádně na moji 6 byli při koupi a dělali strašnej randál, svištěl vzduch přes ně. Dražší kvalitnější budou třeba lepší, nemám zkušenosti.
 
@x-f myslím, že to nejde úplně kategorizovat.. taky jsem nikdy nemazal těsnění u svých předchozích aut a nikdy nepřimrzlo, tedy až do té doby než jsem dostal své poslední firemní auto Octavia III po FL.. přimzávalo pravidelně už v mírných mrazících, takže mě to donutilo koupit přípravek a od té doby mám klid.. pro zajímavost, stejných Octávek máme na firmě 10 a s přimrzáváním jsmě měli problém pouze 3.. jinak Mazdu jsem záměrně nemazal, abych měl porovnání.. zatím nikdy nezamrzla a to stojí obě auta na stejném parkovišti.. má zkušenost ?‍♂️
 
Mně primrzavaji dveře na CX5, a na 6 nikoliv :). Vyrobené měsíc od sebe, stejny nájezd, stejná péče, žádné mazání... Našim jsem teď na starší Suzuki Ignis málem vyrval celou gumu... tak asi nejen Mazdy ;). Krom své první Mazdy jsem se bez mazání obešel, primrzaly mi někdy víc, někdy míň, všechny auta, ale nikdy nijak totálně, a stačí být jemný při otevírání a dát tomu čas... ale letos už jsem na to něco koupil, jen jsem to ještě neaplikoval :D. Než to udělám, bude zas jaro...
 
Já tak jak je, na molitan nebo hadřík a přejedu těsnění. Dá se ředit vodou nebo nějakým alkoholem ale není potřeba. Akorát co vím, tak jde těžko z oken, když jsem ho omylem vylil kdysi, jak sádlo mastný a nemohl sem to poradně odmastit ???
 
Poprsím informaci, v jakých podmínkách funguji ostřiky světel u předFL GJ.

Světla zapnuta na “auto”, svítí DRL = ostřik pouze okno?
Světla zapnuta na “auto”, svítí xenony = ostřik okno i světla?

Po jak dlouhé době opětovně budou chtít ostřikovače světel ostřiknout (pokud splňují všechny podmínky pro ostřik)? Napadlo mě třeba jako u koncernu možnost nakódovat, že světla ostříkne až po delším podržení páčky. Je to možný?

Ostřik určitě chci ale chtěl bych je mít pod palcem, abych je ovládal, tak jak chci já.
Prohlížel jsem už založené téma a nevšiml si špatně sekce (GH).
Jen dodám, ve většině případů mě ostřik světel ostřikne s malou prodlevou, co držím páčku ostřiku.
 
Back
Top