• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

cau, jaktoze mazda vyrobena v roce 2011 (do provozu 11/2017) ma v technickem prukazu GH ??
 
Prohlížel jsem už založené téma a nevšiml si špatně sekce (GH).
Jen dodám, ve většině případů mě ostřik světel ostřikne s malou prodlevou, co držím páčku ostřiku.
Ano na DRL ostřik nefunguje. Tzn. nefunguje ani, když máš AUTO a světelný senzor nevyhodnotí tmu - svítí jenom DRL.
Funguje stále, když máš zapnutá světla popřípadě na AUTO, když světelný senzor vyhodnotí tmu - první ostříknutí a potom každé 5.
Popřípadě stačí poprvé déle (u opravdu krátkého podržení se nestačí natlakovat a vyjet) nebo několikrát po sobě podržet páčku.
Jednoduše dokódovat jako například na koncernu to nepůjde :)
cau, jaktoze mazda vyrobena v roce 2011 (do provozu 11/2017) ma v technickem prukazu GH ?
Je to kvůli chladivu a zjednodušení homologačního procesu ;)
 
Poslední úprava:
cau, nevite nekdo kde se pousti vyhrivani vnejsich zrcatek? nenasel jsem nikde ikonu.. nekde jsem cetl ze to je integrovany do vyhrivani zadniho skla .. tzn kdyz to pustim, tak se pusti i zrcatka.. je tak?
 
Má 6 GJ senzor opotřebení brzd? Mám už 6 let a 62000km původní desky, zatím tam mám obložení ještě dost, tak jestli musím hlídat nebo se rozsvítí kontrolka?
 
Kontrolka se nerozsvítí, ale je tam mechanická indikace. Na destičkách je plíšek, který se při hraničním opotřebení dotkne kotouče - začnou pískat. Lepší je si stav průběžně hlídat.
 
Jako indikace taky slouží hladina brzdové kapaliny v nádržce. Když mám úplně fungl nový brzdy (kotouče i destičky) na celym autě a doleju kapalinu na rysku MAX, tak když se potom brzdy (hlavně destičky) sjedou blízko nějakýmu minimu, tak v nádržce na brzdovku je potom cca půlka (M3BM/BN a M6GH,GJ/GL). Jen jí nesmí nikdo dolejt jinak tahle "indikace" nefunguje ?. Ale berte to spíš jako zajímavost, bažilionkrát lepší je ty brzdy zkouknout fyzicky přímo (byť jen očima).
Případně GJ/GL má na předních destičkách (vnitřních i vnějších) na náběhový straně destiček vodící plíšky. Ty plíšky začnou drhnout o kotouč a vyluzovat silný pisklavý zvuk když je na destičce cca 1mm masa. Na zadních destičkách je zalisovaný kontrolní plíšek na vnitřních destičkách (mechanická i elektronická ručka) a ten začne o kotouč drhnout když má deska cca 1-1,5mm.
 
Poslední úprava:
Taky chodím kolem auta za 1.1 mil. Kč jako STUPID a neustále koukám, kolik mám ještě destiček. Bohužel vidím jen vnější destičky - u zimních 5 paprskových neoriginálních kol. U originálních 19 kol, které mám na léto na destičky nevidím. 1 destičky- originál byly na 18.500 km na 2 mm. A to ty brzdy opravdu šetřím... Teď mám Zimmermann a po 34.000 tam je na vnějších deskách cca 3 -4 mm. Pravdou je, že se většinou pohybuji pro dálnicích, kde se brzdí z větších rychlostí a destičky více trpí.

Originály stojí 5.600Kč a Zimmermann do 900Kč. Destičky jsou stejné na 297 mm i 320 mm kotouče!
 
@Sikyl Fabie 1 elektronický kontakt v destičkách má a třeba Lexus GS který stál jako 4,5 Fábií má taky pouze akustický plíšky jako Mazda. Tato funkce není o penězích
 
Jestli mi opravdu vadí nějaká chybějící kontrolka stavu u GL, tak je to hladina kapaliny v ostřikovačích. Takovou kontrolku potřebuji xkrát ročně, tak má smysl. Když mě potká prázná nádržka na dálnici za mrholení, tak je to fakt na... Ale dávat elektroniku na brzdové destičky se mi zdá kontraproduktivní - stojí to peníze a za pár let taky nemusí fungovat, když je to v docela náročném prostředí. A nebo ještě hůř - může mi to dávat falešné poplachy každou druhou jízdu. Každoroční prohlídka a hvízdací plíšky jsou efektivní.
 
