• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

V lednu jsem byl se svou CX-5 2.5 rv. 21 na běžném servisu a na couračky po okolí, než to bude hotové jsem dostal novou CX-5 s trakčním elektromotorem. Na courání po městě je CX-5 s automatem dle mého komfortní, ale ta nová hybridní holka je pocitově ještě o level výš. Jenom mě děsí, jak dlouho taková sranda bude spolehlivě fungovat a co to bude stát, až spolehlivě fungovat přestane. Mám-li být upřímný, jsem na rozpacích, jestli se to pohodlíčko vůbec vyplatí, když si člověk nemůže dovolit každé dva roky auto vyměnit za nové. Vlastně se naskýtá otázka, jestli i vychytaná a obecně spolehlivá CX-5 s pouhým "vypínáním dvou válců" není dobře načasovaná past na peněženku. Dlouhá léta jsem používal Hyundai Sonatu, jejímž nejpokročilejšími asistenty bylo ABS a obyčejný tempomat a jejíž výměnu jsem po dlouhých létech zcela bezporuchového provozu skoro obrečel. Když už hrozilo, že si jiné auto nekoupím, protože "EU nesmysly", šel jsem se projet v Mazdě 6, abych zjistil, že se do ní nevejdu. Ze zcela bezvýchodné situace mne vyvedla manželka, která mi podstrčila rok starou plně nastrojenou předokolku CX-5 v Revolution top, do které jsem se vešel, která byla krásná, u níž šlo trvale vypínat asisenty které jsem nechtěl a která jezdí naprosto na pohodu, když se člověk nikam nežene a které stačí pořádně sešlápnout plynový pedál, aby našla svých 194 koní. Jo, ta sedačka není úplně pro lidi, kteří se nevejdou do šestky, ale to je asi jediná věc, se kterou jsem se musel smířit. Tedy kromě toho, že Mazda má pro opičky o hodně dražší banány než jsem byl zvyklý. Jednou ročně to ale zase tolik nevadí. Abych se vrátil k tomu, proč to tady píšu, jak se díváte na "pokrok" ve výbavě aut a vlivu na jejich užívání a spolehlivost. Hromada lidí haní automat, že je neekonomický a pomalý, ale do města je to skvělá věc. Je vám jedno, že popojíždíte v koloně, protože se ta věc na rozdíl od dvouspojky nekazí. A na delší štrece to převajule něco málo přes dva tisíce otáček na šestku a řadit to skore nepotřebuje. Cestou z Německa jsem slečnu pořádně protáhl a vůbec se netvářila, že by byl nějaký problém jet dvě hodiny průměrnou rychlostí kolem sto osmdesáti. Jasně, už jsem starej přerostlej ještěr, takže nepotřebuju s nikým moc často závodit a moje cesty jsou rozumný mix krátkých couraček do města a delších cest po okolí. Jak, sakra, Mazda dokázala udělat auto, které mi tak dobře sedne. Koukám, že můj, původně krátky, dotaz, kde je hranice, kdy už se pohodlí nevyplácí, rozlil do ódy na to, jak jsme se s Mazdou našli, ale fakt by mě zajímalo, jak to máte vy.
 
Nechci provokovat osud, ale nebojím se. S předposledním automatem (dvouspojka v třílitrové Q5) jsem najel necelých 300 tis. km, při 250 tis. km se dělala repase automatu, odcházela čidla zařazené rychlosti. U té příležitosti hned EGR, stálo to v neznačkovém servisu kolem kila. Jinak bez poruchy.
CX-5 je v tomto jednodušší, a navíc – mám šestiletou záruku. Až na nepohodlné sedadlo řidiče (vyřešeno) jsem s tímto autem na stará kolena maximálně spokojen. Na vyspělých trzích (Austrálie) patří mezi nejprodávanější auta v tomto segmentu, asi vědí své.
 
 
Možná to všichni víte a já budu za vola, já na to ale přišel náhodou až nedávno: stačí změnit jedno nastavení u CarPlay a displej lze ovládat dotykem i během jízdy (CarPlay displej). To mi dost usnadňuje život, používám prakticky pořád Waze a pro změnu cíle apod. už nemusím brát do ruky mobil. Platí ale i pro další appky.
 
Poslední úprava:
Možná to všichni víte a já budu za vola, já na to ale přišel náhodou až nedávno: stačí změnit jedno nastavení u CarPlay a displej lze ovládat dotykem i během jízdy (CarPlay displej). To mi dost usnadňuje život, používám prakticky pořád Waze a pro změnu cíle apod. už nemusím brát do ruky mobil. Platí ale i pro další appky.
Ja tiez pouzivam len waze ale mam android auto. Neviem o ziadnej moznosti ako mat zapnuty dotyk, takze to mam radsej pustene na mobile lebo tam sa viem lahko posuvat v mape. Skoda no.. :(
 
Auto mám od 12/23, je to v nastavení CarPlay úplně dole, teď nevím přesně název, nejsem u auta, něco jako "umožnit ovládání všech připojených zařízení během jízdy" nebo tak nějak. Stačí zatrhnout a je to.
 
