• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

To záleží, co ti tam namontovali, jestli PYFA-15-16ZA nebo PYFA-15-16ZB. PYFA-15-16ZB totiž nejdřív nebyl dostupný k objednání, tak se občas montoval starý typ...
Koukal jsem a mám Bčko. Divný je, že klasicky se auto ohřívá až do 90 a pak najednou hned po ohřátí se ventil jakoby naplno otevře a už to lítá. Do ohřátí auta vše funguje a ani se vrchní hadice k radiátoru neohřívá. To se naopak dělo před výměnou. Foto po asi 25 minutách jízdy a neustálé fluktuace mezi 86 a 70 dle diagnostiky. Nemůže třeba podměřovat čidlo o 10 Stupňů?

B91AAF93-8A21-41F9-9D1A-B8DBEDDF1782.jpeg
 
Koukal jsem a mám Bčko. Divný je, že klasicky se auto ohřívá až do 90 a pak najednou hned po ohřátí se ventil jakoby naplno otevře a už to lítá. Do ohřátí auta vše funguje a ani se vrchní hadice k radiátoru neohřívá. To se naopak dělo před výměnou. Foto po asi 25 minutách jízdy a neustálé fluktuace mezi 86 a 70 dle diagnostiky. Nemůže třeba podměřovat čidlo o 10 Stupňů?
V SI k tomu je: "Zkontrolujte PID „ENG_CL_V_POS“ nebo „ENG_COOL_VLV_POS_COMD“, když je ECT přibližně 40 °C (104 °F), pomocí funkce monitorování dat M-MDS. Pokud PID není 0 nebo 59 st., tato servisní informace není použitelná." Naloguj si tedy ECT a tyto dva PIDy.
 
V SI k tomu je: "Zkontrolujte PID „ENG_CL_V_POS“ nebo „ENG_COOL_VLV_POS_COMD“, když je ECT přibližně 40 °C (104 °F), pomocí funkce monitorování dat M-MDS. Pokud PID není 0 nebo 59 st., tato servisní informace není použitelná." Naloguj si tedy ECT a tyto dva PIDy.
To já bohužel nejsem schopen vyzkoušet. Provozní teplota by prý měl být mezi 80 - 100. Toto samotné, že teplota klesne pod 80 by přeci na výměnu termostatu mělo stačit? Divný je, že se to projevilo až po těch velkých mrazech. Auto jsem si dnes vyzvedl a bohužel žádné oficiální řešení není. Chybu to hodí jen ve velmi specifickém případě a bez ní je to bohužel těžko proveditelné. Doufám, že je to jen nějaký bug, protože jezdit s tím je nesmysl.
 
Zdravím vespolek.. možná budu za blbce, ale raději se zeptám: je to normální stav, že po cca 30 km jízdě po okreskách, rychlostí do 130 km/h, zaparkuju, vypnu motor, zamknu auto a když odcházím, tak jsem si všiml, že se z pravé koncovky "čadí", jako by to bublalo na volnoběh. Vydržel jsem to pozorovat tak 2 minuty, potom už jsem potřeboval odejít. Po celé ty 2 minuty to prostě z té pravé koncovky "plnohodnotně bublalo". Nikdy předtím jsem u auta s něčím takovým nesetkal. Najeto asi 1000 km po výměně polomotoru..
 
Mně to dělá taktéž, taky pravá strana ale někdy obě moc si toho nevšímám, nevím jestli po každé jízdě,ale zatím mně nenapadlo to řešit,řekl bych, že je to vypařující se zbytková voda z tlumiče,protože jezdím spíš kratší trasy do 20 km, a to se voda asi nestihne všechna vypařit při jízdě. Ale budu rád za nějaký odborný názor, třeba od @Max6 .
 
Mně to dělá taktéž, taky pravá strana ale někdy obě moc si toho nevšímám, nevím jestli po každé jízdě,ale zatím mně nenapadlo to řešit,řekl bych, že je to vypařující se zbytková voda z tlumiče,protože jezdím spíš kratší trasy do 20 km, a to se voda asi nestihne všechna vypařit při jízdě. Ale budu rád za nějaký odborný názor, třeba od @Max6 .
Trošku jsi mě uklidnil. Za odborný názor budu taky rád..
 
Ja som si myslel že do výfuku ide aj kondenzát z klimatizácie. Ale kde som prišiel na takú blbosť, to neviem.
(para mi ide z výfuku po jazde tiež)
 
Takže asi běžný stav. Dříve jsem si toho nevšiml a měl jsem obavy, že něco neklaplo při výměně polomotoru.
Chlapi díky za reakce.
 
Bublání jsem si nevšiml, ale když dojedu a je chladno, krásně mi ty koncovky čoudí :):)

Dotaz - jakou maximální váhu jste si naložili do kufru - přímo jen do kufru na nějaké delší trasy. Případně kolik vám přijde jako ,,zdravé" maximum? Aby se moc neochodili pružiny/tlumiče a aby to moc nerozhodilo jízdní vlastnosti auta.
 
To zatížení kufru. Potřebuju převážet 200-250 kg materiálu - doteď jsem to řešil na ,,prasáka" z pohledu bezpečnosti - sklopil zadní sedadla a pěkně to rozložil, plus cca 50kg jsem dával na podlahu u spolujezdce. Auto se chovalo fajn a pohledem ani moc nepokleslo. Jenže, kdyby se stala bouračka jsou to kvádry po 10kg tak by to asi nedopadlo moc pěkně. Proto, váhám vozit to jen v kufru - vejde se to tam, jen si nejsem jist zda nebude už zadek moc přetíženej, přeci jen taková váha v kufru bude působit jinak než když byla většina nad zadními sedadly a 50kg z toho ve předu. Potřebuju to tak převážet 150km.
Vozil někdo takové zátěže v kufru na nové trojce?
 
