• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Nevím tedy přesně jak se tento motor chová ale většinu turbo motoru co jsem jezdil tak mě právě nebaví ten jejich charakter a proto mám atmosféru. Foukanej motor už u mě nebudi emoce. Je to jak kulturista na steroidech. Já bych raději volil výrobu silnější atmosféry ačkoli tyhle jedou velmi dobře.

Mazda 3 BN
Já netvrdím ve atmosféra od Mazdy je špatná. Mě ten motor hodně baví a je radost s ním jezdit.
Měl jsem před tím Volvo 2.4 s turbem 5 válců. Mělo sice jenom 200 koní ale byla s ním taky zábava. A i těch emocí u toho bylo docela dost
 
Jako rozumím všemu co tu píšete a taky vím že existují velmi dobré turbo motory bez lag díry a mrtvého spodku a špičky ale mě právě třeba baví charakter atmosféry a právě u Mazdy díky vysoké kompresi se velmi dobře zbira už od 2000tisic otáček a je krásně sametový i u lehké nohy cca 1200 otáček. Za mě povedený motor pač jiné atmosféry bývají do 3000otacek mrtvý což je klasika. Samo že LC 500 V8 5litr o 400konich a 7100 otáček je jiná písnička ale taky o jiné ceně a hlavně mě třeba stačí akcelerace Mazdy na možnosti této republiky. Silnější motory tady nelze pořádně využít pač 130 pokorite při jednom nadechnuti a pak už je to o pokutach nebo vlitnout do nějaké díry. 911 je krásná věc ale kolik lidí by takové auto mělo na daily v této zemi. Nicméně chápu každého jeho názor. Já zatím turbo nepřišel na chuť. A třeba chápu různé názory. Jel jsem s CX5 v dvoulitru a proti trojce kvůli váze byla mnohem lenivejsi, tam ten motor už malinko nestíhá a chtělo by to třeba něco silnějšího. Však mají přijít šestiválce...

Mazda 3 BN
 
Ja som tiez zastanca atmosfery.
Je pravda ze citim pokles z 141kw na 88kw ale aj tak sa s tym da zabavit.
Vzdy som vlastnil atmosfericke benziny a proste ten linearny tah ziadne turbo nevynahradi.
Polson to spravne pomenoval ze je to ako kulturista na steroidoch.
Ale zase je to najmä o zvyku, ak je niekto zvyknuty na dany "kopanec" tak jasne ze to bude hajit a vykon umerny otackam mu nebude davat zmysel.
Soferoval som znameho E39 V8 210kw s automatom a musim povedat ze Mazda svoje 2.5ky v 6kach (skyactiv) krasne vyladila, pretoze az taky velky rozdiel medzi tym bmw a M6 nebol. Je pravda ze vela urobi aj zastaraly automat v bmw ale aj tak.
Moja ex mazdica vedela krasne zrychlit (aj pruzne) a pri automate je kickdown taky jednoduchy ze ani nepovazujem za argument "treba to vytacat" za padny.
Verim ze moje dalsie auto bude opat M6 s motorom skyactiv-g 2.5 :)
 
Tobě bych doporučil navštívit @shr3k.
Aktuálně mi odemkl limitery G165 a upravil časování a předstih. Auto především ozilo nad 4000 otáček ale díky časování je ještě pružnější dole. Jede to naopak jak z praku. Ale je pravda že jsem jezdil i trojky co byli o poznání linejsi.. Blbě zajety, špatný kus? Nevím.. Včera jsem dal stovku za 7.9

Mazda 3 BN
 
Jako 2,5 turbo muže byt zajímavé ale taky bych dal přednost jen atmosféře.

Je fakt že R6 3,2l 252kW byl extrémně povedený motor jak do pružnosti, tak do zvuku a emocí a zároveň to byl motor použitelný na denní provoz kdy se s lehkou nohou dalo jet za 8-9l. Takový motor Mazda nemá no, nicméně i ta jejich G122 v BP mě díky nízké váze vozu baví i když je to něco úplně jiného. Po otevření na G150 to musí být fajn.

