• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-60 obecně

Ono je to takové velké malé auto :D. Uvnitř je třeba na šířku i výšku místa dost, ale na délku to bude stejné jako CX-5 a méně než v Honda CR-V 2010. Kufr měla předchozí CR-V také větší/hlubší, ale s tím jsme do toho šli, tohle auto je spíš o svezení než o praktičnosti. Co se týče spotřeby, tak bych ještě nad tím nelámal hůl. Tak třeba dnes mi to po nabití baterie na základě průměrné spotřeby el. (~22kw/100km) vypočítalo dojez na el. 79km ... WTF?! Přitom celkový dojezd el. (67km) +benzín (3/4 nádrže - cca 30-35l) ukazuje 350km. Přitom pokud to spočítám logicky, tak 67km el. + 394km (30/7.6) = cca 450km. Ty počty jim v Mazdě moc nejdou, ale myslím si, že auto potřebuje větší vzorek jízdního provozu, aby mohlo počítat se správnou odchylkou a to bude mít až po najetí více km. A hlavně průměrná spotřeba benzínu je ještě dále ovlivňována tím, jak moc člověk dobíjí a jaké trasy jede. Město a okreska bude těžit z hybridního systému mnohem více než například nonstop dálnice ve svižném tempu.
 
Poslední úprava:
Ona ta jízda na elektriku při dnešních cená je vlastně stejná jako benzín jestli správně počítám, takže sice jízdou ve městě něco ušetříš v litrech, ale zas ti to naskáče v KWh, takže ohledně spotřeby z PHEV asi nic nevytěžíš, to je spíš pro green dealisty, nebo pražský zóny a jejich benefity Nechová se to jako hybrid třeba u Toyoty, který lidi asi nejvíc znají.....Podle mě o spotřebě nejvíc řekne pohyb po dálnici na dlouhou trasu.
 
mě tohle auto s tímhle pohonem a spotřebou nějak nedává smysl :neutral:
 
Cena elektrika je teď extrém a i přesto je to stále o nějakých 25% levnější než provoz benzín (nehledě na pohodlí nabití v garáži, kdy má člověk vždy těch minimálně 30km k dispozici). Další věc je úspora paliva v ideálních podmínkách (rozuměj velká města, krátké popojíždění do práce a zpět) a benefity EL značky (dálniční známka, parkování v Praze na modrých zónách). Takže pro specifický usecase to smysl dává. Pro úsporu v rámci dálničního dojíždění to fakt není... Musí se to auto člověku líbit a kupovat si ho primárně kvůli výkonovým možnostem než úspoře.
 
No já nevím, mě matika niky moc nešla....ale při průměrné spotřebě benzínu 8l/100km a ceně 35,-Kč za litr 95ky vyjde jeden kilometr na 2,8kč/km.

Pokud pojedu na EV režim, tak při ceně 8kč/kwh, baterie má kapacitu 17,8kwh = 142,-Kč nabití. Pokud budu spořílek a vypnu si vyhřívání, klimatizaci, nabíjení mobilu, rádio...a najedu těch maximálních 60km na to nabití, tak pojedu tedy za 2,4Kč na km. Pokud ale zapnu nějaké příslušenství, případně bude zima a baterie ztratí kapacitu a ujedu třeba 40km na to nabití, pak už pojedu za za 3,55Kč na kilometr a tedy dráž než na benzín. Samozřejmě záleží kdo má jaký tarif, případně doma soláry. Já to beru podle firemního tarifu v pronájmu.
 
Ano máš pravdu, myslím že jsem vycházel z nějakých 6kč/kwh, ale to je už nyní pasé... (pokud nemáš dostupný nějaký nabíjecí bod s D27d či C27d sazbou)

My třeba máme aktuální vyhlašovaná cena Benzina je Natural 95 - 38,26 Kč, po smluvní slevě 0,90Kč/l to je 37,36 Kč/l > 2,98 Kč km. Stále to nemění fakt co píšeš.
 
