• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 3

Kolik to stálo jako nové je naprosto irelevantní. Důležité je kolik aut a za jakou cenu je možné koupit teď v dané výbavě a vlastnostech. A mnoho lidí dnes místo nového turbo trojvalce s mild hybrid technologii za 500k raději půjde do starší Mazdy s atmosferou, porad fajn dizajnem a dobrou pověstí za 350k
 
Kolik to stálo jako nové je naprosto irelevantní. Důležité je kolik aut a za jakou cenu je možné koupit teď v dané výbavě a vlastnostech. A mnoho lidí dnes místo nového turbo trojvalce s mild hybrid technologii za 500k raději půjde do starší Mazdy s atmosferou, porad fajn dizajnem a dobrou pověstí za 350k

Nepůjde. Cilovka nových a pěti+ letych aut se opravdu nepotkava. Proto se ani ceny moc neovlivňují, k žádnému nárůstu cen starších ojetin za poslední rok nedošlo.

Co se týká cilovky, neznám osobně jediný případ, prodejci ti to taky potvrdí, že pro nová a jeta auta chodi jiní lidé. Nové a starší ojeté auto jsou provozně dost odlišné věci - nejen kvůli stavu, ale absence strachu o prožitou historii vozu, záruka, asistenti, image, obvykle (nevyjímaje Mazdy 3) jsou nové modely docela významně pohodlnější. Prostě se fakt neděje, že by někdo, kdo má k dispozici 600 - kdyby chtěl - odjel v autě za 300. Když má nastavený mindset, že stačí jeté, tak kouká na jeté... Zájemci o nová nezvedaji cenu ojetých. Když někdo chce nové, kouká na "nová". A ještě radši dodám, že to nemyslím nějak kriticky, nikoho neodsuzuju, protože kdybych žil ve velkém městě a necestoval každou chvíli autem přes půl Evropy, peníze za nové bych rozhodně nikdy nevyhazoval...

Kolik stalo nové je relevantní pro pokles ceny po letech - ten je napříč modely obvykle docela konzistentní, a sice ho tvoří tržní poptávka a nabídka, ale trh není padlý na hlavu, aby věk auta nebyl relevantní... Prostě se fakt u aut neděje, aby něco, co předloni stalo 400, loni stalo 350, letos stalo zase 350, nebo víc.
 
Poslední úprava:
Jenže ty pořád operuješ s chymérou že každý má 600 na nové auto což je nesmysl. Právě že většina lidí je ráda že našetří 300-400 na auto a nebo jen v tom nevidí smysl a pak v té ceně pořídí ojetinu 3-5 let starou a nebo nové auto typu duster či rapid. U mého okolí teda většina lidí pořídila ojetinu okolo 200-300k
Jinak ojetiny samozřejmě zdražují, tam taky nemáš pravdu. Nebo spíše tedy nezdražují tak, že by jejich cena rostla, ale pokles hodnoty se snížil, takže dnes je tříleté auto dražší než tomu bylo pár let zpět a opravdu je jedním z dusledků fakt, že nová auta zdražila
 
Jenže ty pořád operuješ s chymérou že každý má 600 na nové auto což je nesmysl. Právě že většina lidí je ráda že našetří 300-400 na auto a nebo jen v tom nevidí smysl a pak v té ceně pořídí ojetinu 3-5 let starou a nebo nové auto typu duster či rapid. U mého okolí teda většina lidí pořídila ojetinu okolo 200-300k
Jinak ojetiny samozřejmě zdražují, tam taky nemáš pravdu. Nebo spíše tedy nezdražují tak, že by jejich cena rostla, ale pokles hodnoty se snížil, takže dnes je tříleté auto dražší než tomu bylo pár let zpět a opravdu je jedním z dusledků fakt, že nová auta zdražila

Nechci se donekonečna přít, ale nejdřív zkoušíš argument, že když nová, která podle tebe není objektivně lepší, stojí 600, není divu když pětiletá bude za 350 - a pak to sám popřeš tím, co píšu já, že se ta cílovka nových a starších nepotkává. Prodal jsem za posledních 5 let 6 aut, Mazdy teda jen 4 :), ale rozhodně jsem nepozoroval, že bych vyčkáváním zvýšil jejich prodejní cenu, ačkoliv cena nových stejné řady (3, 3, CX3, 6, Polo, Tourneo Connect) během toho samozřejmě kontinuálně stoupala :).

