• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

chtěl bych se zkušených klubáků zeptat na multimediální systém mazdy r.v.2014. Chci se zeptat, zda tam probíhaly nějaké upgrady FW a jak se provádí, případně kde zjistím jakou verzi tam teď mám ? Dále bych se chtěl zeptat na navigaci a její aktualizaci. Musím mapové podklady koupit v mazdě nebo to jde někde stáhnout ? Díky moc, já přečetl řadu příspěvků, ale mám malinko zmatek. A ještě dotaz na couvací kameru, jestli jde domontovat a budou se zobrazovat i couvací čáry nebo se bude zobrazovat pouze obraz ? Ještě jednou díky
 
Možná Wagon hraje hůře, než Sedan? Je to možné, akustický prostor se docela odlišuje. Ale koho vezu, je ze zvuku unešený, a já sám si (po důkladném přenastavení) nemůžu stěžovat, leda na stále příliš výrazné hloubky, obecně mám rád trochu lehčí charakter zvuku... na druhou stranu, méně ostré výšky, než mají třeba regálové Cantony na Class-D Primare, jako jsem slyšel před dvěma roky na nějakém veletrhu, mi vyhovují. Před faceliftem 2018 jsem měl dojem o trochu větší vyváženosti zvuku, ale ne dramaticky. Taky samozřejmě bude záležet na žánru a zdroji zvuku, kde u mě vede jazz a netvrdý rock, radio moc neposlouchám a nepřijde mi ten zvuk z něj dobrý (což může být i technickými limity FM), téměř výhradně streamuju, dřív Spotify, teď YouTube Music, v obou případech nastavené na maximální bitrate (ale pochybuju, že bych v jakémkoli autě poznal 160 od 320kbps, natož třeba 320 od lossless).
 
-mám trochu zmatek v označení GJ/GL, co je co. je to jen formalita ale budu rád za vysvětlení. Očividně ale nejsem sám, protže když mi Mazda-salon Louda zařizovala registraci, do velkýho OTP mi napsali GH.... tak fakt nevím .-)
Dá se toho tady nalézt dost, tak jen telegraficky: GH se označuje kvůli zachování původní homologace, která je drahá. Ale v ve VIN najdeš GL (JMZGL...). GJ to byl model tohoto designu od r. 2013 tuším do r. 2015, při další inovaci, která se pozná např. tím, že středový informační displej vystoupil z přístrojového panelu. Pokud jsem v něčem nepřesný, jistě mě někdo hned opraví ;)
 
Pokud je to v pořádku , tak kam se to hrabe na na standardní dvojkovou oktávu, ta hrála skvěle. Výšky , středy basy. Bylo to všechno slyšet.
To mě popravdě zaráží. Jezdil jsem v Oct I, III, Supu III a kam se hrabou na Bose v GL (2016/17). Nevím, jak hraje v GL 2019, ale počítám, že se skoro neliší. Ale připouštím, že mě nezajímá, jak hraje vzadu, protože hraju primárně pro sebe, obsazeném autě to skoro nepouštím, resp. neptám se, jak to vzadu hraje :p
 
Ja bych rekl ze se to lisit muze. 2016/2017 se jeste montovala jina verze Bose, se subwooferem (jestli se nepletu). Treba ja mam M6/GL/2019, a ta uz ma Bose bez subwooferu. A je to znat. Ty repro ve dverich basy nezvladaji...
 
Otazkou je jak moc to ovlivnuje Bose a jak multimedialni system od Mazdy. Ja mam misto nej Kenwood Dnx 7150DAB a nestezuju si. Ke vsemu jal tady nekdo podotknul otazkou je jestli v tom hluku z venku a okoli je realne poznat nejaky rozdily pri poslechu..treba Spotifi nebo mp3...protoze dalsi ovlivneni bude prevodnik mezi mobilem ...bluethoot taky neni extra co a u desek to tu asi nikdo neposloucha :)
 
Ja bych rekl ze se to lisit muze. 2016/2017 se jeste montovala jina verze Bose, se subwooferem (jestli se nepletu). Treba ja mam M6/GL/2019, a ta uz ma Bose bez subwooferu. A je to znat. Ty repro ve dverich basy nezvladaji...
Tak bohužel, v GL 2016/17 již subwoofer není, přičemž jsem na něj byl zvyklý z GH. A je to opravdu rozdíl, to nepopírám, ale se středy a výškami jsem spokojen. Dost tomu pomohlo vytlumení dveří, ale někdy přesto nějaká rezonance přijde :( Zkoumal jsem katalog pro GJ, co mám v archivu, a není tam obrázek, ale píšou 11 repro, tak by tam mohl být. No, aspoň jsem si tam mohl dát dojezdové kolo :), byť na GH jsem ho 8 let nepotřeboval. Ale teď mám pocit lepší...
 
