• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

ahoj,
mám přesně stejné zkušenosti s EV systémem cx 60 ky.
U mě je teď baterie na 29% a dojezd je 2km. Během 2 zimních týdnů se baterka dostala z 5ti procent na těchto skoro 30procent kapacity kdy hlásí nulový dojezd. V praxi to znamená že mám asi 70procent baterky na EV dojezd.
Takže u mě ted v praxi baterka zahlásí po cca 30Km EV na 30ti procentech kapacity nulový dojezd a nabíjím abych mohl jezdit zase jen na EV po městě.
Bohužel je ale asi vše v pořádku, možná na jaře 15-20 stupnů vše optimální pro baterku a vyplá klima se na 60Km dostaneme. Vše je totiž udáváno ve WLTP.
1,5l/100 WLTP je totiž bez započtení zimy(kwh wltp mazda vůbec neuvádí),... do tohoto čísla se bere průměr jen ze stylu jízdy jak počítané tak praktické ale ne z vnějších teplot. V zimě kdy jede klima teplo, vyhřívání sedadla, volant, ohřev baterie, (světla+infotainment nevím z jaké baterie se napájí, nikdo mi zatím ze servisu není schopen odpovědět) se malá 18Kwh baterie vyštaví hodně rychle.
Takže jedinou výhodou phev systému cx60(rav4 totéž) je v tento okamžik parkování zdarma ve většině čr měst, a dálniční známka zdarma a co je nejdůležitější z 0 na 100 za 5,8s :)
 
Prozatím 6-7l meziměsto, dálnice lehce přes 9l, je to tak zbytečně komplikovaný, že spotřebu těžko měřit, záleží jeslti člověk nabíjí telefon, svítí matrix světla, vyhřívá volant, do toho teplota okolí, problém změřit a každý den je to prakticky jinak. Trochu vopruz na statistiku, ale to se asi rozdejchá. Nádrž je prťavá. Zatím se snažím přijít na to jak nastavit na optimální dlouhé trasy včetně dálnice a nevyplácat baterku hned na začátku. Jestli sport (zdá se že relativně šetří baterku), nebo Normal + aktivovat dobíjení na určitou hodnotu % baterky benzínem, nebo to prostě nechat za jízdy baterku vycucnout a zbytek dojet na těch rezervních 20%...fakt se to těžko sleduje, každej den je ta spotřeba jiná. Takže tipy vítány :)
 
Zdravím, tak u nás se vývoj posunul následovně:
- závada na zrcátku (levé venkovní se při rychlosti nad cca 100km rozklepe tak, že v něm není nic vidět) - výrobní vada, vědí o tom, děje se to u více kusů, termín řešení neznámý pravděpodobně leden 2023
- závada ze svolávací akce AN019A Systémem sledování (VMC) - nevyřešena, termín řešení neznámý - nejde vyřešit dokud nebude vyřešena závada kamerového systému 360 a tam už druhý měsíc čekáme na řídící jednotku
- závada na velkokapacitní baterii - nechává si stále kapacitu cca 25% kterou nedovolí vyčerpat - údajně provozní stav který je běžný jak zjišťuji zde tak se to děje více lidem - naprosto nechápu proč by se měla takto chovat. Pochopil bych, kdyby si nechala jednotky procent, ale 25 - 30 %??? Tak má jít k 0 a pak přepnout na motor, nebo pokud nebude kapacita tak nemá dovolit používat vzdálené funkce, ale aby si to vyhodnocovala sama? Tohle by si snad měl mít možnost volit uživatel.
 
