• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda novinky, koncepty, zvěsti aneb co se chystá?

MAZDA to pseudo elektro auto udělal jen proto, aby mohla normálně prodávat klasické auta (tzn. nikoho nezklamala) .... protože v roce 2020 jak dala EU ty EMISNÍ POVOLENKY na AUTA, tak za každé prodané elektro nějaké je nějaká výjimka, ale přesně to už nevím a ani to nechci vědět, protože bych se zase naštval jak to jde na tom světě mimo normální rozum ...
 
to vyrobia iba pre fandov toho motoru, inak rozum kaze, ze ked uz kompaktny motor, tak elektromotor, ktory je technologicky dalsi krok vo vyvoji pohonov a jeho vlastnostiam sa ziadny spalovak nikdy nemoze rovnat co do ucinnosti, fyzika nepusti
 
Elektromotor rozhodně není další technologický krok ve vývoji pohonů aut. Byl tu totiž dříve, než spalovací motory. Cituji z Wikipedie:
"Za historicky první elektromobil je považován vůz sestavený holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem roku 1835,[13] tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente ve tvaru připomínajícím doutník 29. dubna 1899 jako první na světě rychlost 100 km/h. Na počátku 20. století jezdilo v USA více elektromobilů než automobilů se spalovacím motorem."
Účinnost elektromotoru je a zřejmě vždy bude vyšší, než u spalovacího motoru. Jenže nad silnicema nejsou troleje a účinnost nabíjení, skladování a vybíjení AKU je již horší.
Pokud by elektromobily byly lepší než auta se spalovacími motory, prosadily by se bez dotací, bez směrnic EU, bez propagandy. Prosadily by se již třeba před 100 lety. Jenže ony nejsou lepší ani dnes, přestože zejména AKU prodělaly za posledních cca 30 let ohromný pokrok. Nejsem proti elektromobilům, jsem proti jejich umělému zvýhodňování.
 
Ten kdo má jen trochu rozumu, tak moc dobře ví, že i kdyby cena baterií klesla na polovinu, což se nikdy nestana (není to možné kvantitou, protože jsou v nich vzácné kovy), tak je hlavní problém v dobíjení ! Prostě dobíjení trvá nějakou dobu, která je dlouhá a při jejím zkrácení to jde na úkor většímu příkonu elektřiny a na to nejsou nikde na světě připraveni. Takže i kdyby všem co mají auta na spalovací motor rozdali zadarmo elektromobily, tak by 75% lidí nikde nedojelo :) Jediné kompromisní řešení a v celku přijatelné je PLUG-IN HYBRID, protože přijedu odpoledne domů, strčím do zásuvky a do rána nabiji. Jenže toto auto je logicky dražší a více zatěžuje životní prostředí při výrobě, protože kromě spalovacího motoru má ještě elektro motor a baterii, ale pro provoz je šetrnější, ale zase jen tehdy, pokud je elektřina vyrobena z obnovitelných zdrojů nebo plynu nebo jádra, pokud je to z uhelné elektrárny, tak je to jen přesun emisí na jiné místo.
 
K tomuto tématu doporučuji následující článek:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodaj...fiat-citroen-opel.A191218_191234_automoto_fdv

Možná to už někdo z vás četl, velice zajímavý rozhovor s Carlosem Tavaresem (šéf PSA) k tématu emisních limitů v rámci EU. Opravdu smutný příběh a to nejenom pro nás, fanoušky Mazdy... :mad:
 
Ten kdo má jen trochu rozumu, tak moc dobře ví, že i kdyby cena baterií klesla na polovinu, což se nikdy nestana (není to možné kvantitou, protože jsou v nich vzácné kovy), tak je hlavní problém v dobíjení ! Prostě dobíjení trvá nějakou dobu, která je dlouhá a při jejím zkrácení to jde na úkor většímu příkonu elektřiny a na to nejsou nikde na světě připraveni. Takže i kdyby všem co mají auta na spalovací motor rozdali zadarmo elektromobily, tak by 75% lidí nikde nedojelo :) Jediné kompromisní řešení a v celku přijatelné je PLUG-IN HYBRID, protože přijedu odpoledne domů, strčím do zásuvky a do rána nabiji. Jenže toto auto je logicky dražší a více zatěžuje životní prostředí při výrobě, protože kromě spalovacího motoru má ještě elektro motor a baterii, ale pro provoz je šetrnější, ale zase jen tehdy, pokud je elektřina vyrobena z obnovitelných zdrojů nebo plynu nebo jádra, pokud je to z uhelné elektrárny, tak je to jen přesun emisí na jiné místo.