Kontrola podle množství brzdové kapaliny u mě nebude přesná, jelikož každej druhej rok mě ji vyměnili. Aspoň podle servisky.

Mě upozorní na palubním počítači, že dochází ostřik. Nebo by si chtěl ukazatel s rafičkou, kolik je vody v ostřiku? ?
 
@MichalP Buď rád, že ji tvé auto nemá. Model 2018+ už tu indikaci ostřikovačů má a je to jedna z nejhorších věcí na tom autě. :grinning:
U jiných značek to funguje tak, že tě auto upozorní, ty to odklikneš a maximálně Ti zůstane svítit kontrolka nebo oznámení, někde v pozadí palubního počítače. No Mazda to má vyřešeno tak, že odklikneš a za chvíli tě nato auto upozorňuje znovu. Už po pár kilometrech a několika upozorněních je to tak otravné a nebezpečné, že člověk raději u první pumpy zastaví, dokoupí a doleje.
Jinak nebezpečné proto, protože se to zobrazuje jako varovný oranžový nápis přes celý rychloměr v přístrojovém štítu, což logicky se pokaždé člověk podívá a následně odklikne
 
Mě upozorní na palubním počítači, že dochází ostřik. Nebo by si chtěl ukazatel s rafičkou, kolik je vody v ostřiku? ?
@MichalP žádné upozornění na docházející ostřik nemá - to mají jen vozy s ostřikovači světlometů (GJ s xenony do 2014 a potom GL se silnějšími LED 2018+) ;)
 
@MichalP Buď rád, že ji tvé auto nemá. Model 2018+ už tu indikaci ostřikovačů má a je to jedna z nejhorších věcí na tom autě. :grinning:
U jiných značek to funguje tak, že tě auto upozorní, ty to odklikneš a maximálně Ti zůstane svítit kontrolka nebo oznámení, někde v pozadí palubního počítače. No Mazda to má vyřešeno tak, že odklikneš a za chvíli tě nato auto upozorňuje znovu. Už po pár kilometrech a několika upozorněních je to tak otravné a nebezpečné, že člověk raději u první pumpy zastaví, dokoupí a doleje.
Jinak nebezpečné proto, protože se to zobrazuje jako varovný oranžový nápis přes celý rychloměr v přístrojovém štítu, což logicky se pokaždé člověk podívá a následně odklikne
To není pravda. Nová "ofce" to dělá jako mazda. Prostě se jen hýbe hladinka a pořád tu triggruje tu hlášku. Pod určitou úroveň už je hláška jen na pozadí i u Mazdy i u Ofce.
 
Novou Octavii jsem ještě neřídil, vše je možné. Má dřívější zkušenost s koncernem, Oplem, Bmw, Mercedesem ale i Hyundaiem byla taková, jakou jsem napsal.

Jinak u 6ky se mi tedy ještě nepodařilo dostat do stavu, kdy by mne to přestalo otravovat a znovu oznamovat. Je pravda ale, že do "sucha" jsem nikdy nešel. 3ka má přeci jen jiný Mazda Connect i lehce jiný přístrojový panel, takže to tak může fungovat jinak.
 
Novou Octavii jsem ještě neřídil, vše je možné. Má dřívější zkušenost s koncernem, Oplem, Bmw, Mercedesem ale i Hyundaiem byla taková, jakou jsem napsal.

Jinak u 6ky se mi tedy ještě nepodařilo dostat do stavu, kdy by mne to přestalo otravovat a znovu oznamovat. Je pravda ale, že do "sucha" jsem nikdy nešel. 3ka má přeci jen jiný Mazda Connect i lehce jiný přístrojový panel, takže to tak může fungovat jinak.
Já předtím měl E91 a bylo to to samé. Jak kolisala hladinka okolo toho bodu sepnutí, tak to problikavalo také. Jinak zdaleka to dosucha není. Jakmile začne problikavat, ostriknes 1-2krat a svítí furt. Zbývá cca litr. Aspoň na nové 3ce.
 
Nevím, čím to je. Za mne je to pouze softwarové nastavení. A ten má prostě 3ka novější. Proto třeba věřím, že u 3ky s novým systémem Mazda dokáže takové věci dalšími updaty upravovat. To samé ta nová Octavia, která má těch prohřešků tolik, že údajně updaty chodí i několikrát do týdne. U 6ky tomu moc nevěřím. Třeba se to ale taky změnilo. Mé auto je dá se říct z prvních měsíců výroby (myslím začátek května 2018), kdy 6ka dostala tento digitální přístrojový štít atd.
 
Back
Top