Ale no tak nebudem tady z 535d dělat sportovní vůz. Víš jak se ta ,,dvoutunka” neskutečně roluje do zatáček jak má přetíženej čumák. Za mne tohle opravdu ne….Toto si moc ľudí často interpretuje, že vysoký výkon je len na rovinku, v premávke nevyužiteľné, máme rýchlostné obmedzenia a pod. Práve naopak. Vysoký výkon je okrem fun-factoru navyše obrovské bezpečnostné plus, mám veľkú istotu pri priedbiehaní, núdzových situáciách, nie som za žiadnych okolností brzda premávky a celkovo, mám vždy a všade výkonovú rezervu, ktorú aj keby som mal uplatniť len raz za život, budem vďačný.
Zátačky na Yarise 1.0 sú možno "dynamické" ale človeče, pri každom výjazde musíš horko zaplakať. Je pekné pustiť to v rýchlosti do zákruty ale čo potom. Výkon neoserieš.
Modelová situácia: užívaš si okresky, jedna zákruta, druhá, všetko fajn, gumy pískajú a zradu dobehneš kolónu 5 áut na začiatku ktorej je smradlavá Avia. Máš po radosti lebo vieš, že si "dopretekal". Ak máš výkon, počkáš, prvá bezpečná príležitosť, kickdown a ideš. Zhltneš ich všetkých a pokračuješ v jazde s úsmevom na tvári. A tých životných situácii je milión, predbiehaš niekoho a ten ti samozrejme ako úplný idiot pridá takže zrazu idete obaja 120 a ste na rovnakej úrovni a ty sa modlíš aby si sa zaradil skôr ako ta v protismere stretne Tatra 815. A že sa to deje denne.
Teraz som to trochu nadniesol, ale chápeš, čo tým chcem povedať. Každý kto raz mal možnosť okúsiť "výkon" už si bude len veľmi ťažko zvykať na niečo slabé. Je to tak trochu ľudská vlastnosť. Ale možno to ide vekom a možno som do toho ešte nedozrel, alebo som len dynamický typ vodiča, neviem
K tej 535d, notááák, 280 koní, 580 nm, zadný náhon, z každej zákruty ideš bokom, čo viac chceš
Budeš se divit, ale BMW už dávno není to co bejvalo. Měl jsem M3 e46 to bylo ještě auto které umělo jet mělo relativně lehký předek a komunikativní řízení a u něho ten nahon na zadek měl smysl a výkon 340 koni v něm docela slusne korespondoval s tím zbytkem.
Před časem jsem jezdil s Yarisem o výkonu 70 koni a na klikate okresky to bylo dost zábavné auto.
Teď jezdím v nové M3 zatím 122 koni (ano já do ty Prahy někdy dojedu na odemknutí ?) a jo taky se s tím dá relativně uzit.
Je to o tom ze u těch slabších aut můžeš dolovat a využívat maximální výkon, kdežto u těch silných si ten maximální výkon moc neuzijes jelikož té rychle dovedou k limitu.
Rezerva pro předjíždění je jiste fajn ale ono se stačí naučit ze nebudu předjíždět 5 aut v kuse jak debil s tím ze kdyby něco nemám se kam zařadit (takový blbce potkávám dost často) a proste si na to predjeti dam víc času no.
Ono i slabe auto jede rychle - i ten 70 konovej Yaris jel 150 což ti na okresce fakt stačí. Výjezdy ze zatáček jasné nezrychluje to tolik, zas tu zatáčku můžeš projíždět často poměrně vysokou rychlostí.
Hlavně to je o tom naučit se předvídat slabe auto té to naučí velmi dobře - vidím před sebou kamion nebudu se mu lepit za prdel ale nechám si delší odstup a když uvidím ze se blíží úsek kde se dá předjet za vcasu na to šlápnu naberu rychlost než ho dojedu a pak vybocim a predjizdim. Ve výsledku ten kamion můžeš předjet stejnou rychlostí jako se silným autem jen jsi potřeboval delší čas na to získat tu rychlost a to je o tom naučit se znát své auto a jeho možnosti a sladit se s nim, podradit nechat si dost velký rozestup.
Když jsem u Yarise kamos měl tu možnost sjet si GR prý neskutecne povedene a rad věřím.
Ale ano byt je Mazda 3 těžší auto pořad z dnešního pohledu patří mezi ty lehké a mě to na zatáčky v takových autech baví výrazně víc jak v silných ale těžkých kde proste fyziku neokecas.
Mimochodem ty 535d v zatáčkách nasypu pokaždé když se na tom ,,našem” úseku potkáme. Na dálnici zas pojede on mne což je jasný (samozrejmne na německy ?).