Zkoumal jsem katalog pro GJ, co mám v archivu, a není tam obrázek, ale píšou 11 repro, tak by tam mohl být.
GJ také nemá subwoofer.
Innovative speaker design and placement complete the sound system in the new Mazda6. A pair of 9-inch (23cm) Nd® woofers
-- one in each front door -- delivers deep, low-frequency output from a package much slimmer than conventional speakers.
This makes it possible to position the woofers unobtrusively into tight but acoustically advantageous spaces, without sacrificing
performance.
A 3.25-inch (8cm) mid-range Twiddler® in the middle of the instrument panel helps produce a clear and centered sound image,
while two additional Twiddlers on either side provide tonal balance. High notes are delivered by 1-inch (2.5cm) tweeters
located in the instrument panel, and wide-range sound is produced by 5.25-inch (13.5cm) speakers placed in each rear door. A
pair of 2.5-inch (6cm) Twiddlers positioned on the rear deck completes the system layout.
Mazda_6_Sound_System.jpg
 
Poslední úprava:
@Ondrej K Co rozhodně poznáš jak v GG tak GL je 160 kbps od lossless ;) Akorát v mojí bývalé GG to mohlo být jen z CD, v mé současné GL mám na výběr nějakým zázrakem stále z CD a pak leda WAV protože origo infotainment neumí FLAC - jo ahá, už tomu rozumím, proto je tam pořád ten CD přehrávač :p Bluetooth a sním spojené Spotify a podobně vůbec neřeším, nepočítám s tím, že by Mazda uměla LDAC.

Jinak jak správně psal @shr3k , třetí generace Mazdy 6 nikdy subwoofer neměla, bohužel! Ten jedenáctý reprák co k tomu svádí je ve skutečnosti ten středopásmový ze shora umístěný ve středu palubky, řekl bych, že nejde přehlédnout.
 
Ahoj,
prosím nemáš tam schema i na Wagon? Mě prodejce tvrdil, že subwoofer ve výbavě Revolution-Bose mám.
O ten mi jde ale až v druhé řadě. Já mám problém v tom, že vzadu to hraje málo a přo pohybu váhou vpřed/vzad, to totálně rozhodí nastavení výšky/basy a stejně to hraje pořád zepředu.

Mám ještě začátečnický dotaz. Na př. skle pod stěrači a podél levého sloupku mám vyjhřívací pásky. Ptal jsem se prodejce kde se to rozmraování zapíná. Odpověděl že automaticky, že se to "zapíná samo". nějak se mi to nezdá. :) zrcátka a zadní sklo je mi jasný, tam je tlačítko. Přední sklo zatím nevím.
Poradí někdo?

zdravím
Jamesson
M6 Wg 2,0-165 revolution.
 
Ahoj,
prosím nemáš tam schema i na Wagon? Mě prodejce tvrdil, že subwoofer ve výbavě Revolution-Bose mám.
O ten mi jde ale až v druhé řadě. Já mám problém v tom, že vzadu to hraje málo a přo pohybu váhou vpřed/vzad, to totálně rozhodí nastavení výšky/basy a stejně to hraje pořád zepředu.
Nemám, je to stejné, pro subwoofer v kombi není místo. Našel jsi ho snad v prostoru na rezervu? Takový @Sikyl tam nemá ani ten prostor na rezervu, ale nádrž na AdBlue.
 
@Jamesson To schéma ve wagonu je úplně stejné pokud máš BOSE. Jinak podle toho schéma a celkově tak nějak z principu je jasné, že se bude charakteristika zvuku měnit přesunem úrovní mezi předními a zadními repráky. Přední repráky jsou dva výškové, tři středové, dva basové. Vzadu jsou dva širokopásmové a dva středo-výškové. Ty vzadu nikdy neuhrají tak dobře to co ty vepředu, kde je to rozsekané po pásmech a jsou tam obrovské basáky. Každopádně, pokud nehodláš dělat muziku jen pro ty vzadu protože nestrpíš poslouchat to co oni chtějí, případně opačně, tak bych to opravdu nechal jak je - jen tak je ten zvuk prostorově vyvážený jak má být. To si raději pohraj s ekvalizérem a vypni/zapni BOSE Centerpoint, potažmo Audiopilot:

Bose® Centerpoint (automatické nastavení úrovně)
Funkce Centerpoint®*3 poskytuje majitelům audiosystému Bose® zážitek z prostorového zvuku při přehrávání z jejich stávajících MP3 přehrávače i satelitního rádia. Byla speciálně vyvinuta tak, aby splňovala unikátní požadavky na reprodukci zvuku ve voze. Převádí stereo signály na více kanálů, aby dosáhla větší přesnosti při reprodukci zvuku. Propracovaný algoritmus současně vytváří širší, prostornější zvukové pole.

Bose® AUDIOPILOT (Automatické nastavení hlasitosti)
Při jízdě může okolní hluk narušovat poslech hudby. Technologie pro kompenzaci hluku AUDIOPILOT®*4 neustále upravuje hlasitost hudby, aby vykompenzovala okolní hluk i rychlost vozidla. Reaguje pouze na trvalé zdroje hluku a ne na přerušovaný hluk jako jsou například zvuky způsobené zpomalovací vlnou. Pokročilý algoritmus DSP umožňuje rychlejší a efektivnější kompenzaci pro neobvyklé situace, jako je jízda po velmi nerovné vozovce nebo jízda vysokou rychlostí.


