• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Když já mám jak M3 tak SUV a každý má to svoje. Za mě to SUV jasně vede v nastupování a takovém klidovém sezení. Člověk je tam jak v křesle a ruce má ideálně opřene. Kdežto v M3 musí člověk zapadnout dolů a utopit a ty loketky jsou dost nízko. Prostě to velké je taková pohodlná ležérní jízda kdežto ten HB je takové příjemné blbnutí. Navíc mě překvapilo že SUV naloží o dost více.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Neni esuve jako esuve. Mel jsem to uz nekdy pred 13 lety (tehdy ML320 CDi) a po pul roce to slo pryc a stacilo. Tohle jsou absolutne neridicska auta, coz konstatovala i manzelka. A az si budu chtit pri cestování pripadat, jako na mori, tak si koupim lod. Argumenty mladeho cloveka, ze se tam lepe naseda a zada a tohleto a tamhleto si strcte do kastliku. Mam dost pres 40, jsem po velke operaci patere a stejne bych si takovou mr..u znovu nekoupil, BN (a podobne) mi stale plne vyhovuje. Mit zadek takrka v kontaktu s vozovkou, to je to prave. Ale to mam v praci i "konflikty" s kolegy, protoze oni zase miluji se mlatit hlavou o stropnici a mit vytazeny sloupek rizeni pomalu az do kufru.

Jo a jako v kresle jsem se v ML fakt necitil. Mimochodem doporucuji si vyzkouset treba takovy S-Max, tam si clovek teprve sedi jako maharadza. Velka skoda, ze tahle extremne prakticka kategorie vozidel takrka zanikla, prave na ukor, z meho pohledu, nesmyslnych SUV.
 
Neni esuve jako esuve. Mel jsem to uz nekdy pred 13 lety (tehdy ML320 CDi) a po pul roce to slo pryc a stacilo.

Jenze ML 320 CDI se delalo v obdobi 2005-2009. Rekl bych, ze za tech 15+ let i kategorie vozu "SUV" prodelala jistej vyvoj...
 
nevite jestli ma nova cx-60 to pipani kvuli prekroceni rychlosti uz jak evropa narizuje?pripadne od jakeho rv to tam davaji? jeste chvili mi sestka asi vydrzi ale jako naslednika trunu mam temer jasnyho kandidata (cx-60, phev 2.5) :)
 
nevite jestli ma nova cx-60 to pipani kvuli prekroceni rychlosti uz jak evropa narizuje?pripadne od jakeho rv to tam davaji? jeste chvili mi sestka asi vydrzi ale jako naslednika trunu mam temer jasnyho kandidata (cx-60, phev 2.5) :)
Červen 2023 nemá... Novější nevím
 
Zdravím, můžu mít dotaz prosím na dva vaše problémy ?

Tím "Znovu KARDAN" je myšleno co ? To hučení v kabině při rychlosti 60 až 80 ?
Tím "Znovu TLIMIČE" to je proč ?
Ano hučení při nízkých teplotách. Byl vyměněn karan, ale stále ten problém přetrvává.

Zadní tlumiče proto, protože zadní náprava při plném propružení nepěkně odskakuje. Podotýkám, že mám revizi E. Svezl jsem reklamačního technika a uznal, že to odskakuje víc než je zdrávo. Měl bych dostat výměnu za revizi F. Věřím, že už to konečně nestabilitu zadní nápravy vyřeší (o odotýkám, že jsem poměrně náročný uživatel využívající potenciál vozidla, nicméně tento problém je demonstrovatelný i při rychlostech kolem 55km/h).
 
Tak mám auto 14 dní vrácené ze servisu, najeto od vrácení cca 3000 km. Servis řešil tekoucí chladič a měnili zadní tlumiče. Teď jsem z auta zase nadšený a vše špatné zapomenuto :). Ten motor a spotřeba je paráda. Do Chorvatska 1100 km na nádrž, tankovano až po okraj...
 
Když čtu tyhle horory, tak si říkám zlatá moje šestka. Skoro 8 let stará, 116 000 km na hrbu a bezproblémové spolehlivé auto. Akorát sklápění zrcátek měněno přes lety na záruku. Jinak pouze klasický servis. Nejlepší auto jaký jsem kdy měl...
 
Dnes jsem si vyzvedl auto po instalaci nových zadních tlumičů (revize F - ještě musím vizuelně zkontrolovat), promazání siletnbloků a instalace gumových krytek (vrzání od přední nápravy) a výměně zrcátka řidiče dle nového servisního postupu (výměna skeletu, vnitřku i skla).

