• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Z videa je vidět že vpředu budou konečně "brzdy". Sice plovoucí systém (proti tomu vlastně nic nemám, jen to není sportovní což u SUV je stejnak buřt), ale konečně se vrátili k dvoupístkovým třmenům (CX7) a přední kotouče už jen velikostí odpovídají autu.
Plech podlahy je pořád jen v základový barvě a hodně odkrytej (bude to hnít/nebude to hnít bez dodatečnýho ošetření).
To auto je snad celý z vysokopevnostních plechů ,což je super až to pošlete do zdi a i kvůli váze, ale tím pádem mám strach o hlučnost/odhlučnění auta.
Přední chladič ukradli z americkýho náklaďáku.
 
Poslední úprava:
Ten chladič je teda mazec. Mě ještě zaujaly zadní chlazené kotouče. Ale u 2 tuny by papírové brzy alá Mazda byly na pováženou.
 
CX-60 ještě není na silnicích a už stihla podražit o 50 000 Kč. Základ nyní začíná na 1 343 090 Kč.
Ti, co objednali hned po premiéře ušetřili na pivo ?
 
Je v konfigurátoru:
 
Musím říct, že jsem docela dost překvapený naceněním CX-60 v Česku. Protože, jak se koukám na konfigurátor v Belgii, tak prostě v ČR je to auto plošně o nějakých 5000 EUR dražší.:eek: Výbavy a balíčky jsou přitom úplně stejné.

Což je Mazda snad jediná značka u které, to tak je, u všech jiných je to přesně naopak.
 
Z videa je vidět že vpředu budou konečně "brzdy". Sice plovoucí systém (proti tomu vlastně nic nemám, jen to není sportovní což u SUV je stejnak buřt), ale konečně se vrátili k dvoupístkovým třmenům (CX7) a přední kotouče už jen velikostí odpovídají autu.
Myslim ze to je primarne/jen kvuli hmotnosti. Pohotovostni 2070kg... To uz je dobra masa k ubrzdeni. Myslim ze dokud benzinova sestka vazila kolem 1300kg, taky nebyly ty "soucasny" tak nedostatecny, jako po poslednich faceliftech a narustu o stovky kilo.

Musím říct, že jsem docela dost překvapený naceněním CX-60 v Česku. Protože, jak se koukám na konfigurátor v Belgii, tak prostě v ČR je to auto plošně o nějakých 5000 EUR dražší.:eek: Výbavy a balíčky jsou přitom úplně stejné.

Což je Mazda snad jediná značka u které, to tak je, u všech jiných je to přesně naopak.
Toyota Highlander stala v CR v prostredni konfiguraci skoro o 10 tis EUR vic, nez na Slovensku. Byl jsem odhodlany ji tam koupit a doplatit si to 1 % DPH rozdilu v CR :). Pry ma dobry odbyt v CR i tak... zde bojuje s drahym Kodiaqem, na Slovensku bojuje s levnejsimi Santa Fe a Sorentem.
 
Jeste koukam na cenu Kodiáčka, a v RSku, ktery je asi papirove linejsi a prozranejsi, nema PHEV, a s par doplnkama vybavy, aby to bylo porovnatelny s Mazdou, mi konfigurak ukazuje 1 467 400 Kč. Mazda CX-60 v plny 1 483 490,00 Kč. Cenove je to tim padem stejny, jako nepremiova znacka vozidel, ktera spada pod koncern lidovych vozidel :D. Auta proste zdrazila za posledni roky fakt slusne...
 
@Ondrej K NA tu CX-60 v "plné" pozor. Ono bohužel Mazda u tohoto modelu začala jít cestou příplatkové výbavy. Takže to auto pořád nemá Matrix světla, nemá BOSE, nemá 360° kameru atd..

Maximum je až tady ;) Nějakých 35 je v tom panorama. Nicméně v tom je ten problém. Dříve u Mazdy znamenalo u nejvyšší výbavy připlatit jen za barvu, teď je tam pořád dalších 200 tis. za relativně potřebné věci - je to tak hloupě poskládané, že já bych musel chtít všechny 3 pakety - Safety protože světla a asitenty, comfort protože ventilace ( dalo by se oželet, ale otravné) a ten SOUND, protože 360° kamera, teoreticky el. kufr ale hlavně teprve tady je u auta za 1,5M zatmavení zadních oken?

