• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Mě ještě pořád řadit baví - navíc ten manuál v nové trojce je ještě o dost lepší než v předešlé. Ale automat je určitě super, to je jasný. Já jsem hodně netrpělivý člověk, ale měl jsem i u BM i BP štěstí, že konfigurace co jsem chtěl, plula zrovna na lodi z Japonska a prodejce ji dokázal "stáhnout" od jiného dealera. Takže výsledné čekání bylo tak měsíc a půl a i to pro mě byla velmi dlouhá doba :grinning:
 
Jediné, co mě v tom autě trápí, je vlastně Waze. Ale to asi není problém Mazdy, protože kolega v Kodiaku zažívá to samé. Někdy se nechytne po připojení mobilu GPS, vypíná se rádio, někdy po mě chce Waze, abych povolit polohové služby (což mám), takže musím odpojit mobil, jít do polohových služeb a přepnout je na Trvale a pak zas zpět Při používání. Prostě opruz :triumph: Jenže na druhou stranu, ta appka už mi ušetřila tolik času v zácpách a dost peněz a bodů :innocent:
Tak waze mi funguje na Carplayi bez problémů. Spíš mi začala vrzat fest opěrka u řidiče na dveřích a nejvíc ten plast okolo ovládání oken u řidiče. Je to hrozný.
 
Mě ještě pořád řadit baví - navíc ten manuál v nové trojce je ještě o dost lepší než v předešlé. Ale automat je určitě super, to je jasný. Já jsem hodně netrpělivý člověk, ale měl jsem i u BM i BP štěstí, že konfigurace co jsem chtěl, plula zrovna na lodi z Japonska a prodejce ji dokázal "stáhnout" od jiného dealera. Takže výsledné čekání bylo tak měsíc a půl a i to pro mě byla velmi dlouhá doba :grinning:
Já nakonec taky chytl jedno, co je teď na cestě do ČR, protože bratříček z webu, na kterýho jsem jel původně, už byl čerstvě prodaný ?
 
Tak waze mi funguje na Carplayi bez problémů. Spíš mi začala vrzat fest opěrka u řidiče na dveřích a nejvíc ten plast okolo ovládání oken u řidiče. Je to hrozný.
Opěrka vrže při úchopu, nebo za jízdy? Pokud za jízdy, tak pomůže, když se do toho silou opřeš levou nohou (kolenem)? Mám stejný problém, xkrát už jsem to rozdělával a snažil se vytlumit. Nic zatím nepomohlo ??‍♂️ Vysledoval jsi, která konkrétní část opěrky to dělá?
 
Opěrka vrže při úchopu, nebo za jízdy? Pokud za jízdy, tak pomůže, když se do toho silou opřeš levou nohou (kolenem)? Mám stejný problém, xkrát už jsem to rozdělával a snažil se vytlumit. Nic zatím nepomohlo ??‍♂️ Vysledoval jsi, která konkrétní část opěrky to dělá?
Když za to vezmu. Ten plast ovladače oken je volnější a vrže. Budu to muset rozebrat a tlumící páskou nějak objet.
 
Včera jsem se vrátil z Chorvatska - z Bašky Vody.

Celkově jsem najel (bez výletu) cca 2250 km - cesta domov - Ostrava - Břeclav - Graz - Zagreb - B. V. a zpět. Co mě ultra potěšilo byla spotřeba. Jeli jsme v osazení 2 dospělí a 2 děti a vlastně od nájezdu na D1 v Ostravě jsem skoro celou cestu jel po dálnici, takže tempomat nastaven na 129 km (především v Rakousku, Slovinsku a Chorvatsku), takže jsem nebyl lákadlo na dopis ze zahraničí s pokutou ani nebyl brzda provozu (ale místy jsem si připadal, že pomaleji už jede jen autoškola). Jinak žádná rakev, v sedanu je velký kufr, takže vše v něm bylo uloženo jak mělo být. Benzín jsem bral v Břeclavi (tam) a pak cca 170 km před B.V. (tam - první odpočívadlo za Zadarem), při zpáteční cestě jsem bral akorát za Zagrebem směrem na Slovinsko. Jak jsem psal na začátku, příjemně potěšila spotřeba. Bral jsem benzín u Zadaru i z toho důvodu, že mi ukazoval počítač dojezd cca 110 km, ale v klidu věřím, že bych na nádrž dojel úsek Břeclav - B. V., ale to byl nesměl zažít cca 1 hod kolonu ve Vídni a vlastně se stálo (resp. pohybovalo) kvůli ničemu. Možná by se to dalo i tak zvládnout, ale to už bych jel na zbytek benzínu v trubkách a motoru a riskovat jsem to fakt nechtěl. No a cesta zpět - opět problém s kolonou, ale pro změnu na hranicích HR - SLO, 45 min zdržení a netuším, proč ty kontroly.

Celkově se jede s Sky X luxusně (mám manuál, automat by byl lepší), výkon motoru je fajn, ale holt těch 226 Nm je málo. Ovšem pokud chci diesel, tak si koupím benzín Sky X. Jezdit "skoro" na vzduch, při rychlosti 130 km/h (tempomat) na rovném úseku, v autě 2 dospělí a 2 děti, plný kufr vidět údaj na palubce 4,7 l aktuální spotřeba, ne vážně takové i nižší údaje jsem měl na cestě do i zpět a nechápal jsem to. Vždyť auto váží samo o sobě (s řidičem) 1 400 kg, což není málo, takže řekněme do Chorvatska mělo auto cca 1 550 - 1 600 kg, ale jako jo. Mít M3 nádrž řekněme 60 - 65 l, tak věřím, že umím zajet cestu Ostrava - B. V. na nádrž a ještě nějaký litřík zůstane.

