• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Já měl u nového vozu to samé co popisuješ, stěžoval jsem si na to a byl mi poveden update SW převodovky a následně její "nové naučení" přes servisní modul. Musím říci, že si již nemohu na chod předovodovky stěžovat. Nyní jsem ještě upozornil na hupolácké řazení 1 a 2, je na to TSB. Nejsem si jistý zda update aplikovali, nebo je to placebo, ale zdá se mi, že přechody z 1 a 2 mají teď delší držení prokluzu a je to rozjíždění hladší.

Možná ti přehráli SW, ale neudělali "naučení - kalibraci" ... ?
Ahoj

mám nejnovější SW na převodovku v režimu sport stále kopance hlavně při klidné jízdě když podřazuje. Naučení (kalibrace) převodovky se dle vyjádření technika provádí za provozu podle toho jak jezdíte ale nevím kolik toho musíte najet.
 
Ahoj

mám nejnovější SW na převodovku v režimu sport stále kopance hlavně při klidné jízdě když podřazuje. Naučení (kalibrace) převodovky se dle vyjádření technika provádí za provozu podle toho jak jezdíte ale nevím kolik toho musíte najet.
Ano korekce na základě učení se od uživatele tam rozhodně je, nicméně ta kalibrace o které mluvím já je něco jiného (alespoň mě to tak bylo vysvětlováno), provádí se v servisním módu a jde o faktické "naformátování" a kalibraci jednotlivých stupňů před aplikací "korekcí" co se logika převodovky naučí podle jízdních návyků uživatele. Takže buď mám špatné informace já, nebo se něco změnilo v průběhu času, nebo to u tebe neprovedli z nějakého jiného důvodu (pracnost, nebo nevyžadováno v rámci tvého VIN, nebo jiný důvod). Poslední možnost je nedbalost, ale to si netroufám nikoho osočovat a žiju v růžové bublině, že všichni dělají svojí práci dobře dle svého nejlepšího přesvědčení...
 
Michal Joch: vidim, ze jsi nic nepodcenil a pro vsechny pripady jsi to nechal polit svecenou vodou :p
 
Tak jsem měl konečně možnost vyzkoušet adaptivní tempomat na dálnici Zlín- Praha a zpět a musím říct že po pár kilometrech jsem tempomat vypl. nevěřil jsem zdejším diskutujícím ale bohužel se jejich zkušenost potvrdila a chování tempomatu je popravdě až nebezpečné. Měl jsem nastaven ten největší odstup a při mírné pravotočivé zatáčce tempomat začal brzdit u každého kamionu v pravém pruhu. Trošku pomohlo změnit bezpečnostní odstup na půlku ale i tak nepomohlo dostatečně. Takže jízda vypadala tak že letíte v levém tachometrových 150 za Váma další auto a najednou auto zaregistruje v právem pruhu kamion jedoucí 80-90 km a auto začíná brzdit ze 150 na 80-90 s čímž samozřejmě řidič za mnou nepočítá takže popravdě nepoužitelné pokud nechcete mít někoho v kufru. Ale musím pochválit sedačky i po 4 až 5 hodinách bez pauzy jsem vysedl zcela neunaven a nepolámán.
 
Tak jsem měl konečně možnost vyzkoušet adaptivní tempomat na dálnici Zlín- Praha a zpět a musím říct že po pár kilometrech jsem tempomat vypl. nevěřil jsem zdejším diskutujícím ale bohužel se jejich zkušenost potvrdila a chování tempomatu je popravdě až nebezpečné. Měl jsem nastaven ten největší odstup a při mírné pravotočivé zatáčce tempomat začal brzdit u každého kamionu v pravém pruhu. Trošku pomohlo změnit bezpečnostní odstup na půlku ale i tak nepomohlo dostatečně. Takže jízda vypadala tak že letíte v levém tachometrových 150 za Váma další auto a najednou auto zaregistruje v právem pruhu kamion jedoucí 80-90 km a auto začíná brzdit ze 150 na 80-90 s čímž samozřejmě řidič za mnou nepočítá takže popravdě nepoužitelné pokud nechcete mít někoho v kufru. Ale musím pochválit sedačky i po 4 až 5 hodinách bez pauzy jsem vysedl zcela neunaven a nepolámán.
Zaujimave. Za mna je tempomat ok. Ale je pravda ze mam nastaveny najmensi odstup. Nebezpecny som mal v mercedese ked si auto na dialnici zacalo brzdit na 80 lebo to tak malo ulozene v mapach 😂
 
adaptivni tempomat zpomaluje i pokud tam zadne auto v pravem pruhu neni - udelalo mi to dnes nekolikrat pri ceste z Rakouskych alp v mistech, kde jsou casto ty dlouhe serpentyny - i kdyz v pravem pruhu vubec nic nejelo jel jsem tacho 140 tak to auto nekolikrat samo zpomalilo .... (deje se to vicmene kazdou cestu po dalnici, ale to tam vetsinou aspon neco jede v druhem pruhu)
 