1653313212313.png
 
@Ondrej K NA tu CX-60 v "plné" pozor. Ono bohužel Mazda u tohoto modelu začala jít cestou příplatkové výbavy. Takže to auto pořád nemá Matrix světla, nemá BOSE, nemá 360° kameru atd..

Maximum je až tady ;) Nějakých 35 je v tom panorama. Nicméně v tom je ten problém. Dříve u Mazdy znamenalo u nejvyšší výbavy připlatit jen za barvu, teď je tam pořád dalších 200 tis. za relativně potřebné věci - je to tak hloupě poskládané, že já bych musel chtít všechny 3 pakety - Safety protože světla a asitenty, comfort protože ventilace ( dalo by se oželet, ale otravné) a ten SOUND, protože 360° kamera, teoreticky el. kufr ale hlavně teprve tady je u auta za 1,5M zatmavení zadních oken?

Zobrazit přílohu 40679
Ha, tak to jsem necekal, vychazel jsem z toho, ze nejvyssi bude mit vsechno, jako byvalo u CX-5 nebo 6... Ale uz to vidim, 1.7m, aby to melo okno, audio, handsfree kufr, a nejaky "zakladni" bezp. asistenty :/. Jako neni to porad tak vzdalene treba tomu Kodiaqu, ale prekvapilo me to (negativne). Specialne, ze se musi priplacet za veci, ktere ma i ta nase CX-5 v druhe nejnizsi vybave Challenge...
 
Jako díky těm balíčkům je to naceněno poměrně ambiciózně a nevím jestli zrovna v ČR jich budeme na cestách potkávat hodně. Každopádně třeba v belgických cenách za mě Exclusive line ( má to plastové lemy blatníků) + Safety a Sound packet, bílá metalíza jsem v tom za 56 tis. EUR. ( v ČR za 1.523 M) Sice asi látková manuální sedadla, ale pěkné, výkonné plug in auto. Proč ne.
S Kodiaqem RS bych to asi moc nesrovnával, výbavou a naladěním spíš Kodiaq v Laurinu, tomu už ale zase chybí motor.
 
Ono jako já moc nečekám nic slavného ani od CX-60. :grinning: V přímce to samozřejmě pojede jako splašené, ale jelikož to s řidičem bude mít 2,1t. Měl jsem možnost rok zpátky řídit plug-in Tiguan a Tarraco..ok jen 245k ale taky o 200 kg méně a prostě jsou to SUV a ta váha tam jde pořádně cítit.

Každopádně za mě je CX-60 hlavně konkurentem pro Volvo XC60, které taky nabízí i plug-in variantu a snaží se být prémiové, nebo možná pro nějaké Lexusí SUV ( vím, že taky začínají i s plug-in variantama). Což bych bral, že bude hlavní cíl přebrat zákazníky těmto značkám.

S Kodiaqem, Tarracem se to bude podle mě protínat spíše okrajově. Soukromí zákazníci koncernu si kupují spíše základnější verze, ty vybavené jsou hlavně na firmy a tam je to ve finále za takové ceny, kde Mazda nemá šanci odpovědět.
 
Líbí se mi, že motor u m-hybridu je umístěn mezi spalovákem a převodovkou. Působí to na mě daleko vyspěleji, než běžně používaný alternátor-motor.

Zdroj obrázku:

Snímek obrazovky 2022-06-30 115446.png
 

Mazda představuje řadový šestiválcový diesel s velmi nízkými emisemi pro vlajkovou loď Mazda CX-60​


Po nedávném uvedení zcela nového modelu Mazda CX-60 PHEV společnost oznámila, že bude k dispozici také výkonný, čistý, účinný a nový motor e-Skyactiv D. Jedná se o další ukázku "přístupu více řešení" společnosti Mazda, v tomto případě uspokojení potřeb zákazníků, kteří chtějí efektivní vůz pro jízdu na dlouhé vzdálenosti s velkou tažnou silou.

Strategie společnosti založená na více řešeních nabízí různé produkty a technologie - včetně mnohem účinnějších spalovacích motorů a široké škály elektrifikovaných pohonných jednotek s co nejnižšími emisemi - které nejlépe vyhovují místnímu trhu a společenským požadavkům na udržitelnost.

