• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Dobrý podvečer všem, tak jsem zase Mazďák ?
Několikrát jsem sice zahnul a přes Focuse, Octavii, Audi A4 se vrátil k Mazdě. Mazda 323F BA byla mým prvním autem na začátku milénia, když opominu první “kilometry” v rodinné Škodě 105S. Zkušenost s 323F zajistila trvalé sympatie ke značce Mazda. Vlastně to bude nyní čtvrtá, protože manželka měla Mazdu3 (2011) a nyní má Mazdu2 z roku (2021). Ležím z výhřezem ploténky, tak se můžu jenom dívat z okna na tu černou nádheru. Těším se až opustím postel a vyrazím na cesty. Mějte se fajn. Miroslav.
Mazda CX-60.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Mě by docela zajímalo, jak se na PHEV dělají třeba svíčky, když je motor tak zatrčený dozadu. Jestli to není nějaký velký ojeb.
 
Mě by docela zajímalo, jak se na PHEV dělají třeba svíčky, když je motor tak zatrčený dozadu. Jestli to není nějaký velký ojeb.
Úplně normálně.Je tam torpádo pod stěračema, který když se sundá, tak je tam místa "na Mazdu až až"...
Spíš je důležitější si pohlídat výměnu svíček. Pokud se jezdí hodně v režimu spalovák-čistá elektrika, kdy se ty režimy střídají i v řádu vteřin, tak životnost těch svíček se dost krátí.
Třeba u mě s mým stylem jízdy hodně po městě, kde ten spalovák startuje a chcípá opravdu až ultra často (často i úplně studený) je nájezd na svíčkách tak poloviční oproti tomu kdybych jezdil třeba jen pořád po dálnici nebo prostě v režimu kdy ten spalovák jede pořád a motor se i hezky ohřeje na provozní teplotu.
 
Poslední úprava:
Úplně normálně.Je tam torpádo pod stěračema, který když se sundá, tak je tam místa "na Mazdu až až"...
Spíš je důležitější si pohlídat výměnu svíček. Pokud se jezdí hodně v režimu spalovák-čistá elektrika, kdy se ty režimy střídají i v řádu vteřin, tak životnost těch svíček se dost krátí.
Třeba u mě s mým stylem jízdy hodně po městě, kde ten spalovák startuje a chcípá opravdu až ultra často (často i úplně studený) je nájezd na svíčkách tak poloviční oproti tomu kdybych jezdil třeba jen pořád po dálnici nebo prostě v režimu kdy ten spalovák jede pořád a motor se i hezky ohřeje na provozní teplotu.
A co říkáš na ty studené starty? A to většinou když potřebuje elektromotor pomoct, takže start a do plnejch, nebude to pro motor smrt?
 
A co říkáš na ty studené starty? A to většinou když potřebuje elektromotor pomoct, takže start a do plnejch, nebude to pro motor smrt?
Hybridy přinášejí jak výhody, tak nevýhody obou pohonů a podle toho by na to měl člověk taky hledět a chovat se k tomu. Pořád je tam klasický spalovací motor, tak jako v autě z roku XY. Pokud je motor studený a to bohužel se u některých hybridů nedá z pohledu obyčejnýho řidiče ani zjistit (nemají už ani tu modrou kontrolku vody a opravdu většina lidí nevozí v autě OBD diagnostiku), tak by se k tomu měl řidič chovat jako když měl studený úplně klasický auto. To znamená vyvarovat se dávání plnýho plynu když do toho ráno vlezu. Potom už je to jen o citu k technice. Když vím, že jsem XY km jel čistě na elektro, tak mohlo dojít k vychladnutí spalováku a bude ho to chtít zase nechat v klidu ohřát než s tím začnu divočit.
Konstruktéři se s tím v rámci finančích a konstrukčních možností snaží nějak vypořádat, třeba přidáním elektrického ohřevu vody, spojení chladících okruhů pro elektro a spalovák, přidáním elektronických termostatů a elektronických vodních pump, omezením výkonu v určitých situacích a použitím jiných olejů atd... Každá automobilka to má jinak, takže to co najdete v Toyotě nemusí mít Honda a naopak.
Jak na tom budou hybridy od Mazdy, to se nedá říct (maximálně odhadnout) a ukáže to až čas, ale jelikož došlo ke spojení s Toyotou, která má asi největší zkušenosti s hybridním pohonem, tak bych předpokládal, že ty auta nějaký hrubější zacházení zvládnou.
Ale pořád bude platit pravidlo, že nejlepší prevencí je chovat se k tomu autu s rozumem, protože je dokázáno na hodně kusech, že třeba takovej Prius je schopnej najet i půl milionu s tou svou 1.8 benzínem na původní motor/převodovku/elektromotory.
 
