Ahojte, som tu nový, vďaka za prijatie. Príspevok je dlhý, pozorované nedostatky sú na konci, pokojne preskočte.
U nás popri 3ke 2018 a 6tke 2011 GH, pribudnutých 2 deťoch a teda nemožnosti naďalej voziť psa ako spolujazdca padol námet "chcelo by to väčšie auto". V tom čase prichádzala CX60, z fotiek 50:50 (niektoré uhly jej vyložene nesvedčia), no keď som ju videl naživo zvnútra zvonka, bolo rozhodnuté. Ono aj keby som nebol verný Mazde, alternatíva ani moc nie je: výrazne drahší nemec, preplácaný kórejec, lenivá toyota alebo presúvadlo z koncernu. Časom som bližšie kukol aj na kufor, vnútorné rozmery a porovnanie s CX-5 (ktorá mi príde stále taká hračkárska), to už také ohromujúce nebolo. Nevadí, pes sa do kufra zmestí, detské sedačky sme naživo vyskúšali či bude možné zároveň relatívne normálne šoférovať (ostatne otočená sedačka je vec dočasná), a na väčšie presuny sú predsa nosiče na ťažné a truhly. Nasledovala úvaha o motorizácii. Mňa otravuje nabíjať aj telefón, nieto ešte auto, k tomu som kukol oslavné recenzie na diesel od Chválu aj toho CZ technického borca, nebolo o čom. Japonské čipky a drevečko fajn, ale auto nezvyknem pulírovať, takže 254k diesel Homura, pakety, panorama, ťažné. Biela auto príjemne rozširuje a v kombinácii s čiernymi prvkami (bez pre mňa rušivých strieborných líšt) zostáva športovo jednoduché. V septembri 23 sa ozval predajca, že zrovna na november vie byť dodané. Podpisujeme, tešíme sa, začiatkom decembra preberáme a vezieme domov, tam ho na dvore obzerám, bočný nápis 6 in line vyvoláva to správne chvenie. No a potom začala tá pravá, dnes už skoro sranda, keďže auto hneď od začiatku nedokázalo ani len naštartovať (porucha hybridnej batérie a ďalších X nadväzujúcich porúch). Ďalšie 2 mesiace pobudlo opakovane v servisoch, pričom 1. krát povypínali chybové hlášky, 2. krát vymenili hlavnú baterku a na tretí pokus hlavnú riadiacu jednotku, vraj chyba bola v nej a na pozadí spúšťala prvky, ktoré zakaždým vymlátili baterku. Nervy, telefonáty, x dní dovolenky, nasratie na všetky strany. Kto zažil proces cez Mazda Assist a ich odťahových kontraktorov vie si predstaviť. Áno, skúsili sme aj odstúpenie na základe opakovanej závady, potvrdený nárok právnikom. SK právo žiaľ nerieši moment, kedy protistrana vytvorí obštrukciu prakticky znemožňujúcu vrátiť mu tovar a žiadať naspäť peniaze, resp sa o ne súdiť. Auto akosi nie je možné poslať doporučene
Usúdili sme, že energiu vieme minúť aj iným smerom, vyjednali kompenzáciu a auto užívame cca týždeň, štartuje a jazdí. Veľa z vecí popísaných vo vlákne sa nás už asi netýka skrz novembrovú výrobu. Celkový chod motora/ radenie atď posúdiť je priskoro/ neviem, je to môj prvý automat a prvý diesel, ale príde mi to ako fakt dobré a zhodujúce sa s tým ako ho opisovali vo videorecenziách. Za tie peniaze sa cítim dostatočne prémiovo ale zároveň chápem, že to nie je 100K ani 200K. Zvuk motora je famózny, potešili ste ma, že minimálne do určitej miery nefakeový, akustika taká akurát, veď auto chcem pod sebou aj počuť (a.k.a. čím viac auto, tým menej posádku
). Jazdní asistenti sú trochu otravní, ale dá sa, dokonca sa mi ich ani nechce vypínať pred jazdou. Teda okrem adaptívneho tempomatu, to mi odjakživa vadilo, úplne stačí aj obyčajný čo len drží zvolenú rýchlosť. Aby auto samé išlo v pruhoch, načo, šoférovať chcem predsa ja. Driver personalization a podobné fičury takisto zbytočné/otravné, nehovoriac o štatistikách spotreby. Doteraz som jazdil za 8-9l, pri aute za 60K snáď nebudem sledovať či je to 6 alebo 7, ten radový 6 valec si chcem aj užiť.
Pozorované nedokonalosti zatiaľ:
- vibrujúce zrkadlo vodiča pri vyššej rýchlosti, ako píšete dá sa riešiť
- čitanie značiek spomalené/ nesprávne, napr. aj keď som už hodnú chvíľu mimo diaľnice (prech cez mesto) a po 2 križovatkách, veselo ukazuje 100ku
- drncajúca polička na okuliare medzi horným osvetlením- jasné, že je plastová, ale na nerovnostiach to drncá ako na starom rebrináku. Mám pano čiže celý ten podstrešný kus plastu je taký viklavý ale aj tak. Asi vypchám ponožkami a poriešim s predajcom, ale je to dosť otravné
- 'lodné' vŕzganie od náprav/ podvozku pri manévrovaní v stúpaní, protisvahu atď. Bývam v kopci a zároveň do dvora odbáčam do svahu dole, čiže asi to trochu musí byť počuť, neviem, možno je to ako pukajúca sedlovka na bicykli za 2 litre aj za 10.
Suma sumárum po úvodných zádrheloch sa CX60 zdá byť skvelé auto a mne ostáva Sofiina voľba ktorého z tých dvoch súčasných sa zbaviť. S trojkou je radosť ísť čo i len do obchodu a zas liftback 6tka je na nezaplatenie.