• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda novinky, koncepty, zvěsti aneb co se chystá?

No však zde vidíš, že tvoje TESLA MODEL 3 "žere" 15kWh na 100km ! Já uváděl 21kW (25), takže je to podobné a já už nevím zda to byl MODEL 3.

15kWh a 21kWh je rozdiel 6kWh na 100km co je 1/4, to mi nepride moc podobne, je mozne ze tam prezentovali S-ko alebo X-ko tie budu mat vyssiu spotrebu ale tie maju aj trochu ine zrychlenie (a starsi batterypack)

Jako promiň @dzodzo , ale ten tvůj poznatek, že baterie se vyrobí jen jednou a pak vydrží několik let a že palivo se musí těžit ze země mi evokuje jako to, že si myslíš že tím pádem to bateriové auta prostě jezdí na tu baterii a nic nepotřebuje.

tie auta jazdia na elektrinu, ale ta elektrina sa nemusi prepravovat dalsimi autami/cisternami, ktore produkuju dalsie emisie, na cerpacie stanice stale dokola, ziskava sa z existujucej rozvodnej siete, u EV odpada aj prasnost z brzdovych desticek, kedze sa prakticky nemusia pouzivat, lebo brzdia rekuperaciou

Jinak já mám doma na střeše od roku 2009 fotovoltaickou elektrárnu 5 kW a akumulací přebytků el. energie do vody (AKU nádrž 1.4 m3), takže si myslím, že trochu něco vím a jsem de facto ekolog a šetřím planetu :) !

tiez mam doma HFVE a prebytky do baterky + bojleru, ked vidim ako maju rast ceny elektriny, iba si opakujem aka to bola dobra investicia, cim bude elektrina zo siete drahsia, tym skor sa mi to splati, isto lepsie ako kupovat fosilne auto, pockam uz na nejake dostupne EV, za 5 rokov bude ten trh a technologie niekde uplne inde, hlavne co sa tyka ukladania energie
 
No jenom pro informaci @dzodzo, v něčem máš pravdu, ale bohužel i elektřina se musí dopravovat z místa A do místa B (říká se tomu distribuční soustava) a ta jako taková musí mít stožáry vysokého napětí, vodiče (někdo je musel vyrobit a tím vznikly EMISE) a pak jedna věc a to TRANSFORMÁTORY, které mají nějakou ztrátu a olejové chlazení. Takže ono je to prostě problém a když to spočítáš, tak pak prostě ty EMISE vzniknou jinde. A ani za 10 let nebudou baterky nějak o moc lepší než dnes, není to jak udělat (Fyzika) a jen díky Nanotechnoogii jsou o něco menší a bezpečnější. Prostě ty kWh potřebujeme a někde se musí vzít a dodat do baterie, takže i kdybych já dobíjel Elektromobil doma z FVE, která má 5kW a max. na RD vleze převážně 10kW, tak se mi podaří nabíjet třeba za den maximálně 30kW když bude svítit slunce (protože něco sežere i dům), takže za den bych si nabil cca 150km dojez, ale jenom v létě :)

Jo a nevím co myslíš tím EV že není prašnost od brzdových destiček že brzdí rekuperací. To jako myslíš že elektrické auto nemusí mít brzdy a brzdí se rekuperací? To asi těžko, rekuperace ti auto nezabrzdí, jen ti ho zpomalí, něco jako brzdit motorem.
 
a pak jedna věc a to TRANSFORMÁTORY, které mají nějakou ztrátu a olejové chlazení
Jo, a té mědi a kovu, co je na něj potřeba. Megawatty ještě neumíme měnit polovodičovými měniči a s malými ztrátami. A ty kovy se musí vytěžit a zpracovat. To je víc odpadu, než nějaký ušetřený prach z brzdových destiček.
Již jsem to tady někde uváděl - taková střední dobíjecí stanice pro 20 aut (velikosti střední benzínky) po 100 kW potřebuje přes 2 MW příkon. Moderní, nově budované dobíjecí stanice asi menší a slabší ani nebudou. To už nestačí se někde jen tak píchnout na poblíž vedoucích 22 kV. To už spotřebuje velkou část jejich výkonu (+- 50 %), který potřebují napojení, poblíž žijící občané a firmy :) Takže to znamená vybudovat nové vedení od rozvodny/transformovny 110/22 kV. Většinou to bude (ve městech) pod zemí - to je docela drahá sranda a zásah do infrastruktury. A pokud k rozvodně budeme chtít připojit hned několik dobíjecích stanic, tak budeme muset upgradovat i tu rozvodnu :rolleyes: Sice to zbudujeme jednou a pak už nám elektřina poteče napořád, ale bude to pěkně mastné. A ať si to zaplatí majitelé elektroaut a ne obyčejní plátci daní do státní pokladny.
 
Asi mám dneska nějakou blbou náladu, protože se nám po 14 letech vy:poop: převodka řízení na MPS, což by mi ani tak nevadilo, ale spíš z USA mě nas:poop: tahle coronavirusová situace že mi novou nejsou aktuálně schopný dodat a v ČR za ní chtěj přes 40000,- ale
Vířit vlny že znovu bude wankel a přitom větu dokončit že bude jako nějakej prodlužovač dojezdu v autíčku od Duracellu je asi to samý jako by Lamborghini řeklo vyrobíme Oktávku, ale bude v tom páčka blinkrů z Aventadoru....: unamused::mask:
 
No 3,3 SkyD bude slušný stroj.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Tak bude to exklusivní zboží, které si koupí jenom fajnšmekr.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Me nebude chybet ani Mazda3 sky-X se 132 kW. Fandil jsem Mazde s timhle novym motorem ale momentalne pro me Mazda3 nemá nahradu za G-165. Spotreba +- stejna, zrychleni 0-100 za nejakych 9,6 i když papirove pisou něco jiného...Takze za 4 roky skoncim asi u Fordu nebo Hondy.Mozna sky-X 2nd generace nabidne něco lepšího.
 
Back
Top