• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Tak my máme ještě verzi Euro 6D temp, takže bez DPF. Ještě že tak :D Já si upřímně myslím, že Mazda to tam nepředepsala, protože sama nemá Olej pro benzín s DPF. Jedině ten pro Skyactiv X?
Tak to jsi mě uklidnil, protože celou dobu žiju v domnění, že tam DPF nemám ?.
 
Tak já tam mám taky A5/B5 - sype si popel na hlavu - proste sem z toho tak rozhozenej a psal jsem to z paměti.

Takze ano omlouvám se je tam A5/B5 a ne A5/A3.

To ovšem nic nemění na tom že tam není C.

A i u Skyaktiv X je předepsaný A5/B5 přitom o kousek dal píšou ze je vybaven DPF.

Ověřeno opět z TP je tam Euro 6AP.
Euro 6dTemp je na M2 s G90.
 
Tak já tam mám taky A5/B5 - sype si popel na hlavu - proste sem z toho tak rozhozenej a psal jsem to z paměti.

Takze ano omlouvám se je tam A5/B5 a ne A5/A3.

To ovšem nic nemění na tom že tam není C.

A i u Skyaktiv X je předepsaný A5/B5 přitom o kousek dal píšou ze je vybaven DPF.

Ověřeno opět z TP je tam Euro 6AP.
Euro 6dTemp je na M2 s G90.
Pro Skyactiv-X, jesli se nepletu, je předepsán ale tento "spešl" olej.
 
Ok tak GPF - ty bys to mohl vědět proč tam je tedy A a ne C v manuálu?
Protože Mazda nemá žádný origo olej pro obyč benzín s GPF. Řekl bych. Mají jen pro klasický Skyactiv a Xko. Bohužel tohle vypadá jako něco mezi. Řídil bych se opravdu jen API normou a volil C3, pokud bys měl na výběr. Tam není moc co vymyslet jiného. Ale nejsem odborník.
 
Protože Mazda nemá žádný origo olej pro obyč benzín s GPF. Řekl bych. Mají jen pro klasický Skyactiv a Xko. Bohužel tohle vypadá jako něco mezi. Řídil bych se opravdu jen API normou a volil C3, pokud bys měl na výběr. Tam není moc co vymyslet jiného. Ale nejsem odborník.
Aha taky možnost.
No tak já koupil tohle:
VÝKONOVÝ PROFIL

• ACEA C5
• API SN PLUS RC, SN PLUS, SN
• BMW Longlife-17 FE+
• ILSAC GF-5
• MB 229.71
• Opel / Vauxhal OV0401547

A dál už na to prdím norma splněná a jestli Mazda raději doporučí A5 jen proto že nemají přebalené C oleje pod svou znacku tak to je mi líto.
 
Aha taky možnost.
No tak já koupil tohle:
VÝKONOVÝ PROFIL

• ACEA C5
• API SN PLUS RC, SN PLUS, SN
• BMW Longlife-17 FE+
• ILSAC GF-5
• MB 229.71
• Opel / Vauxhal OV0401547

A dál už na to prdím norma splněná a jestli Mazda raději doporučí A5 jen proto že nemají přebalené C oleje pod svou znacku tak to je mi líto.
Vím, že v manuálu je napsáno A5/B5 NEBO API blabla. A Mazda opravdu dle všeho žádný "Cčkový" olej nemá.
 
to @Max6 . Prosím Tě má tedy M3 BP G122 ten filtr GPF ? Ať v tom mám jasno, ty bys to asi mohl vědět.
 
Podle všeho ho má.
Byla kvůli němu snížena komprese z 14:1 na 13:1, plní Euro 6AP ale fyzicky jsem ho neviděl ?
 
HF motory mají GPF s aktivní regenerací, nové PE motory mají vylepšený katalyzátor. Stačí porovnat ceny celého kompletu svodů, ty s pasivním filtrem jsou asi o 10000 v nákupu dražší (řádově 30000).
 
Technicky může být součástí katalyzátoru. Viz už starší článek zde:
https://www.auto.cz/vsechno-co-potr...tory-cim-se-lisi-od-filtru-pro-diesely-124295
To je možný já tuhle hledal olejový filtr a taky jsem ho neviděl až pak na videu že je rovnou u otvoru v krytu motoru.
Svody jsou taky zadeklovaný z vrchu z motorového prostoru a pod auto se nevejdu.
Celkově by mne tam zajímalo víc věcí.... no ani tu pitomou žárovku na denní svícení nevyměním i když tam něco nahmátnu nevidím co a jak je to tam přesně.
 
Podle všeho ho má.
Byla kvůli němu snížena komprese z 14:1 na 13:1, plní Euro 6AP ale fyzicky jsem ho neviděl ?
Neřekl bych, že je to kvůli GPF? Mám Euro 6 dtemp, označení PE. Což tedy zřejmě znamená "vylepšený katalyzátor" a kompresi to má taky 13:1.
 
Ne, komprese byla opravdu snížená už před GPF.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
Nevím dřív tam bylo 14:1 ten samý kompresní poměr má i M2 a plní s nim 6dTemp.
Tady se snížil kompresní poměr na 13:1 a přibyl filtr částic.

Pekne to popisuje zde na CX30 což je vlastně to samé.
 
Nevím dřív tam bylo 14:1 ten samý kompresní poměr má i M2 a plní s nim 6dTemp.
Tady se snížil kompresní poměr na 13:1 a přibyl filtr částic.

Pekne to popisuje zde na CX30 což je vlastně to samé.
Mám 13:1 a nemám GPF. Dál bych to asi nerozváděl. Mají to zřejmě tak nové verze motorů s Mild Hybridem. Navíc přibylo vypínání válců, což zřejmě taky má nějakou souvislost.
 
Poslední úprava:
Back
Top