Ono se dá užívat různě, v podstatě velký výkon potřebujete jen na jízdu rovně v přímce, zatáčky na úzké silnici jsou zábavné i s auty s výkonem hluboce pod 100 koní a jde tam hlavně o nízkou váhu.
Kámoš má třeba 535d z 0-100 to má asi 5,5s nebo nějak tak ale zatáčky si v té obtloustlé krabici neužijete tak dobře jako ve starém Yarisu s 1.0 kterej dělá 0-100 snad za 15s.

Takze na jednu stranu je fajn a bylo by fajn mít v Mazdě 3 vyšší výkon na druhou stranu na klikaté okresky je tam výkonu dost minimálně do běžného provozu a pokud by si s tím autem chtěl někdo víc zablbnout než vyšší výkon bych chtěl ještě tak o 200kg nižší váhu a tomu autu by to prospělo daleko víc než vyšší výkon.
 
"pokud by si s tím autem chtěl někdo víc zablbnout než vyšší výkon bych chtěl ještě tak o 200kg nižší váhu a tomu autu by to prospělo daleko víc než vyšší výkon."
Aneb proč si pořídit i MX5. ??
 
No MX5 sem si neporidil ze 3 důvodu.
1) přítelkyně říkala co rodina ?
2) se tam nevlezu - jako nouzově ale na pohodlne sezení to je pro mne moc malé - drncam hlavou o střechu.
3) potrebuju vozit kola.

Kdyby udělali evropskou verzi MX5 - pro normální chlapi - ano vím ze když se sedačka pridela rovnou na podlahu ze když se vyndaji vyhrevy a td ale proste sme v roce 2022 a chci auto kam si sednu pohodlne nemusím mít kolem sebe místo abych se natáhl ale aspoň abych neměl boule na hlavě když prejedu retarder.

Hodně bych dával šanci nástupci RX8 kdyby někdy byl to už je pouzitelne velké auto jako Wankel by byl super ale ani by byt nemusel stačilo by 2,5 atmo nebo nějaký připravovaný 6 válec.

Hlavně pevnou střechu protože ne vždy parkuju v garáži.

Jinak je mx5 vážně super a toužím po ni jen ta cena je už dost respektive poslední roky brutálně vylezla a praktičnost je hodně omezena a jestli na to dat tažné abych odvezl kola těžko říct zda by se to nepreklopilo ???
 
Málo kdo si může dovolit druhé auto pro zábavu v této republice. Navíc souhlasím s tou omezenosti prostoru. Je vidět že Mazdy vznikají hlavně pro Japonce. Sedačky jsou fakt úzké. Není to nic moc na pořádného chlapa o 100kg. V trojce je to totéž..

Mazda 3 BN
 
No v 3 mám místa dost - nejsem narocnej sedačku mám na max dole a dost vzadu a opěradlo hodně na kolmo i tak mám nad hlavou dost místa a nedotykam se. To samé v 2 kde je to ještě těsnější ale pořad je to ,,normalni” proste vejdu se tam. V MX5 se takhle nevejdu a hlavou se dotykam.
Ono jsou ty auta menší ale jak říkám nejsem nijak náročný ale zas nechci mít ty boule na hlavě ?

Jako druhé auto je to pro mne na nic. Jezdím 100km do práce/z práce takže si chci nějak užívat tuto jízdu a ne pak večer celej utahanej sednout ještě do auta a jít se projet. Když jedu na výlet chci mít nějaký minimální komfort tedy ne mít omlacenou hlavu a vejít se s někým případně nabalit nějaké tašky a kola takže nejezdim už nikam jen abych se projel ale projizdim se když mám důvod někam jet.

Druhé auto do rodiny ano ale bylo by to buď M2 pro přítelkyni (ale teď je to takové složité takže kdo vi) nebo by to byla M6 s tím ze by polovicka jezdila M3. Ale MX5 je auto čistě na zábavu a bohužel pro malé lidi ano najde se par dlouhanu ale to je pak o tom co tohu hodláš obětovat někomu nevadí jezdit ani s lyzarskymi brýlemi a koukat se na silnici nad předním sklem ? já takový koule nemám ?

Zabavna auta s jistou dávkou praktičnosti jsou pro mne BRZ/GT86 dnes GR, nebo ta RX kdyby byla nova ale MX5 má už pro mne radu omezení i když je to nadherna motokara a užil jsem si s ni par pěkných výletů - bez střechy ?

A na to proste jen se vyblbnout pustit do žil adrenalin a mít něco čistě nepraktickeho já to řeším jízdou na kole v terénu a nebo bych dal přednost motorce - udělá to větší rohlik za menší peníze.

