• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

- charge button - to jsem zkusil a tady bych to teda rozporoval. Již dle recenzí je to vpodstatě ekonomický nesmysl nechat si motorem nabíjet baterku a i když jsem to zkusil jen jednu jízdu do práce a zpět (celkem 40 km), tak mi teda vyšly mnohem jiné čísla než ukazoval borec na zahr. foru. Spotřeba se zvedla asi o 1 - 1,5L na 100 km, než při mojí klasické kombinační jízdě na EV a Sport režim. A při zkoušce se EV seplo celkově asi na tu stejnou vzdálenost.
Jediné plus je, že uroveň nabití baterie po skončení jízdy je stejná jak při začátku. Ale vyplatí se to? Pochybuji.
No on je vtip v tom, že to fakticky nepoužíváš jako nabíjení baterie benzínem (pak to samozřejmě nedává ekonomický smysl), ale využíváš toho, že nastavíš limit který je nižší než současné nabití baterie. Vedlejší účinek je totiž ten, že auto začne využívat pouze přebytečnou energii co zrekuperuješ jízdou, protože například:

* máš 85% baterie,
* zapneš charge button a zvolíš limit nabití na 80%,
* auto spotřebuje ještě těch 5% a nabití padne na 80%,
* v tuto chvíli auto přestane využívat náboj baterie, protože jinak by jí muselo nabíjet,
* pokud však něco rekuperuješ (přibrždění, jízda z kopce), tak tento přebytek nad 80% nabití auto opět při nejbližší možnosti spotřebuje a může jít i mírně pod (jednotky procent),
* dobití 2-3% při ustálené rychlosti 110-130km/h trvá chviličku a zvedne spotřebu o cca 1-1.5l/100km po dobu toho nabíjení,
* výsledný energetický mix však převyšuje krátkodobé zýšení spotřeby nabíjením (primárně kvůli rekuperaci).

Je to užití jiné než zamýšleli inženýři z Mazdy, ale fakticky simuluje chování klasického hybridu (např. Toyoty).
Funguje to však pouze v omezeném jízdním režimu - dlouhodobá defenzivní ustálená jízda s mototrem v pásmu vysokého točivého momentu při nižším zatížení což je typicky těch 110-130km/h u CX-60 (pokud to není zrovna přejez přes Brenner směrem nahoru...).

Ušetřenou energii v baterii pak následně využiješ až dojedeš do finální destinace a poskakuješ městem, kde samozřejmě je EV pohon z pohledu typu užití optimální (rozpohybování 2t auta v malých rychlostech do 50km/h).

Začal jsem to zkoušet tento týden a zdá se, že to opravdu funguje a spotřeba kontinuelně klesá (8.9 > 8.3). Nic to nemění na tom, že by toto měli mít už z fabriky implementováno a ne abychom si tu my hráli s tlačítky jak na Nintendu...
 
Začal jsem to zkoušet tento týden a zdá se, že to opravdu funguje a spotřeba kontinuelně klesá (8.9 > 8.3).
Hmm ok, dám tomu tedy ještě někdy šanci o_O Zkusím ještě porovnat skutečný dojezd na EV a spotřebu na EV po skončení jízdy, tam to asi bylo nižší než při manuálním přepínání režimů jízdy.

Tak nás informuj jak to jde u tebe, rád si přečtu update.
 