Poslední úprava:
Dobrý podvečer všem, tak jsem zase Mazďák ?
Několikrát jsem sice zahnul a přes Focuse, Octavii, Audi A4 se vrátil k Mazdě. Mazda 323F BA byla mým prvním autem na začátku milénia, když opominu první “kilometry” v rodinné Škodě 105S. Zkušenost s 323F zajistila trvalé sympatie ke značce Mazda. Vlastně to bude nyní čtvrtá, protože manželka měla Mazdu3 (2011) a nyní má Mazdu2 z roku (2021). Ležím z výhřezem ploténky, tak se můžu jenom dívat z okna na tu černou nádheru. Těším se až opustím postel a vyrazím na cesty. Mějte se fajn. Miroslav.
Zobrazit přílohu 43131
Užívejte si, že jí jen vidíte, hlavně s ní nejezděte. Přeji vám lepší zkušenost než máme my. Podle fotky to tipuju na totožnou výbavu. Po 5ti dnech provozu nám přestala fungovat 360 kamera (po týdnu v servisu samozřejmě na nic nepřišli), už měsíc čekáme na novou řídící jednotku. Minulý týden začaly problémy s hlavní baterií. Ukazuje že má kapacitu 25% ale dojezd 1km a už jede jen na motor. Režim EV nejde zapnout. Obávám se, že na trh, nebo možná jen k nám, poslali první várku naprosto nedotažených kusů.
 
Proč s ní nemá jezdit ? Naopak s novým autem se má v prvním roce jezdit co nejvíc, aby se pokud možno ukázali všechny možný vady.

A těch "porodních bolístek" bude ještě přibývat tak jako u každého nového modelu.
 
Porodní bolístky u auta za 1,5 mil? To je opravdu výsměch. Najeto 2.500 km a víc času v servisu než na silnici. A bohužel to není jediný kus, mám ověřené zprávy o dalším kusu který od září už reklamován více jak 3x. Chtěl bych vidět jak takovéto kusy prodávají v Německu nebo v zámoří.
 
Proč s ní nemá jezdit ? Naopak s novým autem se má v prvním roce jezdit co nejvíc, aby se pokud možno ukázali všechny možný vady.

A těch "porodních bolístek" bude ještě přibývat tak jako u každého nového modelu.
Je tam dokonce servisní akce na tlumiče a stabilizátory do VIN -111165: :)
Přestože specifikace odpružení byly navrženy za účelem dosažení nejlepší rovnováhy jízdního komfortu, jízdní stability a kontroly nad vozidlem, zjistili jsme, že jízdní komfort v určitých situacích, například na zvlněných vozovkách (kdy dochází k vertikálním pohybům především vzadu), nesplňuje konkrétní očekávání zákazníků:
  1. Optimalizace tlumicí síly předních a zadních tlumičů při nízkých a středních rychlostech
  2. Optimalizace síly pružiny zadního stabilizátoru.
Nevím teda, kde to testovali... :D

Porodní bolístky u auta za 1,5 mil? To je opravdu výsměch. Najeto 2.500 km a víc času v servisu než na silnici. A bohužel to není jediný kus, mám ověřené zprávy o dalším kusu který od září už reklamován více jak 3x. Chtěl bych vidět jak takovéto kusy prodávají v Německu nebo v zámoří.
Jakože čím vyšší cena, tím větší šance na perfektně odladěné auto? Taková úměra neexistuje a 1,5 mega dneska stojí kde co.
 
