• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

neodsledoval som si ci to robi pri ked tocim volantom, kazdopadne ked je zapnute automaticke natacanie volantom a nedrzim volant tak si auto dobrzdilo. Z toho co mam nacitane nie je tam generator zvuku, aj ked mi prislo dost zvlastne, ze sa mi zdalo, ze auto je lepsie pocut vnutri ako vonku. Niekde som ale cital, ze auto je usposobene aby si zvuk vo vnutri vnimal lepsie, najma sanie. Lebo ked stupim na pedal tak auto nasava poriadne. Az som si zo zaciatku myslel ci to nie je nejake drenie motora. Chod motora je ale velmi kultivovany. Automat sa ho snazi drzat v nizkych otackach. Ked sa stupi trvdsie na pedal tak je ho pocut. Ale nie rusivo. Proste tak ako by som chcel pocut velky motor.

Chcel som sa ale spytat jednu vec. V prirucke aj na forach citam , ze ked je zaradena spiatocka a zmacknes tlacitlo na ovladanie zrkadla, tak sa dane zrkadlo automaticky skloni smerom dolu, aby si videl na zadne koleso. Toto u mna nefunguje. Je to len u mna?
U mna to sklapanie zrkadla funguje. Musis mat tlacidlo v polohe na pravu stranu a potom ked zaradis R tak by sa malo automaticky sklopit aby si videl napr obrubnik atd.
 
Ahoj, mam CX60 PHEV neco malo pres rok, najeto pres 25tis, driv jsem se povazoval za priznivce mazdy ale to uz je pryc. Cestu do servisu uz umim odridit i poslepu. Cistyho casu stravilo auto v servisu tak uz cca mesic.

Mam za sebou:
- komplet vymena pruzin a tlumicu (nebezpecne chovani na nerovnostech+dalnici + moje zada v hazlu)
- vymena praveho svetlometu (tekla do nej voda)
- vymena silentbloku, promazani, v servisu reseno 2x (neskutecne vrzani pri prejezdu nerovnosti v pomalejsi rychlosti)
- vytlumeni dveri (plechovy zvuk pri zavirani dveri, hluku za jizdy to podle me ale moc nepomohlo)
- reset nastaveni prevodovky, nahrani nejakeho SW update (cukani prevodovky)
- vymena kardanu (divny zvuk pri strednich rychlostech)
- vymena zrcatka u ridice (klepalo se, a klepe se pry rychlostech >100kmh dal)
- ukazatel paliva v nadrzi, tady to bylo v servisu celkem 3x. Nejdriv se to chovalo tak ze prvni tretina nadrze zmizela snad za 30km. Nejdriv to zkouseli resit nejakym prehranim SW. Pak se to zaclo postupne zhorsovat. Pri prazdnem ukazateli nadrze jsem dotankovaval max 30l. Dal se to zhorsovalo, po natankovani plne nadrze (cvaknuti pistole) ukazatel na pulce. Nakonec menili plovak, nejaky hadicky, ty pak jeste museli prerovnavat a znova davali nejaky update SW a ted se to nejak stabilizovalo.

Veci ktere asi reseni zatim nemaji, nebo je servis vyresi neumi:
- fakt spatne chovani prevodovky a pohonneho ustroji, prepinani benzinoveho a elektromotoru, prevodovka furt jakoby nad necim premejslela, nez se neco stane. benzinovy motor se obcas nesmyslne zapina i pri plne baterce, jindy zas otali, elektromotor ztrati tah a nekolik sekund trva nez nabehne benzinovy motor. Resenim je asi vzdy prepnout na SPORT a jezdit jenom v tomhle rezimu, jak jsem nekde cetl. Kdo sedel nekdy v Toyote, tam ta spoluprace elektro/benzi funguje fakt hezky a plynule, vim ale ze to maji udelane uplne jinak
- mam vysledovany jedno fakt nebezpecny chovani, kdy se svizneji rozjedu na elektro ale pak potrebuju nahle ubrat, dam nohu z plynu a jak prevodovka se zapnutym elektromotorem podradi (myslim ze 3->2) tak auto zacne samo na chvili pridavat i kdyz mam davno nohu z plynu. V tenhle moment je nekdy problem to prebzdit i brzdou, musite na ni fakt dupnout protoze auto samovolne pridava. Kdyz se mi to stalo poprve malem jsem to napalil do jineho auta ktere mi vyjelo na uzke ceste ze zatacky a ja to malem nedobrzdil. Ted uz si davam pozor.
- dojezd na baterku je celkem zklamani
- funkcnost asistencnich systemu me celkem taky irituje, na uzsich silnicich neustale bezduvodne pipani ze jedu furt na kraji (na displayi volant se sipkou doleva), bezduvodne zpomalovani adaptivniho tempomatu na dalnici kdyz jedu okolo auta ve vedlejsim pruhu a v mem je uplne prazdno, kdyz trochu zaprsi, vsechny systemy se hned vypinaji, asistent pro udrzovani v pruhu neumi jet ani stredem pruhu ale i na rovine liza jednu nebo druhou krajnici, casto i tak ze zacne vrnet volant a dostanu varovani. Na rovnych usecich, i kdyz drzim volant obema rukama neustale varovani ze mam drzet volant apod. Kdyz se treba pripojuju do jineho pruhu jsem zvykly se ohlednout za rameno kvuli slepemu uhlu hned pipa varovani nepozorny ridic. Obecne odhaduju ze 3/4 vsech pipani a varovani asistencnich systemu jsou mimo.

