• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup Mazda 5 1.8

Máázďáák

nový člen
Zprávy
3
Dobrý den,

přemýšlím o koupi této Mazdy 5 https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/5/207279105, chtěl bych ho pro ženu jako druhé auto v rodině. Druhé auto máme v naftě a to ji na kratší cesty dávat nechci. Chtěl bych Vás tedy poprosit o rady, na co si dát případně pozor při koupi, co sledovat víc atd. Kouknul jsem na Carvertical, ale nic moc tam k ní není. Fotky z Holandska, kdy je vidět, že se zadní levý lem už opravoval, ale kdo ví jak. Nečekám, od toho žádnou velkou voňavku, přeci jen je to 18 let staré auto a za 75 tis.

Mockrát děkuju a měj se! Mára



mazda1.png

mazda2.png
 
Tak za cenu lepšieho bicykla sa dá od tohoto kusu očakávať v prvom rade že bude nutne potrebovať dodatočné investície, ale v akom rozsahu to je tá neznáma. Najlepšie je sa dohodnúť z predajcom a pred kúpou zobrať auto na technickú kontrolu do Mazda servisu alebo na STK. Myslím že takáto služba sa v súčastnosti ponúka. Bude ju určite treba zaplatiť vo vlastnej režii. A až potom sa rozhodnúť či auto kúipť alebo nie. Seriózny predajca by s tým nemal mať problém. Keby ale odmietol a oponoval že už niečo takéto auto absolvovalo tak sa poďakovať a odísť.

Na fotkách vyzerá zachovalé ale podla toho sa nedá určiť kto auto používal a ako je na tom technicky. Všeobecne sa hovorí že autá z Nizozemska sú velmi zachovalé a technicky na tom dobre a to už len preto že je tam samá rovina, zimy slabé, málo sa tam solí a na dialniciach je povolená iba max 120 km rýchlosť. Potom tu zostane iba ten ludský faktor a s tým sa treba vysporiadať tak ako píšem v prvom odstavci.

Vela šťastia s kúpou.
 
Poslední úprava:
Tak za cenu lepšieho bicykla sa dá od tohoto kusu očakávať v prvom rade že bude nutne potrebovať dodatočné investície, ale v akom rozsahu to je tá neznáma. Najlepšie je sa dohodnúť z predajcom a pred kúpou zobrať auto na technickú kontrolu do Mazda servisu alebo na STK. Myslím že takáto služba sa v súčastnosti ponúka. Bude ju určite treba zaplatiť vo vlastnej režii. A až potom sa rozhodnúť či auto kúipť alebo nie. Seriózny predajca by s tým nemal mať problém. Keby ale odmietol a oponoval že už niečo takéto auto absolvovalo tak sa poďakovať a odísť.

Na fotkách vyzerá zachovalé ale podla toho sa nedá určiť kto auto používal a ako je na tom technicky. Všeobecne sa hovorí že autá z Nizozemska sú velmi zachovalé a technicky na tom dobre a to už len preto že je tam samá rovina, zimy slabé, málo sa tam solí a na dialniciach je povolená iba max 120 km rýchlosť. Potom tu zostane iba ten ludský faktor a s tým sa treba vysporiadať tak ako píšem v prvom odstavci.

Vela šťastia s kúpou.
Mockrát děkuji za odpověď a rady. Určitě se zkusím s prodejcem dohodnout na prohlídce na STK, nebo někde v servisu.
 
Ahoj, keď budeš pri aute pozri sa od spodnej strany zo zadu. Tam uvidíš nápravu v akom je stave. Väčšinou komplet zhrdzavie a potom je treba vymeniť všetky ramená. Ak tam uvidíš veľa hrdze už to nie je vhodné prelisovat. Potom ten zadný lem
Mockrát děkuji za odpověď a rady. Určitě se zkusím s prodejcem dohodnout na prohlídce na STK, nebo někde v servisu.

nad kolesom.... Je tam nad kolesom plastová ochrana, tú keby si dal dole, tak vidíš, že je to pod tým plastom hrdzavé. Tak isto ako je na zadnej náprave uchytenie vlecneho ramena, je to tesne za nádržou tam to začína najskôr hrdzaviet. Ďalšia vec čo sa oplatí pozrieť je ešte uchytenie prednej nápravy či je hrdzavá. Ja som takto kúpil mazdu 5 s extra výbavou. Posuvné elektrické dvere, rádio originál s navigáciou... Za 1600euro a celá oprava ma aj s kúpou auta vyšla na 4800euro, čisto len nákup auta a materiál na opravu. Pri bezine v tomto zimnom období doporučujem si vybaviť s majiteľom, aby bolo auto studené. Takú rýchlu diagnostiku si vieš urobiť sám ako som písal podľa hrdze. A potom keď prídeš k studenemu autu, prvé čo urob keď bude ticho zapni kľúč a musíš počuť čerpadlo ako tlači benzín. Keby bolo slabšie tak bude hučat. Niekoho postav k výfuku a skús studený štart, či tam nebude modrý dym. Uvidíš ho len pri studenom motore kým sa nezohreje katalyzátor preto hovorím že nech je studený motor. No a po štarte uvidíš či studený motor neklepe a či nekolíšu otáčky. To je taký základ ktorý dokáže odhaliť či sa auto oplatí kúpiť alebo nie. Veľa šťastia
 
