• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Hodně záleží, jak řidič v autě sedí. Kamarád má 1,95 a v eskovým mercedesu poslední generace si za něj jeho syn stejné vyšky taky nesedne, protože je sedadlo řidiče skoro vleže :D ale je fakt, že to auto prostě velký není. Přecházím na mazdu ze superbu a oproti němu je místa málo úplně v každým autě :D
 
Ono CX60 je mozna "velka", jenze z te delky 4.745m hodne pojde na predni haubnu, ktera musi byti dlouha tak aby se pod ni vesel i radovej sestivalec s 8-stupnovou 1-spojkovou prevodovou a elektromotorem, a to podelne. Na kabinu pro cestujici pak zustava asi jen tolik, jako u CX5 (s delkou 4.575m). Zadna slava to tedy neni...
 
Mě spíš trochu zarazil jeden z recenzentů, který zmínil, že velký autosedačky mohou mít trochu problém s instalací kvůli malému otvoru dveří. Mám 14 měsíční děcko a sedačka je fakt robustní. Při testovačce jsem to nemohl vyzkoušet, tak snad ji tam nějak narvu ?

Jinak koho by zajímalo hodně detailů k tomuhle autu, doporučuju sledovat tenhle německej youtube kanál dealers mazdy. Borec se věnuje fakt velkým detailům včetně testů zrychlení, reálné spotřeby atd. Například zjistili, že na offroad režim je zrychlení 0-100 za 5,2 ;)
 
Já mám rád Autogefühl. Má většinou přístup k novinkám a i docela zajímavé postřehy. A hlavně redaktor má 1,89m, takže už má člověk docela dost představu o prostornosti konkrétního auta.

Tady jeho test CX-60 :

Okolo 8. minuty jde vidět, že za sebe si prakticky nesedne ( resp. já bych takhle chtěl jet v autě, tak maximálně někde po městě), přitom jeho pozice ve předu mi příjde cajk.

@Atosal Menší vstup do zadu má třeba i 6ka, ale minimálně u nás je to tak, že jakmile jsem sedačku do auta dal, už nemám důvod ji vytahovat, nebo střídat mezi auty. Horší je, že dcera už ani ne v 3 letech mi kope do sedadla, je to ještě o to smutnější, že v této chvíli už je sedačka v druhém autě (neMazdě), která je o 15 cm kratší, dokonce i rozvor má kratší, ale tam dcera ať se snaží jak chce, nohama k přednímu sedadlu nedosáhne.

Kažodpádně gratuluji k volbě CX-60, po představení se mi z fotek auto moc nelíbilo, ale teď z videí a teda i staticky z auta jsem ji už viděl i před Mazda showroomem a začíná se mi líbit. :)
 
Je fakt, že jsem to auto objednal poměrně impulzivně. Dopoledne v červenci mi zavolali z Kie, že mi ruší objednávku Sorenta, v poledne jsem si vyzkoušel a6 allroad a odpoledne za 15 min obhlídky objednal CX-60 :D Tak uvidíme :-)
 
Tak sem zkouknul ten test na Autogefühl, a je to spise zklamani. Premii nedela jenom vzhled! Materialy a vypracovani, to je na vysoke urovni, jenze u vsech ostatnich parametru (rizeni, pruzeni, sedadla, prostor, hluk/zvuk, atd) je co zlepsovat.

Je to uplne nova platforma, chvili to bude trvat nez se vse doladi. Chtel sem sice objednat, ale radsi pockam na facelift. Jenze do ty doby asi Euro7 definitivne zabije spalovaci motory v Evrope...
 
Já mám rád Autogefühl. Má většinou přístup k novinkám a i docela zajímavé postřehy. A hlavně redaktor má 1,89m, takže už má člověk docela dost představu o prostornosti konkrétního auta.

Tady jeho test CX-60 :

Okolo 8. minuty jde vidět, že za sebe si prakticky nesedne ( resp. já bych takhle chtěl jet v autě, tak maximálně někde po městě), přitom jeho pozice ve předu mi příjde cajk.

@Atosal Menší vstup do zadu má třeba i 6ka, ale minimálně u nás je to tak, že jakmile jsem sedačku do auta dal, už nemám důvod ji vytahovat, nebo střídat mezi auty. Horší je, že dcera už ani ne v 3 letech mi kope do sedadla, je to ještě o to smutnější, že v této chvíli už je sedačka v druhém autě (neMazdě), která je o 15 cm kratší, dokonce i rozvor má kratší, ale tam dcera ať se snaží jak chce, nohama k přednímu sedadlu nedosáhne.

Kažodpádně gratuluji k volbě CX-60, po představení se mi z fotek auto moc nelíbilo, ale teď z videí a teda i staticky z auta jsem ji už viděl i před Mazda showroomem a začíná se mi líbit. :)
Tohodle chlapíka mám také už delší dobu mezi odebíranými YT kanály ? takže jsem tohle video už také shlédl. K tomu už výše tady zmiňovanému sladění PHEV, zajímavá je i 14:35 minuta videa, kde mu to nepříjemně cukne... :p Asi nějaké dětská bolískta... I nám občas cukali/cukají ty první naše 2.5l s vypínáním válců, Mazda evidentně potřebuje chvíli na vychytání podobných detailů. Možná proto dělají modelové modernizace de facto jednou za rok... ;)
 
