• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Počkaj, nikto tu o 535d netvrdil že to je športové auto, myslel som to v kontexte s Yarisom ktorý si spomenul. Ak to kamošovi "nasypeš" v každej zákrute s G122 tak sorry, buď je on úplne drevo alebo ta len nechce zahanbit :)

Okolo BMW sa pohybujem viac než 15 rokov, takže sa nebudem divit, viem o tom. Doby kedy to stálo za to už sú preč.

Človeče, prečo si sa zbavil tej E46 M3? Dnes už sa tieto auta len stúpajú na hodnote, až neúmerne by som povedal. To si si mohol nechať ako youngtimera do budúcna a auto pre radosť.

Tú kolonu 5 áut som spomenul ako príklad, aj keby je to len o jednom aute. Zase tu z toho nerobme kovbojku a netvárte sa všetci že chodíde stále 90-50-90. Pre mňa osobne takáto kolona vždy smrdí prúserom, jednak preto že podobné kolony su takmer vždy tvorené s prepáčením "priposratými" dochodcami alebo ľudmi ktorý proste nepojdu viac ako 70 aj keby je tam kilometrová rovnika. Alebo rôzne brzdia, potom pridávajú, chodia z jednej strany pruhu na druhú, sú nepredvítadeľní... Potom stačí že sa tam nájdu takýto dvaja, traja a máš vystaráno. Ďakujem neprosím. Potom idete 10 áut za kamiónom, stúpa nervozita a na koniec to vždy niekomu prepne a chce ich zobrať naraz všetkých 10. To je zle.

Pre mňa to najlepšie čo môžem urobiť, je že hneď ako takúto kolonu dobehnem ju zároveň pri prvej príležitosti aj predbehnem. Bezpečne, svižne a tak, aby som nikoho neohrozil! Vyhnem sa tak kope potencionálnych prúserov a mám to odsledované, že čím dlhšie je človek súčastou takejto kolony, tým nebezpečnejšie to je.

Ano, je to aj o tom poznať svoje auto a pripraviť si všetko, začínal som na Felicii, takže o tomto by som ti svoje povedal. Viem aké to je pripravovať si predbiehanie, aj aké je to keď ti blbne volnobeh a ľavou nohou brzdíš a pravou ťukáš do plynu aby ti to neskapalo. Zlatá Felda.
Skôr časom má človek pocit, že mi to celé príde tak trochu zbytočné, plánovať, nechávať si odstupy, mať podvedomý blbý pociť že niekoho predbehujem a on mi pridá. Na čo. Proste to zošlapnem a v sekunde som tam kde chcem a idem si bezpečne ďalej. Toto je pre mňa najlepší benefit. Robiť to bezpečne a eliminovať čo najviac prúserov. A ruku na srdce, kto si raz vyskúšal niečo čo fakt slušne ide, sám pochopí ako strašne jednoduché a bezpežné môže také predbiehanie byť.

Aby sme sa pochopili, ja si svoj život vážim a posledné čo chcem je sa zahlušiť niekde pri ceste. Akurát mi dynamická jazda vyhovuje viac. Snažím sa čo najviac predvídať, venovať sa jazde, sledovať okolo a neprecenovať sa. Myslím si že som stále bezpečnejší ako nejaký starý dedo ktorý sa pripojí na dialnicu v 50ke a ani sa nepozrie do zrkadiel a potom ide max 80 alebo to šupne rovno do protismeru, lebo si nevšimol 5 výstražných tabulí "ste v protismere".

To by sme mohli diskutovať donekonečna, ano, treba dávať na cestách bacha a neprecenovať sa, s tým určie súhlasím, či mám 500 koní alebo 50.
Promiň nemám teď čas tak odpovím jen na začátek. Ne opravdu mě nenechává jsou to zatáčky které se projíždějí v nižší rychlosti a tam to absolutně není o max výkonu ale o obratnosti auta.

Proč jsem se zbavoval M3? Podívej pac jsem neměl garáž pac jsem jel na par let do Británie a auto by jen hnilo u baráku jako ze už ho chytala koroze no a tehdy to ještě na ceně klesalo.

