• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

První pořádná jízda na sněhu s pneumatikami Nokian WR D4 XL 215/60 R16 99H v kombinaci s automatickou převodovkou, předokolka 88 kW.
Venkovní teplota -3 až -7, hlavní lehce solené, trochu rozbředlé, vyjeté koleje, okresky čerstvý čistý sníh a místy lehce ujetý. Vrstva sněhu do 10-ti cm.
Pocit? Dost dobrá guma! Trakce velice příjemná (především v čerstvém sněhu), prokluz přiměřený, brzdění solidní. Kupodivu při přejíždění středového "pásu" sněhu (předjíždění) sice zasáhne elektronika, ale "neubere" to, má to snahu jet stále vpřed. Korekce volantem ano, ale jen minimální. S citem na plynovém padálu se dá jet velice svižně.
Nájezdy do zatáček bez plynu, už před vrcholem pozvolné přidávání - z počátku slabá nedotáčivost, ale stačí lehká korekce volantem a s citem přidat. Výsledek je velice dobrý, ty gumy mají na to, aby zatáhly. Ovšem je fakt, že se přidá i elektronika, ale jen tak akorát, trochu to auto "strčí" do zatáčky. Myslím, že u čtyřkolky se vlastnosti těch pneumatik projeví ve větší míře a bude to dost "veselé" ježdění.
Za mne: SPOKOJENOST! Za ty peníze moc dobrá guma, byť vyrobeno v Rusku.....
 
...byť vyrobeno v Rusku.....

Jak to víte? Mají přece továrnu i přímo v Nokia. Dokonce dle wiki mí ta v Nokia produkci cca 23 tis. /den zatímco ta v Rusku "jen" 6 tis.

Je na tom někde napsáno Made in CCCP? (ehm Russia ;) )
 
Jak to víte? Mají přece továrnu i přímo v Nokia. Dokonce dle wiki mí ta v Nokia produkci cca 23 tis. /den zatímco ta v Rusku "jen" 6 tis.

Je na tom někde napsáno Made in CCCP? (ehm Russia ;) )
Jo! Made in Russia.

Mazdu 3 u nás prodávanou např. vyrobili v Mexiku.... Některé televize LG v Polsku. Dacia Dokker, co se zde prodává, se vyrábí v Maroku. Koupíte si výrobek Apple a ani netušíte, že byl vyroben v Pardubicích ve Foxconu! To jen tak namátkou....
 
Další zkušenost s CX-3.

Při drobném sněžení a jízdě po zasněžené okresce se totálně pokryje zadek sněhem, že není vidět registrační značka, ale ani koncová světla. Mlhové koncové je ale už v zóně, kde se sníh tolik nedrží, tak doporučuji v takovém případě mít to koncové mlhové rozsvícené (v souladu se zákonem...).
Chtělo by to nějaký odzkoušený zadní spoiler...
 
Aha, takže podporujeme chudý ruský lid... no co :)
Ad. zasněžený zadek auta, zrovna včera to bylo v Praze docela o život, spousta sněhu, celý dopoledne ještě padalo a silnice skoro neprotažený (aspoň u nás v okolí Malešic). Takže cesta na Černý most nic moc, ale v podzemních garážích jsem tam viděl spoustu takových aut, co jim nebyla ani vidět RZ jak píšete.
 
Aha, takže podporujeme chudý ruský lid... no co :)
Ad. zasněžený zadek auta, zrovna včera to bylo v Praze docela o život, spousta sněhu, celý dopoledne ještě padalo a silnice skoro neprotažený (aspoň u nás v okolí Malešic). Takže cesta na Černý most nic moc, ale v podzemních garážích jsem tam viděl spoustu takových aut, co jim nebyla ani vidět RZ jak píšete.

Ve smyslu, že Nokian dává ruskému lidu práci, jako jiní dávají práci lidem zde, pak ano. Ovšem zisky asi odejdou za "matkou", stejně tak jako u nás...
Z hlediska aerodynamiky jsou si dnešní auta velice podobná. Očekával jsem tak trochu, že u nového auta to je třeba již trochu lepší, ale není. Jak jsem již několikrát zmiňoval, každé auto je kompromis, a to, že se "zalepí" sněhem zadní část, to asi není tak důležité hledisko pro konstruktéry. Je to příležitost pro výrobce automobilových doplňků, dát na trh nějaký pěkný a funkční zadní spoiler. Zase je zde konkrétně pro Mazdu jedno omezení - počet očekávaných zájemců o koupi takového spoileru. Příprava jeho výroby a homologace něco stojí....
 