taky popíšu pár nových poznatků vesměs se ale auto začíná chovat jak má:
1. Spotřeba - fintu z gb fora s charge buttonem zkoušet nebudu jeto super a počkám až to dá mazda do jízdního modu automaticky, snad ji to napadne. Ale jak tu někdo psal nintendo si zahraju raději doma. U mě zatím spotřeba u 4tis najetých průměr 7,9-8,3 dle typu jízdy a 28-32KWh na 100,
2. EV dojezd - u teplot 10-15stupnů co byly posledních pár dní najednou reálný dojezd na EV 55Km při zapnutém EV mode - vypnuta klima(jen semtam na odmlžení)
3.Repro - tovární nastavení kalamita, po týdnech špekulací vyladění na 10x lepší zvuk a opravdu bedny potřebují "zahořet" dle mě se zvuk opravdu časem hodně zlepšil
4.Zrcatko řidiče - vibrace na dálnici děs - bude vyměněno stačí o to požádat
5.Nabíjecí pad - vypadává nabíjení - známá věc - bude vyměněno pokud vám dělá zažádejte si
4.Pruž a tumiče - jo-jo jízda při zvlněné cestě známe z GB fora - todle spolu s bočním větrem je doslova na žalobu na mazdu - už několikrát se stalo auto chvilkama neovladatelné při vypružení dovrchu, ted při jízdě při silném bočním větru je auto skoro neovladatelné - pružtlum mi budou měnit nutno o to pořádat. Boční vítr u tak velkého auta asi jo, ale tanec na dálnici to je docela síla.
5.kufr - zasekl se nám kufr v horní fázi - na gb foru je prej nuntý update, v servisu opravili a řekli že nic takového není byl nutný reset kufru(prej se podrží tlačítko zavření a ručně kufr stlačí uplně dolů, kdyby se někomu stalo že tlačítko je nedostupné páč jste už kufr ručně zavřeli, tak přes zadní sedačky je zevnitř víka kufru malá krytka která jde oddělat a táhlem kufr otevřít a rekalibrovat, prej se to sem tam stane nějakým skratem. Pro mě hodně divné u auta v této cen hladině
Jinak dle mě super auto pokud tyto všechny mouchy vychytají.... škoda že nevychytali hned při uvedení na trh. Pro mě důvod koupě EV dojezd který pokud bude od jara do podzimu opravdu 60Km tak spokojenost, a další důvod koupě akcelerace která je na tak těžké auto masakrozní. Za mě se po těch pár opravách z auta stane opravdu to co má být, tj. dobré a zábavné vozítko.
 
4.Pruž a tumiče - jo-jo jízda při zvlněné cestě známe z GB fora - todle spolu s bočním větrem je doslova na žalobu na mazdu - už několikrát se stalo auto chvilkama neovladatelné při vypružení dovrchu, ted při jízdě při silném bočním větru je auto skoro neovladatelné - pružtlum mi budou měnit nutno o to pořádat. Boční vítr u tak velkého auta asi jo, ale tanec na dálnici to je docela síla.
Mohu se tě zeptat jestli máš auto s "updatovanými" tlumiči z fabriky, nebo z první várky? Mělo by se jednat o auta do VIN -xxxxx111165.

Já bych měl být již v updatované várce z fabriky, ale nejsem si jistý, že opravdu moje upravené nastavení je dostačující... auto se chová v přímém směru a při propružení dost děsivě. Přitom v zatáčkách a když člověk jede "palbu" tak se to chová korektně, prostě jen ten přímý směr a propružení je divoké.
 
Už jsem průběžné věci dával do specializovaných vláken, tady to shrnu:
- vibrující zpětné zrcátko včera vyměněno na záruku
- klepání v zavazadlovém prostoru SNAD konečně včera vyřešeno - dle slov technika "dotáhli zámek zadních dveří kufru" ... a fakt to pomohlo, dnes jezdím bez jediného klepnutí :)
- stížnosti na podvozek - vrzání pod přední nápravou při rozjezdu, celkově divný pocit, že takto se nechová prémiové auto, atd. na třetí návrat do servisu uznali že to není dobrý a tlumiče jsou na cestě, začátkem března mi je vymění (i díky tomuto fóru a mojí citaci informace o výměně tlumičů při problémech do VI -xxxx 111165).
- nepravidelné dobíjení bezdrátové nabíječky na palubovce budou řešit taky výměnou nějakého náhradního dílu v březnu
- dlouhodobé kroucení hlavou na nevytlumením zadních dveří, které při zabouchutí plechově vibrují hůř než zadní dvěře nákladní dodávky... uznávají u prodejce všichni - od obchodníků až po servisáky. Řekl jsem, že prostě chci aby s tím něco udělali, protože ten zvuk dacie u manažerského auta mě rozčiluje den ode dne víc. Opět v březnu - říkali, že objednali tlumení a do zadních dveří mi ho nainstalují.