Spis si rvu vlasy ze jsem nekoupil před lety SUPRU v pěkném stavu která po uvedeni aktuální moderní verze několikrát znásobila svou hodnotu.

Je mi teď jedno co tu hrdí majitelé budou psát ale měl jsem G150 pujcenou na celý den a všichni 3 účastníci jsme se shodli že ta BN 88kW před odemcenim jede i tak lépe ačkoli i ta má cca 150koni většinou. Ten motor je takový hrubší a lépe se sbírá. Ty nové jsou takové lehce mdle. Bohužel je to dáno především dalším emisnim priskrcenim a 100kg vyšší váhy. Kdo nevěří tak může semnou dát sraz Jinak auto velmi příjemné a hezké. Určitě též blahopřeji a ať dělá jen radost. Vypínání válců je děs a bůhví co to udělá za pár let..

Mazda 3 BN
Kolik má ta předešlá M3 váhu? Vždyť BP má cca 1250kg
 
Tak BM a BN mají kolem 1200-1220 kg pro 2.0 manual a BP má 1364 kg. Já, až auto zajedu, tak jsem zvědav na srovnání s 90 kW u BP a 88 kW u BM, kde podle válce to mělo kolem 150 koníků.
 
Sem teď čuměl v malém TP mám uvedeno 1349 kg

Jinak jsem našel přehledy kde udávají 1250kg nebo 1275kg.

Možná, že někde odečítají řidiče.

Jenže ono těžko říct já mám pocit ze si kolikrát ty čísla cucaji z prstu. V TP mám taky max rychlost 197km/h a Mazda v prospektu uvádí u mě verze 202km/h ?
 
Jenže ono těžko říct já mám pocit ze si kolikrát ty čísla cucaji z prstu. V TP mám taky max rychlost 197km/h a Mazda v prospektu uvádí u mě verze 202km/h ?
To jo, teď jsem hledal hmotnost u BM a je tam rozmezí 1190-1280 kg pro hatchback a manual 2.0. Je jasné, že u různých motorů, převodovek a hatchback nebo sedan budou rozdíly, ale u konkretní verze a motoru je stejně rozptyl 90 kg.
 
Já mám BN manuál hatchback.
Tlumení cca 30kg.
Něco většinou v nádrží cca 30 litrů.
Já 105kg a plus nějaké kraviny po autě a váha na kamiony u nás v práci ukazuje většinou 1440kg.
Takže holá váha bez nádrže cca 1280kg.
BP má 1380kg s G122.

Mazda 3 BN
 
Tak s novou mazdou 3 s motorem g150 jezdím uz několik dní a musím říct, že mě čím dál více začíná vadit to vypínání válců. Vím, už se to tu řešilo v několika vláknech. Z poznatků i na zahraničních fórech jsem usoudil, že vibrace při vypnutí dvou válců jsou prostě kus od kusu na každém autě jiné. Na mě bohužel vyšlo zrovna kus špatný.... Motor krásně jede... Do té doby než dojde k zahřátí a začne vypínat dva válce. Pokud člověk jede kolem 1500 až 1800 otáček, prostě s lehkou nohou na plynu, tak při odpojwnibdvou válců mi motor začne vibrovat. Slyšet to jde i od spolujezdce. Je to takový pocit jako bych jel po zámkové dlažbě. Je to velká škoda a kazí mi to celkový dojem s nového auta. Nejhorší na tom je, že když jsem se jel projet predvadečkou před koupí, tak to nedělalo, poněvadž byl motor studený asi. Co jsem se dočetl, tak to dělají všechny motory od Mazdy s vypínání válců. Jak cx5, cx30 i Mazdy 6. Nevím. Možná se už na to až moc zaměřují, taky mi přijde, že každou jízdu to dělá v jiné intenzitě i venkovní teplota na to má prý vliv... Každopádně jjakmile mi vyprší záruka, tak jestli to půjde, tak to hned nechám vypnout. Radši budu jezdit o půl l s větší spotřebou než s eko traktorem....
 