Vim ze asi sirim blbou naladu ale ja z toho auta proste ani po roce radost z rizeni fakt nemam. Predtim jsem mel Mazdu 6, kterou jsem mel fakt rad, ted se mi hlavou neustale honi zda se CX60 nezbavim a nenajdu neco jineho, uz jsem z toho unaveny. Jedine co me drzelo az doted nad vodou je vstricny pristup servisu. Nikdy nic z toho co jsem jim popisoval nezpochybnovali, a vse co bylo v jejich cilach se snazili resit. Auto mi vzdy umyjou a taky se vzdy hrozne omlouvaji.

Auto s A4 zavad, navic oficialne registrovanych, se bude bezpochyby perfektne prodavat. Co zkusit odstoupit od kupni smlouvy?
To mě napadlo hned jako první, že se bude určitě lepší auta zbavit co nejdřív, ale probíral jsem to s právníkem a ten mi sdělil, že to na odstoupení od smlouvy úpně nebude, ale spíš na slevu z pořizovací ceny. Ani ve snu mě nenapadlo, že člověk bude řešit tyto nedostatky s autem za 1,6mil. Pocit prémiového auta se mi při tomto vozidle dostavil jen jednou a to při úhrádě faktury :-(, od té doby se už jaksi nedostavuje..
 
Co se týká ještě čelního skla, ve specifikaci na www je uvedeno, že je zbarveno do zelena (předpokládám, že tam je nějaký UV filtr) a že je proti hluku ošetřeno. viz
  • Čelní sklo zatmavené - zelený odstín
  • Čelní sklo - materiál HPR pro eliminaci hluku
V brožuře to není, tak nevím, zda to třeba není až v posledních modelech?

Jinak na ta boční okna bych asi dal bezpečnostní Infrasol, viz jejich popis www.folie-infrasol.cz
1705311003975.png

Jinak ze zdokumentovaných realizací odhlučnění na Ahifi.cz https://www.ahifi.cz/montaze/
...je patrné, jak je CX-5 mizerně odhlučněná, překvapilo mě teda i třeba volvo XC90...
Nevýhoda dodatečného zatlumení je váha cca 50 - 80 kg, což všem u krouťáku 550Nm nepředpokládám za postřehnutelné...

K těm asistentům, nedá se to hlídání pruhů vypnout softwarově? to to nikdo nedělá?
 
Ad. utlum... 6-10 Db je sakra HODNE! A proto mam duvod pochybovat o tom, ze tohle "zaridi" folie nalepena na skle a prijde mi to jen jako marketing.

Ad. hmotnost dodatecneho odhlucneni... zalezi na tom "kam", "kolik", "jak" a "co". A samozrejme odhluceni z fabriky, pokud se do vozu da, bude taky neco vazit, ne?
 
no na ty folie se ještě různě poptám u "lepičů":)...
u té hmotnosti mě to jen překvapilo, snad to budou postupně řešit a nenechávat až na druhou generaci jak to bylo u CX-5
 
Jinak na ta boční okna bych asi dal bezpečnostní Infrasol, viz jejich popis www.folie-infrasol.cz
Infrasol mám na bočných oknách, ako spomínam vyššie - necítim rozdiel. Pred lepením mi to ukazovali na nejakých vzorkách s infralampou a tam to poznať bolo a tešil som sa na to, v skutočnosti je rozdiel buď minimálny, alebo žiadny. Stálo to 1200kč (leto 2022).
 
