• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Teda nutno podotknout, že hodně aut je plných hran (Toyota vůbec, nový Hyundai Tucson, VW, Škoda, nová Solterra od Subaru...). Vypadá to jako hlavní trend poslední doby. A nevím, zda mohu tohle Mazdě vyčítat (již párkrát měla namále, tak hodně prodávat je logický krok). ?
A Mazda CX-60 jde v duchu moderní doby. ?
 
Moderní doby…. Mě se na Mazdě líbil prave ten design 6 a hlavně 3 kde ho posunuli nejdál. Úplný porno je design koncepce nové 6. Je to pěkný a hlavně takový ten čistý minimalismus/klasika ve stylu Porsche nebo Aston Martin možná bych v tom našel i Alfu Romeo, Ferrari a další opravdu hodnotné designy.

Hranatou Škodovku, Hyundai a td ať si nechají, na světě je plno tohoto prvoplánového braku co po pár letech vyjde z módy a působí zastarale.

Ten design co mají na M3/M6 bude klasický i za 15 let. Stejně jako je klasická 911 nebo dodnes působí pěkně e46 (pokud není shnilá a oplastovaná ot tuzingera).

Hnusných aut je plno, ale pěkné a cenově dostupné…. těch moc není.
 
Moderní doby…. Mě se na Mazdě líbil prave ten design 6 a hlavně 3 kde ho posunuli nejdál. Úplný porno je design koncepce nové 6. Je to pěkný a hlavně takový ten čistý minimalismus/klasika ve stylu Porsche nebo Aston Martin možná bych v tom našel i Alfu Romeo, Ferrari a další opravdu hodnotné designy.

Hranatou Škodovku, Hyundai a td ať si nechají, na světě je plno tohoto prvoplánového braku co po pár letech vyjde z módy a působí zastarale.

Ten design co mají na M3/M6 bude klasický i za 15 let. Stejně jako je klasická 911 nebo dodnes působí pěkně e46 (pokud není shnilá a oplastovaná ot tuzingera).

Hnusných aut je plno, ale pěkné a cenově dostupné…. těch moc není.
Nu souhlasím. ? Taktéž raději stylový design než hranaté hrany. ?

Nejsem cílová skupina jiných automobilek, tam je cílová skupina lidé, co se potřebují přesunout z místa A na místo B. ?

Jak píšeš, hnusných aut je plno. ? Možná jsem příliš pesimistický, ale z designu CX-60 to vypadá, že se Mazda posouvá designovým směrem Toyoty.
(Neříkám, že Toyoty jsou hnusné, pár z nich se mi fakt líbí.)
 
Ona CX60 je hnusná hlavně kvůli těm předním světlům. Popravdě třeba CX50 (pouze pro americký trh) je mnohem hezčí...ale pořád krabice jménem SUV. Jo ten koncept nové 6ky byl jiné kafe
 
...Stejně jako je klasická 911...
Tak 911 je to absolutně nejhezčí, co jsem kdy na kolech viděl - zaujala mě už když mi bylo asi 6 let a za celý můj dlouhý život jsem nikdy nespatřil krásnější auto na pohled a myslím, že ani nikdy nespatřím :cool:
 
Hm… Toyota má pekne GT86/GR, Supra nevypadá zle.
Nevím proste v ty hrozny záplavě totálně nudných a hnusných krabic nebo zmuchlaných krabic proste Mazda vypadá designově jako výrazně dražší auta opravdu precizního designu.

Vždy jsem si před lety říkal třeba Porsche, Aston a td paráda, proč nějaká levná automobilka neudělá podobný design s tím ze tam bude v té době běžný 2 litr a cena bude lidových 400 tisíc vždyť by se o to lidi rvali. No a všichni dal placaji nudné škatule. V posledních letech se začla designem vymezovat Mazda a dotahly to opravdu daleko u 3 a navrh 6 kde díky větším proporcim to mohli ještě posunout je totální porno a pak přijdou s něčím tak odporný jako CX60 - nebo dobře neviděl jsem to na živo ale ten předek je hnus. Proste proč nevzali design CX30 který by dále rozvinuli na větší proporce a vypadalo by to paradne.