Docela hezké první svezení
No video fajne ale stale nikde nevidim neco co by presvedcilo tou cenou a příplatky. A po podrobném studiu interiéru i Rasto zmínil nebo co se nelíbil mne. Ostra hrana pro nastupování? To jasné ukazuje ze je to podřízeno aby se líbilo ale ne praktičnost a funkčnosti kterou Mazda vyčnívala
 
Tak je to teprve první jízda. Mě by to auto nevadilo ale bohužel tahle kategorie se mi nelíbí. Jsem rad za svoji 3ku.
Já do auta nejdřív strkam prdel a oklepu si boty venku. Takže hrana mi nevadí ?
A navíc ceny jsou všude nahoře ??‍♂️
 
Poslední úprava:
Jako on ten "výstupek" výdechu klimatizace je i v 6ce, do které třeba v garáži musím taky nastupovat nohou napřed, protože nemůžu otevřít až tak moc dveře. Ale za ty 4 roky jsem se do něj nikdy nebouchnul.

Jinak, jak mám Rasťu rád, tak zrovna tahle první jízda mi přišla pozitivní až moc. Zvlášť když přihlédnu k tomu, že jsem viděl ty reportáže i od jiných novinářů.
 
Porad si nekdo stezuje na tu cenu... ja uz to sem pred casem psal, Kodiaq, Highlander a Sorento nevyjdou o moc levneji, v lednu/unoru jsem do toho koukal dnem a noci, a u vsech z nich se clovek ve slusne vybave a pri vykonnem motoru (to se tyka Skody, ta ma ma vyber) vzdy blizi k 1.5m. Auta proste pekelne zdrazila.

Me na CX60 nejvic zklamala ta (ne-)prostornost, uzitnou hodnotou je to +- stejny jako CX-5, coz je proste malo. Je to sice jen o par cm mene, nez ma uvnitr zminena trojice, ale i tech par cm je znat, a vzhledem k vnejsim rozmerum je to skoda. Jak nekdo psal, je to z velke casti dlouhou kapotou, ale vzadu take zavesenim kol/vyskou podlahy, a tvarem zadnich sedadel. Za me je tak porad skoda, ze tu Mazda namisto CX60 nezacne prodavat oficialne CX-9... nebo nejakeho jejiho nastupce.
 
Píše se, že do dvou let má přijít ještě vetší cx-80 pro sedm cestujících. Tak uvidíme. Sorento jsem měl půl roku objednaný a dodnes mě trochu mrzí, že ho nakonec mít nebudu. Byl jsem fakt překvapenej, jak daleko to korejci s autama dotáhli.
 
Mě taktéž mrzí ta vlastně stejná prostornost jako CX5 která není dostatečná. Čekal jsem to větší v kufru a na zadních sedadlech. V tom mají Mazdy slabinu. Celkově auto nemá tak brzo smysl hodnotit. Nejel sem v něm ale stejně je nad rámec mých financí a ochoty kolik utratit za pouhé auto.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
No holt, je to japonska automobilka. Neumeji odhadnout, jak ma vypadat globalni model. Prumernej japoncik si na zadnim sedadle CX-5ky (nebo CX-60tky) prijemne natahne nohy, a pokud se sesoupne na sedaku, mozna dosahne i na predni operadlo. Zato american, aby se po dvouhodinove snidani v mekaci narval za volant, musi vymontovat predni sedadla a udelat z toho dvoumistne kupatko...
 
Asi tak, viz e na nove auto mít nebudu proto ho enchi a taky ze první roky ztrácí hodnotu. Uz jsme se naučil ze raději si koupit ojetinu kde spocidam výdaje a zatím jsem to co by jsme dal do nového auta hodil do několika let jeho provozu a oprav. Radost stejna a užitek ještě větší. Ale to je každého rozhodnutí.
Ja reader na aute nalítám 150 tis km nez dat 200 -300 tis kc navíc jen pro dobry pocit nového auta.
 
Tak už je doma krasavice :) Prvotní dojmy exteriér - boční dveře vypadají hodně vysoce a masivně spolu s kapotou. Zadek je víceméně do kapkoidního tvaru, tak jak se mi to líbí, narozdíl od předku ? Celkově auto ale není až tak mega robustní jak jsem se trochu obával.
Interiér - musím vyzvednout masivní středový tunel, což se mi velmi líbí a dodává to autu punc top klass. Velký středový displej. Jinak klasika dle videí na yt.
Jízda - zatím domů od dealera 60 km, 40 km dálnice a 20 km okresky, vesnice. Nemám moc co vytknout, jízda tichá a plynulá, zatím nepozoruji škubání při akceleraci jak se zapojuje baterie a motor, jak někde recenzovali. Ještě se chci pak zaměřit na jízdu na nerovnostech, kola jsou 20ky, takže spíše tvrdší jízda, na některých velmi mírných nerovnostech se to zase nějak nečekaně trošku rozhoupalo, budu pozorovat při dalších jízdách.
SPZku mi vyřídil dealer, dostal jsem už elektro označení - u těchle hybridů je to prý volitelné, ale dealer se ani neptal :) Takže nemusím platit dálniční známku a prý v Praze parkování zdarma v modrých zonach, kam ale často nejezdím.
Jinak samozřejmě dojmy velmi kladné, jak bude čas a bude více nalétané, tak se rozepíšu více, dokončuji barák svépomocí, takže jsem ani dnes neměl čas po příjezdu si doma sednout do auta s manuálem a zkoušet různé nastavení a "hrát si".

Mazda foto klan.jpg
 
Back
Top