• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Poukazuju na prodeje především CX-5 v USA, kde neklesaly ani se stárnutím první generace.
 
To věřím, že auta typu SUV nebo crossover nezmizí, ale ještě před 15 lety bylo trendy mít MPV a jak to dopadlo... Mazda v EU dřív taky měla "SUV" s názvem Tribute (Ford Escape) ale nebyl zrovna trend těhle aut.
Třeba se pletu a auta typu sedan,... se dostanou opravdu na okraj vymření a dalším trendem bude vozit děti do školy a pak šup na nákup do Kauflandu Transitem nebo nám na sídlišti budou rovnou stát emerický trucky ?
Jen mi prostě přijde jako naprostá šílenost úplně zlikvidovat bez náhrady vlajkový auto (i kdyby měli preznačkovat Corollu nebo něco takovýho) a nahradit ho něčím co se táhne jen na nějaký časový trendy vlně.
Dopadlo to tak, že dělají místo toho méně praktické SUV. :D ale ve své podstatě cílí na podobnou cílovou skupinu, MPV a SUV. Nicméně lidé mají v hlavě z SUV dobrý dojem (viz zdánlivá podobnost pro masy s offroady, stylizace SUV je sportovní a kdesi cosi tamto tamhle apod.), ale MPV mají reputaci jako "mama van". Takže to je spíše skrytá evoluce.

Podle mně se sedany dostanou do pozadí, na pokraj vymření jen proto, že nemají tak "cool" reputaci. Třeba v USA, co vím od kolegů z firmy, tak sedany jsou zásadně taxíky, auta z půjčovny, town car a podobně. Tedy mají svou cílovku, ale není to masová věc, bývalo ale už není.

Druhak my řešíme auta více dimenzně, tedy musí splňovat to a tamto. Kolegyně z práce se dvěmi dětmi (engineering lead v korporátu, chudá není) vybírala auto stylem "Vejde se mi tam hromada krámů a má to WiFi pro děti." To byla všechna její kritéria, značka, kvalita, jízda atd. Absolutně nepodstatné pro ní = MPV, dostatečně velké SUV, transit - je jí to jedno. Třeba ale takový americký truck, i double cab? Nejde, moc malé v kabině. :)

Likvidace 6? Osobně si myslím, že to dobrý nápad není.
Ale dle vyjádření různých o prodeji SUV Mazdy a statistik prodejů co dával Shrek.....Mazda chce mít nějaké luxusní SUV jako vlajkovou loď místo 6tky. Ono to v tomhle směru (čísla prodejů) dává smysl, asi chtějí aby jejich vlajková loď byla hodně prodávaná. Asi pro ně ty počty vychází...i kdyby trend SUV po 10 letech skončil, oni tím asi utrží více než kdyby tlačili šestku - asi. To fakt netuším.

Poukazuju na prodeje především CX-5 v USA, kde neklesaly ani se stárnutím první generace.
Tady myslím to je tím, že SUV, trucky a velká auta obecně jsou v USA prodávaná jak housky na krámě, nehledě na kvalitu, vybavení apod. Takže i objektivní stárnutí první generace není překážka pro mnoho zákazníků. Mám sice omezený vzorek lidí z Ohia, Texasu...ale tak to aspoň je pro mnoho mých kolegů.

Když jsem dorazil na parkoviště, tak tam naprosto běžně u firmy parkovali lidé v trucku, který měl kapotu v úrovni mých očí (mám 185 cm na výšku :D ). Najít tam malý roadster jako je Miata? Zázrak.
 
Ad. MPV - mame uz 6 let SMaxe MK2, to auto nema, co do uzitnych vlastnosti, konkurenci. Kam se hrabe kdejake EsÚVé velke zvenku, vevnitr vsak pripominajici krabicku od sardinek. Ja se vepredu krasne rozvalim, koule pekne vetraj, koukam se pres tu metr hlubokou palubku a prijdu si jako kral. Jako bonus to ma super podvozek, takze v Buchlakach si namazu na chleba kdejakeho troubu s ksiltem dozadu. A ze by to vypadalo jako mamacar... ?

