• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Toto si moc ľudí často interpretuje, že vysoký výkon je len na rovinku, v premávke nevyužiteľné, máme rýchlostné obmedzenia a pod. Práve naopak. Vysoký výkon je okrem fun-factoru navyše obrovské bezpečnostné plus, mám veľkú istotu pri priedbiehaní, núdzových situáciách, nie som za žiadnych okolností brzda premávky a celkovo, mám vždy a všade výkonovú rezervu, ktorú aj keby som mal uplatniť len raz za život, budem vďačný.

Zátačky na Yarise 1.0 sú možno "dynamické" ale človeče, pri každom výjazde musíš horko zaplakať. Je pekné pustiť to v rýchlosti do zákruty ale čo potom. Výkon neoserieš.
Modelová situácia: užívaš si okresky, jedna zákruta, druhá, všetko fajn, gumy pískajú a zradu dobehneš kolónu 5 áut na začiatku ktorej je smradlavá Avia. Máš po radosti lebo vieš, že si "dopretekal". Ak máš výkon, počkáš, prvá bezpečná príležitosť, kickdown a ideš. Zhltneš ich všetkých a pokračuješ v jazde s úsmevom na tvári. A tých životných situácii je milión, predbiehaš niekoho a ten ti samozrejme ako úplný idiot pridá takže zrazu idete obaja 120 a ste na rovnakej úrovni a ty sa modlíš aby si sa zaradil skôr ako ta v protismere stretne Tatra 815. A že sa to deje denne.

Teraz som to trochu nadniesol, ale chápeš, čo tým chcem povedať. Každý kto raz mal možnosť okúsiť "výkon" už si bude len veľmi ťažko zvykať na niečo slabé. Je to tak trochu ľudská vlastnosť. Ale možno to ide vekom a možno som do toho ešte nedozrel, alebo som len dynamický typ vodiča, neviem :)

K tej 535d, notááák, 280 koní, 580 nm, zadný náhon, z každej zákruty ideš bokom, čo viac chceš :)
Ale no tak nebudem tady z 535d dělat sportovní vůz. Víš jak se ta ,,dvoutunka” neskutečně roluje do zatáček jak má přetíženej čumák. Za mne tohle opravdu ne….


Budeš se divit, ale BMW už dávno není to co bejvalo. Měl jsem M3 e46 to bylo ještě auto které umělo jet mělo relativně lehký předek a komunikativní řízení a u něho ten nahon na zadek měl smysl a výkon 340 koni v něm docela slusne korespondoval s tím zbytkem.
Před časem jsem jezdil s Yarisem o výkonu 70 koni a na klikate okresky to bylo dost zábavné auto.
Teď jezdím v nové M3 zatím 122 koni (ano já do ty Prahy někdy dojedu na odemknutí ?) a jo taky se s tím dá relativně uzit.

Je to o tom ze u těch slabších aut můžeš dolovat a využívat maximální výkon, kdežto u těch silných si ten maximální výkon moc neuzijes jelikož té rychle dovedou k limitu.

Rezerva pro předjíždění je jiste fajn ale ono se stačí naučit ze nebudu předjíždět 5 aut v kuse jak debil s tím ze kdyby něco nemám se kam zařadit (takový blbce potkávám dost často) a proste si na to predjeti dam víc času no.

Ono i slabe auto jede rychle - i ten 70 konovej Yaris jel 150 což ti na okresce fakt stačí. Výjezdy ze zatáček jasné nezrychluje to tolik, zas tu zatáčku můžeš projíždět často poměrně vysokou rychlostí.

Hlavně to je o tom naučit se předvídat slabe auto té to naučí velmi dobře - vidím před sebou kamion nebudu se mu lepit za prdel ale nechám si delší odstup a když uvidím ze se blíží úsek kde se dá předjet za vcasu na to šlápnu naberu rychlost než ho dojedu a pak vybocim a predjizdim. Ve výsledku ten kamion můžeš předjet stejnou rychlostí jako se silným autem jen jsi potřeboval delší čas na to získat tu rychlost a to je o tom naučit se znát své auto a jeho možnosti a sladit se s nim, podradit nechat si dost velký rozestup.