Poslední úprava:
Jak jste spokojeni s funkcí předních ostřikovačů čelního skla? Za mě tedy tragédie a co jsem se díval, tak je nelze ani seštelovat?! Řeší tu taky někdo obdobný problém, že přední ostřiky nedostatečně stříkaj na sklo?
 
Jak jste spokojeni s funkcí předních ostřikovačů čelního skla? Za mě tedy tragédie a co jsem se díval, tak je nelze ani seštelovat?! Řeší tu taky někdo obdobný problém, že přední ostřiky nedostatečně stříkaj na sklo?
Tchýňě má CX-3 od podzimu a zatím si na to nestěžovala. Zeptám se, až ji uvidím.
 
Jak jste spokojeni s funkcí předních ostřikovačů čelního skla? Za mě tedy tragédie a co jsem se díval, tak je nelze ani seštelovat?! Řeší tu taky někdo obdobný problém, že přední ostřiky nedostatečně stříkaj na sklo?
Dnes odskoušim a dám vědět.
 
Dotaz na "shr3k".

Je možné zde popsat, prosím česky, jak funguje ten "modul", co je na baterii na mínusovém vývodu? Předpokládám, že z něj jde info do řídící jednotky, která má na starosti baterii - nabíjení, posouzení stavu - zapnutí i-stop. Zajímá mne jen princip, ne detaily. Jestli to např. porovnává energii, která do baterije přiteče a vyteče.... Díky za jakoukoliv odpověď!

Pokud to víte někdo jiný, pak budu rád i za Vaši odpověď.

Doplnění.
Ten "modul" jsem zjistil, že se jmenuje inteligentní bateriový senzor a mimo jiné měří i teplotu baterie.... (Jo, stále se mám co učit!)
 
Poslední úprava:
Jak jste spokojeni s funkcí předních ostřikovačů čelního skla? Za mě tedy tragédie a co jsem se díval, tak je nelze ani seštelovat?! Řeší tu taky někdo obdobný problém, že přední ostřiky nedostatečně stříkaj na sklo?
Máš pravdu je to bída,kolem 60 km/h to ještě jde ale při 140km/h je to hodně špatný,víc jsem to nezkoušel,hustý provoz.Podle mně to přizvednutí nevyřeší
asi malý výkon čerpadla.
 
Předpokládám, že je to stejný rozprašovací systém jako na GH. Potvrzuji, že tam to jde opatrně přizvednout jehlou. Ale rozhodně si nevyberete a fyzika, respektive aerodynamika je nekompromisní. Aby proud šel i u velkých rychlostí na okno, bylo by trysky potřeba přizvednout. V krajním případě by ale došlo k tomu, že potom při pomalé rychlosti by proud stříkal obloukem na auta za vámi (je to už přehnaný extrém, ale už to se mi na cestách stalo :) )

Já osobně také na GH a jiných vozidlech pozoruji, že u velkých rychlostí dostříkne voda jenom nízko na okno, což je logické. Na druhou stranu ve vysokých rychlostech zase dobře fungují různé typy tekutých stěračů (popřípadě vosk od @Doris ) a já osobně třeba při dálniční jízdě nemám potřebu stěrače vůbec používat. Popřípadě jen, když do cesty vjede předjíždějící kamion, za kterým se stejně jede cca 90km/h, takže ostřik funguje v rámci možností ještě dobře ;)
 
Předpokládám, že je to stejný rozprašovací systém jako na GH. Potvrzuji, že tam to jde opatrně přizvednout jehlou. Ale rozhodně si nevyberete a fyzika, respektive aerodynamika je nekompromisní. Aby proud šel i u velkých rychlostí na okno, bylo by trysky potřeba přizvednout. V krajním případě by ale došlo k tomu, že potom při pomalé rychlosti by proud stříkal obloukem na auta za vámi (je to už přehnaný extrém, ale už to se mi na cestách stalo :) )