Za mě, čerstvým majitelům (betatestreům) CX-60 rozhodně patří uznání za jejich oběť. :)
Ale vážně. lze předpokládat, že první auto s novým pohonem je pro automobilku a servisy neprošlapaná cesta, a chvíli potrvá, než si všechno sedne.
Naprosto chápu rozčarování viz výše. Je rozdíl, jestli měsíc po koupi vozu přestane při parkování sklápět jedno zrcátko, nebo přestane fungovat zásadní část pohonu.

Doufám, že ruzak nám potom dá vědět, jak to bylo vyřešeno.
 
Užívejte si, že jí jen vidíte, hlavně s ní nejezděte. Přeji vám lepší zkušenost než máme my. Podle fotky to tipuju na totožnou výbavu. Po 5ti dnech provozu nám přestala fungovat 360 kamera (po týdnu v servisu samozřejmě na nic nepřišli), už měsíc čekáme na novou řídící jednotku. Minulý týden začaly problémy s hlavní baterií. Ukazuje že má kapacitu 25% ale dojezd 1km a už jede jen na motor. Režim EV nejde zapnout. Obávám se, že na trh, nebo možná jen k nám, poslali první várku naprosto nedotažených kusů.
Už se mi podařilo něco málo odjezdit (hlavně na rehabilitace) a poznatky jsou zatím jenom v subjektivní rovině. Je to moje první větší zkušenost se SUV (předchozí kombi mělo jenom 40mm míň na délku i šířku), ale pocit mám jako by to bylo půl metru ?.

  • jízdní komfort: hrbolatá okreska v porovnání s (Audi A4 17“ kola) o moc pohodlnější; zvlněná cesta = dost pohupování;
  • v režimu Sport není možné zapnout tempomat (ale to je spíše jenom můj požadavek)
  • není vidět zařazený stupeň (ale to je jenom síla zvyku z manuálu)
  • Hybrid: rekuperace při jízdě z kopce (je to takové nezvyklé, je to můj první hybrid)
  • Asistence pozice řidiče = nějaké divné chování, není na 100% opakovaně funkční (ale možná něco dělám špatně)
  • Změna pozice zrcátek na režim R, není to na 100% funkční (pokusím se odpozorovat, co se kdy děje)
  • Svolávačka 2x (monitorování vozu VMC a stabilizátor utažení matic)
Prosím berte moje poznatky s rezervou, je to pro mě přechod z kombi na SUV; z manuálu na automat a taky z Diesel na Hybrid.

No a teď k baterce. Jak píše ruzak, tak mi to funguje úplně stejně. Pokud je baterka nabitá, je až s podivem, kolik toho EV motor utáhne a spalovák se při troše citu s pedálem sepne opravdu velmi zřídka. Jak ubývají % v baterce četnost zapínání spalovacího motoru se zvyšuje. Někde u 25% už to jede převážně na spalovák, režim EV se zapne zřídka při nízké zátěži a tak to funguje cca až do 10% (níže jsem ještě nebyl). Monitor toku energie ukazuje participaci na pohonu i při nízkém % baterie. Netuším proč se to tak chová, ale zatím mi to na baterku jako auto čistě elektrické nefunguje. Tj. že elektrické motory jedou "naplno" až do úplného vybití.

Jinak to jede jako pila. Jsem zatím velmi spokojen a užívám si každý kilometr, tak doufám, že japonská kvalita nezklame ?
 