On ten trend s SUV pred kety v CR IMHO tak, ze si to koupil jeden trouba, druhej citil, ze je silne ohrozena jeho rodina v pripadu nehody, tak si to musel koupit taky... pred temi par lety jsem mel pocit, ze to skonci jizdou v tanku, nastesti se to ustalilo...
 
Ad. MPV - mame uz 6 let SMaxe MK2, to auto nema, co do uzitnych vlastnosti, konkurenci. Kam se hrabe kdejake EsÚVé velke zvenku, vevnitr vsak pripominajici krabicku od sardinek. Ja se vepredu krasne rozvalim, koule pekne vetraj, koukam se pres tu metr hlubokou palubku a prijdu si jako kral. Jako bonus to ma super podvozek, takze v Buchlakach si namazu na chleba kdejakeho troubu s ksiltem dozadu. A ze by to vypadalo jako mamacar... ?

On ten trend s SUV pred kety v CR IMHO tak, ze si to koupil jeden trouba, druhej citil, ze je silne ohrozena jeho rodina v pripadu nehody, tak si to musel koupit taky... pred temi par lety jsem mel pocit, ze to skonci jizdou v tanku, nastesti se to ustalilo...
Souhlasím, proto jsem psal "mají reputaci". Což se nutně nezakládá na pravdě. :D
 
Nojo jenže pocit bezpečí je prave jen pocit. SUV je min bezpečné než sedan/hatchback/kombi.

Za mne zrušit 6 je hřebík do vlastní rakve.

Co bude následovat? Zruší 2 a 3…?
Jak sem byl na garančce přišel nějaký starý pán a chtěl CX3. Řekli mu, že se už neprodává ať si veme CX30 - koukl na cenu a řekl ze se podívá jinde.

Né každý chce kupovat draha SUV a pokud budou mít nabídku jen mezi drazsimi auty přijdou o plno zákazníků. Když mi 2 nabídne to co CX3, 3 mi dá to co CX30 a 6 to co CX5 proč bych si měl kupovat dražší SUV které má vyšší hmotnost, těžiště tím i horší bezpečí, má vyšší spotŕebu dostat věci do rakve na střeše nebo dat tam kola je taky horší…..

Ano pokud je mi 60 a víc ocením lepší nastupování…. Ale snad jsou i lidi kterým je 20-40 a mají zcela jiné priority.
 
Nojo jenže pocit bezpečí je prave jen pocit. SUV je min bezpečné než sedan/hatchback/kombi.

Za mne zrušit 6 je hřebík do vlastní rakve.

Co bude následovat? Zruší 2 a 3…?
Jak sem byl na garančce přišel nějaký starý pán a chtěl CX3. Řekli mu, že se už neprodává ať si veme CX30 - koukl na cenu a řekl ze se podívá jinde.

Né každý chce kupovat draha SUV a pokud budou mít nabídku jen mezi drazsimi auty přijdou o plno zákazníků. Když mi 2 nabídne to co CX3, 3 mi dá to co CX30 a 6 to co CX5 proč bych si měl kupovat dražší SUV které má vyšší hmotnost, těžiště tím i horší bezpečí, má vyšší spotŕebu dostat věci do rakve na střeše nebo dat tam kola je taky horší…..

Ano pokud je mi 60 a víc ocením lepší nastupování…. Ale snad jsou i lidi kterým je 20-40 a mají zcela jiné priority.
No a pak jsou lidi kterým je 30 a ocení lepší nastupování. Někdy jsou i lidé ve 40, kteří buď vlastní a nebo cizí vinou mají potíže se ohýbat. ? Věk bych asi raději nepaušalizoval při výběru auta. Viděl jsem tu v okolí hromadu 50+ chlapíků, co měli sedan od Mercedesu, BMW či Audi, nebo jiných značek. ?

Ať mi si tu řekneme cokoliv, ve výsledku to směrodatné je pro automobilku nějaké tvrdé číslo, například jak sem dával Shrek statistiku prodejů. ?
 