Zdravím, tak u nás se vývoj posunul následovně:
- závada na zrcátku (levé venkovní se při rychlosti nad cca 100km rozklepe tak, že v něm není nic vidět) - výrobní vada, vědí o tom, děje se to u více kusů, termín řešení neznámý pravděpodobně leden 2023
- závada ze svolávací akce AN019A Systémem sledování (VMC) - nevyřešena, termín řešení neznámý - nejde vyřešit dokud nebude vyřešena závada kamerového systému 360 a tam už druhý měsíc čekáme na řídící jednotku
- závada na velkokapacitní baterii - nechává si stále kapacitu cca 25% kterou nedovolí vyčerpat - údajně provozní stav který je běžný jak zjišťuji zde tak se to děje více lidem - naprosto nechápu proč by se měla takto chovat. Pochopil bych, kdyby si nechala jednotky procent, ale 25 - 30 %??? Tak má jít k 0 a pak přepnout na motor, nebo pokud nebude kapacita tak nemá dovolit používat vzdálené funkce, ale aby si to vyhodnocovala sama? Tohle by si snad měl mít možnost volit uživatel.
zdravím,
tak u nas totéž
-sem tam se náhodně vypíná i-Activesense(nevím jestli je to to VMC nebo s tím spojené) ale nefunguje vůbec 360kamera, a bezpečnostní systémy
-levé zrcátko na dálnici se třepe že tam není nic vidět, právé je ale ok
-baterie 25-29% a dojezd 1km za tohoto stavu už nejde čistě EV a zapíná se jako u klasického hybridu jen sem tam až do skoro uplného vybití - zatím se mi nepodařilo dojet jen na EV ani 40km, dle mě 60Km možná tak při 23stupních kde nepojede ani rádio jen EV. zde velké zklamání , mají psát reálný dojezd 20-35km´, pak by to ale asi nikdo nekoupil
-po měsíci se včera vypnul hlavní display a auto jde odtahem do servisu
-u nás ještě blbne nabíjení kdy při nabíjení ze zástrčky 230V auto zahlásí po x-xxminutách že je baterie nabitá a nabíjení se přeruší. Děje se skoro pokaždé, a je to docela otravné, člověk nesleduje pořád mobil a hlášky z auta, po 3hodinách pak mrknu na mymazda a vidím že už 2hodiny se auto nenabíjí. Musí se odpojit a připojit a pak už většinou nabije do 100procent baterie.

Píšu tu a budu psát vše co se s autem děje, aby měli i ostatní představu o stavu a kvalitě cx60 modelu 2022 a díky moc všem co tu píší a trochu mě to uklidnuje že nejsem s problemy sám. Ještě víc se dá dočíst na cx70forumcom v angličtině, píší tam lidi stejné problémy. Tak nějak tuším novou wltpEVdojezdGATE
 
Tak mi to nedalo s tou baterkou, jsem to taky nechal že ji vycucnu co nejníž to půjde a máte pravdu v rozmezí 100-37% se chová naprosto normálně a předvídatelně, kolem 37% odmítne EV režim pracovat, a dojezd skokově klesne z 28km na 10km. Možná nějaká zimní bezpečnostní fíčura, ale kdyby se na ten EV dojezd někdo spoléhal tak tvrdě narazí. Je fakt, že teď v zimě baterky slábnou a zároveň je zvýšený nárok na energii - matrix světla, vyhřívání volantu, sedačky, topení, ráno stěrače, zrcátka, nabíjení telefonu.....ale mělo by to být nastaveno transparentně a ne skokově z ničeho nic.
 
Tak mi to nedalo s tou baterkou, jsem to taky nechal že ji vycucnu co nejníž to půjde a máte pravdu v rozmezí 100-37% se chová naprosto normálně a předvídatelně, kolem 37% odmítne EV režim pracovat, a dojezd skokově klesne z 28km na 10km. Možná nějaká zimní bezpečnostní fíčura, ale kdyby se na ten EV dojezd někdo spoléhal tak tvrdě narazí. Je fakt, že teď v zimě baterky slábnou a zároveň je zvýšený nárok na energii - matrix světla, vyhřívání volantu, sedačky, topení, ráno stěrače, zrcátka, nabíjení telefonu.....ale mělo by to být nastaveno transparentně a ne skokově z ničeho nic.
Souhlasím, že to může být ochrana baterie. Jiný automobilky to taky mívají nastaveno, že čistě na EV nepustí auto pod 20% užitný kapacity baterie kvůli její ochraně.
Zároveň taky souhlasím, po tom co čtu, že by to mělo být nastaveno "transparentně a ne skokově", protože to může samo vyvolávat dojem, že je něco špatně s baterií.