Už se mi podařilo něco málo odjezdit (hlavně na rehabilitace) a poznatky jsou zatím jenom v subjektivní rovině. Je to moje první větší zkušenost se SUV (předchozí kombi mělo jenom 40mm míň na délku i šířku), ale pocit mám jako by to bylo půl metru ?.

  • jízdní komfort: hrbolatá okreska v porovnání s (Audi A4 17“ kola) o moc pohodlnější; zvlněná cesta = dost pohupování;
  • v režimu Sport není možné zapnout tempomat (ale to je spíše jenom můj požadavek)
  • není vidět zařazený stupeň (ale to je jenom síla zvyku z manuálu)
  • Hybrid: rekuperace při jízdě z kopce (je to takové nezvyklé, je to můj první hybrid)
  • Asistence pozice řidiče = nějaké divné chování, není na 100% opakovaně funkční (ale možná něco dělám špatně)
  • Změna pozice zrcátek na režim R, není to na 100% funkční (pokusím se odpozorovat, co se kdy děje)
  • Svolávačka 2x (monitorování vozu VMC a stabilizátor utažení matic)
Prosím berte moje poznatky s rezervou, je to pro mě přechod z kombi na SUV; z manuálu na automat a taky z Diesel na Hybrid.

No a teď k baterce. Jak píše ruzak, tak mi to funguje úplně stejně. Pokud je baterka nabitá, je až s podivem, kolik toho EV motor utáhne a spalovák se při troše citu s pedálem sepne opravdu velmi zřídka. Jak ubývají % v baterce četnost zapínání spalovacího motoru se zvyšuje. Někde u 25% už to jede převážně na spalovák, režim EV se zapne zřídka při nízké zátěži a tak to funguje cca až do 10% (níže jsem ještě nebyl). Monitor toku energie ukazuje participaci na pohonu i při nízkém % baterie. Netuším proč se to tak chová, ale zatím mi to na baterku jako auto čistě elektrické nefunguje. Tj. že elektrické motory jedou "naplno" až do úplného vybití.

Jinak to jede jako pila. Jsem zatím velmi spokojen a užívám si každý kilometr, tak doufám, že japonská kvalita nezklame ?
Tak ať slouží ? Jinak k té baterce, nemyslím si, že je to na reklamaci jak píše Ruzak, spíš je to chladným počasím. Mně to teď dělá to samé. Když jsem jezdil na konci září, kdy bylo ještě léto vpodstate, tak jsem jel na EV až do posledního dílku z 10 a dojezd odpovídal zobrazeným údajům. Teď je to jak píšeš, od cca. snad už třetiny kapacity se baterie šetří a přepíná se na motor.
Nevím, jestli je to tak normální, zajímalo by mně zda to tak je i u Toyoty, od které Mazda sdílí hybrid technogii.
Ale celkově je známo, že v zimě mají elektroauta mnohem menší dojezd, u hybridů to bude něco podobného.
 
Na jednom ze streamů před zahájením objednávek Mazda uvedla, že u PHEV bude možné vzdáleně ovládat klimatizaci. Chci se tedy zeptat zdejších uživatelů, zda je možné přes mobil např. zapnout topení v interiéru?
 
Na jednom ze streamů před zahájením objednávek Mazda uvedla, že u PHEV bude možné vzdáleně ovládat klimatizaci. Chci se tedy zeptat zdejších uživatelů, zda je možné přes mobil např. zapnout topení v interiéru?
Tak jsem to teda teď vyzkoušel a jo jde to. Zapnu v apce klimu na dálku a taky nastavím požadovanou teplotu.
Taktéž je možno zapnout odmlzovani čelního skla.
V autě pak svítí jen malá kontrolka zaple klimy. (Hlavní řádek s teplotou apod nesvítí).

