• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda novinky, koncepty, zvěsti aneb co se chystá?

Ta modernizace M2 nas...rala teď měsíc po koupi :D ale co než to tady bude a stejně to sou jen kosmetické úpravy....

Spíše jsem zvedav kdy bude nova M2 a zda půjde ve stylu M3 a hlavně v interiéru. To by byla pecka ;)

Jinak sem četl něco jako ,,první pohled” na nefinalni M3 Skyactiv X a zatím nic moc pochvalneho.... doufejme ze to je jen malá česká závist a článek sponzorovaný koncernem ;)

Těším se na uživatelské recenze.
 
SUV elektromobil bude představen v říjnu na Tokyo Motor Show 2019, od listopadu chtějí registrovat rezervace/předobjednávky. V létě 2020 uvedení na trh.
Později přijde i nějaké sedan-kupé s elektrikou a tím range extenderem s Wankelem.
 
ta baterka je tam dost pateticka, ale snad sa im podari dosiahnut dobrej spotreby, rozumne minimum je 60+ kWh, ak to nema byt iba mestske auto
 
A ja si vzdy rikal, ze elektromobil prave dava nejvetsi smysl jako metske a primestske auto.
 
ak budu mat dojazd 400km tak potom uz to nemusi byt iba mestske auto, to sa uz da 2x do roka pouzit aj na nejaku dlhsiu trasu, samozrejme pre obchodaka, ktory denne nalieta 1000km je to stale nezmysel, ale technologia je nova a stale sa vyvija :)
 
Trochu nechápu proč Mazda připravuje elektro....
V Číně se elektro i přes masivní dotace rychle propadá, v USA elektro přes masivní dotace propadá, v EU se ukazuje že tomu pšenka nepokvete, Tesla je ztrátová, Dyson ukončil vývoj elektro s tím že se na tom nedá vydělat, Toyota připravuje vodíkové auto a odstupuje od elektra a Mazda značka, která byla vždy ,,rozumná a inovativní” přijde s elektrickým SUV....?
Chápu že se léta snaží čurat proti větru, ale tentokrát je to opravdu ohodí.....

Wankel na vodík ;)
 
Trochu nechápu proč Mazda připravuje elektro....
V Číně se elektro i přes masivní dotace rychle propadá, v USA elektro přes masivní dotace propadá, v EU se ukazuje že tomu pšenka nepokvete, Tesla je ztrátová, Dyson ukončil vývoj elektro s tím že se na tom nedá vydělat, Toyota připravuje vodíkové auto a odstupuje od elektra a Mazda značka, která byla vždy ,,rozumná a inovativní” přijde s elektrickým SUV....?
Chápu že se léta snaží čurat proti větru, ale tentokrát je to opravdu ohodí.....

Wankel na vodík ;)
Souhlasím, ale ještě to musíš napsat ekologům do Bruselu
Už dlouho se tu neprodávají auta co chtějí lidi, ale co chtějí regulace.
 
Poslední úprava:
Souhlasím, ale ještě to musíš napsat ekologům do Bruselu
Už dlouho se tu neprodávají auta co chtějí lidi, ale co chtějí regulace.


Dobře to chápu, jinak bychom neměli ty přiškrcený benzíňáky (díky bohu a Mazdě za ně) ale můžou připravit vodíkovou alternativu což se ukazuje jako perspektivnější a rozumnější řešení. Čím víc se bude elektro podporovat ať už dotacemi nebo výrobci je budou vyrábět bude vznikat větší síť stanic pro dobíjení a ty na vodík vznikat nebudou... potom to bude zamotaný kruh - víme že je elektro špatné ale vodíková auta nemají na co jezdit a tak dál budem vyrábět elektro, zvyšovat emise díky tomu že většina energie je z uhlí, zatěžovat přírodu výrobou baterií a td....
Když automobilky rozjedou vodík vidím to tak že... ,,vlk se nažere a koza zůstane celá”.
 
Není to přeci o racionálním jednání, ale o tom, jak získat co nejvíce peněz. Nejdříve se bude masivně podporovat elektromobilita na baterky a až se postaví dost dobíjecích stanic, vyrobí plno aut s baterkama, tak se udiveně vyhlásí, že tudy cesta nevede a začne se masivně podporovat elekromobilita na vodík. Začnou se budovat čerpací stanice na vodík a potřebná infrastruktura, a tak dále ....
 