Poslední úprava:
BTW chtěl jsem se zeptat jak primárně nabíjíte? Prodejce mi kladl na srdce ať nabíjení z "rychlonabíječky" raději nepoužívám (7.2kW mi nepříjde zrovna rychlo-nabíjení) a raději ať jedu přes dodanou nabíječku s pomalým nabíjením z 1fázové zásuvky (16A x 230V = ~3.68kW). Nejsem expert na baterie, ale je mi jasné, že pomalé nabíjení bude k baterii více šetrné. Na druhou stranu asi jí bude vadit víc nabíjení "od nuly" do "maxima", než pravidelné doplňování kapacity.
 
Já jsem rychlonabíjení ani nezkoušel, jen párkrát pomalé nabíjení před den co auto stojí u kanclu....takže moc neporadím, samořejmě baterky trochu trpí na to rychlo nabíjení. Na druhou stranu nabíjet pomalým proudem celej den a pak na to dojet 50km (při dobré vůli) je taky nuda. Já to teda mám spíš na dálkové trasy to auto, takže plugin moc nevyužiju....vlastně jsem ho zatím moc neužil vůbec, vzhledem k předvánoční reklamaci a dodnes auto v servisu....takže info o nabíjení přenechám zkušenějším.
 
Louda má na place dvě Vaše krásky, světlý i tmavý interiér. Světlý pro mě není, ale vypadá velmi svěže. Tmavý, zejména ta kožená sedadla a přední místa jsou luxusní. Zvenku to působí vedle CX-5 robustně, prostě jiné a za mě hezčí auto. Přední sedadla/místo v interiéru pocitem kopírují tu externí robustnost, ale místa zadní a kufr je prostě brácha z CX-5. Nic, jen jsem tam zevloval... ať Vám ty krásky frčí (!) ;)
 
Já jsem rychlonabíjení ani nezkoušel, jen párkrát pomalé nabíjení před den co auto stojí u kanclu....takže moc neporadím, samořejmě baterky trochu trpí na to rychlo nabíjení. Na druhou stranu nabíjet pomalým proudem celej den a pak na to dojet 50km (při dobré vůli) je taky nuda. Já to teda mám spíš na dálkové trasy to auto, takže plugin moc nevyužiju....vlastně jsem ho zatím moc neužil vůbec, vzhledem k předvánoční reklamaci a dodnes auto v servisu....takže info o nabíjení přenechám zkušenějším.
No a ještě jsem si pročetl manuál a tam nikde nezmiňují, že bych se měl vyhýbat nabíjení plnou rychlostí a kabel k takovému nabíjení je dodáván jako standardní příslušenství (opět bez nějakého upozornění či varovaní, aby to člověk nedělal).
 
BTW chtěl jsem se zeptat jak primárně nabíjíte? Prodejce mi kladl na srdce ať nabíjení z "rychlonabíječky" raději nepoužívám (7.2kW mi nepříjde zrovna rychlo-nabíjení) a raději ať jedu přes dodanou nabíječku s pomalým nabíjením z 1fázové zásuvky (16A x 230V = ~3.68kW). Nejsem expert na baterie, ale je mi jasné, že pomalé nabíjení bude k baterii více šetrné. Na druhou stranu asi jí bude vadit víc nabíjení "od nuly" do "maxima", než pravidelné doplňování kapacity.
To nevím, proc ti to prodejce říkal, mne nic takového nezmiňoval a i logicky pokud je rychlonabijecka součástí výbavy, tak je určena k používání. Jediná nevýhoda jak říkáš, že by se časem baterka mohla opotřebovat o něco rychleji.
 
Poslední úprava moderátorem:
CX 60 je krásné velké auto, asi bych počkal na 6 válec benzín, někdo 6válec nafta než ty pochybné hybridy, které jen popohání ekopolitici? Normální člověk by si to ani nekoupil.......... :sob: :bomb:
 
Tak jsme v sobotu absolvovali testovací jízdu s CX-60. Homura PHEV včetně všech dostupných paketů. Rovnou můžu říct, že toto auto se rozhodně v našem vozovém parku neobjeví. Ještě hned na začátek dodám, že jsem jel s několika plug-in hybridy od VW Group, Stellantisu i BMW a s elektrickou Mazdou MX-30 jsem "žil" měsíc a půl.