1) Výměna zadních tlumičů za revizi F
Podvozek hodnotím jen po najetí několika desítek km, je potřeba počkat pár set kilometrů, až si to sedne. Musím to ještě pořádně otestovat a berte to jako první dojmy. Při pomalých rychlostech je změna hopsání/propružení zadní nápravy lepší, stále to tam do jisté míry je (cca kolem 20-60km/h), ALE! při vyšší rychlosti na stejném hupu (80km/h) se to již chová tak jak má! Auto propruží a po návratu tlumiče do horní pozice již zůstane nahoře a nedochází k sekundárnímu zhoupnutí. Malé nerovnosti jsou na zadku při malé rychlosti lépe filtrovány. Naopak při rychlejším propružení se zadek chová jako tvrdší tlumič a nedělá to hnusný nepříjemný houpání a odskakování zadní nápravy. Při průjezdu zatáčkou je v autě pocit, jako by se váha přenášela více na zadek (tzn pomalý přenos váhy na zadní nápravu se tlumič chová měkce), ale celkově je průjezd zatáčkou "jistější", náprava při mírných nerovnostech neodstakuje. Budu to ještě testovat, jestli to není jen placebo efekt, ale zdá se, že to je konečně akceptovatelný podovozek, jaký měl na autě být instalová z fabriky již při předání.

2) Promázání a instalace krytek na přední silent bloky
Nic nebouchá a nevrže, tak uvidíme jestli to vydrží - aktuálně vyřešeno.

3) Výměna zrcátka řidiče a jeho vibrace
Zkoušel jsem to při jízdě po dálnici při rychlosti 130km/h a při dossažení této rychlosti se opět objevují vibrace. Je to o dost lepší než to bylo, ale 100% to rozhodně není. Budu jezdit a ještě se rozhodnu, jestli to prohlásím za finální řešení.
 
ahoj, přidám také moje problémy: D254 homura - najeto 27tis km - 6 návštěv v servisu v rozmezí prosinec 23 až únor 24

mám od května 24, první servis 4.12.23 klasika oleje + jsem upozornil na všechny výše uvedené problémy,
zámek zadních dveří vyměněný, ale původní už nevydával zvuky, protože jsem oblepil ten protikus a nechal to tam dál
vrzání na přední nápravě promazáno - když slyším v servisu, že servisní postup je promazat, tak už se směju, mazda maže :)

různé aktualizace:
bezd.nabíječka nabíjí o trochu lépe, ale cca po 15min. se přehřeje, tzn. zlepšilo se o 10min
rozpoznání obličeje jsem po všech akt. již vypnul, nastavení všeho zůstává tak jak bylo když jsem vypnul auto, jsem spokojený:) - zbytečná funkce, kterou se tak chlubili, když auto prodávali
vytlumeny všechny dveře - až to nezní jako žigul
adblue: hláška dolijte do 2280km, dotankoval jsem doplna pistolí, hláška furt zůstávala cca 2 týdny, servis si nevěděl rady, na angl.fóru jsem naše, že je potřeba odčerpat pár litrů řekl jsem to servisu, odčerpali 4,5l, hláška zmizla :), příště mám prý dotankovat max 4-5l :)...původně jsem natankoval asi 9l
hláška o hybridním systému: zatím jen 1x, zamčel odemčel jsem auto, hláška zmizla :)
chtěl jsem po servisu vyměnit komplet tlumiče za něco prémiového - neumí, nedoporučují, ztráta záruky...ale mám nárok na zadní, vyměněno
chladič: při mé asi 4 návštěvě prý mi teče chladič, auto předáno do servisu před týdnem, za dva dny bude hotovo, pak tel že přepravce při převozu chladič zničil, resp.promáčkl čidlo, náhradní chladič není, tak ještě že mám náhradní cx5 alespon....nový chladič snad za 2-3 týdny, tzn. měsíc bez auta...

toto je moje 6. mazda v životě, 323F, Premacy, 5, 6 a CX7, pak jsem 8 let měl 2 generace Sorenta - spokojenost, bez reklamace, jen mi na obou odešel EGR ventil v záruce, pak jsem uviděl CX60 s 6válcem nafta, obrovské nadšení!!!...opadlo

Pořád jsem byl ochoten autu všechno odpustit, kvůli tomu motoru, jízdní vlastnosti zase až tak dobré nejsou. Chápu, že čím více elektroniky, tím se více může kazit, ale v Korejci jsem měl téměř vše co v CX60 a bez problému. Myslím, že motor u mazdy bude mít velké problémy cca po 50tis km.
stále si říkám, že teď už to bude poslední problém, ale co se dovídám na fórech, tak přibývají další další...

nyní nově: samovolné přidání plynu, mě se stalo při zapnutém tempomatu na dálnici i ve městě, nastaveno např.52km/h a nejedno se rozjelo na 60
už se někomu stalo?