A jak ziskas peníze z elektro aut? Vždyť na nich všichni prodělávají. Musk měl byt už 2 nebo 3 roky v plusu a i přes obří dotace je stále prodelecnej.
Dyson v tom utopil 70 miliard a raději to ukončil s tím ze se na tom nedá vydělat za současné situace s bateriemi.
Yueting vyhlásil bankrot a dluží miliardy.

V Německu i jinde je e-Golf levnější než klasickej a přesto ho nikdo nekupuje a proplaci si za normální pohon.

Opravdu by mě zajímalo kdo na tom vlastně vydělává - zákazníci ne, automobilky ne, stát ne....
 
Ono to není o tom, že musí vydělat zrovna ten poslední v tom řetězu (výrobce aut). Někdo prostě vydělá. Dotace, dotace. Někde ty prachy na dotace vezmem - od lidí, kde jinde že a někam (někomu) je dáme. Třeba stavební firmy co budou budovat novou infrastrukturu. To, že dotace NIKDY neplní účel, pro který byly poskytnuty rád demonstruji na včelařích. Aby se podpořilo včelařství, tak v ČR jsou dotace na medomety. Ty lepší stály asi okolo 15 tisíc. Dotace 10 tis, takže by to včelaře vyšlo jen na 5. Co se nestalo, medomet v ČR co stál 15 rázem stál 25. Takže včelař dal stále stejně, ale musí si k tomu vyběhat tu dotaci. V Polsku dotace nejsou, takže tam stále stojí 15, ale pozor výrobci jsou mocní. V Polsku prodávají medomet jen lidem co jsou v polském svazu včelařů a tam jsou jen Poláci. To samé je u kotlíkových dotací. Kotle postupně zdražovaly, jak se zvedaly dotace na jejich pořízení. Opět dotace končí u výrobců, ne u konečných uživatelů, aby je kotel vyšel na míň.
 
Ono totiž ten e-Golf má jeden docela velký problém. Resp. vlastně dva. A tou je mizerný reálný dojezd a pak velikost baterie a doba nabíjení. I když se to docela zlepšilo s posledním faceliftem tak to pořád není dokonalé.

V tomto jsem zvědav s čím přijde Mazda, pokud by byl opravdový dojezd okolo 250 km + podpora opravdu rychlých nabíječek a silná palubní, tak to může být zajímavé.

Obecně elektromobily budou ještě několik let opravdu silně ztrátové, já pořád vidím nejzajímavěji Plug-iny, kdy reálně nějaký z nich bude za 2 roky naše příští auto.
 
Tak kdo prvni napise, ze se Mazda zblaznila a zradila veskery svy davny zasady, kdyz do MX-30 soupnula dotykovy panel klimy? Asi to budu muset byt ja :D

Podle me definitivni kapka za Mazdou, kterou jsem mel rad. Nakonec si budu muset za deset let kvuli pasivni bezpecnosti koupit Dacii, protoze jezdit s autem, ktery nemuzu ovladat hapticky, si fakt neumim predstavit. A autopilot ani za deset let nebude fungovat dobre, kdyz dnes neumi poradne ani rozsvecet a zhasinat svetla, natoz jakkoliv jezdit v provozu, ktery je trochu komplikovanejsi, a na silnicich, ktere jsou trochu blbe postavene.

Co vymysli (v Tesle, kterou okopiruji ostatni) jako dalsi skvele znejici kravinu? Dotykovy volant, budu na nem slidovat prstem jako na starym iPodu? https://www.auto.cz/nejbizarnejsi-volanty-historie-cim-vsim-jde-ridit-auto-99477

https://www.theonion.com/apple-introduces-revolutionary-new-laptop-with-no-keybo-1819594761
 
No jde tím Mazda tak trochu proti sobě. Když teď právě u nové 3ky a CX-30 zrušila dotyk úplně a prezentovala to tím, že je to nebezpečné a najednou u dalšího modelu tam ten dotykový displej zase vrazí - resp. horní obrazovka kolečkem bude asi pořád. No zvláštní. Jinak se mi MX-30 v interiéru líbí, exteriér nechci moc hodnotit, z fotek jsem rozpačitý, ale to jsem byl i z CX-30 která mne pak naživo příjemně překvapila.
Jinak dojezd zklamání, ale třeba bude možnost opravdu rychlého nabíjení, naopak špatná není cena.
 
Back
Top