Nechápu to tohle není proste nějaký přirozený vývoj/evoluce současného kodo to je jak kdyby to auto najednou navrhoval někdo úplně jiný. Za mne krok špatným směrem.

A o to víc se hrozim toho ze se 6 stále odkládá - bojím se ze ten design z konceptu neprevezme a místo toho pokud vůbec vznikne tak z toho bude zrůda ala CX60.

CX50 bylo takové varování ale říkal jsem si je to pro US ok možná se to dá odpustit. Ale když se ukázala CX60 docela se obavám toho ze éra pěkných aut u Mazdy skončila a opravdu tam je nějaká změna designérů nebo tlak na ne aby dělali hnusne krabice jako ostatní.

Netuším proč - vždy tvrdili ze jsou mala automobilka a nejde jim o prodeje. V tom případě bylo super jak se technikou i designem vymezovali a čím víc tím bych řekl ze jsou populárnější a zadanejsi. Ale tahle snaha teď udělat něco co jde s hlavním proudem je špatna.

Já osobně jsem v klidu. M3 plánují tak na 10 let, ale až budu jednou vybírat nástupce pokud v Mazdě nedostanou rozum tak zrůdy ala CX60 opravdu nekoupim a půjdu raději koupit jinam. Teď design je pro mne dost důležitý.
 
Teď jsem viděl video kde hodili tabulku a na obrázcích má nižší verze jiný nárazník bez těch odporných otvoru.

Takže za mne to nejodpornejsi lze bojkotovat koupi základní výbavy - za min peněz hezčí auto ?

Asi si říkají čím bohatší zákazník tím horší má vkus ???
 
Na exteriér podle výbav se můžeš snadno podívat zde:
 
....
CX50 bylo takové varování ale říkal jsem si je to pro US ok možná se to dá odpustit. Ale když se ukázala CX60 docela se obavám toho ze éra pěkných aut u Mazdy skončila a opravdu tam je nějaká změna designérů nebo tlak na ne aby dělali hnusne krabice jako ostatní.

Netuším proč - vždy tvrdili ze jsou mala automobilka a nejde jim o prodeje. V tom případě bylo super jak se technikou i designem vymezovali a čím víc tím bych řekl ze jsou populárnější a zadanejsi. Ale tahle snaha teď udělat něco co jde s hlavním proudem je špatna.
Začínám mít dojem, že zatím je buď design (jak rozbijeme designovým prvkem tu masu plechu?), aerodynamika (i když tuším, co se otvorem u kol snaží dokázat, nejsem odborník) nebo prostě "lidi to chtějí jako Fejk výfuky" dojem.

Našel jsem si 2022 verze následujících aut na Google Images:
Mazda CX-60
Hyundai Tucson
Toyota Rav4
Subaru Solterra

Všechna ta SUV mají u předních kol vlevo i vpravo dole nějakou podobu tohoto otvoru. Možná na autech klasické koncepce to není, protože na to není místo. ?
 
Tohle se řešilo u výkonných aut kvůli chlazení brzd - byly to nasavaci otvory.

Jenže u SUV to nemá žádný smysl - je to stejná hovadina jako falešné průduchy v blatnících a falešné koncovky výfuku.
 
Tohle se řešilo u výkonných aut kvůli chlazení brzd - byly to nasavaci otvory.

Jenže u SUV to nemá žádný smysl - je to stejná hovadina jako falešné průduchy v blatnících a falešné koncovky výfuku.
A tady je asi ta odpověď, mají to výkonná auta a lidi výkon vlastně nechtějí, chtějí výkon na oko, prostě vypadat hustě. ? A to prodává. Myslím, že i SUV krabička jako je CX-60 si najde kupce díky tomu, že pro dost lidí SUV vypadají hustě. ?
 
Na exteriér podle výbav se můžeš snadno podívat zde:
Tak za mě rozhodně provedení Okamura.

Paket Sound&Pohodli za 74.000, - Kc za to ho.no, co v nem je, to je nejaky vtip?
 