Ja mám ten istý problém. Máš automat či manuál?
Ja mám AT a najviac je to cítiť pri určitých podmienkach a to je samozrejme zohriaty motor, rýchlosť okolo 70-80 km/h a 5. a 6. prevodový stupeň, vtedy je to úplne hnusne citelné a potom ešte sa to prejavuje intenzívne pri jazde v meste napr 60 km/h keď tam automat hodí 6 stupeň (imho úplná kokotina). Vtedy je to tiež otravné.
Mám odsledované že keď idem napr 60 km/h na 4ke (manuálny režim) a trebars tempomat, tak je to úplne bez vibrácii! A ide to na dva valce, mám to odsledované cez obrazovku. Takže z môjho pozorovania je to niekedy badatelné viac, niekedy menej, dosť tomu škodí AT si myslím kedy zbytočne serie 6tku tam, kde úplne stačí 4ka. Nepovedal by som ani že to majú len niektoré kusy, je to podľa mňa skrz na skrz pri každej G150 resp. G122, tam je to vraj ešte horšie. Akurát nie každý si to všimne. Ja som žiaľ na takéto veci citlivý.

Pýtal som sa na to aj v servise, bolo mi povedané že to sa to "nedá" vypnúť lebo emisie. To je totálna pikovina lebo všetci vieme že vypnúť to musí byť otázka chvilky kedy to napichnú a prachsprosto zaškrtnú možnosť na vypnutie tohto systému. Ale ofiko servisy to nerobia, žiaľ.
Keby nemám auto v záruke, je to prvá vec čo by som na tom urobil. Teda hneď po deaktivácii I-stop.
 
Tohle vůbec nepociťuju.
Pokud mi klesnou otáčky a jede na dva válce kolem 1500 je to téměř neznatelné spíš jde o to že je motor línější. Jakmile šlápneš na plyn dojde k prodlevě - nahodi všechny 4 válce a začne zabírat.
Ale že by auto vibrovalo to opravdu ne.
Při vypnutí dvou válců nad 2 tisíci už v podstatě nedochází ani k té prodlevě.

Jinak jezdit s autmosferickým motorem nějak dýl pod 2000 otáček považuji za podtáčení. Drz motor nad 2 tisíce a je to.
 
Ja by som rád ale nie vždy sa mi chce ísť v manuálnom režime a v Dčku tam serie 6tku po meste. Keď som v Sku tak zase 3ku čo mi príde zbytočne moc. Ale radšej 3ka ako 6ka, motor je stavaný na otáčky a spotreba je skoro rovnaká, akurát vyššia hlučnosť no. Nemôžme mať asi všetko :)
 
cmvr - g150 a g122 jsou stejně motory - buď to bude kus od kusu nebo a to spis je to ve vašem ,,podtaceni” už to ze 70-80 na 6 - tuhle rychlost jedu na 4.
Nebo ve městě 60 na 6 - já jedu 50 na 3 ve městě když je 70 taky držím 3 až když je dlouhý úsek kde místo 70 spis jedu 80 dam 4.

Atmosférické motory nikdy neměli rady otáčky pod 2000

Samo jsou výjimky a některé jedou pekne i kolem 1000-1500 ale proč - ten motor spotrebu nesníží a rozhodne mu to nedělá dobře a nové motory díky takovým otáčka rady karbonyzuji.
Dokud je motor studeny držím ho do 3000 ale snažím se nejít pod 2000.
Pro klidnou jízdu držím 2-3 tisíce na předjíždění 4-6 tisíc.

Pokud mi něco vadí tak ty dlouhé kvalty.
 
Já mám manuál. Věřím, že u automatu to musí být ještě horší. Ano, trochu se dá problém eliminovat jízdou ve vyšších otáčkách. Mám teprve najeto 400km, do 1000 se snažím moc motor netocit nad 3000 otáček... Mám vyzkoušené, že když jedu kolem 60km/h a mám tam 4, nebo kolem 70 na 5 tak to prostě vibruje. Nejhorší je, že nejčastěji jezdím trasy kde takovým způsobem jedu nejdéle.... Vypnout by to určitě jít mělo, ale pochybuji, že by to nějaký autorizovany servis udělal. To už ten i-stop je proti tomu zlatej...
Je to škoda, poněvadž když motor jede normálně na 4 válce, tak je jeho projev skvělej....
 