Už dneska když jsem tím autem jel a vzadu nic neklepalo... bylo mi kráááásně! Po březnových opravách chci věřit, že se s tím autem konečně spřátelím ;) Chci aby to tak dopadlo, protože například cesto do Itálie a zpět minulý týden ukázalo i kladné vlastnosti toho auta. Věřím, že ti, co budou kupovat na jaře a později už litovat nebudou. Mazda má historii a z těchto chyb se jistě rychle poučí...

Přeju všem kolegům s CX-60 pevné nervy a vydržte, ono se to vyplatí a to auto si to (asi) zaslouží. A z venku vypadá... fakt pěkně :cool:
 
Už jsem průběžné věci dával do specializovaných vláken, tady to shrnu:
- vibrující zpětné zrcátko včera vyměněno na záruku
- klepání v zavazadlovém prostoru SNAD konečně včera vyřešeno - dle slov technika "dotáhli zámek zadních dveří kufru" ... a fakt to pomohlo, dnes jezdím bez jediného klepnutí :)
- stížnosti na podvozek - vrzání pod přední nápravou při rozjezdu, celkově divný pocit, že takto se nechová prémiové auto, atd. na třetí návrat do servisu uznali že to není dobrý a tlumiče jsou na cestě, začátkem března mi je vymění (i díky tomuto fóru a mojí citaci informace o výměně tlumičů při problémech do VI -xxxx 111165).
- nepravidelné dobíjení bezdrátové nabíječky na palubovce budou řešit taky výměnou nějakého náhradního dílu v březnu
- dlouhodobé kroucení hlavou na nevytlumením zadních dveří, které při zabouchutí plechově vibrují hůř než zadní dvěře nákladní dodávky... uznávají u prodejce všichni - od obchodníků až po servisáky. Řekl jsem, že prostě chci aby s tím něco udělali, protože ten zvuk dacie u manažerského auta mě rozčiluje den ode dne víc. Opět v březnu - říkali, že objednali tlumení a do zadních dveří mi ho nainstalují.

Už dneska když jsem tím autem jel a vzadu nic neklepalo... bylo mi kráááásně! Po březnových opravách chci věřit, že se s tím autem konečně spřátelím ;) Chci aby to tak dopadlo, protože například cesto do Itálie a zpět minulý týden ukázalo i kladné vlastnosti toho auta. Věřím, že ti, co budou kupovat na jaře a později už litovat nebudou. Mazda má historii a z těchto chyb se jistě rychle poučí...

Přeju všem kolegům s CX-60 pevné nervy a vydržte, ono se to vyplatí a to auto si to (asi) zaslouží. A z venku vypadá... fakt pěkně :cool:
Ahoj,teda moc přeju, ať ti spraví vše, co tu popisuješ a obdivuji tvou trpělivost. Na můj vkus jsi v servise docela často a ještě jak se zdá i budeš. Já bych to asi nevydržel. Ještě že jsem ji nekoupil, také jsem se na CX 60 docela těšil. S tím rychlý poučení z chyb, ale moc nepočítej, protože možná za rok, se ti přestanou sklápět zrcátka.
 
Zdarec.
Řěšil jste někdo reklamaci na vrzající silentbloky v předních ramenech?
Jak mi auto vyschne v garáži, tak je to horší jak na 20 let staré Audině.
Viděl jsem video na nateu jak to japončíci prostříkávají. To je ale do času...
 