Fakt je prostě ten, že to samé auto bude prostě v inzerci stát více, když bude čtyřleté, a ne pětileté. Ani současný nárůst cen nových v tržním průměru kolem 5 - 10 % nezvládá ovlivňovat trh ojetin takovým směrem, aby najednou neměl majitel ojetiny žádnou roční ztrátu ceny. Nárůst se projeví u ojetin "růstem" o pár procent, jenže roční pokles je u nich tradičně kolem 10 - 15 %, tzn. jen to sníží propad, ale neobrací váhy do opačného směru.

Nakupující se - v průměru, který ovliňuje do značné míry i ty "okraje", ať už protože výkupčí nechtějí dávat za okrajové kusy přidanou hodnotu, nebo protože kupující také nekoukají jen na ty okrajové kusy - prostě nechovají natolik iracionálně, aby ignorovali vliv stáří auta (i kdyby za ten rok nenajelo kilometr navíc) na jeho cenu. Mazdy také nekupují jen ti, kteří to mají nastavené "jedině Mazda", až taková sběratelská specialita to také není; tzn. není to ani tak, že u Mazdy se to děje jinak, než u celého trhu s podobně velkými auty. Není to u všech značek identické, ale zároveň se ty značky navzájem ovlivňují. Pokud bude padat pětiletá Octavie, Golf, Megan, Focus, i30, Ceed o 15 % ročně, potáhne to dolů do nějaké míry i Mazdu.

Já si prostě nemyslím, že je rozumné při koupi "souhlasit" s cenou, která neodpovídá běžnému poklesu ceny dané modelové řady. Myslím, že je potřeba tlačit na to, aby cena odpovídala stáří, nejde-li o sběratelský kus (taková MX5 NA ve špičkovém původním stavu a bez nehod už to třeba splňuje).

Ve vlastním zájmu bych měl tvrdit opak, abych ty naše současný nový auta příště líp prodal, ale realita prostě taková není. Jako majitel nových aut ty roční a víceleté poklesy dlouhodobě pečlivě sleduju, abych držel pod kontrolou náklady vlastnictví auta, a abych věděl, jak dlouho nechat a kdy prodat, a bohužel je ten obrázek o poklesu spíš depresivní, než veselý :D. Byl bych hodně rád, pokud bych dokázal prodat za pět let za 350 tisíc naší nyní půlroční Mazdu 6, nestal-li by se nějaký zázrak. To samé CX5. Drobné zdražování nových tím zázrakem ale není, naopak vleklejší post-Covid19 krize by snížila poptávku nejen po nových, ale i po starších (lidi v krizi u zbytných statků "vyčkávají" a raději opravují, přesun potenciálních kupců nových k nákupu ojetin to nekompenzuje dostatečně, neboť kupci nových jsou také obvykle majitelé ojetin = platí vyčkávání a odložení výdajů).
 
Poslední úprava:
Zaujal mě tento inzerát https://www.tipcars.com/mazda-3/sedan/benzin/mazda-3-2-0-skyactiv-revolution-50100518.html nezná ji náhodou někdo než se vydám na výlet?
I po těch úpravách už jsem pošilhávala a pročítala fórum, když jsem zjistila, že G165 v inzerátech prakticky vůbec není

stáří stejné jako ta tvoje v inzerátu, má ale vyšší nájezd, ale zase o 55 000 kč nižší cenu. Servis pravidelný v autorizáku
Je to G165 ;)

https://www.auto-simon.cz/cz/index.html
https://auto.bazos.cz/inzerat/118839480/mazda-3-20i-skyactiv-g-106-575km-1majitel-navi.php
 