jj, nemám osobní zkušenost, ale z diskuzí se domnívám,
že na CX60 je zepředu slabá ochrana proti UV a z boku je zase šelest od zrcátek

to první se mi zdá divné, když to zmiňují ve specifikaci, že je tonované, tj. nějaká ochrana tam je
a to druhé by mohlo být řešitelné tou bezpečnostní (ne termo) folií
 
Ahoj,
měl jsem právě CX-5 a ten zvuk byl super, pak jsem to vyměnil za Volvo XC60 B4 kvůli sedákům, to Volvo je jak v obýváku, ale zvuk nic moc a to mám příplatkové Harman/Kardon. Sedačka u spolujezdce v CX-5 byla utrpení, jakoby se člověk sesouval dopředu, nemohl jsem si odpočinout když jsem neřídil...

Uvažuji o výměně za Mazdu CX60 v dieselu, ale stále si nejsem jistý. Samozřejmě to vyzkouším atd.. ale i tak, nemá někdo zkušenost s přímým srovnáním? Mazda CX60 vs Volvo XC60? Jedná se mi hlavně o vnitřní prostor a hluk. Ten hluk se dá řešit lepší izolací, ale zásadní tam budou asi také boční okna nebo čelní sklo, jaké má vlastnosti atd... U té CX-5 se to kroutilo jak papír, když mi ho vyměňovali po "kamínku"... Také když jsem četl v tomto vlákně o čelním skle, jak propouští teplo, opravdu jsem si vzpomněl, jak mě žena furt říkala, že v té CX-5 nejde nastavit klimatizace (předtím jsme měli Mondeo), buď je teplo nebo zima... a ono to bylo tím sklem. Je mi jasné, že když bych pořídil CX60, tak nastříkám podvozek, zatlumím co bude třeba, dám nějaké izolační folie na přední a boční okna atd...

Volvo mělo také po pořízení své mouchy, výměna celé ho řízení (vibrace ve volantu), zadními dveřmi tam lítá písek, když si nekoupíš plastové krytky za 2 tis. Kč atd.., už mi 5x seřizovali stěrače a furt blbý..., ale jinak zvuková izolace a jízdní vlastností dobré, i prostor pro posádku je větší než v CX-5 a bufík je k nezaplacení včetně spouštění přes telefon (jde dieselová CX60 startovat přes apku?). Prostě vcelku spokojenost ..... ale něco mi chybí...:)
To volvo má ještě adaptivní tempomat, který zpomaluje v zatáčkách podle toho jak jsou prudké (asi to bere z mapových podkladů.. nevím), takže člověk nastaví 100km/h jen točí volantem... má to CX60? (CX-5 uměla jen zpomalit za vozdily)

V testu je spousta dotazů a ještě jeden, opravdu je zvuk motoru v CX60 "dopován" z repráků? Setkávám se s tím na fórech, ale předpokládám, že by si toho Vaculík ze Světa motorů všiml, ten se v tom videu vyžíval....

Pro mazdu hraje plus hlavně systém BOSE a dále ten pocit z jízdy.

Ahoj, porad prosim, jake konkretni krytky jsi dokoupil na Volvo xc-60???Mame stejný problem vzadu s pískem. Dekuji.

Jinak Volvo bych ja osobne za Mazdu neměnil. Nedavno jsme meli jako druhe auto v rodine CX-30 a i kdyz to bylo v mnoha směrech dobre auto, tak mu za mě neco chybí do solidnosti a vyzralosti treba Volva. Dam příklad: motor skvělý, ale trochu tvrdý podvozek a docela hlučný. Nechal jsem odhlucnit v ahifi s úžasným výsledkem, ale ve vyšších rychlostech, tim jak byla odhlucnena podlaha a podbehy, tak o to vic byl slyset hluk od oken. A se slabými okny nic neudelas…. Interiér krasny, ale strašně rychle pochyta škrábance - dost se o tom tady píše. Chtel bych věřit, ze CX-60 je lepsi, ale z toho, co tu ctu, to moc nevypada.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Tady je ten díl
Šikovní si to umí vyjednat i na záruku, já řešil závažnější věci s řízením, tak jsem to koupil.