Cena baterii klesla o 13% len od minuleho roka, naopak energeticka hustota sa zvysila. Dlzka dobijania zalezi od denneho najazdu, vacsina ludi vychadza z chybnej premisy, ze by museli kazdy vecer "tankovat plnu" a teda nejakych 60-70kWh, pritom denny najazd 50km je cca 10kWh energie (skor menej, TM3 dosahuje spotrebu 15kWh/100km) a 10kWh dobijete obycajnou 230V/10A zasuvkou za necelych 5 hodin. PHEV je riesenie dobre pre ludi, ktori momentalne nemaju moznost doma nabijat. A co sa tyka emisii, tak nejake su na vyrobu paliva a dalsie pri jeho spotrebe, u tej elektriny je to iba 1x, takze o polovicu lepsie :)
 
Aha, já zapomněl, že BATERIE rostou na poli :) takže jejich výroba nezatěžuje vůbec životní prostředí asi .... TESLA na veletrhu v Brně řekla že spotřeba je 21kWh na 100km a to je papírový údaj, takže berme 25kWh. Pak 230V/10A je P = U*I, tedy 2.3kW, tzn. těch 25kWh dobiješ za 10 hodin. A podívej se kolik stála baterie do auta klasická před 10 lety a kolik stojí teď .... takže zapomeň na nějakou super cenu že půjde dolů třeba na polovinu ... baterie do aut se už dělají více jak 5 let.
 
ja teda neviem co hovorila tesla na veletrhu v brne a ci to mali udaj o model 3, ale ja mam realne udaje z roadtripu modelu 3, kde je na useku cez 3500km priemerna spotreba 240Wh/mile co ked si vydelime 1,6 aby sme mali km vychadza 150Wh/km:

http://gallery.kirril.com/images/0001/1540852247577.jpg

bateria sa vyrobi raz a pak sluzi niekolko rokov, palivo sa musi zo zeme tazit neustale dokola a s tym je spojeny aj cely logisticky proces dopravy na cerpacie stanice
 
ja teda neviem co hovorila tesla na veletrhu v brne a ci to mali udaj o model 3, ale ja mam realne udaje z roadtripu modelu 3, kde je na useku cez 3500km priemerna spotreba 240Wh/mile co ked si vydelime 1,6 aby sme mali km vychadza 150Wh/km:

http://gallery.kirril.com/images/0001/1540852247577.jpg

bateria sa vyrobi raz a pak sluzi niekolko rokov, palivo sa musi zo zeme tazit neustale dokola a s tym je spojeny aj cely logisticky proces dopravy na cerpacie stanice
No však zde vidíš, že tvoje TESLA MODEL 3 "žere" 15kWh na 100km ! Já uváděl 21kW (25), takže je to podobné a já už nevím zda to byl MODEL 3. A samozřejmě @Zeggjk má pravdu, nádrž na benzín se taky vyrobí jen jednou a na 1000% vydrží až do konce smrti auta, ale baterie nevydrží do konce životnosti auta a její výroba stojí více financí a ekologie než výroba nádrže a motoru !
Jako promiň @dzodzo , ale ten tvůj poznatek, že baterie se vyrobí jen jednou a pak vydrží několik let a že palivo se musí těžit ze země mi evokuje jako to, že si myslíš že tím pádem to bateriové auta prostě jezdí na tu baterii a nic nepotřebuje. Ty nevíš že ho musíš dobíjet elektřinou, která se musí vyrobit a pokud jezdíš v USA, tak je to převážně z fosilních paliv nebo jádra a možná, že bydlíš tam někde, kde mají ty větrné parky, takže jedině z větru nebo fotovoltaiky nebo vodní elektrárny je to ekologické a nemám s tím problém, hned bych si to pořídil ! Jenže bohužel to tak neví, skoro všude se ta elektřina vyrábí z jádra nebo uhlí nebo plynu a někde dokonce mají i naftové agregáty ! To je ten problém, lidem se prostě řekne, že to auto je elektrické a tzn. že to je ekologické, ale už neřeknou, že to je ve většině případů jen přenesení emisí z místa A na místo B ! Proč jsou asi ve městech TRAMVAJE a TROLEJBUSY na elektřinu, aby emise nebyly ve městě ! Jinak já mám doma na střeše od roku 2009 fotovoltaickou elektrárnu 5 kW a akumulací přebytků el. energie do vody (AKU nádrž 1.4 m3), takže si myslím, že trochu něco vím a jsem de facto ekolog a šetřím planetu :) !
 
bateria sa vyrobi raz a pak sluzi niekolko rokov, palivo sa musi zo zeme tazit neustale dokola a s tym je spojeny aj cely logisticky proces dopravy na cerpacie stanice
Nějak také zapomínáš, že rozvod elektřiny taky stojí nemálo peněz. Náklady na distribuci představují zhruba 50 % ceny a v případě dobíjecích stanic budou prudce vzrůstat a energii zdražovat, protože jejich budování stojí spousty peněz, nemluvě o velké potřebě mědi a dalších kovů. Velká část řidičů se bez nich neobejde, protože pár kWh denně, dobitých přes noc, jim nebude stačit. Nehledě na to, že lidé sídlištní si toho doma opravdu moc nedobijí.
 
Už teď se ukazuje, že dobíjení elektromobilů je velký problém, i když je jich jen pár. O ekologii nemá smysl vůbec mluvit, je to blud. Jediné pozitivum je koncentrace škodlivin na jednom místě (umístění uhelné elektrárny, nebo skládka jaderného odpadu).
Podle mého názoru je momentálně lépe vytěžit spalovací motor na maximum, případně kombinovat s elektro pohonem. Nebo budeme všichni závislí na zásuvce a čekat, až se někde uvolní místo, tak jako se to děje už teď v Nizozemsku, kde je koncentrace elektromobilů zatím jen 10%.
 
Back
Top