• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

A já jsem zas rád, že je na staré GL mám. Když jsou teď ráno mlhy, tak je to sakra znát.
 
Tak u nás v Krušných horách je používám na podzim a na jaře skoro denně. Mlha odpadne až kolem desáté. Ale je pravda, že stále plno lidí nerozsvítí ani klasická světla a jedou jen na denní svícení. Mě pby právě jen zajímalo, proč je teď na auta nedávají? Zda jde o přežitek, šetří náklady, kvůli vzhledu nebo kvůli výkonu předních LED.
 
Přišel mi teď od Mazdy mail, kde představují CX-5 pro rok 2022. No jen doufám, že stejně nedomrví i trojku. Ta karoserie v barvě průjmu a ty křiklavě zelené doplňky v interiéru - no nestačím se divit. A ty světlomety aspoň podle mě vypadjí líp taky u té minulé verze.
 
Zdravím. Už jsem to tu myslím někdy v minulosti řešil, ale blíží se mi 2. garančka a chtěl bych se optat - Jsou "normální" vibrace řadící páky při zařazené trojce při brždění motorem okolo 1900 otáček? Při lehkém použití brzdy - a tudíž "rekuperaci" je to horší. Děje se to náhodně. Někdy při studené jízdě hned, někdy až za ohřátého motoru. Nedokážu najít nějaký vzor. Od 1700 níž a naopak od 2000 výš se vibrace nedějí. Když je nabitá "hybridí baterka", tak je to bez vibrací. Někdy to začně tak vibrovat, že je to slyšet. Řešil už tohle někdo? Díky :)
 
Zdravím. Už jsem to tu myslím někdy v minulosti řešil, ale blíží se mi 2. garančka a chtěl bych se optat - Jsou "normální" vibrace řadící páky při zařazené trojce při brždění motorem okolo 1900 otáček? Při lehkém použití brzdy - a tudíž "rekuperaci" je to horší. Děje se to náhodně. Někdy při studené jízdě hned, někdy až za ohřátého motoru. Nedokážu najít nějaký vzor. Od 1700 níž a naopak od 2000 výš se vibrace nedějí. Když je nabitá "hybridí baterka", tak je to bez vibrací. Někdy to začně tak vibrovat, že je to slyšet. Řešil už tohle někdo? Díky :)
Taky to pozoruji. Řeším to tak, že to na trojku nenechám spadnout do těchto otáček a podřazuju na dvojku. ;)
 
Taky to pozoruji. Řeším to tak, že to na trojku nenechám spadnout do těchto otáček a podřazuju na dvojku. ;)
No tak to je řešení takový naprd :D V těchle otáčkách jezdím po městě na 3 často. Na 2ku fakt jezdit nehodlám :D Je to pakárna. Zrcátko u řidiče budu řešit taky, znovu (v Táboře to viděl jen jeden servisák, ale hlavní údajně ne, tudíž s tím prý nic dělat nejde - wtf?), protože je to horší a horší. + By mě zajímalo, jestli je autorizák vůbec někdy obecněschopen řešit vrzání. Zatím to bylo vždy( nic neslyšíme). Budu řešit vrzání plastu okolo madla u řidiče a spolujzdce. Když zavírám dveře zní to jakou symfonie levných plastů, speciálně při teplotě >20 stupňů. Je ten plast prostě celkově volnější a naprd udělanej.
 
Poslední úprava:
Tak jasně, že nejezdím po městě na dvojku, jen to použiju, když si přibržďuji motorem před zastavením. Na zrcátko jsem si už nějak tak zvykl, předchozí auto to dělalo taky (Seat Toledo II, ale zrcátka druhovýroba). Začala mi trochu vrzat sedačka řidiče, ale při garančce samozřejmě ani nepípla a to jsme s p. Jordákem z Mazdy Tábor projeli půl města...
 
Tak jasně, že nejezdím po městě na dvojku, jen to použiju, když si přibržďuji motorem před zastavením. Na zrcátko jsem si už nějak tak zvykl, předchozí auto to dělalo taky (Seat Toledo II, ale zrcátka druhovýroba). Začala mi trochu vrzat sedačka řidiče, ale při garančce samozřejmě ani nepípla a to jsme s p. Jordákem z Mazdy Tábor projeli půl města...
Sedačka mi povrzává skoro rok a půl. Zatím jsem se k tomu nedohrabal, to nějak řešit. Ale většinou přes zimu ticho a nic. Jen vždycky přes léto. Zrcátko jsi p. Jordákovi ukazoval? Sedačku předpokládám tedy vůbec nijak neřešil (aspoň nějaký zběžný promázání). Zajímalo by mě, jestli to vůbec sami dokážeme vyřešit - sedačku z nového (skoro) auta úplně vyndavat nechci.
 
Zrcátko už při první garančce, něco tam prý bylo vycvaknutého (zajímavé u nového auta). Od té doby se třepe jen trochu, tak už to neřeším. Beru to tak, že dokonalé auto neexistuje (Rolls Royce jsem tedy zatím neměl), takže jsem rád, že u tohohle jsou to jen prkotiny a ne jako u Seata, kde neustále cukal motor, občas samovolně přestaly fungovat blinkry, nějakou část výfuku jsem měnil snad každý rok atd. Tohle je proti tomu úplná pohoda.
 
Tak to pánové já mám klid nic nevrže nic se Nevilla asi mám zatím štěstí ?
 
Souhlasím, v Čechách je to jasný, užitečnost vždy vyhraje.
 