Auto mám od 12/23, je to v nastavení CarPlay úplně dole, teď nevím přesně název, nejsem u auta, něco jako "umožnit ovládání všech připojených zařízení během jízdy" nebo tak nějak. Stačí zatrhnout a je to.
To som prekvapeny ak to takto je. Pokial viem tak mazda to ma tak ze ked je auto v pohybe tak dotyk nefunguje. A na mojom android auto nefunguje vobec dotyk. Ani ked auto stoji. Tak by som povedal ze je to na carplay rovnako. Aspon na klasickom mazda connect co mam ja. Neviem ako to je na tych novsich displejoch. Ja mam rocnik 2018.
 
Ahoj,

Tak cca treti tyden jsem majitelem KF Mazdy (Benzin, 2,5l, AWD, automat, Exklusive-line).
Mam najeto teprve cca 900 km, tak si motor teprve asi seda a jeste si na sebe zvykame 😀.
Doted jsem mel KE Mazdu, benzin, 2,0l, AWD, privezenou z D s cca 9.000 km. Najel jsem s ni cca 120.000km.
Mam z prechodu na novou Mazdu trosku smíšené pocity.
Motor, AT, ... to je OK.
Ale v nove KF mi chybi napr odkladaci sterbina pro mobil pred loketni operkou (nemam telefon pro indukcni nabijeni a mam rad ten prostor pod radiem prazdny). Kapsa ve dveřích je strasne melka, az se bojim v ni mít dle meho dosavadniho zvyku penezenku nebo doklady - aby pri oevreni dveri nevypadly ven.
Pred levym kolenem jsem mel v KE odkladaci kaslik na mince ci na platebni karty, ale v KF tam neni nic.
Chci mit v kufru pod deskou dojezdovou rezervu, ale kdyz do ni dam subwofer, nemam uz kam schovat kouli tazneho zarizeni.
Ohledne infotainmentu jsem taky jeste dost mimo - vim, je to o zvyku. Ale mit vsechny oblibene (telefonni cisla, stanice rádií, cile v navigaci) takhle pokupě, to mi moc nejde pod fousy.
Nez napr. spustim vyhledavani lokalnich radiovych stanic, tak to mi taky trva hafo.
S Android-auto se teprve seznamuji a zatim nepatri mezi me oblibence. Jedine pozitivum jsem nasel v zrcadleni Here we go anebo Kalendare. To je proti KE posun vpřed 👍.
Ten chytry tempomat je bez diskuse špička, to mi v KE chybelo, tam jsem mel jen klasicky tempomat a SCBS a SCBS-R.

Co Vy? Pokud jste nekdo presedlal z KE na KF, jak ten prechod vnimate Vy?
 
Viem, že sa častejšie rieši, že sa auto prehrieva, ale ja mám nejaký opačný problém. Je normálne, aby auto po 60km ceste po rýchlostnej ceste (30+30km s asi 20min pauzou na nákup) malo len takto ohriaty motor? Už dávno som nevidel tú ručičku na 100. Môže to byť nejaký problém?

IMG_20241211_215738.jpg

Jedna príčina ma napadá - vyhodil som zožranú izoláciu z kapoty a nalepil tam odhlučnenie. Môže to byť tým?
 
Dealer má servisní bulletin se seznamem VINek kde se vyskytovaly vadné obtokové termostaty. Dělá to přesně todle. Pokud je v záruce dost možná zdarma bude vyřešeno. Pokud nespadá do VIN seznamu tak bych se nekde poradil jestli provoz při nestandardní teplote dlouhodobě bude vadit necemu nebo radeji vymenit za svoje
 
Viem, že sa častejšie rieši, že sa auto prehrieva, ale ja mám nejaký opačný problém. Je normálne, aby auto po 60km ceste po rýchlostnej ceste (30+30km s asi 20min pauzou na nákup) malo len takto ohriaty motor? Už dávno som nevidel tú ručičku na 100. Môže to byť nejaký problém?

Zobrazit přílohu 54432

Jedna príčina ma napadá - vyhodil som zožranú izoláciu z kapoty a nalepil tam odhlučnenie. Môže to byť tým?

Podla prístroja je ručička niekde na 75-80 stupňoch, Vonkajšia teplota je iba +2 a pri pustení kúrenia na max. a ešte s pomocou ventilátora tak je to úplne v poriadku. Prečo by si tam chcel mať teplotu na 100 v zime Keď to kúri dobre tak je to OK.

Vplyv utesnenej kapoty môže byť iba pri odstavenom aute kde skôr vychladne ale počas jazdy úplne minimálny.
 
Poslední úprava:
Back
Top