adaptivni tempomat zpomaluje i pokud tam zadne auto v pravem pruhu neni - udelalo mi to dnes nekolikrat pri ceste z Rakouskych alp v mistech, kde jsou casto ty dlouhe serpentyny - i kdyz v pravem pruhu vubec nic nejelo jel jsem tacho 140 tak to auto nekolikrat samo zpomalilo .... (deje se to vicmene kazdou cestu po dalnici, ale to tam vetsinou aspon neco jede v druhem pruhu)
Zdravím

když jsem zkoušel adaptivní tempomat ve městě a mezi městy tak auto zpomalovalo podle poloměru zatáčky. Tak tady bych to možná viděl na tuto funkci ale nevím jestli se dá v menu vypnout to už jsem nějak neřešil protože mi to nějak nevadilo a našich dálnicích to nerušilo.
 
Auto pri jazde na adaptivny tempomat v zakrutach spomaluje, aby si bezpecne vybral zakrutu. Bola by to aj dobra vlastnost , keby nebola nastavena na podmienky ako keby bola zasnezena , zladovatela cesta. Na suchej vozovke je to spomalovanie strasne otravne.

Tak jsem měl konečně možnost vyzkoušet adaptivní tempomat na dálnici Zlín- Praha a zpět a musím říct že po pár kilometrech jsem tempomat vypl. nevěřil jsem zdejším diskutujícím ale bohužel se jejich zkušenost potvrdila a chování tempomatu je popravdě až nebezpečné. Měl jsem nastaven ten největší odstup a při mírné pravotočivé zatáčce tempomat začal brzdit u každého kamionu v pravém pruhu. Trošku pomohlo změnit bezpečnostní odstup na půlku ale i tak nepomohlo dostatečně. Takže jízda vypadala tak že letíte v levém tachometrových 150 za Váma další auto a najednou auto zaregistruje v právem pruhu kamion jedoucí 80-90 km a auto začíná brzdit ze 150 na 80-90 s čímž samozřejmě řidič za mnou nepočítá takže popravdě nepoužitelné pokud nechcete mít někoho v kufru. Ale musím pochválit sedačky i po 4 až 5 hodinách bez pauzy jsem vysedl zcela neunaven a nepolámán.
Po poslednom update mi uz CX60 nebrzdi , ked ide v pravom pruhu kamion, ci uz v lavo, alebo pravotocivej zaktrute.
 