Když jsem u Yarise kamos měl tu možnost sjet si GR prý neskutecne povedene a rad věřím.

Ale ano byt je Mazda 3 těžší auto pořad z dnešního pohledu patří mezi ty lehké a mě to na zatáčky v takových autech baví výrazně víc jak v silných ale těžkých kde proste fyziku neokecas.

Mimochodem ty 535d v zatáčkách nasypu pokaždé když se na tom ,,našem” úseku potkáme. Na dálnici zas pojede on mne což je jasný (samozrejmne na německy ?).
 
Fakt nemám rád řidiče, kteří předjíždějí 5 aut srovnaných za kamionem. Nejenom, že je to nebezpečné, ale také znemožní předjetí všem před sebou, kteří na to často dlouho čekají. Ano přebytek výkonu pomůže k bezpečnosti předjetí, ale taky způsobí častější nebezpečné jednání.
 
Fakt nemám rád řidiče, kteří předjíždějí 5 aut srovnaných za kamionem. Nejenom, že je to nebezpečné, ale také znemožní předjetí všem před sebou, kteří na to často dlouho čekají. Ano přebytek výkonu pomůže k bezpečnosti předjetí, ale taky způsobí častější nebezpečné jednání.
Tak to mě mluvíš z duše.Už se mě mnohokrát stalo, že jsem se dal s dodávkou předjíždět,mrknu za sebe všechno v pořádku.Začnu předjíždět a naráz se kolem mě prožene boreček v silné káře.Naštěstí jsem si už za ta léta co řídím vybudoval zvyk, že zrcátko kontrolují několikrát i v průběhu předjíždění,což mě mnohokrát zachránilo krk.Podle mě je předjíždění z x-té pozice hovězína,ne k vůli tomu, že by se ta fronta nedala bezpečně předjet,ale proto, že z té fronty může kdokoli v průběhu předjížděcího manévru začít předjíždět taky.A v důsledku vysoké rychlosti ho může lehce přehlédnou.Za mě ano,rychle svižně,ale s rozumem.Vždycky je potřeba přemýšlet i za ty druhé.?
 
Přesně tak zrovna nedávno jsem potkal takovýho blbce na dlouhý rovince kde je vidět daleko dopředu.
Kamion za ním dodávka a 3 osobáci. Dodávka hodila blinkr a začala vybočovat ale frajírek v audině chtěl předjet všechny zezadu a ani nečuměl na to že před nim už jeden chce tak se tam vecpal - dodávka se zas vrátila jinak by to do ni zezadu napálil. Já jel v protisměru samo, že na to neměl a dojel jen na úroveň navesu kamionu (když mu došlo ze to nedá) jelikož neodhadl rychlosti a začal zpomalovat a tlačit se aby ho někdo pustil, což se na poslední chvíli povedlo - já brzdil a oni všichni taky aby frajer mohl příště zas ohrožovat někoho jiného.

Jet v nějaké tatrovce tak na to šlápnu aby blbec už nikoho neohrozoval.
 
Zdravím lidi, tak včera jsem si byl přebrat novou mazdu 3 G150. Předtím jsem vlastnil 7 let mazdu 3 88kW. Dojem z auto zatím dobrý. Kdybych to měl porovnat, tak co se týče vzhledu, jak venek tak vnitřek je úplně někde jinde a ten přechod je opravdu znát. Auto mám ve výbavě PLUS. V podstatě nic navíc ve výbavě ani nepořebuji i repro hraje dobře to základní. Jediný fail je to halogenové denní svícení. Ale to se dá vyřešit časem výměnou za LED, jak jsem se tady dočetl. Co se týká jízdních vlastností, tak nějaký velký nárust výkonu díky motoru g150 mi nepříjde. Auto je takové těžkopádnější. Na hrbolech i ta náprava torzní jde trochu poznat, ale nic strašného. Jediné co mi vadí, je vypínaní válců. Nevím jak to máte ostatní, někde jsem se dočetl, že to byl problém spíš těch prvních mazd z 2019, ale i u nového, model 2022 jde jízda na 2 válce znát. Auto se mi zdá, že trochu vybruje. Když sešlápnu plyn a motor naskočí na 4 válce tak vibrace přestane.
 