Ahojte, po poslední návštěvě servisu se cítím být průkopníkem reklamací a vychytávek u nového modelu CX-60 :cool:
Začnu od konce: od včerejška se kochám novým pocitem ... tím krásným a příjemným pocitem, když si koupí člověk nové auto a ono jede krásně, voní novotou a předvádí co všechno umí navíc. Převzal jsem totiž auto ze servisu, kde se po mých neodbytných reklamacích udělalo toto:
- VÝMĚNA TLUMIČŮ A ZADNÍHO STABILIZÁTORU: podle VIN-ka jsem spadal do nepovinné svolávačky, a od prvního dne jsem měl pocit, že ten podvozek je divnej. Přesvědčování ze strany prodejců že takto to u toho auta prostě je mě neuspokojovalo. Minimálně podvědomě jsem byl jak na trní, furt ve střehu a napjatý co to zas udělá... Blbě to jelo, obzvláště přes nerovnosti, chovalo se to divně, vrzalo to pod přední nápravou... Jednou to zkusili na reklamaci "promazat podle návodu z Mazdy", ale vrzat to začalo za týden znovu. Na potřetí v servisu uznali a zařídili u Mazdy výměnu tlumičů a stabilizátoru. Včera nastal den D... a já mám od včera totálně jiné auto! To svezení v tom je potěšení, podvozek má konečně vlastnosti prémiového auta a jsem z jízdy nadšený! I včera když mi ho v servisu předávali, tak technik říkal, že když to byl na závěr výměny projet, jel opravdu úplně jiným autem. Jsem fakt konečně spokojený a užívám si jízdu nového drahého auta :)
- KLEPÁNÍ VZADU V KUFRU: jak už jsem psal minule... po dlouhých zkoumáních technici přišli na povolený zámek zadních dveří, utáhli to a od té je klid!
- PLECHOVÉ DUNĚNÍ DVEŘÍ: i prodejci prý sami kroutí hlavama jak mohli v Mazdě do modelu za 1,7 mega nedat vytlumení dveří! Včera mi to v rámci reklamace uvnitř vylepili nějakými tlumícími pásy... a světe div se... on už to není zvuk starýho Tranzita když mu zaboucháváte dveře od nákladového prostoru... ale "casual" zvuk dveří auta, které nestálo 200 tisíc.

Happy End... teda doufám. Pokud to auto bude takové, jako je po včerejším upgrade podvozku, začnu ještě sám sebe chválit, že jsem vybral dobře :)
Auto bylo přijato do smečky, včera jsem mu nechal zapojit u baráku wallbox 11kW od Webasta a o víkendu dostane na zadek hrdou nálepku triatlonového klubu, jehož jsem členem ;)

Díky vám tady, obzvláště za inside info ke všem možným svolávačkám a VIN kterých se to týká ... a Mazdě přeju, aby už měli všechny tyto blbinky vychytané, protože jinak je CX-60 moc krásné auto, pro mě až překvapivě prostorné a jezdí se s ním (teď už) super!

Pěkný víkend všem!
 
Moje CX-60ka se bohužel porouchala tak, že musela být odtažena.. Viz. moje vlákno:

Mě ty samé obrázky svítily v autě 2 týdny poté, co jsem si ho převzal z autosalónu :) Naštěstí teda jenom jednou, a auto normálně jelo, takže jsem opatrně dojel cca 20 km do servisu. Tehdy to prý byla jenom softwarová chyba, přehráli software a od té doby (klep, klep, klep!) to neudělalo :)
 
Zdravím, som majiteľ CX60 od decembra.
Už ma ale pár X napadlo či toto auto bola tá správna voľba.
Viac menej som spokojný ale:
- dunenie pri rýchlosti 60 km/h sa v servise na 2x stále nepodarilo vyriešiť
- búchanie kufra to som si musel spraviť sám, v servise len krútili hlavou a ani si nevšimli aký je obitý kotevný hák
- dojazd na EV, no v tejto zime sa o deklarovanom dojazde sa nedá hovoriť
Nevedel by mi niekto poslať, aké zvolávačky sú aktuálne pre tento model. V servise sa vždy tvária že nič aktuálne nieje.
 