Ale nejdřív pozitivně. Dojem z interiéru je fantastický ( ano Mazda na méně viditelných místech taky začala šetřit a některé části třeba v naší 6ce působí hodnotněji), ale designem, pocitem..to se Mazdě opravdu povedlo. To samé sedadla, mají větší rozsah nastavení (konečně i u spolujezdce) a jejich tuhost je tak akorát. Ale co mě teda dostalo je BOSE, u 6ky nehraje špatně, ale v CX-60 to konečně zní jako premiová hudba a byla opravdu radost si v tom něco pustit.

Jinak místo vepředu podelně ok, na šířku je nezvyk poměrně široký středový tunel, kdy i přítelkyně si mi stěžovala, že se jí zdá, že je daleko víc natlačená na dveřích. Ale jinak to vpředu působí vzdušně. Když si sednu se svými 183 cm sám za sebe, před koleny jsem měl asi 8-10 cm místa, což je o trochu více než v CX-5 a obecně sezení vzadu mi přišlo ok a dokázal bych si tam představit delší cestu. Horší to bylo s autosedačkou. 3letá dcera zatím jezdí v posměrné Maxi Cosi Pearl sedačce, nainstalované na Isofix docku a když jsem ji dal za spolujezdce tak začal být problém, podobný jako v 6ce. Já jako spolujezdec jsem se dotýkal koleny schránky přede mnou a dcera vzadu si stěžovala ať se posunu dopředu a celou dobu měla nohy opřené o opěradlo sedadla před ní. Je to samozřejmě tím, že sedadla vzadu jsou poměrně vysoko, k tomu dock a sedačka, do toho já sedící vepředu, mám sedadlo co nejníž, takže vybrání pro nohy klasických cestujících to dítě nijak nevyužije. No prostě to velké auto bylo malé. :confused: Nicméně kufr je vzhledem k 4x4 a plug-in poměrně prostorný a dostačující.

Moc mě nenadchl ani pohon. Rovnou asi můžu říct, že chováním pohonu je to nejhorší plug-in/elektro, které jsem kdy řídil. Mohu potvrdit, co píší majitelé tady, elektrický dojezd je v zimě hodně nízký, my auto dostali se 100% baterie a při teplotě -2 °C ukazovalo dojezd 28 km. Toto nicméně beru spíše jako softwarovou záležitost, kdy Mazda možná zpočátku nastavila větší ochranu baterie a věřím, že se bude do budoucna ještě řešit.

Horší to možná bude se sladěním samotného pohonu. Přechody z benzínu čístě do EV a naopak jsou strašně postřehnutelné a zvuky, které se při tom ozývají jsou až nepochopitelné :grinning: a obecně je teda auto jak na EV, tak v hybridním režimu dost hlučné. Jinak to jede hezky, zkusil jsem si akceleraci z 0 ve SPORT režimu a ten výkon tam je.

Docela mě nemilo překvapilo řízení, které jde strašně těžko, přišlo mi, že samotné jízdní režimy nemají na posilovač žádný vliv a hlavně při parkování jsem z toho měl pocit, jako by tam skoro posilovač nebyl.

Posledním zklamáním byla rekuperace - tady mě možná majitelé opraví, protože doufám/věřím, že její míra se dá někde v infotainmentu nastavovat. Protože auto ji mělo nastaveno nejspíš na automatiku a ta se chovala tak nekonzistentně až to nebylo možné. Jednou auto nerekuperovalo vůbec, podruhé zase naplno a to nezávisle na tom kolik jsem jel a co bylo před autem. Dám příklad z našeho Golfu, který je normální benzinové auto, ale podobně se chovaly všechny plug-iny které jsem kdy jezdil. Pokud auto ví, že je na dané silnici 70 km/h, nedetekuje před sebou žádný provoz, tak prostě plachtí, když přední radar/kamera začne detekovat tak začne brzdit (ať už motorem, nebo rekuperací) a tak to funguje i při jízdách ve městě.

