• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Provádí se třeba nějaké čištění nějakých klapek nebo něčeho jiného od karbonu ?
 
Provádí ale bez demontáže nezkontroluješ, jak kvalitně se dekarbonovalo. Každopádně po X diskuzích, článcích je vodík k prdu a dekarbo nejlepší volba chemicky od BG.
 
@Alda1234 palivový filtr je téměř naprosto zbytečný u benzínový Mazdy měnit. Je tam jen sítko v nádrži a pokud se do auta netankovalo z kanistru nebo z pofidérní pumpy, tak není důvod ho měnit.
Nevim kolik má auto najeto, ale podle roku 2014 bych se zaměřil na tohle:
Svíčky, chladící kapalina, olej+filtr, klínové řemeny+napínací kladka, vzduchový filtr, kontrola zašpinění vzduchové klapky (podle toho odhadnout jak je zašpiněný sání), přes diagnostiku zjistit jestli vstřikovače nemusí víc otvírat nebo rychleji zavírat (případně je pročistit), kontrola předních spodních ramen (po 6 letech určitě na nich zkouknout gumu silentbloku v zadním úchytů), kontrola vůle horního uložení (respektive toho plastovýho ložiska), stabilizační tyčky (kontrola), brzdová kapalina (výměna každý 2 roky) + kontrola brzd, případně ještě klima
@VegasBaby pokud se dekarbonizace chemií neprovádí pravidelně po krátkých intervalech a tím myslím i ta "brutálnější" dekarbonizace pomocí vstřikování chemie přes klapku (třeba BG), tak je to zbytečný za tohle vůbec vyhazovat peníze a je lepší (minimálně v poměru cena/výkon) rovnou to sání sundat - pak to nechach třeba X hodin namáčet v chemii nebo rovnou otryskat. Ten karbon je tak tvrdej že ta chemie při tomhle stylu čištění s tím neudělá prakticky nic pokud se to dělá poprvý třeba až ve 150000km
 
Poslední úprava:
Tu vzduchovou klapku najdu kde? Ty vstriky přes forscan asi nezkontroluju ?
 
@Alda1234 palivový filtr je téměř naprosto zbytečný u benzínový Mazdy měnit. Je tam jen sítko v nádrži a pokud se do auta netankovalo z kanistru nebo z pofidérní pumpy, tak není důvod ho měnit.
Nevim kolik má auto najeto, ale podle roku 2014 bych se zaměřil na tohle:
Svíčky, chladící kapalina, olej+filtr, klínové řemeny+napínací kladka, vzduchový filtr, kontrola zašpinění vzduchové klapky (podle toho odhadnout jak je zašpiněný sání), přes diagnostiku zjistit jestli vstřikovače nemusí víc otvírat nebo rychleji zavírat (případně je pročistit), kontrola předních spodních ramen (po 6 letech určitě na nich zkouknout gumu silentbloku v zadním úchytů), kontrola vůle horního uložení (respektive toho plastovýho ložiska), stabilizační tyčky (kontrola), brzdová kapalina (výměna každý 2 roky) + kontrola brzd, případně ještě klima
Tak dneska jsme auto zvednuli. Kontrola řemenů, kladky - řemen k alternátoru chce vyměnit jinak ok, spodní ramena ok, horní uložení a ložisko ok, stabilizační tyčky ok. Brzdy ještě tak tisíc a kotouče. U toho by se vyměnila i brzdová kapalina. Jinak spodní plasty ok, doplněny chybějící šroubky a příchytky. Tak a pak jeden zásadní problém o kterém dle všeho neví ani původní majitel (už jsem s ním mluvil a koukal jako já). Na převodovce bylo vidět že lehce sákne. Technik říkal, že musela být dole, protože tam je černý těsnící silikon a ten tam nepatří a na boku směrem ke kolu našel že bylo cosi vařeno a tam to sákne. Takže průser. To abych sháněl převodovku :sob:
 
Poslední úprava:
Ještě z jiného soudku. Někde tady na fóru jsem našel pro navigaci NB1 aktualizaci map 1060 i s návodem na aktualizaci. Bohužel teď to téma nemůžu znovu najít abych to napsal tam. Aktualizaci jsem provedl, navigace funguje, ale při každém spuštění se mě ptá na sdílení informací. Je na to nějaké řešení? Díky

IMG_20210319_160700.jpg
 
@Alda1234 už to je nějakej pátek co jsme to měli doma, ale mám pocit že v nastavení TomTomu se tohle dalo trvale odškrtnout. Taky mě to štvalo, pak sem si s tím hrál na parkovišti uprostřed Evropy a najednou se to přestalo zobrazovat. Ale kde přesně se to v tom nastavení schovávalo....
 
Zkus “nastavení” - “po spuštění” - “mapa” - a teď by měla na tebe vyskočit otázka, jestli chceš po každém zapnutí zařízení, aby se tě nav dotazovala ohledně toho sharing - “no”.

A mělo by být. Píšu to z paměti, nesedím u toho. Tak snad pomůže.
 
Zkus “nastavení” - “po spuštění” - “mapa” - a teď by měla na tebe vyskočit otázka, jestli chceš po každém zapnutí zařízení, aby se tě nav dotazovala ohledně toho sharing - “no”.

A mělo by být. Píšu to z paměti, nesedím u toho. Tak snad pomůže.
Bingo. Je to settings, startup a tam jsem si nevšiml že tam je ještě next. Na další obrazovce je to o tom dotazování. Dál jsem no a už je to ok.
 
