• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Takže věc náhody? Buď se to povede nebo ne. Dříve jsme říkali, že takové auto bylo za komunistů vyrobeno v pátek na odpolední :p , ale že by to takto na odpolední dělali všichni výrobci? je nepravděpodobné! Spíše to vidím na potenciál šetření peněz či odfláknuté konstrukce......po neúspěchu se to udělá lépe a takto pořád dokola (PDCA), velký podíl na tom má i změna vedení!
 
Odvedení montáže je jen jeden element skládanky, ale měnit se můžou i šarže pitomého obložení, disků atd. Mimochodem, tak mi to bylo vysvětleno… jako, hmm, jojo, asi tři měsíce se montovala nějaká dávka a tu Vy máte a vyměníme za něco, co se montovalo poté, a to již nezlobí (měli pravdu, nezlobilo). Dokonce to zašlo tak daleko, že se reklamovala jedna strana a za měsíc druhá (u těch stabilizačních tyčí, brzdy šly najednou), aby to administrativně „prošlo“. Chci říci, že to žije v celém průřezu vzniku každého kousku vozu a pak se to někdy holt potká…
 
no to se řeší průběžnou změnou výrobku v automotiv, pokud si zákazník stěžuje nebo něco zlobí, tak se to překonstruuje a pod novým indexem a to jde do automobilky k montáži. Řídí se to datumem, ale není na to spolehnutí. T.z. máš mít v autě nějakou součástku, ale nemáš, protože ještě původní byli skladem. Nezbývá nic jiného než podle VIN zjistit co tam máš mít a co tam máš. Je to dost složité. To, ale to nemění nic na tom, že jsou některé modely či ročníky ošizené a proto si lidé stěžují na určitý rok či model.

Vina je v konstrukci a vedení firem. Ryba smrdí vždy od hlavy :D

Vím o čem mluvím. Ale zjistit dopředu se to bohužel nedá - škoda. Lítost nespokojeným majitelům aut či jiných výrobků...
 
Jak píše @mabu , nemyslím že je to vinou směny při montáži, protože těch aut denně vyrobí X , ale chyba je na straně spíš dodavatelů komponentů. Pracuji ve firmě která se zabývá vývojem a výrobou automobilní elektroniky, a řeší se když není dostupná nějaká součástka, nahradí se jinou, pouze administrativně to schválí zákazník, a když něco tak se to hodí na dodavatele. Je to tedy i nejspíš v mém případě loupající se volant nebo termostat. Prostě nějaká várka dílů se nepovedla, ale ve většině případů lze u Mazdy vše reklamovat úspěšně a formou výměny za jiný díl vyřešit. Pak vícenáklady jdou na vrub dodavateli., ale to je myslím problém všech automobilek, i když se snaží hlídat dodavatele formou auditů atd. Prostě dneska se chrlí další a další modely, které nikdo netestuje jako dřív.
 
I já pracuji ve firmě na díly do aut, nemohu souhlasit s tím, že se méně testuje. Opak je pravdou a i dle přísnějších norem či požadavků. Dodáváme i pro Mazdu. Problém je v konstrukci jak jsem uvedl. Konstruktéři se oproti dřívejšku vůbec neukáží ve výrobě - bojí se připomínek!!
A další problém je personál montáží, kde poslední rok už to jsou jen UK, kteří nerozumí a nemají zájem na kvalitě. Auto od 2022 a dále bych si nekoupil.........

Bohužel těmito dohady nepomůžeme nešťastnému majiteli Mazda BP, který měl smůlu.
Sorry..........
Prodej a kup jiný model či ročník! :cool:
 
Auto od 2022 a dále bych si nekoupil.........
"Odvolej, spasíš tělo i duši svou!", resp. snad to nebude třeba přehodnotit, neb zub času se oblafnout nedá ;)

Jinak si asi rozumíme, nešťastnému majiteli samozřejmě držím palce, ať se z toho vysmekne trpělivostí při reklamacích či prodejem, ale taky s vědomím, že nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř :rolleyes:
 
I já pracuji ve firmě na díly do aut, nemohu souhlasit s tím, že se méně testuje. Opak je pravdou a i dle přísnějších norem či požadavků. Dodáváme i pro Mazdu. Problém je v konstrukci jak jsem uvedl. Konstruktéři se oproti dřívejšku vůbec neukáží ve výrobě - bojí se připomínek!!
A další problém je personál montáží, kde poslední rok už to jsou jen UK, kteří nerozumí a nemají zájem na kvalitě. Auto od 2022 a dále bych si nekoupil.........
BP se vyrábí v Japonsku…. Tam moc UK nebude ?

PS já tedy žil a pracoval 2 roky v Německu a 6 let v Británii a když si vemu jak kvalitně tamni lidi odvedou svou práci tak zlaté UK nebo děti v Číně.
On není problém v tom od kud člověk je ale v tom jak dobře na poměry země kde pracuje dostane zaplaceno a jak ho firma dokáže motivovat. V tom tkví kvalita odvedené práce tedy mohou si za to samotné firmy. Když lidem platí almužnu a chtějí zvedat normy nemohou se divit ze jim na to lidi hazou bobek a valí zmetky aby plnili normu.
 