U mýho povozu je to přesně takhle: Od 100% do 20% co ukazuje infotainment dokáže jet čistě na EV, pak už jen se spalovákem s tím že vycucat baterku pod infotainmentových 20% dokážu jen v režimu Sport.
Když ale kouknu přes diagnostiku tak ta mi neukazuje užitnou kapacitu, ale reálnou a těch 100% nabití znamená ve skutečnosti 85%, naopak těch 20% užitných znamená skutečných 40% a když přes Sport mód vyždímám baterii do 0% co ukáže infotainment (užitná kapacita), tak reálná kapacita přes diagnostiku ukazuje přesně 20%.
Tohle je ochrana baterií, aby vydrželi pokud možno co nejdýl.
 
Poslední úprava:
Má tedy smysl se zabývat uživatelskou ochranou baterie? Tím myslím nabíjet jí třeba jen na 90% kapacity. Když jak píšeš si to stejně další systémy řídí úplně jinak než se ukazuje na displeji. A pak mne ještě napadá taková šílená myšlenka. Jestli nedošlo k nějakému vzdálenému updatu batery managmentu. Přijde mi divné, že ze začátku (v našem případě pořízení auta začátek října) šla baterie dojet do 0% a najednou od půlky listopadu se začali objevovat ty všemi zmiňované stavy (od 25% dojezd 1km). Nějak se mi už ani nechce věřit, že to souvisí s teplotou. Na zahraničním foru jsem našel že se to děje takřka všem a jeden psal, že teplota byla cca 6 stC.
 
Má tedy smysl se zabývat uživatelskou ochranou baterie? Tím myslím nabíjet jí třeba jen na 90% kapacity. Když jak píšeš si to stejně další systémy řídí úplně jinak než se ukazuje na displeji. .....
Kdybych napsal, že nemá smysl se o vysokonapěťovou baterii starat nebo se k ní chovat takovým stylem, aby dýl vydržela, tak bych lhal. Určitě je dobrý odstavovat auto spíš s nabitou baterií (při dlouhodobý odstávce je naopak ideál něco okolo 50-60%). Zároveň jí ale pořád nenabíjet na 100%. Pokud je možno, tak nabíjet spíš menším proudem než nonstop rychlo nabíjením. A tak dále a tak dále....
Ale co čtu třeba testy (i na fórech od uživatelů) od jiných automobilek, který už nějakej ten rok čistě EV, Plug-In nebo hybrid dělají na tomto typu baterií, tak je to takřka jedno. U tohoto typu baterek jde hlavně o čas. Někdo na ní najede půl milionu a někdo 100000km, ale pořád bude stejného stáří. Sice hezkým chováním se jí nějak životnost prodlouží, ale jestli jednomu "umře" po 8 letech a druhýmu po 9 nebo 10 letech je skoro prašť jak uhoď. Slovo umře jsem dal do uvozovek, protože ona neumře doslovně, ale prostě natolik ztratí kapacitu nebo dojde k velké degradaci jednotlivých článků/modulů, že bude její přítomnost v autě spíš kontraproduktivní.
 
Poslední úprava:
ahoj uživatelé CX60, koupil jsem Homuru se všemi pakety, panorama, redcrystal. Před koupí CX5 revolutionTop. Mám z toho auta smíšené pocity, slabé brzdy, při řazení cuká. Při dolití plné nádrže mě ukazuje dojezd 420km? Spolehnout se na ukazatel dojezdu asi vůbec nelze. Při svolávačce jsem na toto upozornil ale bylo mě řečeno, že po 10000km si to sedne!!?? Při zamčení nedotahnou okna. Nelze nastavit v comfortce diagnostikou? Přezul jsem zimní kola a dal je na původní disky, na jaře bych chtěl koupit nějaké pěkné 21, zkoušel jsem od Concaver, ale zjišťuji opět problém, úzké disky v orig. 20 kola dělají od 8" ET44 a chybí tam 2kg k tipovému listu. Někde jsem četl, že když zavírám dveře tak to dělá dojem laciného auta. Problém s zašpiněným znakem Mazda, stále to něco psalo na display. Auto docela tvrdé na R20. Nechci jen hanit ale auto za 1700000kč? Nemám první auto a mám s čím porovnávat, děkuji za odpovědi
 