Ahojte, som tu nový, vďaka za prijatie. Príspevok je dlhý, pozorované nedostatky sú na konci, pokojne preskočte.
U nás popri 3ke 2018 a 6tke 2011 GH, pribudnutých 2 deťoch a teda nemožnosti naďalej voziť psa ako spolujazdca padol námet "chcelo by to väčšie auto". V tom čase prichádzala CX60, z fotiek 50:50 (niektoré uhly jej vyložene nesvedčia), no keď som ju videl naživo zvnútra zvonka, bolo rozhodnuté. Ono aj keby som nebol verný Mazde, alternatíva ani moc nie je: výrazne drahší nemec, preplácaný kórejec, lenivá toyota alebo presúvadlo z koncernu. Časom som bližšie kukol aj na kufor, vnútorné rozmery a porovnanie s CX-5 (ktorá mi príde stále taká hračkárska), to už také ohromujúce nebolo. Nevadí, pes sa do kufra zmestí, detské sedačky sme naživo vyskúšali či bude možné zároveň relatívne normálne šoférovať (ostatne otočená sedačka je vec dočasná), a na väčšie presuny sú predsa nosiče na ťažné a truhly. Nasledovala úvaha o motorizácii. Mňa otravuje nabíjať aj telefón, nieto ešte auto, k tomu som kukol oslavné recenzie na diesel od Chválu aj toho CZ technického borca, nebolo o čom. Japonské čipky a drevečko fajn, ale auto nezvyknem pulírovať, takže 254k diesel Homura, pakety, panorama, ťažné. Biela auto príjemne rozširuje a v kombinácii s čiernymi prvkami (bez pre mňa rušivých strieborných líšt) zostáva športovo jednoduché. V septembri 23 sa ozval predajca, že zrovna na november vie byť dodané. Podpisujeme, tešíme sa, začiatkom decembra preberáme a vezieme domov, tam ho na dvore obzerám, bočný nápis 6 in line vyvoláva to správne chvenie. No a potom začala tá pravá, dnes už skoro sranda, keďže auto hneď od začiatku nedokázalo ani len naštartovať (porucha hybridnej batérie a ďalších X nadväzujúcich porúch). Ďalšie 2 mesiace pobudlo opakovane v servisoch, pričom 1. krát povypínali chybové hlášky, 2. krát vymenili hlavnú baterku a na tretí pokus hlavnú riadiacu jednotku, vraj chyba bola v nej a na pozadí spúšťala prvky, ktoré zakaždým vymlátili baterku. Nervy, telefonáty, x dní dovolenky, nasratie na všetky strany. Kto zažil proces cez Mazda Assist a ich odťahových kontraktorov vie si predstaviť. Áno, skúsili sme aj odstúpenie na základe opakovanej závady, potvrdený nárok právnikom. SK právo žiaľ nerieši moment, kedy protistrana vytvorí obštrukciu prakticky znemožňujúcu vrátiť mu tovar a žiadať naspäť peniaze, resp sa o ne súdiť. Auto akosi nie je možné poslať doporučene :)
Usúdili sme, že energiu vieme minúť aj iným smerom, vyjednali kompenzáciu a auto užívame cca týždeň, štartuje a jazdí. Veľa z vecí popísaných vo vlákne sa nás už asi netýka skrz novembrovú výrobu. Celkový chod motora/ radenie atď posúdiť je priskoro/ neviem, je to môj prvý automat a prvý diesel, ale príde mi to ako fakt dobré a zhodujúce sa s tým ako ho opisovali vo videorecenziách. Za tie peniaze sa cítim dostatočne prémiovo ale zároveň chápem, že to nie je 100K ani 200K. Zvuk motora je famózny, potešili ste ma, že minimálne do určitej miery nefakeový, akustika taká akurát, veď auto chcem pod sebou aj počuť (a.k.a. čím viac auto, tým menej posádku :)). Jazdní asistenti sú trochu otravní, ale dá sa, dokonca sa mi ich ani nechce vypínať pred jazdou. Teda okrem adaptívneho tempomatu, to mi odjakživa vadilo, úplne stačí aj obyčajný čo len drží zvolenú rýchlosť. Aby auto samé išlo v pruhoch, načo, šoférovať chcem predsa ja. Driver personalization a podobné fičury takisto zbytočné/otravné, nehovoriac o štatistikách spotreby. Doteraz som jazdil za 8-9l, pri aute za 60K snáď nebudem sledovať či je to 6 alebo 7, ten radový 6 valec si chcem aj užiť.
Pozorované nedokonalosti zatiaľ:
- vibrujúce zrkadlo vodiča pri vyššej rýchlosti, ako píšete dá sa riešiť
- čitanie značiek spomalené/ nesprávne, napr. aj keď som už hodnú chvíľu mimo diaľnice (prech cez mesto) a po 2 križovatkách, veselo ukazuje 100ku
- drncajúca polička na okuliare medzi horným osvetlením- jasné, že je plastová, ale na nerovnostiach to drncá ako na starom rebrináku. Mám pano čiže celý ten podstrešný kus plastu je taký viklavý ale aj tak. Asi vypchám ponožkami a poriešim s predajcom, ale je to dosť otravné
- 'lodné' vŕzganie od náprav/ podvozku pri manévrovaní v stúpaní, protisvahu atď. Bývam v kopci a zároveň do dvora odbáčam do svahu dole, čiže asi to trochu musí byť počuť, neviem, možno je to ako pukajúca sedlovka na bicykli za 2 litre aj za 10.
Suma sumárum po úvodných zádrheloch sa CX60 zdá byť skvelé auto a mne ostáva Sofiina voľba ktorého z tých dvoch súčasných sa zbaviť. S trojkou je radosť ísť čo i len do obchodu a zas liftback 6tka je na nezaplatenie. 20240208_181044.jpg
 
Celkový chod motora/ radenie atď posúdiť je priskoro/ neviem, je to môj prvý automat a prvý diesel, ale príde mi to ako fakt dobré a zhodujúce sa s tým ako ho opisovali vo videorecenziách.
To čtení je zpočátku smutné, ale na konci s nadějí... přeji, ať Ti dělá již jen radost.

Dojem z motoru..., já jsem si včera asi na hodinku kolem Prahy půjčil CX-60 s naftou (Louda D. Počernice). Nerad to říkám, ale byl jsem z toho dost rozpačitý, a to právě na úrovni zvuku. Jelo to, o to nic, ale to dunění mi přišlo uchu nelahodící a uzavřel jsem ten "40km dojem" s tím, že si příště půjčím hybrid a prozatím jsem spokojenější se svým benzínovým hejnem včel pod kapotou :rolleyes:
Automat mi tam cca třikrát náhodně a nehezky cuknul, ale neuměl jsem to vyvolat, prostě zakoktal... ze současného AT tohle vůbec neznám. Interiér se mi líbil moc, stejně jako exteriér... parádní kousek a potěšila mě i blbina... joystick / el. nastavování polohy volantu :cool:
 
To čtení je zpočátku smutné, ale na konci s nadějí... přeji, ať Ti dělá již jen radost.