Taky myslím že je z 90% jedno kde je auto vyrobený. Taková Tesla byla montážní šunt ať se vyrobila kdekoliv. Občas si nějaká fabrika udělá špatný jméno (příklad první BM vyrobený v Mexiku), ale to už je jen o doladění.
 
Koukám ani jeden se neumí trefit mezi pruhy ?
No to je tak, když si chceš aspoň z jedné strany nechat víc místa... A pak někdo zaparkuje i z druhé strany... Ale ono to sice nevypadá, ale přes čáru ty dvě vpředu nejsou ? a s tím malým VW jsem fakt nepočítal ?
 
Tak to já to včera dál až nakonec parkoviště, ať se vedle mě zbytečně nikdo necpe a když vyjdu z krámu tak vidím tohle. Nepochopím to.

IMG_20230103_102439.jpg
 
Asi nějaká přitažlivost ? nevím proč ale tohle pokaždé funguje ??‍♂️
 
Jestli se nepletu, tak na kompletaci masového auta pracují hlavně roboti, ne? (Kdysi dávno se Mazda v prospektech chlubila, že v továrně v Hiroshimě je snad jen pár desítek lidí.) A díly jsou u japonců obvykle nějaký Taiwan, Korea nebo Čína, a počítám, že velká část těch dílů bude taky robotizovaná výroba. Nemyslím, že problém je v odfláknuté kompletaci, je to prostě loterie... auto je průměrně tisíc komponent, to je tisíc dílků loterie, některé jsou prostě náchylnější k závadám, než jiné. Navíc třeba odlévací formy, lisy, všechno se opotřebovává, dolaďuje, nahrazuje — takže ani ten stroj neudělá tisíckrát to samé (což asi lidi blíž k výrobě, než mám já, budou vědět daleko líp... já to mám jen vypozorované z pohledu konzumenta).

Je to tak všude, včera mi Youtube zrovna doporučil dvě videa, jak jeden malý čip odpaluje disky na nových 16" Macbookách (tzn. laptop za sto tisíc+)... už je to známá věc, ale ve výrobě se to ještě nezměnilo; a takových komponent je v počítači víc, další se ukážou časem, a opět to také budou jen určité šarže nebo revize základní desky atp. — a teď si představím auto, kde mám nejen několik počítačů, ale další stovky elektro a mechanických dílů.

Jinak se domnívám, že právě automatizace výroby, výroba made-to-order, a časté modifikace součástek je to, co před dvěma nebo třemi desítkami let dávalo japonským autům náskok... jenže svět už se to naučil taky, a proti tomu všemu zas jde zvýšená komplexita aut, větší regulatorní požadavky (větší tlak na náklady/ziskovost), což spolehlivost aut sráží.

Dále zkušenost v mém okolí je taková, že se to může blbě i dobře sejít u skoro každého výrobce — viz místní majitelé Citroenů, kteří psali, jak x let neměli závadu... tak my máme s autem, které má přitom za sebou asi 7 let vývoje a vylaďování (tzn. nekupovali jsme nový experiment) za půlrok vlastnictví už třetí problém :). Přitom Mazdy nám vždy jen jezdily, občas nějaká pojízdnost neovlivňující prkotina. Naši a jejich "nerozbitné" Mondeo, které u mojí sestry kroutí už snad 500 tis km, je taky opakem toho, co se leckde o Fordech píše; proti nim stojí zástupy těch, co je někde při nájezdu 80 tkm nechal mrtvý PowerShift nebo první verze turbotříválce :).
 
Poslední úprava:
Jojo, nemá cenu se patlat ve výrobě aut a dílů, každý ať si koupí co se mu líbí a v čem se mu dobře sedí a jezdí. Někdo má hold smůlu že chytne auto samou vadu. Taky bych při tolika závadách zvažoval výměnu. Jsem dycky naštvanej když se náhodou objeví nějaká moucha, ale co všechny auta něco mají.
 
Hlavně na trojkach se tu obecně řeší a odchází nejméně věcí. Teď trochu kazí dojem BP z prvních let. Ale tyhle grafy beru jako úsměv pač co stránka to jiné výsledky. Ale obecně Japonci vedou ve spolehlivosti.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Měl jsem G150 style sound 10/20 a po 30tis km bez jediného problému, dokud mě nesundal v zatáčce jeden neumětel a udělal totální škodu. Mám 3 týdny novou úplně stejnou a doufám ve stejnou kvalitu. Kromě přesunu usb do opěrky, pulsujících světel a trošku jiných zadních led asi žádná změna.
 
Tak to já to včera dál až nakonec parkoviště, ať se vedle mě zbytečně nikdo necpe a když vyjdu z krámu tak vidím tohle. Nepochopím to.

Zobrazit přílohu 43909
Tyhle pritahovace úplně miluji. Zjevně se bojí nechat auto o samotě a zároveň se nechtějí cpát mezi ostatní. Tohle se mi stává často a pokaždé z toho rostu. Dám si tu práci auto narvat někam do prázdná a po příchodu vedle mě nějaký sotous a ještě dveřmi skoro na mě. Divná vlastnost.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top