Jo nic zásadního proti XC-60 nemám, proto by mě zajímala zkušenost někoho kdo to má třeba v rodině a může dlouhodobě srovnávat....
Jako teda na tom volvu je ten servis lehce dražší... ona sama prémie je relativní pojem.
Tady se říká, že XC60 sahá po prémii... ale že možná není
Na Volvo diskuzích zase, že Volvo sahá po prémii, ale že BMW to není atd...
 
Dobrý den,
jak tak různě špekuluji (i jako bývalý majitel CX-5), tak jsem teď zjistil, že délka kabiny (podle mezer pro nohy) je stejná jako u CX-5.

může někdo potvrdit nebo vyvrátit? to by bylo pro mě velké zklamání...

ParametrcmSrovnáníCX60CX5
Délka
17​
1704.7454.575
šířka bez zrcátek
5​
451.8901.845
výška
-1​
-51.6801.685
světlá výška
-2​
-18182200
Rozvor
17​
1702.8702.700
Přední prostor nad hlavou (bez střešního okna)
-0​
-3,31.0041.007
Prostor pro nohy předek + zadek
0​
02.0482.048
Rozdělení kabiny předek vůči celku
0%​
0,83%52%51%
Přední prostor pro nohy
2​
171.0581.041
Přední prostor pro ramena
5​
531.5041.451
Prostor nad hlavou vzadu (bez střešního okna)
-1​
-7,3984991
Prostor pro nohy vzadu
-2​
-179901.007
Zadní prostor pro ramena
5​
501.4411.391
Objem zavazadlového prostoru (včetně úložného prostoru pod podlahou, bez / s Bose, pokud je k dispozici) (5místný režim k linii pásu)48570522
Objem zavazadlového prostoru (včetně úložného prostoru pod podlahou, bez/s Bose, je-li k dispozici) (2místný režim)3311.7261.395
 
Dobrý den,
jak tak různě špekuluji (i jako bývalý majitel CX-5), tak jsem teď zjistil, že délka kabiny (podle mezer pro nohy) je stejná jako u CX-5.

může někdo potvrdit nebo vyvrátit? to by bylo pro mě velké zklamání...
... CX-60 není z pohledu prostoru proti CX-5 žádný upgrade. Malinko větší kufr a malinko zadní sedačky, do šířky více místa, ale zjednodušeně řečeno je to uvnitř +/- stejně velké.
 
Já jen nevím, jak můžete porovnávat auta s příčnou zástavbou motoru a primárně pohonem předních kol a podélnou zástavbou motoru a primárně pohonem zadních kol. V tom podélném uspořádání je vše jinak, převodovka je mohutnější, aby vydržela jiné Nm, motorový prostor má rezervu pro 6 válců v řadě... Kdo chce víc místa, počká si na CX-80 nebo koupí CX-90.
Mazda-CX-80-scoop-00005.jpg
 
Poslední úprava:
Porovnávám co se dá:) z technického pohledu máte pravdu, možná je to hloupé, ale třeba to taky v budoucnu někomu při rozhodování pomůže...

Například předpokládám, že zvuk motoru je od určité úrovně dokreslování z reprosoustavy (názory se různí, někdo to i dementoval), ale když je to u CX-90 rok 2023, tak předpokládám i CX-60ku.
1706176319041.png

Nebo by mě zajímala data o systému BOSE (výkon, ohmy..) - mám slíbenou reakci z evropského zastoupení, protože český importér informace nemá a BOSE v Německu informace nechtělo sdělit.

Jinak aktualizovaná verze CX-60 má být ve druhé polovině roku 2024, takže do té doby mám čas různé informace získávat a budu rád, pokud se tady co nejvíce lidí o podobné informace podělí.
 
od zvuk motoru - ja bych se i vsadil, ze dokreslovan je - protoze si uz i deti z toho delaji srandu jak v kabine rve - ted jsem jezdil chvili v bmw 340i - je to sice benzin, cili neni uplne spravne to porovnavat, ale v kabine nejde skoro slyset (da se zaponout v menu bmw prikresleni coz je strasnea dokonce to i umele "prska") - tady to rve strasne - a pokud to neni dokresleno, tak je to uplne strasne odhlucneno, tak jak cele auto viz ma predchozi "recenze" - a ne sorry nejsem z toho nadseny a nauzivam si to, protoze ten motor tak jak je nastaveny i presto, ze jede pekne tak v v zadnem pripade trhac asfaltu neni

blbe je, ze se zatim nikdo nevyjadril, ze by byl a v servisu mi to nevypnou, protoze odpoved bude ze nic takoveho neni
 
