• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-3 - obecně

No, já někde v diskusi kolem i-stopu četl, že když se vyvolá nějaká chyba i-stopu, tak je pak tahle funkce mimo provoz do promazání logu s chybami. Nezkoušel jsem to, třeba je to blbost. Zas tolik mě to netrápí, vypnutí i-stopu po startu mám už jako zažitou součást rituálu před rozjezdem :)
To ano, ale nějak se nedaří chybu vyvolat - nejjednodušší jak ji vyvolat je, uměle snížit na nějaký čas napětí jinak dobré baterie.
 
Kolegové Mazďáci, dá se u CX-3 nějakým způsobem trvale vypnout i-stop a zapnout přisvicování mlhovkama?
I-stop se TRVALE vypnout nedá. Lze jej pouhým asi vteřinovým stiskem příslušného tlačítka vlevo pod volantem vypnout až do doby ukončení jízdy (ruční zastavení chodu motoru - "vypnutí zapalování"). Asi by nebyl problém vyrobit jednoduchý elektronický obvod, který by po každém nastartování i-stop vypnul. To tlačítko, kterým se to vypíná, bude mít asi jen zapínací kontakt... Myslím, že to ale není zas tak nutné, neboť já s tím jezdím (automat) a bez problémů pouhým tlakem na brzdový pedál při zastavení si určím, zda se motor zastaví nebo ne. Ano, nelze řadit "N", to se pak motor zastaví.
Přisvicování mlhovkami nelze nastavit a asi není nutné, protože potkávací světla mají poměrně široký kužel a "vidí" dost do boku. Nehledě k tomu, že mlhovky nejsou pro to schválené...
 
Poslední úprava:
To tlačítko, které to vypíná, není jen zapínací kontakt, ale součást celého panelu s různými odpory, přičemž správný povel se vydává po dvoudrátu vedoucímu od všech těchto tlačítek. Jak bylo psáno výše, i-Stop lze vypnout trvale (do vymazání chyb a opětovné aktivaci diagnostikou), nicméně je pro to potřeba nasimulovat příslušnou závadu. i-Stop se třeba vypne, pokud napětí akumulátoru nedosáhne 11.2 V, nebo třeba senzor dovřené kapoty (je hned u zámku kapoty) nefunguje/signalizuje, že je kapota otevřená (i-Stop nebude aktivní, pokud auto nastartuješ s otevřenou kapotou a pak ji zavřeš - až do dalšího startu).
 
No vyvolat chybu i-Stopu ... ja jsem nekdy pred dvema tydny pomahal sousedovi nastartovat pres kabely. Ja mel motor nahozeny a postupne pri jeho pokusech to zacalo hlasit ruzne chyby. Jako "Battery Subsystem malfunction" apod., pak se odstavil prave i ten i-Stop. Ale rozhodne to nebylo trvale. Kdyz jsem pak po ceste do prace zastavil u benzinky, tak pri odjezdu bylo uz vse v poradku. Ale mozna, ze to bylo "jen" to snizene napeti.

A mimochodem, deaktivace Start-Stopu od @Max6: https://www.mazdaklan.cz/threads/no...a-zitra-ztrati-start-stop-smysl.80/#post-9798
 