včera jsem se rozhodl, že se auta zbavím, budu řešit ukončení úvěru přímo s leasingovkou a s prodejcem KIA - výměna za nové sorento, oslovil jsem taky prodejce kde jsem kupoval, zda jim můžu auto vrátit, odprodat - zatím bez odezvy.
No tak jsem dal autu ještě šanci a docela spokojeně jezdil dál a plno "maličkostí" jako jsou tlumiče, zrcátko, profil řidiče, nabíjení telefonu, klima na hov...o atd.... jsem neřešil a užíval si sílu motoru, při 34tis jsem udělal preventivně dříve servis před rodinnou cestou do Rumunska, celkem najeto 37000km a toto se stalo , 15km od domu naštěstí na cestě zpět, neměl jsem nárok na náhradní auto a ani na odvoz, jo bonus je, že mi zdarma auto dovezou po opravě, odtah do Palace Brno (nejbližší servis). Měl jsem nejprve hlášku o teplotě chl.kapaliny, pak o teplotě motoru pak se hodilo do nouzáku a nakonec psalo že mám neprodleně zastavit. Poslední info ze servisu: asi podfouklé těsnění pod hlavou, tzn.možná nový motor...píšeme do mazdy a čekáme co dělat s autem dál....no a prý jako že chce mazda, aby majitelé CX60 měli náhradní vůz během záruční opravy, no ale my momentálně nemáme, zkuste za 2 dny....TYTO MOTORY (d254) BUDOU ASI DRŽÁKY - strašný šrot toto auto....



20240726_134441.jpg

20240726_134655.jpg

20240726_160628.jpg

Screenshot_20240726_212032_MyMazda.jpg
 
No tak jsem dal autu ještě šanci a docela spokojeně jezdil dál a plno "maličkostí" jako jsou tlumiče, zrcátko, profil řidiče, nabíjení telefonu, klima na hov...o atd.... jsem neřešil a užíval si sílu motoru, při 34tis jsem udělal preventivně dříve servis před rodinnou cestou do Rumunska, celkem najeto 37000km a toto se stalo , 15km od domu naštěstí na cestě zpět, neměl jsem nárok na náhradní auto a ani na odvoz, jo bonus je, že mi zdarma auto dovezou po opravě, odtah do Palace Brno (nejbližší servis). Měl jsem nejprve hlášku o teplotě chl.kapaliny, pak o teplotě motoru pak se hodilo do nouzáku a nakonec psalo že mám neprodleně zastavit. Poslední info ze servisu: asi podfouklé těsnění pod hlavou, tzn.možná nový motor...píšeme do mazdy a čekáme co dělat s autem dál....no a prý jako že chce mazda, aby majitelé CX60 měli náhradní vůz během záruční opravy, no ale my momentálně nemáme, zkuste za 2 dny....TYTO MOTORY (d254) BUDOU ASI DRŽÁKY - strašný šrot toto auto....



Zobrazit přílohu 52504

Zobrazit přílohu 52505

Zobrazit přílohu 52506

Zobrazit přílohu 52507
Tak s chladičem jsem to měl úplně stejně, dva dny a hotovo.. Telefonát že přišel poškozen, objednán nový - auto bylo v servise měsíc. Hláška o nadměrné teplotě motoru se mě také 2x objevila - vždy v zimě při velkém sněžení, tak jsem myslel že byla ucpaná maska od sněhu. Tlumiče zadní mám také nové, vrzání není, rozpoznání řidiče funguje. Zámek v kufru 2x měněn. Teď je auto OK a užívám si. Snad to vydrží. Mám najeto cca 45000 km. Akorát se servisu nedaří odstranit třepání zrcátka...
 
Tak s chladičem jsem to měl úplně stejně, dva dny a hotovo.. Telefonát že přišel poškozen, objednán nový - auto bylo v servise měsíc. Hláška o nadměrné teplotě motoru se mě také 2x objevila - vždy v zimě při velkém sněžení, tak jsem myslel že byla ucpaná maska od sněhu. Tlumiče zadní mám také nové, vrzání není, rozpoznání řidiče funguje. Zámek v kufru 2x měněn. Teď je auto OK a užívám si. Snad to vydrží. Mám najeto cca 45000 km. Akorát se servisu nedaří odstranit třepání zrcátka...
přeji ti hodně km, ale nepředpokládám, že tento motor dá bez problému třeba 100tis
 
Takze CX-60 nebude ten prulomovy model, ve kterem se Mazda naucila delat naftove motory?
 
No rozhodně to bude model, na kterém zapoměla jak se dělají řidičské vozy a podvozky...
 
Back
Top