Nechci samozřejmě nijak rypat, ale já kdybych měl utratit bezmála 2 milióny za auto (což bych ani nikdy neudělal), tak si to auto půjčím na dlouhodobý test třeba za poplatek, abych se přesvědčil, že ho skutečně chci a že plní mé představy a nikoli se rozčiloval po koupi. Nicméně je to nové a bude trvat nejméně rok, než odstraní dětské nemoci. Každopádně ta tvrdost je zmíněná v každém testu, takže předpokládám, že v další verzi bude lépe odladeno na tlumicich.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
taky názor, uvítám názory lidí, kteří auto vlastní . Jak jsem již uvedl, měl jsem CX5 v BA, jediná vada sklápění zrcátek, po 4letech najeto 32000km, v podstatě auto manželky. Za mě auto nejelo i s bez mála 200k. Poslední mé auto RRSport 300k a 500krouťák. Přišla doba inflace a než mít peníze na účtu,tak jsme si chtěli udělat radost a pořídit nový hybrid. Spolehlivostí vítěz Mazda. Cena je taková jaká je, tu já neovlivním a konkurenční auta byla ještě dražší. Bylo mě řečeno, cena CX60 půjde ještě nahoru a to se taky tak stalo o 50000kč.Dealer ode mě auto vykoupil, za domluvenou cenu a já si objednal CX60 v plné palbě, dostal jsem slevu 50000kč, -9.500kč aktivace, textilní a gumové koberce včetně vany, základní výbavu a byla mě slíbená el.koloběžka, kterou do dnešního dne nemám. Bydlím v RD S FVE proto hybrid. 330k a 500 krouťák jasně hovořil. Jasně kupovat zajíce v pytli za 1.700 000kč je odvážnost. Z dostupnosti se nám auto moc zamlouvalo. Než šlo do prodej tak auto testovali, tak nechápu proč to má takové vady!
 
Auto tvrdé je, záleží z čím kdo porovnává, já přesedlal z Grand Cherokee a tvrdé je, ale pro mě je to změna, zase se lépe řídí. Na delší zápůjčku jsme měli, a věděli jsme do čeho jdeme, takže za nás spokojenost. Dokonalé to není, ale v dané cenové hladině byl fakt problém sehnat něco, co nemá přeplňovanej motor (němci, francouzi), mikromotor, nafťák, danou výbavu, výkon, nebo dostupnost dva roky (toyota)....vyzkoušeli jsme dost, druhá na řadě byla o něco levnější Honda CHR, která mile překvapila, ale Mazda je přeci jen o level výš. Převodovka cuká, ano, je to jiné řešení, nádrž je také malá (nicméně stejně nejedu dál než 400km na jeden zátah bez zastávky), plug-in je diskutabilní, ale to jsou všechno vlastnosti z toho vyplývající. Dej tomu čas, auto je to dobré, jen záleží na co jsi zvyklý, je to prostě odlišné.
 
Zdravím vespolek! Od středy jsme majiteli CX-60 Homura (vše kromě střešního okna). Zatím máme najeto minimum, nicméně dnes jsem si všim vibrací v zrcátku řidiče, takže to asi opravdu bude celosériová záležitost. VIN už máme po úpravě podvozku, pořádně to otestuji a uvidíme, každopádně je poněkud prkenný. Jsem an japonce zvyklý, ale primárně na Hondu (5 ks převážně sportovních modelů). Honda bohužel se stávajícím CR-V jako rodinné auto neměla co nabídnout (primárně výkon a infotainment) a nové CR-V bude stát víceméně stejně jako CX-60 a přitom bude mít mnohem nižší výkon a nebude mít výhody EL značky (Praha). Vzhledem k tomu, že je CX-60 nový model, tak počítám s porodními bolestmi, snad nebudou příliš velké. Předchozí rodinné auto, které CX-60 nahradila (Honda CR-V 2010 2,2 i-DTEC 5AT, 155tkm) měla za 12 let jedinou závadu (prasklý vlnovec EGR) a dělala se údržba + spotřebák. Jsem tedy zvyklý, že auto prostě funguje, veřím že s CX-60 se mi to také poštěstí (vím, bláhové vzhledem k množstí technologie a novému modelu).
 