Budou porovnávat u benzinu největší úsporu a tady myslím, že vyhraje Mazda. Určitě dají podobné motory, u Ceedu 1.0 T-GDI GPF 120k a u Focusu 1.0 EcoBoost 125k . A jestli budou zkoušet spotřebu ve městě, mimo město, dálnice, prázdné, plné auto, tak tady má Mazda nejnižší rozptyl a bude žrát +/- pořád stejně.
 
Můžete poslat v tom zipu třeba na ulozto? Mě to nejde otevřít.

Mazda 3 BN
 
Tak už se mi to povedlo přečíst a co dodat. Měl jsem rozpočet na novou M3 ale po testovací jízdě mě prostě více oslovila původní generace po faceliftu BN. Celkem mě zaráží že je z těchto aut nejpomalejší ve sprintu na 100. V BN jsem dal 8.4 s.
Navíc u nové trojky je už tak malý prostor vzadu ještě menší a kufr taky ubral. Ford Focus se mi především uvnitř vůbec nelíbí. Kia Ceed je velmi dobré auto za ty peníze. Doma máme v plné výbavě 2017 1.6Gdi a vyjma dost lineho motoru mu není co vyčítat. Mě rozhodně baví mé BN a jsem spokojen. Ačkoli místo vzadu je u těchto aut slabší na prostor i výbavu. Kufr je optimální jen mu chybí háčky a rezerva. V tomto testu je Mazda prostě nejhezčí uvnitř i z venci ale působí na mě jako dvoumistne auto s nic moc kufrem. Je to jen můj pohled.... Místo nové trojky bych něco přidal a šel do šestky. Tam už je prostoru a praktičnosti dost.

Mazda 3 BN
 
Tak už se mi to povedlo přečíst a co dodat. Měl jsem rozpočet na novou M3 ale po testovací jízdě mě prostě více oslovila původní generace po faceliftu BN. Celkem mě zaráží že je z těchto aut nejpomalejší ve sprintu na 100. V BN jsem dal 8.4 s.
Navíc u nové trojky je už tak malý prostor vzadu ještě menší a kufr taky ubral. Ford Focus se mi především uvnitř vůbec nelíbí. Kia Ceed je velmi dobré auto za ty peníze. Doma máme v plné výbavě 2017 1.6Gdi a vyjma dost lineho motoru mu není co vyčítat. Mě rozhodně baví mé BN a jsem spokojen. Ačkoli místo vzadu je u těchto aut slabší na prostor i výbavu. Kufr je optimální jen mu chybí háčky a rezerva. V tomto testu je Mazda prostě nejhezčí uvnitř i z venci ale působí na mě jako dvoumistne auto s nic moc kufrem. Je to jen můj pohled.... Místo nové trojky bych něco přidal a šel do šestky. Tam už je prostoru a praktičnosti dost.

Mazda 3 BN
Kdyby hodnotili, který auto je nejvíc "sexy", tak to stejně BP vyhraje na plný čáře :p
 
V článku píší, že Mazda lehce zaostala v brzdných účincích. Potvrzuji to, protože při mojí zkušební jízdě byla opravu u BP malinko delší prodleva při brzdění než u předchozích modelů. Googloval jsem jak je to možné, a je to prý zavedením jakého si nového "by-wire" brzdění. Mám hloupý dotaz, nešlo by to vylepšit výměnou za jinou brzdovou kapalinou (určenou na pro ostřejší brzdění)?
 
V článku píší, že Mazda lehce zaostala v brzdných účincích. Potvrzuji to, protože při mojí zkušební jízdě byla opravu u BP malinko delší prodleva při brzdění než u předchozích modelů. Googloval jsem jak je to možné, a je to prý zavedením jakého si nového "by-wire" brzdění. Mám hloupý dotaz, nešlo by to vylepšit výměnou za jinou brzdovou kapalinou (určenou na pro ostřejší brzdění)?
Můžeš to zkusit použít o něco řidší brzdovou kapalinu (určitě ne sportovní, ty bývají naopak hustčí) splňující specifikaci výrobce auta, ale narovinu říkám čekej zlepšení tak 0,001%. Hlavní problém proč se to děje je že mazda poprvý v životě použila elektronický posilovač brzd (je to hodně nepřesný,ale dejme tomu že to nazveme tím Brake By Wire, když už tak Brake Pedal By Wire). Tyhle elektronický posilovače nemají úplně super dávkovatelnost, respektive to jak fungují záleží z drtivý většiny na tom jak je někdo naprogramuje a navrhne + si k tomu přidej téměř nulovou zkušenost Mazdy s touhle technologií. Tyhle věci se začínají používat jako takový předvoj hybridů/elektro aut, protože tam jsou bohužel nutností a zároveň se s tím líp párují různý (ne)bezpečností asistenti.

U Mazdy bych ten elektronický posilovač brzd dneska přirovnal k době když Mazda přecházela ze škrtící klapky ovládaný lankem na elektronickou škrtící klapku (Ride By Wire,Drive By Wire,... názvů je hodně). Tehdy taky každej (i já) prskal jak je to hrozně navržený a že je tam veliká prodleva. Dneska už je to samozřejmě jinde.. A tak to podle mě bude i třeba s tím posilovačem brzd.
Do absurna to třeba dotáhl Hyundai, kterej si začíná hrát s elektronickou spojku u manuální převodovky - čistě kvůli emisím. To je dle mého názoru už vrchol nesmyslu.
 
Poslední úprava:
Back
Top