Nechci se taky přít ale já o voze ty o koze. Dále to nemá smysl. Pokud zdejší členku ta Mazda za tu cenu zaujala, zřejmě nebude úplně předražená a kupec se najde. Jinak na mazdaihned máš alternativu možná tak
https://www.mazdaihned.cz/car/k7x8beok/
tady je cena podobna a nebo
https://www.mazdaihned.cz/car/k7sxpqpy/
A to je starší o rok a nepopulární barva s horsi vybavou.
ani jeden ale neni sedan.
Ta cena je proste ok. Podle mě se za to prodá.
 
Pánové moc vám díky za všechny názory. Stále jsem zahrabaná v inzerátech a dokolečka přehodnocuji. Hádám, že pokud je ta cena nadsazená, tak na mě holka ještě počká. Než se zbrkle rozhodnu, potřebovala bych si obecně nějakou Mazdu 3 vůbec lépe osahat. Zkusím zatím nějaký bazar poblíž nebo ukecat někoho z místních pražských aspoň na svezení :)

Jinak tedy chápu dobře, že v sedanech u nás G165 vůbec nebývá? Nebo v sedanech po faceliftu už ano? To mě asi zmátly zahraniční inzeráty z Mobile.de :(

stáří stejné jako ta tvoje v inzerátu, má ale vyšší nájezd, ale zase o 55 000 kč nižší cenu. Servis pravidelný v autorizáku
Je to G165 ;)

https://www.auto-simon.cz/cz/index.html
https://auto.bazos.cz/inzerat/118839480/mazda-3-20i-skyactiv-g-106-575km-1majitel-navi.php

Tak tahle holka má vše na svém místě, ale sakra ten zadek ji chybí :joy:
 
Jinak tedy chápu dobře, že v sedanech u nás G165 vůbec nebývá? Nebo v sedanech po faceliftu už ano?

sedan ani po face nemá možnost G165. Až BP má všechny 3 motorizace stejné pro sedan i hatchback G122, G150 a X180
 
Osobne by som pozeral na mazdy po fl. Cena tipujem nebude o tolko vyssia a budes mat novsie auto s par vylepseniami a vybavou, no ak ti nebude vadit elektronicka rucna brzda ktora prisla v faceliftom. Ale s nim prisli aj FullLED svetla, vyhrievany volant, lepsi stredovy tunel, vraj lepsie odhlucnenie(neviem posudit nesedel som v 3 pred Fl), auto dojazd na vsetkych oknach a par dalsich veci.

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Nechci se taky přít ale já o voze ty o koze. Dále to nemá smysl. Pokud zdejší členku ta Mazda za tu cenu zaujala, zřejmě nebude úplně předražená a kupec se najde. Jinak na mazdaihned máš alternativu možná tak
https://www.mazdaihned.cz/car/k7x8beok/
tady je cena podobna a nebo
https://www.mazdaihned.cz/car/k7sxpqpy/
A to je starší o rok a nepopulární barva s horsi vybavou.
ani jeden ale neni sedan.
Ta cena je proste ok. Podle mě se za to prodá.

Osobne bych se fakt nenechaval zmast inzerovanou vysokou cenou (Ac jedna z nich je 2016, otazka kdy) + nakup v autorizaku je obvykle drazsi, nez primo nebo nezavisly bazar, to tak je. Ono se to mozna i proda, za nejakou blizkou cenu, ale podle me to proste neni dobra koupe. Osobne bych z toho radost nemel. Za me proste 5.5r stary auto, ktery stoji skoro 2/3 novy predvadecky (napr. cerveny sedan v Auto BEK Usti za 549... desitku by asi clovek jeste sundal dolu, a ac v nizsim stupni ma dnes vicemene shodnou nebo vyssi vybavu), neni nijak super kauf. Zavidim tem, kteri se nemuseji pri koupi vozu snazit ziskat co nejnizsi a dlouhodobemu prumeru adekvatni cenu - mne by mrzelo koupit auto za 330 kdyz za dalsi ctyri roky bych za nej dostal nejspis +-150 (divam se na inzerci)... to by mne stara ojetina malyho auta vysla jen na ztrate hodnoty na 45 rocne. Kazdej proste asi pocitame jinak.

