• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Vůbec bych neřešil nějakou snad vyšší spotřebu a ani by mě nenapadlo uvažovat o jiném řešení, pokud je 4x4 k dispozici, těch plusů je neskonale víc.
 
O tom, ze se ten system 4x4 v Mazdim provedeni chova prinejmensim pritrouble, tady toho bylo napsano uz dosti, vcetne ruznych odkazu na videa. Takze je otazkou, zda je tech plusu neskonale vic? Kterych? Ja za tim vidim vetsi slozitost pohonu, vyssi poruchovost, horsi hledani jakychkoliv zavad v teto oblasti, vyssi servisni naklady, vyssi hmotnost, vyssi spotrebu. Na druhou stranu mi ke koncepci vozidla, jako je CX-5 ten pohon na vsechna kola sedi vice. No tim se dostavam k tomu, ze mi tudiz CX-5 vlastne zadny smysl nedava.
 
Najezdil jsem 300 tisíc s Q5 quattro, žena měla víc jak 10 let A6 quattro. Ten systém je pochopitelně vrchol, opravdu stálý pohon všech kol, navíc i brzdění motorem jde na všechna kola. Nějaká vyšší spotřeba byla a je to poslední, co by mělo kohokoli zajímat.
Nicméně po prvním roce s CX5 mohu prohlásit, že se necítím nijak zásadně omezen. Při rychlém rozjezdu nehvízdají gumy, při rozjezdu z kraje silnice, kdy jsou levá kola na asfaltu a pravá někde v mokré trávě se auto zachová skvěle, cestou do Dolomitů v zimě přes Katschberg, kde se řidiči dole lopotili s nasazováním řetězů na předokolky, jsem já vyjel naprosto v pohodě. Předokolku mám u dodávky, budiž, ale jinak už nikdy nic jiného než 4x4. Ono i na blbém zasněženém parkovišti ve městě jste při parkování (a odjezdu) králem.
 
Poslední úprava:
Vliv AWD na spotrebu je dle mne vzdy mensi, nez jizdni styl či automaticka prevodovka.
Žiju na Benecku s opravdu "nepřátelským" terenem - v zime temer vzdy s AWD od Mazdy bez problemu (pred tim Octavida 4x4, Quashqai AWD).
 
Najezdil jsem 300 tisíc s Q5 quattro, žena měla víc jak 10 let A6 quattro. Ten systém je pochopitelně vrchol, opravdu stálý pohon všech kol, navíc i brzdění motorem jde na všechna kola. Nějaká vyšší spotřeba byla a je to poslední, co by mělo kohokoli zajímat.
Nicméně po prvním roce s CX5 mohu prohlásit, že se necítím nijak zásadně omezen. Při rychlém rozjezdu nehvízdají gumy, při rozjezdu z kraje silnice, kdy jsou levá kola na asfaltu a pravá někde v mokré trávě se auto zachová skvěle, cestou do Dolomitů v zimě přes Katschberg, kde se řidiči dole lopotili s nasazováním řetězů na předokolky jsem já vyjel naprosto v pohodě. Předokolku mám u dodávky, budiž, ale jinak už nikdy nic jiného než 4x4. Ono i na blbém zasněženém parkovišti ve městě jste při parkování (a odjezdu) králem.
Ďakujem, takúto odpoveď som si predstavoval.
 
Spotřebu mám posledních asi 9 tis. km 7,4 l. Jestli je to moc či málo, nevím a v zásadě neřeším, je mi to fuk. 2,5 l atmo benzín.
 
Za mě málo, sám se pod 9l podívám jen zřídka..., ale to se opakuji :rolleyes:
Tedy potvrzuji, co psal o jízdním stylu výše @Petr68
 
Už 2.5r s cx5 4x4 2.5L automat a dlhodobo som na 8.3L ,jazdí sa 99% mesto ,krátke cesty. Za mňa spokojnosť.
 
Ďakujem, vieš mi povedať o koľko zvykne byť u CX-5 vyššia spotreba v AWD ?
Vidíš sám z odpovědí, že rozptyl spotřeby je velký, dva i více litrů. Těžko budeš hledat někoho, kdo vyzkoušel obě varianty se stejným motorem, tam by to porovnání dávalo smysl. Ono to hodně závisí na jízdním stylu, poměru město/extravilán, jestli taháš přívěs, atp. Když budeš jezdit po městě, možná se nedostaneš pod deset. Když do toho budeš šlapat jako do varhan, totéž. Spíš záleží na tom, jestli tu čtyřkolku využiješ, kolik dní v roce jezdíš na sněhu? Kupní cena, spotřeba, servis, všechno bude dražší.

Najezdil jsem 300 tisíc s Q5 quattro, žena měla víc jak 10 let A6 quattro. Ten systém je pochopitelně vrchol, opravdu stálý pohon všech kol, navíc i brzdění motorem jde na všechna kola. Nějaká vyšší spotřeba byla a je to poslední, co by mělo kohokoli zajímat.
Nicméně po prvním roce s CX5 mohu prohlásit, že se necítím nijak zásadně omezen. Při rychlém rozjezdu nehvízdají gumy, při rozjezdu z kraje silnice, kdy jsou levá kola na asfaltu a pravá někde v mokré trávě se auto zachová skvěle, cestou do Dolomitů v zimě přes Katschberg, kde se řidiči dole lopotili s nasazováním řetězů na předokolky, jsem já vyjel naprosto v pohodě. Předokolku mám u dodávky, budiž, ale jinak už nikdy nic jiného než 4x4. Ono i na blbém zasněženém parkovišti ve městě jste při parkování (a odjezdu) králem.
Záleží na preferencích. Že by nikoho vůbec nezajímala spotřeba si dovolím pochybovat. Ale ano, jednou jsem se při oblevě nemohl s předokolkou vyhrabat v Peci z parkoviště, od řetězů lítaly jiskry a nic. Tehdy bych dal za quattro dceru i s královstvím. Jenomže je to tak pětadvacet let. Jinak Alpy s předním pohonem úplně v pohodě, řetězy vozím jako zátěž. :cool:
 
Poslední úprava:
4x4 nemám a za tých 6 rokov mi chýbalo asi 2x ale myslím, že by som tam vtedy zapadol aj s ním.
Záleží od spôsobu používania. Prvé 4 roky v Prahe auto sneh ani nevidelo, hneď ráno bolo všetko nasolené. Teraz na Morave je to horšie, ale túto zimu sneh ešte nebol. Lyžovať nejazdím, to by bolo možno niečo inak, ale na Pustevny som vyliezol aj bez reťazí (po snehu).

Vyššie sa spomína spotreba u 4x4 pekných 8,3, toľko mám aj s dvojkolkou.. :)
 
Vidíš sám z odpovědí, že rozptyl spotřeby je velký, dva i více litrů. Těžko budeš hledat někoho, kdo vyzkoušel obě varianty se stejným motorem, tam by to porovnání dávalo smysl. Ono to hodně závisí na jízdním stylu, poměru město/extravilán, jestli taháš přívěs, atp. Když budeš jezdit po městě, možná se nedostaneš pod deset. Když do toho budeš šlapat jako do varhan, totéž. Spíš záleží na tom, jestli tu čtyřkolku využiješ, kolik dní v roce jezdíš na sněhu? Kupní cena, spotřeba, servis, všechno bude dra
Občas po snehu jazdím , ale zase je to ojedinelé. Zvážim všetky pre a proti. Zatiaľ ďakujem za rady
 
Back
Top