To tlačítko, které to vypíná, není jen zapínací kontakt, ale součást celého panelu s různými odpory, přičemž správný povel se vydává po dvoudrátu vedoucímu od všech těchto tlačítek. Jak bylo psáno výše, i-Stop lze vypnout trvale (do vymazání chyb a opětovné aktivaci diagnostikou), nicméně je pro to potřeba nasimulovat příslušnou závadu. i-Stop se třeba vypne, pokud napětí akumulátoru nedosáhne 11.2 V, nebo třeba senzor dovřené kapoty (je hned u zámku kapoty) nefunguje/signalizuje, že je kapota otevřená (i-Stop nebude aktivní, pokud auto nastartuješ s otevřenou kapotou a pak ji zavřeš - až do dalšího startu).
No, to jsem tušil. Ale to tlačítko samotné je v jaké konfiguraci? Je pod ním "jen" kontakt (spínací/rozpínací) nebo to je podobně jako např. klávesnice starších telefonů (dva kontakty, jež přemostí vodivá guma)? Byla by to prasárna, ale je-li tam kontakt, pak jej lze vytvořit někde paralelně a pomocí jednoduchého obvodu vlastně po každém nastartování simulovat stisk tlačítka... S ohledem na jednoduchost vypínání po nastartování (stisk tlačítka) to bastlení ani za to nestojí, to ani neuvažuji o tom, pokud by se pak řešila nějaká záruční oprava. Jistě by se na to snažili vymlouvat...
To trvalé sepnutí pomocí aretace tlačítka (papírek) není rovněž to pravé ořechové, protože jsem to zkoušel a pak svítí trvale i-stop zeleně. Zkoušel už někdo, zda jsou pak funkční zbylá tlačítka?!
Snížit napětí akumulátoru (řekl bych "virtuálně") lze, ale co to pak udělá jako celek. Bude se to snažit aku dobíjet? Nedovolí to např. zapnout větší odběry (vyhřívání...) nebo to bude jen signalizovat problém. Mít trvale snížené napětí také asi není zrovna fér vůči řídící jednotce a různým dohledům, že? Myslím, že tudy cesta nevede.
Budu se opakovat. I-stop motor zastaví za určitých podmínek, to víme. Startování je opravdu krátké a baterii jako takovou to až tak moc nezatěžuje (motor ohřátý, promazaný a snad je pravda, že to písty zastaví v jedné rovině...). Startér je jistě na to stavěný, tam bych také neviděl problém. Asi to je o zvyku a možná malinko o předsudcích, nevím. Třeba se pletu!
 
Poslední úprava:
Startér je jistě na to stavěný, tam bych také neviděl problém. Asi to je o zvyku a možná malinko o předsudcích, nevím. Třeba se pletu!
Startér, akumulátor (jen jej tedy ponecháním ve vybitém stavu déle než pár hodin nevratně zničíte úplně spolehlivě, mnohem spolehlivěji, než běžný akumulátor), alternátor, i-ELOOP, všechno je na to stavěné, jen ten olej se z těch kluzných ložisek ojnic a klikovky vytlačí...
http://www.autoforum.cz/technika/start-stop-soucasne-motory-znici-zatezuje-je-i-destinasobne-vice/
http://auto.idnes.cz/statistiky-spo...jetiny.aspx?c=A130510_145320_auto_ojetiny_fdv
slide_7.jpg
 
Hmm, na ten olej jsem si ani nevzdychl... Ale je to pravda!!! O to víc je třeba "hlídat" olej. Při častějším ježdění po městě ho měnit dříve, nečekat na rok nebo 20000 km. O specifikaci ani nemluvě....

Já mám tu výhodu, že sice zatím i-stop nevypínám, ale je to také tím, že při jízdě po Pardubicích zas tak často "nepopojíždím" v kolonách a, jak jsem již psal, snadno to ovládám brzdou, což u automatu jde výborně. U manuálu bych to asi už vypínal.
 
... jak jsem již psal, snadno to ovládám brzdou, což u automatu jde výborně.
No, já osobně upřednostňuju důsledně hned po nastartování vypnout i-stop, než pak myslet na to, jak moc stojím na brzdě. Sice si to člověk asi pak hlídá nějak podvědomě, ale vysvětlujte to a hlídejte pak, jestli to tak dělá i vaše polovička, když někam jede sama - je větší šance na úspěch, že dodrží startovací sekvenci zahrnující i vypnutí i-stop. U předchozí CX-5 jsem s i-stopem jezdil cca měsíc, ale někdy jsem měl víc těžkou nohu než jsem chtěl, takže ani u toho automatu to podle mě není spolehlivé, jako vypnutí i-stopu tlačítkem. Ale každému sedí něco jiného. Kdyby šel i-stop trvale vypnout v nastavení auta, tak taková možnost volby by asi vyhovovala všem (kromě výrobce a ekoteroristů) ;)
 
Asi to začnu také vypínat. Vždyť to je "jen" jeden pohyb navíc....

Chtělo by to při každé příležitosti v servisu požadovat možnost trvalého vypnutí. Snad to "pošlou dál" a soudruzi v Japonsku udělají nějakou záplatu na SW, aby to šlo trvale. (Možná...)
 