To zatížení kufru. Potřebuju převážet 200-250 kg materiálu - doteď jsem to řešil na ,,prasáka" z pohledu bezpečnosti - sklopil zadní sedadla a pěkně to rozložil, plus cca 50kg jsem dával na podlahu u spolujezdce. Auto se chovalo fajn a pohledem ani moc nepokleslo. Jenže, kdyby se stala bouračka jsou to kvádry po 10kg tak by to asi nedopadlo moc pěkně. Proto, váhám vozit to jen v kufru - vejde se to tam, jen si nejsem jist zda nebude už zadek moc přetíženej, přeci jen taková váha v kufru bude působit jinak než když byla většina nad zadními sedadly a 50kg z toho ve předu. Potřebuju to tak převážet 150km.
Vozil někdo takové zátěže v kufru na nové trojce?
Pokud na zadních sedačkách nikdo nesedí, tak nevidím 200kg jako žádný problém...
 
Ne ne v autě v ten moment jedu sám. Takže celková zátěž není nijak na hraně - auto má zatížení kolik asi 500-550 kg nějak tak. Problém vidím v tom, že bude veškerá váha 200-250 kg v kufru - tedy za zadní nápravou.

Co jsem četl zátěž se rozdělí v autě takto:

Přední sedadla 45% přední náprava, 55% zadní náprava
Zadní sedadla 15% přední náprava, 85% zadní náprava
Kufr -10% přední náprava, 110% zadní náprava
Nosiče na střeše 15% přední náprava, 85% zadní náprava
Vozík -30% přední náprava, 130% zadní náprava
Nosič kol na kouli -45% přední náprava, 145% zadní náprava

Tedy v mém případě já 90kg

Při naložení 250kg do kufru
Přední náprava +15kg, zadní náprava +325kg

Při pouhých 200kg do kufru
Přední náprava +20kg, zadní náprava +270kg

Osobně si myslím, že těch 250kg je už moc, že to už nebude ok pro zadní nápravu a bude to dost zhoršovat jízdu.

Pro srovnání dle těchto procent zatížení jsem to vozil takto:
rozložených 250kg
Přední náprava +95kg, zadní náprava +195kg

Rozložených 200kg
Přední náprava +100kg, zadní náprava +140kg

Osobně se mi pěkně jelo s 200kg rozloženými, těch 250kg rozložených už bylo poznat že to v zatáčkách není ok. Naložit to vše do kufru ve mne vzbuzuje docela strach o autíčko, ale i o brutálně jiné jízdní vlastnosti.
 
Môj skromný názor je, že jednorázovo to pravdepodobne prežije bez ujmy, pravidelne by som to asi nerobil.
Ak máš ťažné, za pár korún sa dá požičať vozík a tam je to úplne v pohode.

Nikdy som napríklad nevážil kufre na dovolenku a to ich občas ledva zdvihnem a kufor bol už občas plný až po strop.
 
Právě že bych to potřeboval vozit pravidelně - zatím jsem to vozil rozložené asi 4 krát jako nouzovku, ale dodavatel brutálně (nebo přepravní služba) zdražil dovoz na paletě a hlavně je problém s dodávkami takže mi věcně nechce poskytnout třeba tunu ale ze mi prodá jen těch 200-250kg což se mi pak platit paletu nevyplatí a je lepší si pro to sjet.

Tažný právě nemám chtěl jsem ho původně na kola ale pak jsem to zamítl a koupil raději střešní nosiče a zatím jsem je využil jen na jiném autě.

Jako rozložené v tom není problém ale ta bezpečnost při nehodě nebo kdyby mě zastavili švestky to asi moc OK nebude. Do kufru se to na objem vejde bez problému a mohl bych to brát po 200 kg ale zas mene už je taky pro mne na prd.

Je to prekerka no ?
 
Jinak kufry na cesty jsou celkem malá zátěž - opravdu velký kufr takové ty 80-100l když narves hadraka a td mívá kolem 25kg - lital jsem tak do Británie pravidelně i nějaké ty lahvinky se vešly a přes tu váhu to nikdy neslo a těžký to bylo jak prase - takové ďas do kufru Mazdy 2 a pak jen něco menšího na ne.
 
Update k termostatu a vibracím v řádící páce při 3. rychlosti a brždění motorem - Termostat bude znovu vyměněn. Čeká se na díl. Vypadá to dle symptomů, že odešel znovu a opět ten Fail-Safe Termostat. To už i na tom "inovovaném" "B" termostatu.

Co se týče převodovky, CarGarantie zamítla výměnu převodovky. V CBčku mi tedy ochotně vyměnili alespoň olej, který byl po circa 50 000 černý, až se tomu prý na dílně divili. Olej byl alespoň bez otěru. Po výměně je to lepší, ale ne 100% Není to nic hrozného - dá se s tím žít. Velmi vzácně se mi ale dělo, zvlášť při prudčí akceleraci na 1. stupeň a řazení na 2., že to chytlo zuby. To dělalo také od novoty. Uvidíme po výměně oleje. Zatím ok.
 
Back
Top