Podvozek na 20kách z místa řidiče celkem ok, konečně Mazda, která se zdá od podvozku zvukově utlumená. Přítelkyně se nicméně svezla chvíli i vzadu a stěžovala si, že vzadu to dost drncá. Auto mělo najeto 6500 km a nevím, jestli už mělo za sebou i všechny svolávačky.

Obecně tedy za mne, je to auto, které minimálně dojmem z exteriéru i interiéru má správnou cenovku a nemůžete si říct, že by cena byla nějaká přepálená. Ale, kdo z důvodu poplatků za emise nepotřebuje plug-in (takže v čr nikdo), tak si raději za stejné peníze objednejte 4x4 diesel. Bude to sice taky nový motor, ale věřím, že tam to Mazda zvládne lépe. Škoda, že slabší varianta dieselu se nebude nabízet s 4x4, ta by byla cenou zase níže, protože za mne si kupovat takto velké SUV jako zadokolku nedává smysl. A pokud máte menší děti, tak pořádně vyzkoušet prostornost, protože nakonec zjistíte, že Vaše combi nižší třídy je uvnitř prostornější. ;)
 
Ta rekuperace je opravdu nekonzistentní, taky jsem si toho všiml, někdy i při silném brždění rekuperace nízká....možná má vliv i rychlost a intenzita sešlápnutí pedálu, kdy místo rekuperace to berou brzdy....nevím, až mi jednou to auto ze servisu vrátí tak se na to taky zaměřím a vyzkoumám. S tím PHEV pohonem jsem tak zásadní problém neměl, ano ty projevy tam jsou, ale nějak mě to neotravovalo - spíš mi vadila ta nekonzistence....při nízkém dobití baterky prostě se výkon ztrácí a byl jsem nemile překvapen když jsem předjet potřeboval, a on tam ten výkon nebyl, ale v podstatě se s výše uvedeným dá souhlasit, Bose, interier super.
 
No přiznávám, že si s 2 měsíce novou CX-60 PHEV "užívám" :poop: Klepání v zavazadlovém prostoru při přejezdu např. retardéru v pomalé rychlosti pokračuje - navzdory dvěma pobytům v servisu. Teď ve středu třetí pokus. Navíc mě čím dál více točí zvuk obzvláště zadních dveří při zabouchnutí... Zní to "plechově" jako když zavřete zadní plechové dveře nějaké staré dodávky ... kamarád se smál, že mu to ani jeho VW Passat za poloviční cenu nedělá. Co ostatní majitelé CX60? Máte taky ten pocit, že nejdražší vůz od Mazdy by měl mít dveře vytlumené aby při zavírání nezněly jak levná Škodovka? Nebo to dělá jen mě??? (abych teda jen nenadával - minulý týden jsem absolvoval s autem cestu CZ-IT-CZ a s autem se jelo velmi příjemně! Prům. spotřeba dálkové jízdy 8,6L benzinu není tak hrozná, systémy jako adaptivní tempomat atd. fungují supr. ALE... přiznávám, že kdybych mohl vrátit čas... :)
 
