• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Značku nabíječky nevím, zjistím, měl jsem půjčenou od tchána. Recond funkci má. Baterie je tam origo cca 5 let stará, už se mi ji jednou povedlo vybít v létě, ale tam jsem myslel, že to byla moje blbost. To jsem dobíjel normálně připojenou v autě a nebyl s tím problém. Nová baterka by byla řešení, ale chtěl bych ještě ověřit ten odběr. Dneska po práci to změřim multimetrem.
V březnu jsem byl v servisu, kde stav baterie podle protokolu ověřovali a byla OK.
No tak 5 let stará už si myslím tuhle zimu nedá. Ale, pokud jsi baterku nabíjel i s recondem, a přesto se vybila, tak je buď opravdu po ní, nebo ještě jít do pojistkové skříně, a postupně vytahovat jednu pojistu za druhou a měřit kolik má odběr, pokud narazíš na nějakou, která má vyšší odběr, přitom to bude pojistka k něčemu co by nemělo tak prověřit ten daný spoptřebič.Nebo pojistku pokud to auru nebude vadit, dočasně vytáhnout a jezdit chvíli bez ní, a hlídat vliv na vybíjení baterie.
 
Že baterka při připojování je podle mého normální, a že se nemá baterka nabíjet připojená, je napsáno v každé příručce. Jak moc to může uškodit v reálu, to netuším.
Nabíjím běžně zapojenou baterii, CTEKem a nic nejiskří a v příručce je to povolný, kromě funkce recond.
 
Při připojení nabíječky nic nejiskřilo, jiskření bylo až během připojování odpojené baterie
 
Odpojená/zapojená ... trocha teorie přímo u jednoho renomovaného zdroje neškodí v jakémkoli množství, resp. mě to zaujalo.
 
Při připojení nabíječky nic nejiskřilo, jiskření bylo až během připojování odpojené baterie
To jiskření mi taky dělá při opětovném připojení na konektory v autě, ale zatím nic neodešlo za ty roky vše funguje bez újmy. Proč tomu tak je nevím.
 
Nabíjím běžně zapojenou baterii, CTEKem a nic nejiskří a v příručce je to povolný, kromě funkce recond.
Delam to stejne, taky CTEK. V garazi to pripojim na baterku klidne 10-15x za sezonu (jak si vzpomenu a jak se mi chce) a kdybych mel pokazde vyndavat baterku...

No vida, blizi se zima, jdu to napichnout...
 
Poslední úprava:
Dobre, ani nic neodpojuji, nechavam tak, jak to je.
Pokud vim, delaji to tak bezne i mechosi (krome AP) , kdyz se dela dele na aute (aby pak zakaznici nebreceli, ze dostali ze servisu auto bez stavy).
 
Pokud se dobíjí proudem, který je ≥1C (příklad: 60Ah baterie se dobíjí proudem rovným nebo nižším než 6A) a zároveň se používá "inteligentní" nabíječka, která dokáže sama ukončit nabíjení a započne nabíjení až po připojení k terminálům baterie, tak není nutrnost baterii z auta vyndavat.
 
Poslední úprava:
Pokud se dobíjí proudem, který je ≥1C (příklad: 60Ah baterie se dobíjí proudem rovným nebo nižším než 6A) a zároveň se používá "inteligentní" nabíječka, která dokáže sama ukončit nabíjení a započne nabíjení až po připojení k terminálům baterie, tak není nutrnost baterii z auta vyndavat.
Tebe beru jako zkušenýho odborníka. Myslíš, že není lepší a jistější prostě tu kostru auta odpojit? Nebo je to taková práce?
Zvlášť když má třeba v autě někdo odpojovač, tak je to podle úplná blbost to naopak neudělat. Jakožto elektrotechnik bych čekal, že budu míň opatrnej, než ostatní teda :D
 
Tebe beru jako zkušenýho odborníka. Myslíš, že není lepší a jistější prostě tu kostru auta odpojit? Nebo je to taková práce?
Zvlášť když má třeba v autě někdo odpojovač, tak je to podle úplná blbost to naopak neudělat. Jakožto elektrotechnik bych čekal, že budu míň opatrnej, než ostatní teda :D
Pokud se opravdu dobíjí nízkým proudem (do/rovno 0,1C) a ještě za použití "inteligentní" automatické nabíječky, tak není potřeba odpojovat mínus, protože tam prostě není co pos.... Pokud chce bý člověk opatrnej, tak může mínus nabíječky připojit na bod tomu určený:
nabijecibod.jpg

Problém může nastat, pokud má někdo starou trafo nabíječku a nebo nabíječku, kde je regulace/nastavení na obsluze. Takovou mám třeba já a pokud si potřebuju s olověnou baterií pohrát, tak já jí demontuju z auta, protože s ní pak dělám psí kusy. Ale to při použití nějakýho běžně dostupnýho automata (CTEK, Lidl, OptiMate,....) není prostě vůbec potřeba a může se v klidu nabíjet ve vypnutym autě i s připojenou baterií. Vždy je ale dobrý si přečíst manuál od auta + manuál od nabíječky jak se k tomu vyjadřuje sám výrobce.
 
Poslední úprava:
Delam to stejne, taky CTEK. V garazi to pripojim na baterku klidne 10-15x za sezonu (jak si vzpomenu a jak se mi chce) a kdybych mel pokazde vyndavat baterku...

No vida, blizi se zima, jdu to napichnout...
Hotovo. Snad to nezakřiknu, ale zdá se, že je původní akumulátor i po více, než 6 letech a bezmála 100 tkm v dobré kondici.
 
No já bych si naopak tipnul, že je po ní. Takhle mi v Mazdě 2x tvrdili, že dle testu je ok, pak už mě to přestalo bavit a koupil jsem novou. Jinak nabíjím jen baterii připojenou k autu. Díky Maxovi za výše zmíněné vysvětlení, dává smysl. Víc jak 1C bych si do tohoto accu ani nedovolil. A jiskření při připojení je normální jev.
 
Ludia nevie mi niekto poradit. Kupil som si krabicku carlinkit 4.0 pre bezdrotove android auto a nejak neviem najst, ako to nastavit aby to ukazovalo cez cely displej. Tak ako to bolo, ked som bol cez kabel pripojeny.
IMG_20241026_150606.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Má tři polohy kdy ten třetí klik vrací do menu. Zkus ještě

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top