Takže buď něco co má jistou dávku praktičnosti, nebo něco zcela jiného.

V tomhle byla třeba ta e46 M3 perfektní - auto skvěle jelo, mělo pěkný přesto nenápadný design a zpracování, výbavu, a zároveň se nezaleklo nenáročné jízdy po okruhu. Motor který měl přes 340 koni a přitom dokázal jet i za 8l a nijak neobtěžovat při jízdě na dovolenou, použitelný kufr, komfortní podvozek.

Tohle sou auta které si člověk pořídí když chce jedno auto a občas si tu jízdu uzit. Ale jak jsem starší baví mě i ty výrazně slabší auta pokud mají trochu nižší váhu.
 
Tak já neměl namysli místo nad hlavou. V trojce ho mám spoustu a sedačka je krásně nízko. V tomhle ohledu super ale úzkost, ty bočnice tlačí. Jsem hold kus chlapa co 15 let cvičí a ty rozměry sedáku jsou pro hubené stehna. Mohli by to přizpůsobit evropskému trhu a ne na Japonce, který má v dospělosti 65kg

Mazda 3 BN

No jednak mám 105kg a přes stehna celkem velká čísla což je proti tobě rozdíl a bezmála 190cm. Nicméně sedadla v BP tolik nemackaji, tam jsou sedadla více ležérní stejně jako v M6. Ale ačkoli mě sedadlo obepíná tak v zatáčkách mě moc extra nedrží. Více se držíš volantu. Za mě sedadla by potřebovala zlepšit včetně možnosti prodlužovat sedák. Nehledě že spodní část zad se neopre o sedadlo a stále se musím vrtet a dorazet do sedadla. To mluvím teď o BN..
V BN je nastavitelná bederní opěrka obou sedadel. Asi je to u BP dle výbavy...

Mazda 3 BN
 
Tak BP má bederní opěrku bohužel až ve výbavě Luxury a oproti BM (kde byla snad v základu) mi docela chybí. U BP jde akorát seřídit sklon sedačky pod stehny. Jinak se docela divím, že se oba do Mazdy 3 vejdete. Já mám 174 cm, 85 kg, sedačku dole a posez mám tak akorát. Být větší, tak jsem říkal, že nevím jak bych se tam vešel nebo spíš seřídil pohodlný posez.
 
Podívej já 186/92 a v M3 BP pohodě jak sem psal vejdu se v cajku i do M2 DJ
Sedačku mám na podlaze opěradlo skoro kolmo a v klidu a na šířku je tam místa dost sak je to jak Ochcávka.
 
Ty máš ale výbavu attractions což je střed. Takumi je jako revolution.. Ale abych teď nekecal tak se podívám. Možná máš pravdu..

Tak pardon. Mystifikace.
Mám to v BN skutečně též jen u řidiče.
Mel jsem za to že na spolujezdci o té pacce vím..
 
Poslední úprava:
Ono se dá užívat různě, v podstatě velký výkon potřebujete jen na jízdu rovně v přímce, zatáčky na úzké silnici jsou zábavné i s auty s výkonem hluboce pod 100 koní a jde tam hlavně o nízkou váhu.
Kámoš má třeba 535d z 0-100 to má asi 5,5s nebo nějak tak ale zatáčky si v té obtloustlé krabici neužijete tak dobře jako ve starém Yarisu s 1.0 kterej dělá 0-100 snad za 15s.

Toto si moc ľudí často interpretuje, že vysoký výkon je len na rovinku, v premávke nevyužiteľné, máme rýchlostné obmedzenia a pod. Práve naopak. Vysoký výkon je okrem fun-factoru navyše obrovské bezpečnostné plus, mám veľkú istotu pri priedbiehaní, núdzových situáciách, nie som za žiadnych okolností brzda premávky a celkovo, mám vždy a všade výkonovú rezervu, ktorú aj keby som mal uplatniť len raz za život, budem vďačný.