Tak na ty 2 válce to cítit je. Hlavně když jedeš konstantní rychlostí a plyn se jen šmudlá. Já to hlavně poznám na kruháči, když podařadím na dvojku, jedu okoloa jen lehce dávám plyn, tak to vibruje. Takže chce na to šlapat.
 
Já ti gratuluji a ať slouží ale nechápu co píšeš.
Narost výkonu není znát - včera jsem přebral novou G150 - ty jsi točil včera koupené auto na plné otáčky? Já tedy své auto zajížděl takže než jsem si mohl vyzkoušet jeho plný výkon trochu to trvalo.

Mám G122 Plus - takže to samé - halogenky vyměněny - a nic nevibruje a pokud nekoukam na animaci displeje tak to nepoznám.
 
to @MK-M3 . No já myslím, teda tak jsem to pochopil že @Pity-27 to porovnává s původní M3 co měl. No ty vibrace jsou sice malinko znát, ale to se na to musí člověk vyloženě zaměřit.
 
to @Pity-27 jinak teda gratulace k novému stroji, doufám že budeš spokojený jako asi větší část nás majitelů. Hodně najetých km a ať slouží stejně dobře a dlouho jako předchůdkyně.
 
Tím přebráním jsem myslel, že jsem si byl auto včera vyzvednout, ne že jsem ho točil až k omezovači....:joy:
:joy::joy::joy:.
Já nevím, možná to bude kus od kusu, já to jemné vrnění, když jede auto na dva válce tam cítím. A přesně jak píše pantauleo, hlavně když jede člověk konstantní rychlostí třeba kolem 50 na 4.stupeň. Když pojedu kolem 100km na 6.stupeň a válce 2 se odpojí, tak tam už to cítit nejde.....
 
Dobře ale jak můžeš porovnávat ,,výkon” na staré tedy zajete Mazdě 3 a na fungl nové bezajete M3 kde proste plný výkon logicky nedostaneš a v podstatě bys ani neměl dávat plnej plyn - ne jen plné otáčky.
To je proste trochu mimo to auto se musí trochu zajet - stejně tak třeba nemáš brzdit naplno z prudka.

Po koupi se auto ,,zajíždí”.

Výkon porovnavej až to zajedes ne?
 
Já ty halogenky nepřekousl a chtěl jsem sedan. A u toho je při Style paketu povinný Sound paket. Takže teď čekám, až budou Bose čipy... ? Prej půjde do výroby v květnu...
 
Jinak díky všem za gratulaci. Poslední mazda sloužila dobře. Až na poslední půlrok. Proto jsem jí vyměnil za novou. Odešel mi výparník na klimatizaci, oprava 35 tis, tak jsem to nechal opravit a uspíšil výměnu za nové o rok dřív, než jsem měl v plánu...
 
Jinak díky všem za gratulaci. Poslední mazda sloužila dobře. Až na poslední půlrok. Proto jsem jí vyměnil za novou. Odešel mi výparník na klimatizaci, oprava 35 tis, tak jsem to nechal opravit a uspíšil výměnu za nové o rok dřív, než jsem měl v plánu...
Jinak kdybys byl z jihu napis zde Yari - vymění ti žárovky mě to taky dělal.
 
to MK-M3: A já někde píšu, že dávám plnej plyn a točím otáčky? Tím sledováním rozdílu ve výkonu jsem myslel ochotu auta zrychlovat při určité rychlosti, podřazování v kopci, atd.... přece ikdyž auto zajíždím, a ne první, tak můžu posoudit a porovnat motor u nového a starého...
 
