- 3 506
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
K tomuto tématu doporučuji následující článek:Už je to tady.. Ať žijou stupidní nařízení a limity https://www.japan-cars.cz/2019/12/1...cvVmsMJH_IvG8ljUmF6aH_3eR3YrfVy14ursii3Gl0qmA
Ten kdo má jen trochu rozumu, tak moc dobře ví, že i kdyby cena baterií klesla na polovinu, což se nikdy nestana (není to možné kvantitou, protože jsou v nich vzácné kovy), tak je hlavní problém v dobíjení ! Prostě dobíjení trvá nějakou dobu, která je dlouhá a při jejím zkrácení to jde na úkor většímu příkonu elektřiny a na to nejsou nikde na světě připraveni. Takže i kdyby všem co mají auta na spalovací motor rozdali zadarmo elektromobily, tak by 75% lidí nikde nedojelo Jediné kompromisní řešení a v celku přijatelné je PLUG-IN HYBRID, protože přijedu odpoledne domů, strčím do zásuvky a do rána nabiji. Jenže toto auto je logicky dražší a více zatěžuje životní prostředí při výrobě, protože kromě spalovacího motoru má ještě elektro motor a baterii, ale pro provoz je šetrnější, ale zase jen tehdy, pokud je elektřina vyrobena z obnovitelných zdrojů nebo plynu nebo jádra, pokud je to z uhelné elektrárny, tak je to jen přesun emisí na jiné místo.
No však zde vidíš, že tvoje TESLA MODEL 3 "žere" 15kWh na 100km ! Já uváděl 21kW (25), takže je to podobné a já už nevím zda to byl MODEL 3. A samozřejmě @Zeggjk má pravdu, nádrž na benzín se taky vyrobí jen jednou a na 1000% vydrží až do konce smrti auta, ale baterie nevydrží do konce životnosti auta a její výroba stojí více financí a ekologie než výroba nádrže a motoru !ja teda neviem co hovorila tesla na veletrhu v brne a ci to mali udaj o model 3, ale ja mam realne udaje z roadtripu modelu 3, kde je na useku cez 3500km priemerna spotreba 240Wh/mile co ked si vydelime 1,6 aby sme mali km vychadza 150Wh/km:
http://gallery.kirril.com/images/0001/1540852247577.jpg
bateria sa vyrobi raz a pak sluzi niekolko rokov, palivo sa musi zo zeme tazit neustale dokola a s tym je spojeny aj cely logisticky proces dopravy na cerpacie stanice
Zase věci,které se do Evropy nspodivaji https://www.auto.cz/patenty-naznacu...znam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
Nějak také zapomínáš, že rozvod elektřiny taky stojí nemálo peněz. Náklady na distribuci představují zhruba 50 % ceny a v případě dobíjecích stanic budou prudce vzrůstat a energii zdražovat, protože jejich budování stojí spousty peněz, nemluvě o velké potřebě mědi a dalších kovů. Velká část řidičů se bez nich neobejde, protože pár kWh denně, dobitých přes noc, jim nebude stačit. Nehledě na to, že lidé sídlištní si toho doma opravdu moc nedobijí.bateria sa vyrobi raz a pak sluzi niekolko rokov, palivo sa musi zo zeme tazit neustale dokola a s tym je spojeny aj cely logisticky proces dopravy na cerpacie stanice