Škoda je to nepochybne, pretože neverím že úspora paliva v bežnej prevádzke je pri 2 valcovom režime tak výrazná oproti režimu 4 valcov. Detto keď sa to stále aktivuje-deaktivuje. To potom celá idea úspory paliva a emisii stojí a padá na tom že to niekto vymyslel, niekto odklepol, niekto schválil a niekto namontoval do áut. To že je to ustrelené podobne ako start-stop to reálne nepomáha už moc nikoho nezaujíma. Hlavné je, že papierovo si plníme to čo máme.

Trochu od témy, minule som videl reportáž ako svetové organizácie vyzvali Google aby využil svoje postavenie na trhu a pomohol v boji s globálnym oteplovaním. Tak začali pracovať na optimalizácii semaforov v mestách (Sao Paolo a ešte jedno) kde si dali za úlohu správne a efektívne nastaviť zelené vlny a celkové fungovanie semaforov tak, aby čo najmenej ovplyvňovali plynulosť cestnej premávky a boli nastavené logicky a s ohľadom na emisie. Vtedy ma napadlo, že práve tu máme ako ľudstvo obrovské rezervy a prišlo mi to ako super nápad keď vidím ako strašne premávka v mestách často vyzerá. Je smutné že terorizujeme výrobcov áut podobnými systémami ale zostáva stále toľko miest kde sa dá zlepšiť. Ak by som mal ja priložiť ruku k dielu, tak som úplne za, radšej budem chodiť celé leto do práce na bicykli a viem že som pomohol viac ako keď musím trpieť v aute "chytré" systémy ktoré sa tvária že nám všetkým pomáhajú a to len preto, lebo mimo toho sme ako ľudia totálne neochotní urobiť niečo pre seba a pre ostatných. Tak, a teraz keď som si vylial srdiečko môžem spokojne znášať tento paškvil aj naďalej :rolleyes:
 
tak jak píše @MK-M3 atmosferické motory by neměly jít pod 2000 otáček, můžou ale dost se jim to nelíbí, tyhle motory se musí vytáčet a držet min 2000 otáček. Možná jste byli zvyklí z předchozích auta které měly turba jezdit v tomhle spektru nižších otáček (1500-1700). Je jen třeba s e s tím motorem sžít, já s vibracemi problém nemám, jo jako když se opravdu zaposlouchám a zaměřím na dobu kdy jsou vypnuté válce tak je to nepatrně poznat hrubším projevem. Ale vždy a to si hlídám držím otáčky alespoň 2000. Zkuste to a uvidíte,uslyšíte.
 
Jak píše @mastif a @MK-M3 ,pokud točíš 1500-1800 otáček tak je to pod otáčkama.To co jsem s dřívějším autem jezdil na 4 stupeň s Mazdou jezdím za 3.Cca 2000-2100 otáček někde mezi 50-55km/h a vibrace nepociťuji.Kdybych nesledoval animaci na displeji,tak to ani nepostřehnu.Jenom občas jde cítit lehké cuknutí při připojení.Při vyšších rychlostech to nepozoruji vůbec.Hold motor se musí točit.? Chápu,že u automatu to může být problém.

Škoda je to nepochybne, pretože neverím že úspora paliva v bežnej prevádzke je pri 2 valcovom režime tak výrazná oproti režimu 4 valcov. Detto keď sa to stále aktivuje-deaktivuje. To potom celá idea úspory paliva a emisii stojí a padá na tom že to niekto vymyslel, niekto odklepol, niekto schválil a niekto namontoval do áut. To že je to ustrelené podobne ako start-stop to reálne nepomáha už moc nikoho nezaujíma. Hlavné je, že papierovo si plníme to čo máme.