Screenshot_20221123-202824_MyMazda.jpg
 
Tak ať slouží ? Jinak k té baterce, nemyslím si, že je to na reklamaci jak píše Ruzak, spíš je to chladným počasím. Mně to teď dělá to samé. Když jsem jezdil na konci září, kdy bylo ještě léto vpodstate, tak jsem jel na EV až do posledního dílku z 10 a dojezd odpovídal zobrazeným údajům. Teď je to jak píšeš, od cca. snad už třetiny kapacity se baterie šetří a přepíná se na motor.
Nevím, jestli je to tak normální, zajímalo by mně zda to tak je i u Toyoty, od které Mazda sdílí hybrid technogii.
Ale celkově je známo, že v zimě mají elektroauta mnohem menší dojezd, u hybridů to bude něco podobného.
Díky za informaci. Dnes jsem měl možnost poprvé urazit více než nějakých max. 20km na jeden zátah. Cesta cca 60km a na EV režim podstatně lepší dojezd. Na EV to přepínalo i při 14% (pochopitelně při malé zátěži) a propočet dojezdu taktéž vyšší. Dnes při 22% dojezd 7km, včera při 25% dojezd 1km. Vnější teplota +/- stejná, ale vyšší teplota baterie. Má teplota baterie vliv na chování hybridního systému? ... nevím
 
Teplota baterie samozřejmě vliv má.

Pokud není teplota v určitém rozmezí, tak to bude mít vliv jak na samotný dojezd, tak samozřejmě i na samotné užívání čistě elektrického provozu, systém bude mít nějaké jištění, aby se baterie zbytečně neopotřebovávala.

Jinak ty hodnoty, jako je 15-20% kapacity a dojezd 0 může i znamenat, že CX-60 prostě jen ukazuje reálnou kapacitu baterie. Protože samozřejmě i při 0 dojezdu musí plug-in pořád něco v baterce mít, aby si udržel pořád ty dynamické vlastnosti a "boostoval" samotný spalovací motor.

Tady samozřejmě neznám vaše zkušenosti, jak moc Mazda při těch nízkých procentech zleniví.

Mám zkušenost jen s plug-in DS4 a Leonem ST, které indikovaly už maximálně jednotky procent, ale pořád dokázaly dodat ten systémový výkon.
 
Netuším proč se to tak chová, ale zatím mi to na baterku jako auto čistě elektrické nefunguje. Tj. že elektrické motory jedou "naplno" až do úplného vybití.
Ani po přepnutí do režimu EV tlačítkem Mi-Drive?
 
Ani po přepnutí do režimu EV tlačítkem Mi-Drive?
Přímá volba EV je v těchto podzimních podmínkách neaktivní i při stavu baterie např. více než 15%. (% nemám přesně odpozorovány). Včera jsem si všimnul že při 14% již nešlo přímo volit EV, ale zároveň režim Normal umožnil automatické přepnutí do EV při nízké zátěži. (upozorňuji, že mám najezděno velmi málo, tak prosím o jistou shovívavost. Třeba to ovlivňuje aktuální požadavek na výkon. Nezkoušel jsem varianty např. když sundám nohu z plynu, nebo mám auto v tahu, zdali se to změní. atd. atd.)
 
Je to teda teorie odvozená od Toyoty, ale přímý přepnutí do EV nemusí fungovat kvůli teplotám i kdyby baterie byla nabitá na 100%. Nevím jak má CX-60 řešený ohřev/předehřev vysokonapěťové baterie, ale první důvod může být, že je prostě vysokonapěťová baterie moc studená. Druhý důvod může být, že je požadavek na to aby se ohřál spalovací motor, respektive jeho chladící kapalina kvůli vytápění kabiny, protože je teplota tak nízká, že elektrický výhřev by nebyl dostatečně účinný. Opět je to odvozený od Toyoty, ale dá se to zjistit tím, že před startem (dnes bych měl říct spíš zapnutím) auta se vypne kompletně klimatizace/ventilace. Pokud je baterie aspoň nějak nabytá a není venku opravdu velká zima, tak by mělo jít přepnout manuálně na čistý EV i za stejných podmínek, kde to předtím nešlo.
 
Poslední úprava:
Back
Top