Zátačky na Yarise 1.0 sú možno "dynamické" ale človeče, pri každom výjazde musíš horko zaplakať. Je pekné pustiť to v rýchlosti do zákruty ale čo potom. Výkon neoserieš.
Modelová situácia: užívaš si okresky, jedna zákruta, druhá, všetko fajn, gumy pískajú a zradu dobehneš kolónu 5 áut na začiatku ktorej je smradlavá Avia. Máš po radosti lebo vieš, že si "dopretekal". Ak máš výkon, počkáš, prvá bezpečná príležitosť, kickdown a ideš. Zhltneš ich všetkých a pokračuješ v jazde s úsmevom na tvári. A tých životných situácii je milión, predbiehaš niekoho a ten ti samozrejme ako úplný idiot pridá takže zrazu idete obaja 120 a ste na rovnakej úrovni a ty sa modlíš aby si sa zaradil skôr ako ta v protismere stretne Tatra 815. A že sa to deje denne.

Teraz som to trochu nadniesol, ale chápeš, čo tým chcem povedať. Každý kto raz mal možnosť okúsiť "výkon" už si bude len veľmi ťažko zvykať na niečo slabé. Je to tak trochu ľudská vlastnosť. Ale možno to ide vekom a možno som do toho ešte nedozrel, alebo som len dynamický typ vodiča, neviem :)

K tej 535d, notááák, 280 koní, 580 nm, zadný náhon, z každej zákruty ideš bokom, čo viac chceš :)
 
Toto si moc ľudí často interpretuje, že vysoký výkon je len na rovinku, v premávke nevyužiteľné, máme rýchlostné obmedzenia a pod. Práve naopak. Vysoký výkon je okrem fun-factoru navyše obrovské bezpečnostné plus, mám veľkú istotu pri priedbiehaní, núdzových situáciách, nie som za žiadnych okolností brzda premávky a celkovo, mám vždy a všade výkonovú rezervu, ktorú aj keby som mal uplatniť len raz za život, budem vďačný.

Zátačky na Yarise 1.0 sú možno "dynamické" ale človeče, pri každom výjazde musíš horko zaplakať. Je pekné pustiť to v rýchlosti do zákruty ale čo potom. Výkon neoserieš.
Modelová situácia: užívaš si okresky, jedna zákruta, druhá, všetko fajn, gumy pískajú a zradu dobehneš kolónu 5 áut na začiatku ktorej je smradlavá Avia. Máš po radosti lebo vieš, že si "dopretekal". Ak máš výkon, počkáš, prvá bezpečná príležitosť, kickdown a ideš. Zhltneš ich všetkých a pokračuješ v jazde s úsmevom na tvári. A tých životných situácii je milión, predbiehaš niekoho a ten ti samozrejme ako úplný idiot pridá takže zrazu idete obaja 120 a ste na rovnakej úrovni a ty sa modlíš aby si sa zaradil skôr ako ta v protismere stretne Tatra 815. A že sa to deje denne.

Teraz som to trochu nadniesol, ale chápeš, čo tým chcem povedať. Každý kto raz mal možnosť okúsiť "výkon" už si bude len veľmi ťažko zvykať na niečo slabé. Je to tak trochu ľudská vlastnosť. Ale možno to ide vekom a možno som do toho ešte nedozrel, alebo som len dynamický typ vodiča, neviem :)

K tej 535d, notááák, 280 koní, 580 nm, zadný náhon, z každej zákruty ideš bokom, čo viac chceš :)
Míval jsem podobný názory. A dneska jsem rád že jsem prodal Kawasaki Z750 a vrátil se do mladých let s Jawou 250 a 350, protože tady u nás jsem ten výkon neměl absolutně kde využít. A před rokem a půl jsem z 260 koní šel hezky na 136. A vůbec mi to nevadí....
Jsem spíš pro sladěný auto výkon=podvozek ať je to 100 koní nebo 300. Než mít prebušený auto výkonem co si s tím neumí poradit. Ono se to pak hodí, když to právě někdo z protisměru proti tobě válí bokem a má smrt v očích protože neví co s tím má dělat a ty jen namíříš volant a tam to jede.

Hlavně opatrně, hřbitovy jsou plný hrdinů...
 
Já mám ve velkém autě 320 koní, ale ve 110k Mazdě2 manželky jezdím docela rád, jak to má Fox výfuk, tak je to legrační nasrané vozítko.
 
M2 je super, skoda ze nesu velmi v ponuke a ak su tak socka edition..
Vo svajci kamos natrafil na gt verziu s 82kw sa mi zda.. to uz je celkom good prditko.
 
Back
Top