Trochu od témy, minule som videl reportáž ako svetové organizácie vyzvali Google aby využil svoje postavenie na trhu a pomohol v boji s globálnym oteplovaním. Tak začali pracovať na optimalizácii semaforov v mestách (Sao Paolo a ešte jedno) kde si dali za úlohu správne a efektívne nastaviť zelené vlny a celkové fungovanie semaforov tak, aby čo najmenej ovplyvňovali plynulosť cestnej premávky a boli nastavené logicky a s ohľadom na emisie. Vtedy ma napadlo, že práve tu máme ako ľudstvo obrovské rezervy a prišlo mi to ako super nápad keď vidím ako strašne premávka v mestách často vyzerá. Je smutné že terorizujeme výrobcov áut podobnými systémami ale zostáva stále toľko miest kde sa dá zlepšiť. Ak by som mal ja priložiť ruku k dielu, tak som úplne za, radšej budem chodiť celé leto do práce na bicykli a viem že som pomohol viac ako keď musím trpieť v aute "chytré" systémy ktoré sa tvária že nám všetkým pomáhajú a to len preto, lebo mimo toho sme ako ľudia totálne neochotní urobiť niečo pre seba a pre ostatných. Tak, a teraz keď som si vylial srdiečko môžem spokojne znášať tento paškvil aj naďalej :rolleyes:
Svatá pravda,cítím to podobně.?
 
já to mám na 3ce stejně, dvouválcový režim při jakékoliv rychlosti a pod 2000 otáček nepříjemně vibruje celým autem až z toho drnčí sklo headup displeje, a pro srovnání, jezdím ještě 6kou 2.5 automat a tam je to vypínání téměř nepostřehnutelné, a to převodovka při klidné jízdě drží motor 1000-1500
ale za dva týdny jdu na garančku tak snad něco v servise vyřeší
 
Řekl bych že u 6 s 2,5 je to lepší díky většímu objemu. Je logické že motor s větším objemem reaguje na podtáčení líp. Na 3,2l se dalo jet od 1000 otáček ale nebyl důvod motor držet na těchto otáčkách.

Nicméně je to pořad o tom samém - pod 2000 je motor podtočený.

Je to jeden z důvodu proč sem nechtěl automat - buď pojedete na sport nebo musíte radit v manualnim režimu ale klasický režim je za mne nepoužitelný.

To samé ten našeptávač řazení - taky vám nesmyslně radí při 50 tam vrazit 6. Zcela ho ignoruji.

Jen tak mimochodem - sednete si do auta s atmosférou bez vypínání válců a držte ho na 1000 otáček - většina z nich bude dunět a motoru se to nebude líbit.

Maloobjemove 3 válce taky vibruji.

Já pod 2 nejezdim někdy tam ty otáčky padnou třeba u křižovatek a td ale to zas člověk slapne na ten plyn víc a dojde k připojení na 4 válce. No a když jedu na pohodu s lechtanim plynu nad 2 tisíci tak je to sice 2 válcový režim ale v podstatě nejde poznat.

Proste držet motor nad 2000 a vše je zalite sluníčkem. ?
 
Před chvílí jsem teda vyzkoušel jet na 3 na dva válce a 1500 otáček. Vibrace žádné, motor klidný až mně to překvapilo. No ale nemyslím že je to pro něj to pravé ořechové, protože spíš trpí. Takže se budu držet těch 2000 otáček. Ještě pro @Pity-27 , možná motor je ještě nezajetý a neochozený tak to víc vibruje, ale jestli pojedeš do servisu a budou tam mít jiné auto tak ho testni a porovnej.
 
Před chvílí jsem teda vyzkoušel jet na 3 na dva válce a 1500 otáček. Vibrace žádné, motor klidný až mně to překvapilo. No ale nemyslím že je to pro něj to pravé ořechové, protože spíš trpí. Takže se budu držet těch 2000 otáček. Ještě pro @Pity-27 , možná motor je ještě nezajetý a neochozený tak to víc vibruje, ale jestli pojedeš do servisu a budou tam mít jiné auto tak ho testni a porovnej.
to máš super. já už mám skoro 30tis. tak nezajetím to určitě není
 
Já mám 45tis. tak to asi budeš mít nějaký problém.

to @Mantaman461 . V servise jsi asi byl, a zkoušeli ti třeba přehrát software, kdysi ze začátku u prvních s tím byly problémy které popisuješ.
 
Back
Top