Věřím, že i v samotné automobilce bude plno lidí, kteří by se za novou generaci M6 rvali do krve. Ale Mazda je firma jako každá jiná a předmětem jejího podnikání není dělat auta pouze pro fanoušky, ale především vykazovat černá čísla. Jako fanoušek M6 musím sám uznat, že ve své firmě také upřednostním produkt, který se prodává nejlépe. Přesto si nemyslím, že M6 v nové generaci není reálná. Kdyby k ní mělo dojít, tak s vědomím příchodu faceliftu někdy ve 2023, by nová generace přišla nejdřív ve 2026 a to je moc daleko na to, aby Mazda nyní vypouštěla informace vzbuzující naděje u zákazníků, kteří by tím spíš jen odložili nákup současných modelů.
 
? První záběry z jízdy s naftovým 6 v.
PHEV:
 
Poslední úprava moderátorem:
Mám pocit, že k rozhodnutí Mazdy skončit s M6 přispěla také tato statistika
https://carsalesbase.com/european-sales-2021-midsized-cars/ a https://carsalesbase.com/us-car-sales-analysis-2021-midsized-cars/
které říkají, že M6 se prodává v Evropě mnohonásobně méně jak Opel Inisignia, VW Arteon, Ford Mondeo a v Americe jsou prodeje Hondy Accord, Toyoty Camry či Hyundai Sonata o řád vyšší jak M6! Tedy M6 je vlastně propadák :oops: A tudíž to také neznamená, že sedany a kombi jsou mrtvé.
 
@MichalP Tak on ten problém docela pěkně pojmenoval @Max6 pár příspěvků zpět - 10 let staré nové auto. Když jsme loni vybírali nástupce, tak přišla i myšlenka vzít znovu 6ku, jenže za ty 3 roky se změnil akorát font označení modelu vzadu na kufru. :laughing: :confused: Infotainment pořád ten stejný starý. Což btw. očekávám jako jedinou změnu toho očekávaného faceliftu pro příští rok. Možná ještě nová grafika světel po vzoru "nové" CX-5.
 
U té nafty mě víc než nízký výkon udivuje spíš fakt, že bude ve 2 verzích. Jako zákazník bych o tu slabší neměl vůbec zájem a z mildhybridu nemám žádné osypky. No ale chtělo by to i informace k tomu motoru, na správné palivo. :)
 
Ono se myslím zatím počítá v Evropě hlavně s tím mild hybridem, protože emise. Na druhou stranu pokud budou trhy, kde bude Mazda nabízet oba, tak tam nejspíš bude nějaký (možná nezanedbatelný) rozdíl v ceně.
 
Já bych si hlavně počkal pár let, až se ukáže jak to je s poruchovostí toho naftovýho motoru.
 
Nafta patří do kamen.
???

Mě zajímá ten 3 litrovej benzín, doufám, že výkon půjde vejš. Ale zajímá mne to čistě jen jako motor CX60 nic pro mne.
I když kdo ví teď mám M3 novou a za těch 10 let možná už jen ELE ? s tím jak se teď řeší ropa - i když jsou plány na rozjezd syntetických paliv.

Jinak jsem zvedav jak bude vypadat na živo, asi se na tu příšerku zajdu podívat, třeba to nebude takový hnus jak na foto a video.
 
A ten 3.0 sky x bude teda v europe? Na internete sa siri ze nie. Ale bolo oficialne vyhlasenie mazdy ze v europe nebude?
Uprednostnit naftu pred benzinom po reputacii mazdackej nafty mi pride trochu nelogicke.
 
Novináři svorně tvrdí že nebude, ale Mazda ČR na FB a Mazda EU na Twitteru potvrdili, že bude.
Osobne mi není znám důvod, proč by měl diesel v Evropě být a benzin ne.
 
Akcelerace nafta:

Jinak už od prvních snímků interiéru mě moc nezaujaly sedačky. Prostě klasika SUV, tedy žádné boční vedení. :-/
 
Back
Top