No přiznávám, že si s 2 měsíce novou CX-60 PHEV "užívám" :poop: Klepání v zavazadlovém prostoru při přejezdu např. retardéru v pomalé rychlosti pokračuje - navzdory dvěma pobytům v servisu. Teď ve středu třetí pokus. Navíc mě čím dál více točí zvuk obzvláště zadních dveří při zabouchnutí... Zní to "plechově" jako když zavřete zadní plechové dveře nějaké staré dodávky ... kamarád se smál, že mu to ani jeho VW Passat za poloviční cenu nedělá. Co ostatní majitelé CX60? Máte taky ten pocit, že nejdražší vůz od Mazdy by měl mít dveře vytlumené aby při zavírání nezněly jak levná Škodovka? Nebo to dělá jen mě??? (abych teda jen nenadával - minulý týden jsem absolvoval s autem cestu CZ-IT-CZ a s autem se jelo velmi příjemně! Prům. spotřeba dálkové jízdy 8,6L benzinu není tak hrozná, systémy jako adaptivní tempomat atd. fungují supr. ALE... přiznávám, že kdybych mohl vrátit čas... :)
* Levné bouchnutí dveří souhlasím - nic co by pár plátů bitumelu nevyřešilo, ale proč to tam není již z výroby?! Tohle je fail u auta za 1.6mio.
* Zároveň lehké bouchnutí dveře nezavře, to budu chtít nechat seřídit.
* Klepání ze zavazadlového prostoru se u mého auta (přelom 2022/23) neprojevuje, nebo to nevnímám a nebo nejezdím pomalu přes retardéry :D.
* Průměrná spotřeba kolem 8-9 sedí, možná by se dalo lépe, kdyby člověk používal nabitou baterku s kombinací battery charge tlačítka na mez pod nabitou baterkou (například baterka na 85%, tak nastavit charge na 80%, baterka klesne na 80% používáním a následně se to chová jako standardní hybrid). Na zahraničních fórech při ježdění s charge button a ve městě jeho vypínání se dostávají o 2l níže. Za mě to je v benzínu na 2t auto velice slušné.
* Asistenti fungují spolehlivě, start-stop radar v koloně v Praze super.
* BOSE ... :heart_eyes:.
* Sport/Offroad mode a AWD pohon :heart_eyes: (již zkoušeno na sněhu).
* Kdybych mohl vrátit čas, tak bych stejně nevybral v té cenové relaci nic lepšího, jedině bych možná počkal ještě tak rok. Pokud bych oželel výkon tak Honda CR-V.
* Rekuperace záleží na typu brzdění a rychlosti vozu, chce to vychytat kdy začít brzdit, aby člověk rekuperační účinek maximalizoval.
* Na zahraničním fóru jsem získal update na DAB rádio, pomohlo to s problémy vypadávajícího DAB, doporučuji nainstalovat.
* Neklidnost auta se značně zlepší po snížení tlaku pneumatik na/pod 2.5.
* Při postranním větru je auto při dálničních rychlostech a všeobecně v přímém směru dost neklidné, to budu chtít po Mazdě vyřešit změnou geometrie, aktuální nastavení je až nebezpečné.
* Klepající se zpětné zrcátko je taky nepříjemné a bude potřeba vyřešit ze strany Mazdy.
 