...
Přisvicování mlhovkami nelze nastavit a asi není nutné, protože potkávací světla mají poměrně široký kužel a "vidí" dost do boku. Nehledě k tomu, že mlhovky nejsou pro to schválené...

Koncernu to prochází a mě je líto těch LED mlhovek, že se neprojeví :)
 
Koncernu to prochází a mě je líto těch LED mlhovek, že se neprojeví :)
Oni to mají zcela jistě homologované jako dvě světla v jednom. Kdežto Mazda to má jen a jen jako mlhové světlo...
Vybastlit to doma, aby při zatáčení přisvěcovalo pravé nebo levé světlo přední mlhovky, no nevím, asi by to byl dost výrazný zásah do FW a výsledek nic moc, protože mlhovky jsou "krátká" světla, tudíž při vyšších rychlostech to je k ničemu. Při jízdě v obci a při rychlostech obvyklých při odbočování na křižovatkách ta potkávací světla mají dost široký úhel osvitu a LED-ky svítí super. Při dálkových zůstavají zapnutá potkávací světla, tak nevím...
Osobně si myslím, že to "přisvěcování" je jen jeden z mnoha obchodních taháků, aby automobilky měly v tu chvíli něco navíc... Je to jako s tím i-stopem, ten je ovšem spíše "vynucený" úředníky někde v Bruselu nebo jinde. Výsledek nakonec známe všichni.
 
Souhlasim s tebou. Víceméně se mi jedná o "frajeřinu" s LEDkama. I koncern to má tuším jen do 40 km/h.
 
Přisvicování mlhovkami nelze nastavit a asi není nutné, protože potkávací světla mají poměrně široký kužel a "vidí" dost do boku. Nehledě k tomu, že mlhovky nejsou pro to schválené...

Nějak nerozumím potřebě přisvicování - CX-3 nenatáčí v zatáčkách světlomety? By to měla umět stejně jako to mám na CX-5 (když zatáčím, viditelně se mění natočení světlometu, po vyrovnání kol se zase vrátí).
 
Nějak nerozumím potřebě přisvicování - CX-3 nenatáčí v zatáčkách světlomety? By to měla umět stejně jako to mám na CX-5 (když zatáčím, viditelně se mění natočení světlometu, po vyrovnání kol se zase vrátí).
CX-3 to neumí. Má jen nivelaci LED světel - automatické nastavení sklonu světlometu v závislosti na zatížení zadní nápravy. Můžeš si to vyzkoušet. U stojícího auta rozsviť př. světla a pak si sedni do kufru (na nákladovou hranu), za cca 3 vteřiny dojde ke sklopení světel. Po uvolnění se opět zvednou.
Ta nejvyšší výbava má automatické přepínání světel - potkávací/dálkové. Toť vše!
Světla u CX-3 (prodávané zde v CR a i na Slovensku) se do zatáček nenatáčí a o vypínání jednotlivých sektorů ani nemluvě. Rovněž při rychlosti větší jak cca 95 km/hod. se nezvedají, aby nasvítila dopravní značení nad dálnicí. Alespoň jsem to nepozoroval...

I tak jsem s nimi spokojen. Dálková světla mají dosvit více jak 500 m (dle odrazek na patníkách apod.). jen jsem si malinko upravil základní nastavení sklonu, protože z výroby to bylo dost sklopené (v toleranci). Po úpravě jsem to ještě překontroloval na regloskopu a vše OK ( na hranici tolerance).

Oprava: Revolution Top má ještě AFS (natáčení světel o cca 15 stupňů).
 
Poslední úprava:
To natáčení je potvrzeno? Protože mě se zdá, že ten tmavej kužel - přechod mezi levym a pravym světlometem - se za jízdy točí do stran.

Ale jinak souhlas, LED bixenony mě hodně překvapily, svítí perfektně. Konečně pořádná zbraň na dementy s mlhovkama za tmy :)
 
Máš-li Attraction, pak se koukni v motorovém prostoru na světlomet. Je na něm pouze jeden motorek pro řízení sklonu... Mně se také občas zdálo, že světla "zatáčí", ale bylo to jen to, žo to člověk tak nějak "chtěl vidět". I v servisu mi to potvrdili...

Ta světla jsou čístá LED technologie. Xenonová výbojka v nich není.
 
Poslední úprava:
Back
Top