Mazda v příštích třech letech uvede na trh celkem pět nových elektrifikovaných produktů, které budou mít architekturu platformy multi-solution. Po roce 2025 společnost uvede na trh zcela novou škálovatelnou architekturu Skyactiv EV - jedinečnou technologii, která Mazdě umožní efektivně vyrábět elektromobily všech velikostí s využitím jedné společné platformy.

Vznětové hnací ústrojí je u Mazdy poprvé - zcela nový 3,3litrový řadový šestiválcový vznětový motor e-Skyactiv D. Vysoce inovativní pokročilá technologie spalování činí z nové jednotky e-Skyactiv D jeden z nejčistších vznětových motorů na světě a Mazda je přesvědčena, že překoná všechny nadcházející emisní předpisy, až vstoupí v platnost.

Zcela nový, podélně uložený šestiválcový agregát e-Skyactiv D o objemu 3 283 cm3 s elektrickým přímým vstřikováním common rail, vyvinutý s využitím koncepce "right sizing", která optimalizuje zdvihový objem pro zvýšení spotřeby paliva i výkonu, bude nabízen s možností výběru ze dvou výkonů - 200 k/147 kW s pohonem zadních kol a 254 k/187 kW s pohonem všech kol Mazda i-Activ AWD.

Zcela nový vznětový motor, vybavený novým 48voltovým systémem Mazda M Hybrid Boost, kombinuje vysoký výkon s vynikající spotřebou paliva. Nová, vysoce inovativní, pokročilá technologie spalování - DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition) - dále zlepšuje účinnost motoru, emise a spotřebu paliva a dosahuje tepelné účinnosti přes 40 %.

Tyto dvě technologie významně přispívají k mimořádnému dojezdu, silnému pocitu z jízdy a nízké spotřebě paliva a emisím modelu CX-60.

Varianta e-Skyactiv D s výkonem 254 k/187 kW dosahuje působivého zrychlení 0-100 km/h za pouhých 7,4 s a maximální rychlosti 219 km/h, dosahuje průměrné spotřeby paliva podle normy WLTP pouhých 5,3 l/100 km a emisí CO2 pouze 137 g/km a varianta s výkonem 200 k/147 kW dosahuje průměrné spotřeby paliva podle normy WLTP pouhých 4,9 l/100 km a emisí CO2 pouze 127 g/km.

Řadový šestiválec díky svému charakteristickému "dokonalému vyvážení" produkuje méně vibrací, což zajišťuje plynulou a tichou jízdu a zároveň čistý, poutavý zvuk motoru. Díky vysokému točivému momentu motoru má CX-60 vysokou, 2 500 kg vážící tažnou sílu přívěsu a v důsledku jednoduché konstrukce je hmotnost motoru podobná hmotnosti vznětového čtyřválce Mazda Skyactiv D s objemem 2,2 l, čímž se minimalizuje rozdíl v jízdní vyváženosti.

Řadový zážehový motor e-Skyactiv o objemu 3,0 litru se později připojí k motorům e-Skyactiv D a e-Skyactiv PHEV a doplní tak nabídku pohonných jednotek Mazdy CX-60. Zákazníkům se tak nabízí široký výběr technologicky vyspělých a vysoce účinných pohonných jednotek odpovídajících vynikající úrovni dílenského zpracování a palubních technologií, které modelová řada CX-60 nabízí.

Uvedením modelu CX-60 na trh činí Mazda další důležitý krok ke snižování emisí svého vozového parku na cestě k úplné uhlíkové neutralitě do roku 2050.

V roce 2023 uvede společnost na trh nový model Mazda CX-80, který je větší než Mazda CX-60 a má tři řady sedadel.

Zcela nová Mazda CX-60 s dieselovým motorem, která bude k dispozici na většině evropských trhů, se začne prodávat v lednu 2023.

Mazda_CX-60_e-Skyactiv_D_1.jpgMazda_CX-60_e-Sykactiv-D_2.jpg
 
No musím říct, že dynamikou mě to úplně neuchvacuje, ale hold se vše dnes přizpůsobuje hlavně emisím. Každopádně ale palec nahoru, že ten motor Mazda opravdu "dotáhne" až do Evropy v dnešní době.
 
Vcera uz stala jedna cerna CX-60 u Auto Jeremiasova. S nemeckou RZ.

Nakonec nejvic me na tom zaujalo, jak je s krz tu "zubatou" masku vlastne "moc" videt dovnitr na chladic :cool:.
 
Back
Top