Poslední úprava moderátorem:
Taky jsme Hondu zvažovali jako levnější alternativu, nebylo to špatné ale technologicky o level níže než Mazda jak říkáš nemastný výkon, na druhou stranu už to bude odladěné auto generacemi a o půl mega levnější, ale pocitově fajn auto. Stejně jako ty jsme byli zvyklí na bezproblémová auta a tak jsme teď s Mazdou poněkud rozčarováni, ale třeba se ta smůla vám vyhne. Pokud ne, doporučuju zahraniční diskuzní fóra, dá se tam dočíst vskutku spousta věcí ohledně poporodních bolestí,eme rádi za sdílení čekoholiv, informací o vozu je zatím málo....... ale Zrcátka jsem si zatím nevšiml...možná je to tím že už je auto dva týdny v servisu :)
 
Ahojte, tak ma zaujima aky mate celkovy dojazd pri plnej nadrzi a plne nabitej baterii? Asi ma najviac zaujima dialnica+okresky.
 
Spotřeba hrozně kolísá, v závislosti na teplotě a stavu baterie, režimu. Na dálnici mívám spotřebu kolem 9l, měřeno úsek Budějovice - Ostrava, což je asi taky tak reálný dojezd kolem těch 400km+. Okresky kdekoliv mezi 9-6 litry dle režimu jízdy, baterky teploty. Řekl bych co ukazuje po natankování palubní počítač ale už jsem ho dlouho neviděl, tuším ale že ukazoval tak 470km.
 
Zatím mám najeto 619km. Počítač ukazuje 7,6/100, převážně zajíždění, takže nepoužíván maximální výkon a na dálnici 130-150 půl plynu. Složení trasy převážně silnice první třídy (40%) dálnice (30%) a město (30%). Za těch 619km jsem 2,5x dobil z cca 20-100% (ta 0,5 byl cca hodinový test nabíjení z 230V zásuvky z originálního nabíjecího kabelu) a vyjel jednu nádrž a u druhé nyní hlásí dojezd 310km (3/4 nádrže tzn cca 35 litrů). Počasí sychravé a teplota byla mezi 5-10 stupni, jeto na 20" OEM kolách. Auto většinou zahřáté, pokud krátká trasa tak většinou to jelo na EV. Po natankování to ukazuje nějakých 470-550 Km dle spotřeby předchozích jízd.

Zatím se mi zdá nejlepší na ježdění režim sport (nevytáčím kvůli zajetí, pomocí pádel řadím dříve), necuká, je předvídatelný a i ovládání je příjemnější. Normal mód je na město či nudné ježdění ok. Při režimu sport auto také rekuperuje (mám nastaveno vyšší rekuperaci) a baterka se jizdou na sport dobíjí pomerně dost (nutno podotknout, že zajíždím a nevyužívám potenciál boostu).

Spotřebu kolem 9/100 vidím jako reálnou bez nabíjení a ve svižném stylu při využívání výkonu co auto nabízí. Pokud se člověk mírní a jede na pohodu, ale svižně (tam kde jsou lidé tak dodržování předpisů, dálnice a mimo město svižně, ale s ohledem na spotřebu - tzn nervu to na dálnici do kopce 160 s nohou na plech, ale z kopce klidně 130+ poloviční zatížení motoru), tak to bude někde kolem těch 7-8 litrů. Při normální jízdě je u nezajetého motoru okamžitá spotřeba většinou kolem 8-10 litrů pro benzinový motor.

Vše zatím funguje jak má, až na to chvějící se zrcátko řidiče. Spolujezdcovo se chvějě taky, ale méně (řekl bych, že to bude tím jak moc je plocha zrcátka natočena a tím na ní půsbí nějaký větrný vír co se v prostoru kastle a zrcátka tvoří).
 
Back
Top