Dojem z motoru..., já jsem si včera asi na hodinku kolem Prahy půjčil CX-60 s naftou (Louda D. Počernice). Nerad to říkám, ale byl jsem z toho dost rozpačitý, a to právě na úrovni zvuku. Jelo to, o to nic, ale to dunění mi přišlo uchu nelahodící a uzavřel jsem ten "40km dojem" s tím, že si příště půjčím hybrid a prozatím jsem spokojenější se svým benzínovým hejnem včel pod kapotou :rolleyes:
Automat mi tam cca třikrát náhodně a nehezky cuknul, ale neuměl jsem to vyvolat, prostě zakoktal... ze současného AT tohle vůbec neznám. Interiér se mi líbil moc, stejně jako exteriér... parádní kousek a potěšila mě i blbina... joystick / el. nastavování polohy volantu :cool:
Ono ja som ani nečakal úplne hladký chod. Ak nejde o bezstupňový automat čo má tuším Toyota (neviem sa správne technicky vyjadriť), tak určité 'skoky' asi majú byť (?), neviem. Na benzíne a manuále si viem radiť podľa mňa hladšie a celkove benzín je kultivovanejší. Tu to beriem ako učenie sa a zvykanie si na jazdu s dieselom, AT, oveľa ťažším autom, mildhybridom atď. V pomalých rýchlostiach mi príde, že radí priskoro, ale fakt je, že nemám s čím porovnávať.
 
Ahoj

Zvazujem kupu CX-60tky.
Viete ako je to s tu spomenutymi nedostatkami pri aktualnej vyrobe? Ma to mazda uz vyriesene priamo z vyroby?

Tiez mam info, ze sa na jar ma "nejako" upravovat vyroba, aj vzhladom na EU legislativu (upozornovanie na prekrocenie rychlosti, atd)

Viete detaily, co vsetko (ci aj nieco mechanicke, technicke) sa este pripadne upravi v novej "letnej" vyrobe?

Oplati sa pockat s kupou?

Dakujem.
 
Ahoj

Zvazujem kupu CX-60tky.
Viete ako je to s tu spomenutymi nedostatkami pri aktualnej vyrobe? Ma to mazda uz vyriesene priamo z vyroby?

Tiez mam info, ze sa na jar ma "nejako" upravovat vyroba, aj vzhladom na EU legislativu (upozornovanie na prekrocenie rychlosti, atd)

Viete detaily, co vsetko (ci aj nieco mechanicke, technicke) sa este pripadne upravi v novej "letnej" vyrobe?

Oplati sa pockat s kupou?

Dakujem.
Byl jsem v servisu 8.2...Převodka řízení a odhlučnění dveří je z výroby vyřešené. Vrzajicí přední silentbloky Mazda řeší, zatím jsou v servisu promazány. 3,3 Diesel 254 HP.
 
Ja by som osobne počkal vždy aspoň 2-3r keď dôjde nový model , vyriešia sa hlavne závady a potom kupoval. Pretože každý nový model v každej automobilke je veľký prúser. To je len čisto moja rada ktorú mám vyskúšanú a osvedčenú už dlhé roky. 👌
 
Ja by som osobne počkal vždy aspoň 2-3r keď dôjde nový model , vyriešia sa hlavne závady a potom kupoval. Pretože každý nový model v každej automobilke je veľký prúser. To je len čisto moja rada ktorú mám vyskúšanú a osvedčenú už dlhé roky. 👌
Otázka je zda Diesel za 3 roky bude pro Evropu.....
 
Ono ja som ani nečakal úplne hladký chod. Ak nejde o bezstupňový automat čo má tuším Toyota (neviem sa správne technicky vyjadriť), tak určité 'skoky' asi majú byť (?), neviem. Na benzíne a manuále si viem radiť podľa mňa hladšie a celkove benzín je kultivovanejší. Tu to beriem ako učenie sa a zvykanie si na jazdu s dieselom, AT, oveľa ťažším autom, mildhybridom atď. V pomalých rýchlostiach mi príde, že radí priskoro, ale fakt je, že nemám s čím porovnávať.
je to len o zvyku. ja som prechadzal z 3litroveho benzinoveho v6 biturba s 9g prevodovkou. tiez som si chvilu zvykal na diesel (moj prvy ) ale teraz po par mesiacoch je to parada.
 
Byl jsem v servisu 8.2...Převodka řízení a odhlučnění dveří je z výroby vyřešené. Vrzajicí přední silentbloky Mazda řeší, zatím jsou v servisu promazány. 3,3 Diesel 254 HP.
...dunenie kardanu a zadne tlmice su na tom ako?

Dakujem.
 
Back
Top