@Tonda_15 Ano, tyhle hodnoty uvidíš i na jiných benzínech a modelech, ale jelikož MZR2.5 je nepřímovstřik,tak v případě problémů(špatných čísel) se na to musíš dívat trochu jinak.
 
@Alda1234 Zajímavý. Jestli tam něco udělalo trhlinu/díru z venku,tak bych to asi neřešil, pokud je ten svár kvalitně udělaný. Problém by mohl být jestli ta díra vznikla zevnitř - že by se někdy v minulosti rozletěl třeba diferenciál ? Těžko říct. Jestli ten olej teče jen okolo poloosy,tak stačí jen vyměnit těsnící gufero, což není nic drahýho ani složitýho. Pokud to ale teče z toho sváru,tak převařit.
Když vytočíš kola úplně doleva a udělaš pomalý kroužení v malý rychlosti a potom úplně doprava a zase se otočíš s autem dokolečka, tak pokud to nedělá nějaký zvuky,bouchání,cvakání nebo klepání,tak bych to vůbec neřešil a jen teda přetěsnil, aby to neteklo.
Ok, ten plný rejd zkusím. Stejně jako ještě jednou omrknout kde to sákne. Dnes jsem ještě vyndal klapku.

IMG_20210320_104431.jpg IMG_20210320_105044.jpg
 
@Alda1234 Nic strašidelnýho nebo provozohrožujícího,ale vyčistit to chce - minimálně tu klapku sání. Je totiž vidět že už se ti tam začínají vytvářet hrudky
Schránka 01.jpg

Počítej,že takhle ti v podstatě budou vypadat i sací parohy zevnitř a i okolí ventilů.
 
@Alda1234 Nic strašidelnýho nebo provozohrožujícího,ale vyčistit to chce - minimálně tu klapku sání. Je totiž vidět že už se ti tam začínají vytvářet hrudky
Zobrazit přílohu 33557

Počítej,že takhle ti v podstatě budou vypadat i sací parohy zevnitř a i okolí ventilů.
JJ, vzal jsem to čističem na brzdy a kartáčkem na zuby. Teď se to zdá čisté. Zatím bych parohy a ventily nedělal. Když jsem se v tom hrabal, tak jsem ještě omrknul kde co sákne a našel ještě tady u čidla. Tam je nějaké těsnění?

IMG_20210320_103839.jpg
 
Poslední úprava:
@Alda1234 To je klasika snad na všech Mazdách co mají VVT. Je to jen osobní názor,ale častěji tohle těsnění teče na autech kde se olej mění po delší době (nebo + míň kvalitní olej).
Tenhle kroužek okolo řídícího ventilu oleje pro VVT bohužel v ČR koupíš jen v mazdě (kód PE01-10-2D5 za cca 710Kč) a jde vyměnit jen zevnitř. Takže musíš sundat víko ventilů což znamená koupit i nový těsnění víka ventilů (doporučuji třeba VictorReinz nebo originál v Mazdě) + tmel na motory (stačí to nejmenší balení co najdeš protože se dají opravdu jen malinký lajny tmelu (taky třeba VictorReinz - REINZOSIL)
 
@Alda1234 To je klasika snad na všech Mazdách co mají VVT. Je to jen osobní názor,ale častěji tohle těsnění teče na autech kde se olej mění po delší době (nebo + míň kvalitní olej).
Tenhle kroužek bohužel v ČR koupíš jen v mazdě (kód PE01-10-2D5 za cca 710Kč) a jde vyměnit jen zevnitř. Takže musíš sundat víko ventilů což znamená koupit i nový těsnění víka ventilů (doporučuji třeba VictorReinz nebo originál v Mazdě) + tmel na motory (stačí to nejmenší balení co najdeš protože se dají opravdu jen malinký lajny tmelu - taky třeba VictorReinz - REINZOSIL)
Dík, ale co vím, tak původní majitel měnil po deseti tisících a olej dával od Totalu, tak nevím.
 
@Alda1234 To je úplně jedno jak to vzniklo nebo nevzniklo. Je to častý problém už od dob MZR motorů a jediný jak ho opravíš je dát nový těsnění. Nebo na to můžeš prdět a prostě to jednou za čas otřít hadrem.
Plus při monžáži toho novýho těsnícího kroužku doporučuji ho pořádně namazat olejem. Ten těsnící břit na tom kroužku je totiž tak jemnej,že při instalaci na sucho se dá lehce strhnout.
 
Poslední úprava:
@Alda1234 To je úplně jedno jak to vzniklo nebo nevzniklo. Je to častý problém už od dob MZR motorů a jediný jak ho opravíš je dát nový těsnění. Nebo na to můžeš prdět a prostě to jednou za čas otřít hadrem.
Plus při monžáži toho novýho těsnícího kroužku doporučuji ho pořádně namazat olejem. Ten těsnící břit na tom kroužku je totiž tak jemnej,že při instalaci na sucho se dá lehce strhnout.
Díky za rady. Objednám a vyměním. Jinak teď cestou jsem si našel plochu a zkusil ten plný rejd na obě strany a naprosté ticho, nic netluče ani nic jiného
 
Tyo když to vidím, asi to taky budu muset vyndat a vyčistit. Sám jsem zvědav v jakém stavu jí budu mít. Bylo to hodně složité a těžké vyndat klapku?
Nic složitého, jen opatrně při dotahování. Dotahuj křížem a utahovací moment je 8-11Nm, takže nic velkýho. Ty matice jsou zalisovaný v plastu (v sacích parohách) a lehko je jde utrhnout.
 
Jj, rozebrat to je pohoda. Potom zpátky utahovat na pohodu. Je tam gumové těsnění, takže žádný strach, těsnit to bude
 
Back
Top