Tak či tak - spotřeba byla cca 5,2 l/100 km tam a 5,3 l/100 km zpět. Podobnou spotřebu jsem zažil v roce 2000 s Renaultem Meganem I (po faceliftu) s tehdejším best off motorem pro toto auto - 1,6 16V 80 kW, ale v případě našeho auta to byl sedan a auto vážilo 1 070 kg (s řidičem) a cesta byla z více jak 60 % mimo dálnici (žádná D1 na Ostravu neexistovala - jeli jsme trasu Opava - Fulnek - Potšát a nájezd ve Velkém Újezdu na tehdejší R35, do Vídně taky nebyla dálnice a jezdilo se skrz město až k Shopping City NORD), Slovinsko se jelo od hranic Spielfeld/Šentijl přes Maribor a kolem Ptuje do Chorvatské Krapiny, resp. hraničního přechodu Macejl a dálnice dále byla jen kousek před Zagrebem a končila v Karlovacu ... no a pak hurá přes zničené vnitrození kolem Plitiček, Knin, Sinj a ve vesničce Šestanovac odbočit a dojet skrz Biokovo před Makarskou ...

Ještě dovětek ke spotřebě - každých 10 000 km resetuju spotřebu, prvních 10 000 km byla 5,8 l/100 km (syrový motor), po 20 000 km byla 5,6 l/100 km a po dojezdu z Chorvatska, kdy mi zbývá pár set km do 30 000 km mám průměr 5,4 l/100 km. Ano, výrobce udává myslím 4,6 l/100 km, ale je je to dosažitelné, ale musím jet sám a jet max. 90 km/h a nejet v koloně či dešti/sněhu.
 
Ahoj, u BP ve velkým techničáků je u kol (16 x 6,5) ET 45? U BM bylo ET 50, tak jestli tam mají chybu nebo je nově ET 45? A když budu kupovat original 16 kola Mazda na zimu včetně senzorů, lze to koupit někde mimo servisů Mazdy nebo mazdashopu.cz? V servisu to vyjde na 19800 Kč (mínus nějaká sleva) a na mazdashopu 17800 Kč. Dík
 
Ahoj, u BP ve velkým techničáků je u kol (16 x 6,5) ET 45? U BM bylo ET 50, tak jestli tam mají chybu nebo je nově ET 45? A když budu kupovat original 16 kola Mazda na zimu včetně senzorů, lze to koupit někde mimo servisů Mazdy nebo mazdashopu.cz? V servisu to vyjde na 19800 Kč (mínus nějaká sleva) a na mazdashopu 17800 Kč. Dík
Podívej a nechceš moje originál 18" šedé? Mám černé disky a ty šedé jsem měl jednu zimu vloni, ale asi budu do budoucna přezouvat gumy na jednu černou sadu kol. Jsou jak nové, jeté málo (covid), žádný obrubník, nic :cool:
 
Díky za nabídku, ale na zimu 18 nechci. Chci trochu vyšší gumu a pneu na 16 budou levnější a už mám i jednu náhradní pneu.
 
Pár týdnů zpět se tady řešilo téma dojezdu s rezervou. Nová data :D Včera jsem měl dojezd 14km, a před tankováním v nádrži zbylo 5,5l.
 
Díky za nabídku, ale na zimu 18 nechci. Chci trochu vyšší gumu a pneu na 16 budou levnější a už mám i jednu náhradní pneu.
Já koupil CMS 16" a origo čidla.Dělají je asi ve čtyřech odstínech.

IMG_20191102_111618.jpg
 
Takže už to není jako u BM, že dojezd je nula a člověk ujede ještě 50-70 km?
U BN od nuly ujeto i nad 100km... Limit na chcipnuti motoru 120km. Ale už mi to jednou chciplo za jízdy při 80km pod nulu a znovu to nechci riskovat tak jsem už více opatrný na dojezd

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ahoj, díky za tip, vypadají dobře a za rozumnou cenu.
Používáš originál matky nebo mají kola jiné sedlo než originál? Na Civicovi IX jsem měl dvoje matky a strašně mě to iritovalo.
Díky
Používám originální matky.Dvě zimy za sebou a bez problémů.Hledal jsem něco co by se nejvíce blížilo originálním kolům za rozumný peníz v rozměru, který je vTP.
 
Tak na Mazdaihned se objevily pakety pro rok 2022. Je tam v tom docela zmatek, ale vypadá to, že denní svícení by měla mít trojka již od základu. V paketu plus by mělo být ztmívání obou zpětných zrcátek (teď je jen u řidiče) a v paketu style zmizelo zatmavení bočních oken a to je až v designovým paketu.
 
Tak na Mazdaihned se objevily pakety pro rok 2022. Je tam v tom docela zmatek, ale vypadá to, že denní svícení by měla mít trojka již od základu. V paketu plus by mělo být ztmívání obou zpětných zrcátek (teď je jen u řidiče) a v paketu style zmizelo zatmavení bočních oken a to je až v designovým paketu.
"Ztmívání vnějších zpětných zrcátek" se uvádělo i u mé 2019 a má pouze řidičovo.... Hlavní změny jsem našel tyto: Služby plné konektivity, nový HMI ovladač, nový obšitý volant,
 
Ahoj, chtěl jsem se zeptat - okno u spolujezdce mi nejde otevřít a zavřít stisknutím, tlačítko se musí držet (nevím, jak se ta funkce jmenuje). Ostatní okna v pohodě fungují na "ťuknutí" do tlačítka. To se dá nějak nastavit, nebo je to "rozbitý".
Předem díky za případné reakce.
 
Back
Top