Zdravím, som majiteľ CX60 od decembra.
Už ma ale pár X napadlo či toto auto bola tá správna voľba.
Viac menej som spokojný ale:
- dunenie pri rýchlosti 60 km/h sa v servise na 2x stále nepodarilo vyriešiť
- búchanie kufra to som si musel spraviť sám, v servise len krútili hlavou a ani si nevšimli aký je obitý kotevný hák
- dojazd na EV, no v tejto zime sa o deklarovanom dojazde sa nedá hovoriť
Nevedel by mi niekto poslať, aké zvolávačky sú aktuálne pre tento model. V servise sa vždy tvária že nič aktuálne nieje.
Záleží kdy bylo vyrobeno. Vlož VIN číslo do odkazu na stránky Mazdy a ukáže ti to jestli máš nějakou svolávačku:

 
Záleží kdy bylo vyrobeno. Vlož VIN číslo do odkazu na stránky Mazdy a ukáže ti to jestli máš nějakou svolávačku:

Zdravím, som majiteľ CX60 od decembra.
Už ma ale pár X napadlo či toto auto bola tá správna voľba.
Viac menej som spokojný ale:
- dunenie pri rýchlosti 60 km/h sa v servise na 2x stále nepodarilo vyriešiť
- búchanie kufra to som si musel spraviť sám, v servise len krútili hlavou a ani si nevšimli aký je obitý kotevný hák
- dojazd na EV, no v tejto zime sa o deklarovanom dojazde sa nedá hovoriť
Nevedel by mi niekto poslať, aké zvolávačky sú aktuálne pre tento model. V servise sa vždy tvária že nič aktuálne nieje.
Zdravím,také mám problém s duněním při rychlosti okolo 60km/h.Podařilo se někomu tuto závadu již vyřešit?Dále nefukční bezdrátové nabíjení telefonu, po cca 1mimutě vždy odpojeno.
 
U mňa to dopadlo tak že po 2 návštevách servisu a stále nevyriešenom probléme mi nakoniec idú vymeniť celý kardan za nový.
Som zvedavý či to potom bude OK.
Nemá niekto ešte typ na búchanie veka kufra. Ja som oblepil kotevný hák izolepou a to pomohlo, ale je to také riešenie ako ..., ale pomohlo to. :D
 
Nemá niekto ešte typ na búchanie veka kufra. Ja som oblepil kotevný hák izolepou a to pomohlo, ale je to také riešenie ako ..., ale pomohlo to. :D
Viz předchozí příspěvky nebo přímo zde: https://www.mazdaklan.cz/threads/klepani-ze-zavazadloveho-prostoru.6571/
- KLEPÁNÍ VZADU V KUFRU: jak už jsem psal minule... po dlouhých zkoumáních technici přišli na povolený zámek zadních dveří, utáhli to a od té je klid!
 
Ahoj, předem se omlouvám jestli pokládám otázku, která již byla položena. Ale nenašel jsem dostatečně uspokojující odpověď.

Při domácím nabíjení máte nastavenou nějakou nižší cílovou hodnotu nabíjení než je 100%? Osobně jsem si vždy myslel, že nabíjené nad 80% příliš baterii nesvědčí a mělo by se provádět jen těsně před samotnou jízdou.

Ale na jiném zahraničním fóru jsem se dočetl, že ikdyž je v infotainmentu nastaven cílový limit 100% tak ve skutečnosti se baterii na 100% nedobije, že je zde implementované softwarové omezení jenž zajistí že prakticky baterii nelze nabíd na 100%. Viz reálna versus využitelná kapacita baterie.

Díky za objasnění. Jsem z toho stále zmaten jaký limit nabíjení bych měl zvolit.
 
Netuším, jakým pohledem se na to dívají v Japonsku, ale za mě by u džípu pro Evropský trh měly být 5. dveře elektrifikované už v základu.
 
Ahoj, koukal jsem na youtube na Topspeed.sk na recenzi CX-60 a zarazila mě ta cena, co tam říkali. A opravdu, úplně stejná konfigurace vychází na Slovensku na 1.074.353,-Kč. Sakra to je o 300 tisíc méně než u nás. To jsme fakt tak specifický trh?

Snímek obrazovky 2023-04-12 v 16.48.22.png
 
Back
Top