To mě napadlo hned jako první, že se bude určitě lepší auta zbavit co nejdřív, ale probíral jsem to s právníkem a ten mi sdělil, že to na odstoupení od smlouvy úpně nebude, ale spíš na slevu z pořizovací ceny. Ani ve snu mě nenapadlo, že člověk bude řešit tyto nedostatky s autem za 1,6mil. Pocit prémiového auta se mi při tomto vozidle dostavil jen jednou a to při úhrádě faktury :-(, od té doby se už jaksi nedostavuje..
Mně už je trapný přispívat do diskuze... Všechny výměny a opravy, které tady kolegové vyjmenovali, jsem absolvoval. CX60 mám 14 měsíců, naposledy jsem byl v prosinci na nahrání nového SW převodovky, který měl odstranit nedostatky v řazení a pazvuky v převodovce. Řazení je možná o něco lepší, ale pořád škube. Půjčil jsem si předváděčku od prodejce a ta jela úplně hladce. Aktualizace SW nic nevyřešila. Vyzkoušel jsem taky Volvo XC60 PHEV, to jelo jako v bavlnce, cenový rozdíl není tak velký... V lednu jsem si zakázal navštívit servis, aby byl aspoň jeden měsíc bez jeho návštěvy... Začátkem února jsem objednán na kontrolní jízdu s technikem, který snad ucítí, co převodovka dělá za jízdy. Jinak, co se týče přístupu servisu, musím říct jen chválu. Snaží se, opraví, na co upozorním (z pochopitelných důvodů sami nic nenavrhnou, udělají jen to, na co si zákazník stěžuje...), mají pochopení, ale jsou limitováni technikou, která nestojí za nic. Mám ještě v rukávu soudního znalce, který posoudí, zda se samočinná převodovka ve voze chová standardně, ale to něco stojí, tak uvidíme, jestli to bude potřeba. Nějak mi po více než roce dochází trpělivost.
 
od zvuk motoru - ja bych se i vsadil, ze dokreslovan je - protoze si uz i deti z toho delaji srandu jak v kabine rve - ted jsem jezdil chvili v bmw 340i - je to sice benzin, cili neni uplne spravne to porovnavat, ale v kabine nejde skoro slyset (da se zaponout v menu bmw prikresleni coz je strasnea dokonce to i umele "prska") - tady to rve strasne - a pokud to neni dokresleno, tak je to uplne strasne odhlucneno, tak jak cele auto viz ma predchozi "recenze" - a ne sorry nejsem z toho nadseny a nauzivam si to, protoze ten motor tak jak je nastaveny i presto, ze jede pekne tak v v zadnem pripade trhac asfaltu neni

blbe je, ze se zatim nikdo nevyjadril, ze by byl a v servisu mi to nevypnou, protoze odpoved bude ze nic takoveho neni
Já si tedy myslím že zvuk umělý není - aspon u mě. Žádný řev se nekoná, pěkně si duní..
 
Ja som mal pocit že zvuk je umelý z dôvodu, že motor buď počuť bolo moc, alebo bol úplne ticho. Takže sa mi zdalo neprirodzené aby ten motor bol ticho a po nejakej hranici otáčok mal zvuk ako Boeing. Ale možno je to dané turbom na ktoré nie som zvyknutý.
 
... naposledy jsem byl v prosinci na nahrání nového SW převodovky, který měl odstranit nedostatky v řazení a pazvuky v převodovce. Řazení je možná o něco lepší, ale pořád škube. Půjčil jsem si předváděčku od prodejce a ta jela úplně hladce. Aktualizace SW nic nevyřešila...
Já měl u nového vozu to samé co popisuješ, stěžoval jsem si na to a byl mi poveden update SW převodovky a následně její "nové naučení" přes servisní modul. Musím říci, že si již nemohu na chod předovodovky stěžovat. Nyní jsem ještě upozornil na hupolácké řazení 1 a 2, je na to TSB. Nejsem si jistý zda update aplikovali, nebo je to placebo, ale zdá se mi, že přechody z 1 a 2 mají teď delší držení prokluzu a je to rozjíždění hladší.

Možná ti přehráli SW, ale neudělali "naučení - kalibraci" ... ?
 
Back
Top