Poslední úprava:
A o to víc se hrozim toho ze se 6 stále odkládá - bojím se ze ten design z konceptu neprevezme a místo toho pokud vůbec vznikne tak z toho bude zrůda ala CX60.
Po rozhovoru v jednom blízkém Autorizáku s vedoucím servisu jsem se dozvěděl, že přijde jen jeden "omlazovací cyklus" pro 6 v průběhu roku a konec. 6 končí.
 
A co budou fešáci dělat až SUV trend a elektrošílenství (do velkýho auta se váha i cena přece líp schová) skončí ? Snad ty zahrabaný plány na sedan/liftback/wagon-kombi najdou a stihnou auto vytvořit než je další trend sežere.
Potopit 6ku :skull: To je jen krok od ukončení 3ky, protože proč ne... mladejm se bude líbit přece crossover nebo něco na styl yarise/fablie.:skull:
 
SUV nahrává poptávka, hmotnost i ochota platit.
"Pro určení konkrétní hodnoty konkrétního auta se používá rovnice CO2 = 95 + a * (M-M0), kde a je koeficient 0,0333, M je hmotnost daného auta a M0 je ona stanovená hmotnost. Ta se bude pravidelně měnit tak, aby odpovídala průměrné hmotnosti nově prodaných aut. Pouze pro auto této pevně určené hmotnosti proto platí limit 95 g/km – pro tunové auto tedy platí limit pouhých 83 g/km a pro dvoutunové naopak 116 g/km."
 
To fakt musel vymýšlet úplnej mentál, když si tohle neuvědomil. Kdyby to číslo nechali fixní, tak logicky budou výrobci dělat menší a lehčí auta, která mají šanci se k tomu přiblížit. Takhle budou jen dělat velký a těžký auta (a drahý), aby ten výpočet ochcali. Kocourkov tohle :D
 
A co budou fešáci dělat až SUV trend a elektrošílenství (do velkýho auta se váha i cena přece líp schová) skončí ? Snad ty zahrabaný plány na sedan/liftback/wagon-kombi najdou a stihnou auto vytvořit než je další trend sežere.
Potopit 6ku :skull: To je jen krok od ukončení 3ky, protože proč ne... mladejm se bude líbit přece crossover nebo něco na styl yarise/fablie.:skull:
No asi okopírují plány značky, co si daný typ vozu udržela. Třeba taková Dacia Jogger, MPV se moc už nenosí, ale Dacie si jede svojí. :D

Jinak si osobně myslím, že elektrošílenství skončí. Ale SUV ne, to už se pevně v myslích lidí zabydlelo (pro některé je sen Dodge Durango či Escalade, nebo podobně velká zábavná mašinka). Takže i když největší hype okolo SUV přestaně, osobně si myslím, že nikdy už nezmizí. Podobně jako jsou stále vyráběné sedany. :cool:
 
No asi okopírují plány značky, co si daný typ vozu udržela. Třeba taková Dacia Jogger, MPV se moc už nenosí, ale Dacie si jede svojí. :D

Jinak si osobně myslím, že elektrošílenství skončí. Ale SUV ne, to už se pevně v myslích lidí zabydlelo (pro některé je sen Dodge Durango či Escalade, nebo podobně velká zábavná mašinka). Takže i když největší hype okolo SUV přestaně, osobně si myslím, že nikdy už nezmizí. Podobně jako jsou stále vyráběné sedany. :cool:
To věřím, že auta typu SUV nebo crossover nezmizí, ale ještě před 15 lety bylo trendy mít MPV a jak to dopadlo... Mazda v EU dřív taky měla "SUV" s názvem Tribute (Ford Escape) ale nebyl zrovna trend těhle aut.
Třeba se pletu a auta typu sedan,... se dostanou opravdu na okraj vymření a dalším trendem bude vozit děti do školy a pak šup na nákup do Kauflandu Transitem nebo nám na sídlišti budou rovnou stát emerický trucky ?
Jen mi prostě přijde jako naprostá šílenost úplně zlikvidovat bez náhrady vlajkový auto (i kdyby měli preznačkovat Corollu nebo něco takovýho) a nahradit ho něčím co se táhne jen na nějaký časový trendy vlně.
 
Back
Top