Ahoj, keď budeš pri aute pozri sa od spodnej strany zo zadu. Tam uvidíš nápravu v akom je stave. Väčšinou komplet zhrdzavie a potom je treba vymeniť všetky ramená. Ak tam uvidíš veľa hrdze už to nie je vhodné prelisovat. Potom ten zadný lem


nad kolesom.... Je tam nad kolesom plastová ochrana, tú keby si dal dole, tak vidíš, že je to pod tým plastom hrdzavé. Tak isto ako je na zadnej náprave uchytenie vlecneho ramena, je to tesne za nádržou tam to začína najskôr hrdzaviet. Ďalšia vec čo sa oplatí pozrieť je ešte uchytenie prednej nápravy či je hrdzavá. Ja som takto kúpil mazdu 5 s extra výbavou. Posuvné elektrické dvere, rádio originál s navigáciou... Za 1600euro a celá oprava ma aj s kúpou auta vyšla na 4800euro, čisto len nákup auta a materiál na opravu. Pri bezine v tomto zimnom období doporučujem si vybaviť s majiteľom, aby bolo auto studené. Takú rýchlu diagnostiku si vieš urobiť sám ako som písal podľa hrdze. A potom keď prídeš k studenemu autu, prvé čo urob keď bude ticho zapni kľúč a musíš počuť čerpadlo ako tlači benzín. Keby bolo slabšie tak bude hučat. Niekoho postav k výfuku a skús studený štart, či tam nebude modrý dym. Uvidíš ho len pri studenom motore kým sa nezohreje katalyzátor preto hovorím že nech je studený motor. No a po štarte uvidíš či studený motor neklepe a či nekolíšu otáčky. To je taký základ ktorý dokáže odhaliť či sa auto oplatí kúpiť alebo nie. Veľa šťastia
Andreji, mockrát díky za rady! Mrknu se na to a uvidím v jakém je stavu, zda to ma smysl, nebo ne.
 
Keď tak si zober kompatibilné OBD a do notebooku si zaplať program ForScan a uvidíš aj chyby motora. Dôležité je pozerať hrdzu a aby bol studený motor. Teplým motorom môže predávajúci niečo skrývať.
 
Ahoj, keď budeš pri aute pozri sa od spodnej strany zo zadu. Tam uvidíš nápravu v akom je stave. Väčšinou komplet zhrdzavie a potom je treba vymeniť všetky ramená. Ak tam uvidíš veľa hrdze už to nie je vhodné prelisovat. Potom ten zadný lem


nad kolesom.... Je tam nad kolesom plastová ochrana, tú keby si dal dole, tak vidíš, že je to pod tým plastom hrdzavé. Tak isto ako je na zadnej náprave uchytenie vlecneho ramena, je to tesne za nádržou tam to začína najskôr hrdzaviet. Ďalšia vec čo sa oplatí pozrieť je ešte uchytenie prednej nápravy či je hrdzavá. Ja som takto kúpil mazdu 5 s extra výbavou. Posuvné elektrické dvere, rádio originál s navigáciou... Za 1600euro a celá oprava ma aj s kúpou auta vyšla na 4800euro, čisto len nákup auta a materiál na opravu. Pri bezine v tomto zimnom období doporučujem si vybaviť s majiteľom, aby bolo auto studené. Takú rýchlu diagnostiku si vieš urobiť sám ako som písal podľa hrdze. A potom keď prídeš k studenemu autu, prvé čo urob keď bude ticho zapni kľúč a musíš počuť čerpadlo ako tlači benzín. Keby bolo slabšie tak bude hučat. Niekoho postav k výfuku a skús studený štart, či tam nebude modrý dym. Uvidíš ho len pri studenom motore kým sa nezohreje katalyzátor preto hovorím že nech je studený motor. No a po štarte uvidíš či studený motor neklepe a či nekolíšu otáčky. To je taký základ ktorý dokáže odhaliť či sa auto oplatí kúpiť alebo nie. Veľa šťastia

Všetko je pravda až na jednu podstatnú vec a to že auto je v showroome a nie v dielni na zdviháku alebo na jame. 2/3 tvojich kontrolných úkonov bez zdvihnutia nedokáže pozrieť bez toho aby vliezol pod auto. Evidentne kolega je len užívatel a nedisponuje OBD-čkom a ForScan mu nič nehovorí.

Takže dať to obhliadnúť odborníkom a v dielni, zohýbaním sa zistí prd. Najlepšia investícia ktorá ušetrí neskôr nemalé peniaze bude zangažovať nejakého "Kubrta"

Majiteľ nie je súkromník ale firma https://benducars.cz/ na pohlad seriózna tak by môhli byť prítulný.

Good Luck
 
Cvakol som ti na ukážku jednu fotku. Len som si dal ruku k zemi a vyfotil podvozok. Aj v showroome alebo v garáži sa to dá bez zdvihnutia auta alebo lahnutia a váľania sa po zemi



IMG_20241123_143228.jpg
 
Back
Top