Já ty halogenky nepřekousl a chtěl jsem sedan. A u toho je při Style paketu povinný Sound paket. Takže teď čekám, až budou Bose čipy... ? Prej půjde do výroby v květnu...
Jo, to mi přesně říkal dealer. Dva v Karlových Varech objednané trojky ve stejné datum, já paket style, ten druhý style a sound a já už mám auto doma a on ho ještě nemá ve výrobě.
 
to MK-M3: A já někde píšu, že dávám plnej plyn a točím otáčky? Tím sledováním rozdílu ve výkonu jsem myslel ochotu auta zrychlovat při určité rychlosti, podřazování v kopci, atd.... přece ikdyž auto zajíždím, a ne první, tak můžu posoudit a porovnat motor u nového a starého...
Ok
 
Tím přebráním jsem myslel, že jsem si byl auto včera vyzvednout, ne že jsem ho točil až k omezovači....:joy:
:joy::joy::joy:.
Já nevím, možná to bude kus od kusu, já to jemné vrnění, když jede auto na dva válce tam cítím. A přesně jak píše pantauleo, hlavně když jede člověk konstantní rychlostí třeba kolem 50 na 4.stupeň. Když pojedu kolem 100km na 6.stupeň a válce 2 se odpojí, tak tam už to cítit nejde.....
Taky velká gratulace.?Dva válce jdou poznat opravdu jenom na trojku cca 45-50km/h.Při vyšší rychlosti to nepozoruji.
 
Ale no tak nebudem tady z 535d dělat sportovní vůz. Víš jak se ta ,,dvoutunka” neskutečně roluje do zatáček jak má přetíženej čumák. Za mne tohle opravdu ne….


Budeš se divit, ale BMW už dávno není to co bejvalo. Měl jsem M3 e46 to bylo ještě auto které umělo jet mělo relativně lehký předek a komunikativní řízení a u něho ten nahon na zadek měl smysl a výkon 340 koni v něm docela slusne korespondoval s tím zbytkem.
Před časem jsem jezdil s Yarisem o výkonu 70 koni a na klikate okresky to bylo dost zábavné auto.
Teď jezdím v nové M3 zatím 122 koni (ano já do ty Prahy někdy dojedu na odemknutí ?) a jo taky se s tím dá relativně uzit.

Je to o tom ze u těch slabších aut můžeš dolovat a využívat maximální výkon, kdežto u těch silných si ten maximální výkon moc neuzijes jelikož té rychle dovedou k limitu.

Rezerva pro předjíždění je jiste fajn ale ono se stačí naučit ze nebudu předjíždět 5 aut v kuse jak debil s tím ze kdyby něco nemám se kam zařadit (takový blbce potkávám dost často) a proste si na to predjeti dam víc času no.

Ono i slabe auto jede rychle - i ten 70 konovej Yaris jel 150 což ti na okresce fakt stačí. Výjezdy ze zatáček jasné nezrychluje to tolik, zas tu zatáčku můžeš projíždět často poměrně vysokou rychlostí.

Hlavně to je o tom naučit se předvídat slabe auto té to naučí velmi dobře - vidím před sebou kamion nebudu se mu lepit za prdel ale nechám si delší odstup a když uvidím ze se blíží úsek kde se dá předjet za vcasu na to šlápnu naberu rychlost než ho dojedu a pak vybocim a predjizdim. Ve výsledku ten kamion můžeš předjet stejnou rychlostí jako se silným autem jen jsi potřeboval delší čas na to získat tu rychlost a to je o tom naučit se znát své auto a jeho možnosti a sladit se s nim, podradit nechat si dost velký rozestup.

Když jsem u Yarise kamos měl tu možnost sjet si GR prý neskutecne povedene a rad věřím.

Ale ano byt je Mazda 3 těžší auto pořad z dnešního pohledu patří mezi ty lehké a mě to na zatáčky v takových autech baví výrazně víc jak v silných ale těžkých kde proste fyziku neokecas.

Mimochodem ty 535d v zatáčkách nasypu pokaždé když se na tom ,,našem” úseku potkáme. Na dálnici zas pojede on mne což je jasný (samozrejmne na německy ?).

Počkaj, nikto tu o 535d netvrdil že to je športové auto, myslel som to v kontexte s Yarisom ktorý si spomenul. Ak to kamošovi "nasypeš" v každej zákrute s G122 tak sorry, buď je on úplne drevo alebo ta len nechce zahanbit :)

Okolo BMW sa pohybujem viac než 15 rokov, takže sa nebudem divit, viem o tom. Doby kedy to stálo za to už sú preč.

