LK7R
člen KLANu
- 81
No on je vtip v tom, že to fakticky nepoužíváš jako nabíjení baterie benzínem (pak to samozřejmě nedává ekonomický smysl), ale využíváš toho, že nastavíš limit který je nižší než současné nabití baterie. Vedlejší účinek je totiž ten, že auto začne využívat pouze přebytečnou energii co zrekuperuješ jízdou, protože například:- charge button - to jsem zkusil a tady bych to teda rozporoval. Již dle recenzí je to vpodstatě ekonomický nesmysl nechat si motorem nabíjet baterku a i když jsem to zkusil jen jednu jízdu do práce a zpět (celkem 40 km), tak mi teda vyšly mnohem jiné čísla než ukazoval borec na zahr. foru. Spotřeba se zvedla asi o 1 - 1,5L na 100 km, než při mojí klasické kombinační jízdě na EV a Sport režim. A při zkoušce se EV seplo celkově asi na tu stejnou vzdálenost.
Jediné plus je, že uroveň nabití baterie po skončení jízdy je stejná jak při začátku. Ale vyplatí se to? Pochybuji.
* máš 85% baterie,
* zapneš charge button a zvolíš limit nabití na 80%,
* auto spotřebuje ještě těch 5% a nabití padne na 80%,
* v tuto chvíli auto přestane využívat náboj baterie, protože jinak by jí muselo nabíjet,
* pokud však něco rekuperuješ (přibrždění, jízda z kopce), tak tento přebytek nad 80% nabití auto opět při nejbližší možnosti spotřebuje a může jít i mírně pod (jednotky procent),
* dobití 2-3% při ustálené rychlosti 110-130km/h trvá chviličku a zvedne spotřebu o cca 1-1.5l/100km po dobu toho nabíjení,
* výsledný energetický mix však převyšuje krátkodobé zýšení spotřeby nabíjením (primárně kvůli rekuperaci).
Je to užití jiné než zamýšleli inženýři z Mazdy, ale fakticky simuluje chování klasického hybridu (např. Toyoty).
Funguje to však pouze v omezeném jízdním režimu - dlouhodobá defenzivní ustálená jízda s mototrem v pásmu vysokého točivého momentu při nižším zatížení což je typicky těch 110-130km/h u CX-60 (pokud to není zrovna přejez přes Brenner směrem nahoru...).
Ušetřenou energii v baterii pak následně využiješ až dojedeš do finální destinace a poskakuješ městem, kde samozřejmě je EV pohon z pohledu typu užití optimální (rozpohybování 2t auta v malých rychlostech do 50km/h).
Začal jsem to zkoušet tento týden a zdá se, že to opravdu funguje a spotřeba kontinuelně klesá (8.9 > 8.3). Nic to nemění na tom, že by toto měli mít už z fabriky implementováno a ne abychom si tu my hráli s tlačítky jak na Nintendu...