EDIT: @Jamesson Pardon, ještě jsem zapomněl na to odmrazování stěračů. Každopádně jak říkal můj učitel IT na střední škole, největší problém uživatelů je, ŽE NEČTOU NÁVOD! :D

Odmrazování stěračů čelního skla
Odmrazování stěračů čelního skla funguje společně s odmlžovaním zadního okna. Chcete-li zapnout odmrazování stěračů čelního skla, přepněte spínač zapalování do polohy ON a stiskněte spínač odmlžování zadního okna (strana 4-112).

Odmlžovač zrcátek
Odmlžování zrcátek vyhřívá vnější zpětná zrcátka. Odmlžování zrcátek funguje společně s odmlžováním zadního okna. Chcete-li zapnout odmlžování zrcátek, přepněte spínač zapalování do polohy ON a stiskněte spínač odmlžování zadního okna (strana 4-112).
 
Poslední úprava:
Ahoj,
díka za opdověď. Tak nějak to asi dopadne, zvyknu si. Ono reklamovat u prodejců něco tak subjektivního jako je zvuk v autě je dost těžká písemka.
Díky za vystlení těch dvou funkcí. Bohužel "moje unikátní požadavky na reprodukci" jsou asi vyšší :) než má Bose.
Schema jsem mezitáím pohledal a máte pravdu. Prodejce nazval "subwoofer" ten středopásmový reproduktor uprostřed palubky. to mě zmátlo. To jsou ty pojmy a dojmy.
To rozmrazování čelního skla, nikdo? Budu to testovat ;)

Ještě jedna obecná otázka. Dává někdo do benzinu aditiva? Ja byl z nafťáků zvyklej dávat VIF a osvědčilo se mi to. U mazdy je vysokej kompresní poměr a doporučují mi tankovat 98 benzin. Myslím že 95+VIF by to mohl kompenzovat. Každopádně to neuškodí.
Díky, zdravím
 
Myslím že 95+VIF by to mohl kompenzovat. Každopádně to neuškodí.
Nebude to kompenzovat. Rozhodně neuškodí (při normálním dávkování, jinak taky může odejít předřazený katalyzátor), ale oktany ničím nenahradíš. Možná leda nějaká aditiva - zvyšovače oktanového čísla jako Millers Oils Petrol Power Ecomax atp.
 
@Jamesson O tom rozmrazování jsem to dopsal do předchozího příspěvku k BOSE, nechtěl jsem dělat double post když jsem si na to vzpomněl. Ve zkratce, zapíná se to s odmlžováním zadního skla.
 
Vybrání na kabel tam rozhodně je, vpředu jsem dvě prohlubně, spíš tam chybí aretace, aby ten kabel v tom vybrání držel. Poslední dobou ho proto raději vedu v předním pravém rohu jakoby ke spolujezdci, je tam docela prostor (kabel se nechá potáhnout). Zajímavé je, že nalevo (u řidiče) ho to přiskřípne.

Jenže když připojíš něco s tlustým kabelem, nebo s krouceným kabelem ala telefonní sluchátko, což některá zařízení mají, tak ti na to to vybrání rozhodně nestačí. To je tak na obyčejný USB kabel.

BTW zkoušel jsem Android auto a to je taky naprd.
1) Nevím zda za to může telefon, nebo auto, ale některé aplikace zahlásí chyba - nejde spustit a přitom jindy to třeba jde.
2) Např. Waze po nějaké době zatuhne. Je tam furt stejný obraz.
3) Není moc kam dát telefon. V loketce kde je USBčko se telefon nevejde. Vytáhnout ho ven a položit např. do chlebníku jde, ale pak ho nezavřeš a ten USB kablík z loketky přivřený pod loketkou a vedoucí do chlebníku venkem je hnus.

@x-f Mám pocit, že volant je vyhřívaný jen v místech, kde se by se měl správně držet volant.

Jasně, ale když bereš větší zatáčku a víc točíš volantem, tak ať už ručkuješ, nebo ho necháváš klouzat v dlaních, tak se prostě těm studeným místům nevyhneš. Když ho necháváš vracet vlastní silou a jen ho držíš rukou a přibržďuješ, tak je to jak sauna - horko, chlad, horko, chlad ;)
 
@Jamesson O tom rozmrazování jsem to dopsal do předchozího příspěvku k BOSE, nechtěl jsem dělat double post když jsem si na to vzpomněl. Ve zkratce, zapíná se to s odmlžováním zadního skla.
Ahoj,
Děkuji a kaju se. Obtěžuju s něčím, co se dá přečíst v manuálu :). Že to ale neví prodejce v salonu, je jiná věc.... Setkal jsem se s tím několikrát, že ti prodejci o těch autech ví jen to, kam se leje benzín. Zas chápu, že dneska jsou auta dost složitý a těch modelů, verzí výbav atd. je moc. Je to ale jejich práce...
Zdravím,
 
Ahoj, je to jejich práce a v případě Mazdy jsou ty věci dost podobné u různých modelů a těch typů zas není tak moc: 2, 3, 6, CX-30, CX-5, MX-5 a teď nově MX-30. Snad jsem na něco nezapomněl :)
 
Back
Top