Človeče, prečo si sa zbavil tej E46 M3? Dnes už sa tieto auta len stúpajú na hodnote, až neúmerne by som povedal. To si si mohol nechať ako youngtimera do budúcna a auto pre radosť.

Tú kolonu 5 áut som spomenul ako príklad, aj keby je to len o jednom aute. Zase tu z toho nerobme kovbojku a netvárte sa všetci že chodíde stále 90-50-90. Pre mňa osobne takáto kolona vždy smrdí prúserom, jednak preto že podobné kolony su takmer vždy tvorené s prepáčením "priposratými" dochodcami alebo ľudmi ktorý proste nepojdu viac ako 70 aj keby je tam kilometrová rovnika. Alebo rôzne brzdia, potom pridávajú, chodia z jednej strany pruhu na druhú, sú nepredvítadeľní... Potom stačí že sa tam nájdu takýto dvaja, traja a máš vystaráno. Ďakujem neprosím. Potom idete 10 áut za kamiónom, stúpa nervozita a na koniec to vždy niekomu prepne a chce ich zobrať naraz všetkých 10. To je zle.

Pre mňa to najlepšie čo môžem urobiť, je že hneď ako takúto kolonu dobehnem ju zároveň pri prvej príležitosti aj predbehnem. Bezpečne, svižne a tak, aby som nikoho neohrozil! Vyhnem sa tak kope potencionálnych prúserov a mám to odsledované, že čím dlhšie je človek súčastou takejto kolony, tým nebezpečnejšie to je.

Ano, je to aj o tom poznať svoje auto a pripraviť si všetko, začínal som na Felicii, takže o tomto by som ti svoje povedal. Viem aké to je pripravovať si predbiehanie, aj aké je to keď ti blbne volnobeh a ľavou nohou brzdíš a pravou ťukáš do plynu aby ti to neskapalo. Zlatá Felda.
Skôr časom má človek pocit, že mi to celé príde tak trochu zbytočné, plánovať, nechávať si odstupy, mať podvedomý blbý pociť že niekoho predbehujem a on mi pridá. Na čo. Proste to zošlapnem a v sekunde som tam kde chcem a idem si bezpečne ďalej. Toto je pre mňa najlepší benefit. Robiť to bezpečne a eliminovať čo najviac prúserov. A ruku na srdce, kto si raz vyskúšal niečo čo fakt slušne ide, sám pochopí ako strašne jednoduché a bezpežné môže také predbiehanie byť.

Aby sme sa pochopili, ja si svoj život vážim a posledné čo chcem je sa zahlušiť niekde pri ceste. Akurát mi dynamická jazda vyhovuje viac. Snažím sa čo najviac predvídať, venovať sa jazde, sledovať okolo a neprecenovať sa. Myslím si že som stále bezpečnejší ako nejaký starý dedo ktorý sa pripojí na dialnicu v 50ke a ani sa nepozrie do zrkadiel a potom ide max 80 alebo to šupne rovno do protismeru, lebo si nevšimol 5 výstražných tabulí "ste v protismere".

To by sme mohli diskutovať donekonečna, ano, treba dávať na cestách bacha a neprecenovať sa, s tým určie súhlasím, či mám 500 koní alebo 50.
 
Je mi teď jedno co tu hrdí majitelé budou psát ale měl jsem G150 pujcenou na celý den a všichni 3 účastníci jsme se shodli že ta BN 88kW před odemcenim jede i tak lépe ačkoli i ta má cca 150koni většinou. Ten motor je takový hrubší a lépe se sbírá. Ty nové jsou takové lehce mdle. Bohužel je to dáno především dalším emisnim priskrcenim a 100kg vyšší váhy. Kdo nevěří tak může semnou dát sraz Jinak auto velmi příjemné a hezké. Určitě též blahopřeji a ať dělá jen radost. Vypínání válců je děs a bůhví co to udělá za pár let..

Mazda 3 BN
 
Back
Top