Já osobně také na GH a jiných vozidlech pozoruji, že u velkých rychlostí dostříkne voda jenom nízko na okno, což je logické. Na druhou stranu ve vysokých rychlostech zase dobře fungují různé typy tekutých stěračů (popřípadě vosk od @Doris ) a já osobně třeba při dálniční jízdě nemám potřebu stěrače vůbec používat. Popřípadě jen, když do cesty vjede předjíždějící kamion, za kterým se stejně jede cca 90km/h, takže ostřik funguje v rámci možností ještě dobře ;)
Jednou v noci v létě jsem letěl s Českých Budějovic na Příbram,samej noční hmyz odsřikoval jsem každých pět minut,čelní okno mastný jako pra...Tady by mi tekuté stěrače asi nepomohli ani napodzim když jezedáci brouzdí po silnicích.o_O
 
Mimochodem k tekutym steracum - v manualu GJ se pise, ze pak nemusi spravne fungovat senzor deste. Predpokladam, ze u CX-3 to bude stejne. Nakolik to je pravda, to necham na jinych ;).
 
....... nicméně je pro to potřeba nasimulovat příslušnou závadu. i-Stop se třeba vypne, pokud napětí akumulátoru nedosáhne 11.2 V,........

V návaznosti na tu informaci o jakési kritické hodnotě napětí 11,2 V bych se chtěl zeptat: To je hodnota při čem? Startování? To se mi zdá zase dost velké.
Ta baterie při napětí na svorkách 11,8 V bez zatížení je už zcela vybitá a to by se nemělo nikdy stát. Proč se ptám? No, možná se mi mimoděk podařilo dlouhodobě odstavit i-stop, ale trochu jinak. Především bez zásahu do zapojení, bez odpojení akumulátoru atd. Výsledek je ale stejný - diagnostika hlásí nabití baterie pod 75%, i-stop je mimo, přičemž hustota elektrolytu v baterii je 1,28 g/cm3 - měřeno refraktometrem (baterie zcela nabitá). Podařilo se mi to tak malinko zmást, aby i-stop nebyl připraven k činnosti. Náprava byla možná až po odpojení akumulátoru a následných krocích.....
Bylo by zde možné zveřejnit nějaké parametry akumulátoru, pokud je někdo znáte, dle kterých IBS spolu s ŘJ určuje úroveň nabití akumulátoru. IBS snímá proudy do a z baterie, zná velikost napětí a také snímá teplotu baterie (elektrolytu). Co o tom kdo víte?
 
Zrovna argument, že při dálničních rychlostech stačej tekutý stěrače je podle mě zrovna v tomhle ročním období trochu mimo :) Díky sajrajtu na silnici a mému nízkému přeletu po krajině jsem vypotřeboval celou nádržku ostřikovačů na 200km jízdy. Kdyby fungovaly ostřikovače normálně, tak je spotřeba nanejvýš poloviční.
 
Trysky ostřikovačů LZE SEŘÍDIT! Právě jsem to udělal. Vzal jsem silnější jehlu, opatrně jsem ji zasunul cca 5-7 mm do středu lehce bez násilí. Pak jsem musel dost tlačit směrem nahoru, abych trysku pootočil vzhůru. Malinko jsem s jehlou "škubnul", ale pozor, aby se nezlomila. Jde to velice ztuha, ale lze to. Jde o ten první moment, kdy se ta kulová část trysky "utrhne", pak se s ní již lépe manipuluje . Lze s tryskou i pootočit, aby se nastavila rovina těch dvou paprsků vody na sklo. To je svízelnější. Na to jsem použil malé kleště a velice opatrně uchytit, ta hmota moc nevydrží....
Mně se to celé povedlo a jsem spokojen. Už to nestříká na ramínka stěračů, ale na sklo i trochu na střechu při stojícím autě. Uvidím, jak se to bude chovat při jízdě. Doladit se to pak dá snadno.

Ještě poznámka. Vzal jsem si na to jehlu, která není křehká - při ohybu nepraskne, ale ohne se. Taková, co se používala na "štupování" s tupou špičkou.

Odzkoušeno - při cca 90 km/hod. to je dobré.
 
Poslední úprava:
Back
Top