* Levné bouchnutí dveří souhlasím - nic co by pár plátů bitumelu nevyřešilo, ale proč to tam není již z výroby?! Tohle je fail u auta za 1.6mio.
* Zároveň lehké bouchnutí dveře nezavře, to budu chtít nechat seřídit.
* Klepání ze zavazadlového prostoru se u mého auta (přelom 2022/23) neprojevuje, nebo to nevnímám a nebo nejezdím pomalu přes retardéry :D.
* Průměrná spotřeba kolem 8-9 sedí, možná by se dalo lépe, kdyby člověk používal nabitou baterku s kombinací battery charge tlačítka na mez pod nabitou baterkou (například baterka na 85%, tak nastavit charge na 80%, baterka klesne na 80% používáním a následně se to chová jako standardní hybrid). Na zahraničních fórech při ježdění s charge button a ve městě jeho vypínání se dostávají o 2l níže. Za mě to je v benzínu na 2t auto velice slušné.
* Asistenti fungují spolehlivě, start-stop radar v koloně v Praze super.
* BOSE ... :heart_eyes:.
* Sport/Offroad mode a AWD pohon :heart_eyes: (již zkoušeno na sněhu).
* Kdybych mohl vrátit čas, tak bych stejně nevybral v té cenové relaci nic lepšího, jedině bych možná počkal ještě tak rok. Pokud bych oželel výkon tak Honda CR-V.
* Rekuperace záleží na typu brzdění a rychlosti vozu, chce to vychytat kdy začít brzdit, aby člověk rekuperační účinek maximalizoval.
* Na zahraničním fóru jsem získal update na DAB rádio, pomohlo to s problémy vypadávajícího DAB, doporučuji nainstalovat.
* Neklidnost auta se značně zlepší po snížení tlaku pneumatik na/pod 2.5.
* Při postranním větru je auto při dálničních rychlostech a všeobecně v přímém směru dost neklidné, to budu chtít po Mazdě vyřešit změnou geometrie, aktuální nastavení je až nebezpečné.
* Klepající se zpětné zrcátko je taky nepříjemné a bude potřeba vyřešit ze strany Mazdy.
Ahoj, jo, s většinou věcí u Tebe taky souhlasím. Zítra ty dveře budu řešit, dobře je vědět, že pokud to nejde reklamací, můžou tam dát něco oni...
* Když mi auto dali, byly kola nafoukané na předepsaných 2,6-2,7 a já šel hned reklamovat podvozek! Přesně jak píšeš - stačí tlak snížit na 2,4 a je to ok.
* Při postranním větru jsem zatím problémy neregistroval, možná nefoukal tak prudce.
* klepající se zpětné zrcátko - ví o tom a u Mazdy ti to záručně vymění - právě zítra mi to zpětné zrcátko řidiče budou měnit, třepalo se :)

To klepání v kufru... už jsem poprosil i kamaráda, který jezdil přes retardér tam a zpět a já ležel v kufru... takže to vypadá na ten plastový díl zevnitř na dveřích kufru... uvidíme zítra. Ale je to otrava to poslouchat.

Ještě teda registruju jednu nestandartnost: když jedu na EV pohon, v rychlosti mezi 42-50 km/h ten motor podivně lehce "vibruje"... nevim k čemu to přirovnat, jak kdybys měl na kole přidělanou "klapačku", někde z dálky ... ale to už možná slyším trávu růst :)

A automatické připojení k Apple CarPlay - funguje jen když se mu zachce... takže sem tam se prostě nepropojí a vůbec nevim proč.

No uvidíme. Vím, že už není cesty zpět... a chci se s tím autem skamarádit, ale zatím dělá všechno pro to, abych byl ve střehu :D
 
Tak u mě je to následovně:

- klepání v kufru - ano, začal jsem to vnímat poprvé nějak před měsícem, jakoby tam byla v kufru položená deska přes nějaký váleček a při přejezdu přes nerovnost se zvedne a zase práskne na podlahu :)
- klepající se zpětné zrcátko - u mě to zatím nedělá
- zadní dveře se mi zavírají hezky sametově ( teď jsem to určitě zakřikl a do týdne se to objeví )
- charge button - to jsem zkusil a tady bych to teda rozporoval. Již dle recenzí je to vpodstatě ekonomický nesmysl nechat si motorem nabíjet baterku a i když jsem to zkusil jen jednu jízdu do práce a zpět (celkem 40 km), tak mi teda vyšly mnohem jiné čísla než ukazoval borec na zahr. foru. Spotřeba se zvedla asi o 1 - 1,5L na 100 km, než při mojí klasické kombinační jízdě na EV a Sport režim. A při zkoušce se EV seplo celkově asi na tu stejnou vzdálenost.
Jediné plus je, že uroveň nabití baterie po skončení jízdy je stejná jak při začátku. Ale vyplatí se to? Pochybuji.

Nechápu jak mohl ukazovat foto se spotřebou nějak 5,9L/100 km A ZÁROVEŇ mít EV spotřebu pouze 19,5 kWh! To jsem neměl ani na konci září, kdy jsem přebíral auto a počasí bylo ještě vpodstatě letní a EV spotřeba nízká cca 23-24 kWh přinejlepším. Možná kdyby byl z jihu Španělska, ale dle všeho je to Němec, takže má stejnou zimu jak my tady.
 
Back
Top