• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Aha tak na dálnici sem nejel zatím ale jel sem 150 - samo v Německu ;)
A i při 150 krásné tichoučko.
 
Myslíš jako ty malé zbytky? Ty má Hatchback ale taky i když menší nebo co myslíš pošli detail to mě zajímá.
 
Jestli si správně vybavuji, tak předchozí verze sedanu měla koncovky schované.

clanky-39118.jpg
 
Ještě ke kufru.
Mazda uvádí 330l to na papíře vypadá nepoužitelně.

Mnou naměřené rozměry:
Šířka 103
Délka 85
Výška 52

Měřeno po plato, pak tam jsou nějaké prohlubně kam se třeba vejdou ještě drobnosti a samozřejmně místo pod podlahou které některé automobilky rády započítají.
Docela jsi mě nahlodal. Tak jsem šel schválně oměřit kufr v M2. Oficiální hodnota 280 litrů.
Šířka 96
Délka (62+38)/2 => 50
Výška 54
Vypočtených 260 litrů. Řekněme, že těch 280 by tam asi +/- opravdu reálně bylo.
Nenapadá mě jediný důvod, proč by Mazda u nové trojky schválně udávala menší zavazadlový prostor.
 
Nevím já bych řekl že měří třeba objem na nějaké normované zavazadla nebo tak nějak. Stejně jako některé automobilky na nějaké kvádry a jiné zas vypočítají objem na litry v tekutině a klidně i s prostorem pro rezervu.
Mne osobně je objem celkem fuk jelikož kufr je dostatečně velký a doteď jsme žili s menším kufrem než má M2 a pokud srovnám kufry M2 a M3 tak to je velmi výrazný rozdíl ale už u M2 mi přijde dostačující.
 
Ono tieto nepravidelne tvary su na vypocet celkom zradne. Tie rozmery su namerane predpokladam na podlahe kufra. Ake su na vrchu pod platom? Nie su zadne operadla naklonene? Tam sa moze stratit velka cast vypocitaneho objemu.
 
V tom mas pravdu. Na druhou stranu i pokud uberu 20 cm je to pořad 400l a ne 330l.
A stále do toho nejsou započteny části které mají za podběhy další objem.

Schválně to přeměřím nějak precizněji a pokusím se započítat veškerý objem.

Tak či tak v reálu ten kufr je prostě větší než třeba u Golfa kde je uveden podstatně větší objem.
 
Tak jo trochu jsem se dožral.
Takže mám zásadní otázku.

Mazda 3 BP rv. 2020
Skyaktiv G122 plnící normu Euro 6AP

Obsahuje filtr pevných částic?

Podle všech recenzí i docela zajímavém rozboru pana Vaculíka ano.

Podle uživatelské příručky Mazda a pozor nevím kdy byla vydána je DPF u Skyaktiv X a D, ovšem pozor manuál obsahuje blbosti jako že Skyaktiv G122 má 114kW a 200Nm přitom dle TP má 90kW a 213Nm.

Pokud má G122 s Mild Hybridem a sníženou kompresí na 13:1 (sníženou vůči starším sky motorům) plnicí normu Euro 6AP která je uvedena v TP instalován DPF z jakého důvodu Mazda v manuálu uvádí jako motorový olej použití ACEA A5/A3 a né ACEA C5/C3/C2/C1a td.

A teď mi nejde o diskusi ve smyslu HTHS nebo letní viskozní číslo jde mi čistě o to proč do auta vybaveného filtrem pevných částic doporučuje motorové oleje které nemají snížený podíl popela jako oleje z kategorie ACEA C.

Respektive ACEA C nevyžaduje ani u Skyaktiv X i když v manuálu je vysloveně DPF potvrzen a požaduje ACEA A.
U Skyaktiv D je rovnou požadován ACEA C.

Může mi to někdo rozumně vysvětlit prosím?
 
Řekl bych že proto, že povědomí většiny prodejců aut končí u toho jestli tam je 0W20 nebo 5W30 což vlastně nic neříká.

Jestli má Mazda nějaké oddělení na technické dotazy ani nevím.

Jejich manuál je sepsán tak obecně a obsahuje určité rozpory, že je mi vlastně k ničemu krom toho abych si našel co jaký čudlík znamená.
 
Řekl bych že proto, že povědomí většiny prodejců aut končí u toho jestli tam je 0W20 nebo 5W30 což vlastně nic neříká.

Jestli má Mazda nějaké oddělení na technické dotazy ani nevím.

Jejich manuál je sepsán tak obecně a obsahuje určité rozpory, že je mi vlastně k ničemu krom toho abych si našel co jaký čudlík znamená.
Jakou máš napsanou API normu v manuálu?
 
API SN a vyšší. Což například olej který mám koupený splňuje:
API SN, SN Plus a SN Plus RC.

Aha.... teď mi to asi dochází API SN a vejš by měl mít snížený podíl popela.

Ale zároveň mám v manuálu i normy ACEA A5 a A3 a ty pokud vím snížený podíl popela kvůli DPF nemají - prostě místo nich bych tam čekal ACEA C.
 
Tak technik mě taky napadl a pojedu příští týden na olej takže s nim budu mluvit.

Me se jedna spis o toto:

Auto je evidentně vybaveno filtrem pevných částic.

Pominem teď kvalitativní třídu oleje API SN a vyšší.

Proč Mazda do auta vybaveného DPF předepisuje ,,mimo API SN a vyšší” také ACEA A5/3 a vyšší když tyto oleje pro DPF nejsou vhodné a na trhu už asi 20 let nebo kolik jsou pro vozy (typicky naftové ale dnes už i benzinové) vybavené DPF predepisovany oleje ACEA C něco.

Proste Mazda se v tom manuálu tváři ze žádný DPF v tom autě neexistuje a vše je jak po staru.
 
Tak technik mě taky napadl a pojedu příští týden na olej takže s nim budu mluvit.

Me se jedna spis o toto:

Auto je evidentně vybaveno filtrem pevných částic.

Pominem teď kvalitativní třídu oleje API SN a vyšší.

Proč Mazda do auta vybaveného DPF předepisuje ,,mimo API SN a vyšší” také ACEA A5/3 a vyšší když tyto oleje pro DPF nejsou vhodné a na trhu už asi 20 let nebo kolik jsou pro vozy (typicky naftové ale dnes už i benzinové) vybavené DPF predepisovany oleje ACEA C něco.

Proste Mazda se v tom manuálu tváři ze žádný DPF v tom autě neexistuje a vše je jak po staru.
Zajímavá je už to, že máš v manuálu A5/3 přitom já tam mám A5/B5. Řídil bych se jen API SN normou a dal tam C3 olej.
 
Můžu potvrdit.Taky mám v manuálu A5/B5.
Tak my máme ještě verzi Euro 6D temp, takže bez DPF. Ještě že tak :D Já si upřímně myslím, že Mazda to tam nepředepsala, protože sama nemá Olej pro benzín s DPF. Jedině ten pro Skyactiv X?
 
Back
Top