Adekvatni mi prijde napr. https://suchen.mobile.de/auto-inser...e-kamera-led-navigation-herten/295271406.html a neco podobnyho... po faceliftu, cerstve trileta, 390k. V CR jsou v posledni dobe Mazdy pri trose stesti i levnejsi, nez na mobile.de, co jsem sledoval kdyz jsem prodaval svoje, takze myslim ze i u nas by mohlo vyjit cenove neco podobneho. Je mozny, ze to nebude hned, nebo jina, nez cervena, ale tak to proste s ojetyma mazdama je... Zvlast v sedanu.

Ta co posilal vladas mi taky prijde dobra, ale HB :).
 
Poslední úprava:
Nepůjde. Cilovka nových a pěti+ letych aut se opravdu nepotkava. Proto se ani ceny moc neovlivňují, k žádnému nárůstu cen starších ojetin za poslední rok nedošlo.

Co se týká cilovky, neznám osobně jediný případ, prodejci ti to taky potvrdí, že pro nová a jeta auta chodi jiní lidé. Nové a starší ojeté auto jsou provozně dost odlišné věci - nejen kvůli stavu, ale absence strachu o prožitou historii vozu, záruka, asistenti, image, obvykle (nevyjímaje Mazdy 3) jsou nové modely docela významně pohodlnější. Prostě se fakt neděje, že by někdo, kdo má k dispozici 600 - kdyby chtěl - odjel v autě za 300. Když má nastavený mindset, že stačí jeté, tak kouká na jeté... Zájemci o nová nezvedaji cenu ojetých. Když někdo chce nové, kouká na "nová". A ještě radši dodám, že to nemyslím nějak kriticky, nikoho neodsuzuju, protože kdybych žil ve velkém městě a necestoval každou chvíli autem přes půl Evropy, peníze za nové bych rozhodně nikdy nevyhazoval...

Kolik stalo nové je relevantní pro pokles ceny po letech - ten je napříč modely obvykle docela konzistentní, a sice ho tvoří tržní poptávka a nabídka, ale trh není padlý na hlavu, aby věk auta nebyl relevantní... Prostě se fakt u aut neděje, aby něco, co předloni stalo 400, loni stalo 350, letos stalo zase 350, nebo víc.
Ono necetl jsem ani vsechny prispevky v threadu, ale realita je takova, ze auta od Mazdy ve "stejne" vybave dnes stoji o cca 200+ tis Kc. (Mazda tenkrate mela skoro dumpingovou cenu treba proti stejne vybavene Skode Octavii , ktera byla dle meho v temer vsem horsi a mene kvalitni... mozna krom mnozstvi prevazbe prevazeneho vzduchu v zavazadlovem prostoru) nez stala v roce 2015. A tak PRAVE PROTO je ta avizovana cena ZCELAB adekvatni.

Zrovna vcera jsem se podivoval nad tim o kolik nam zdrazila mazda 6 cca 250tis Kc za 5let. Ale nejen Mazda zdrazili n trhu uplne vsichni.. a budou v tom i pokracovat, jak jak jsem tu jiz psal v zime.. tenkrate to bylo hlavne kvuli zelene parodii a vzrustajicim investicim vyrobcu do vyvoje hybridu a ele modelu, ktere mi zakaznici musime zaplatit, nyni se na pridal obri problem se SARS-COV2 a zase to ceny a dostupnost novych vozu jeste navysi...

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
Nechci se donekonečna přít, ale nejdřív zkoušíš argument, že když nová, která podle tebe není objektivně lepší, stojí 600, není divu když pětiletá bude za 350 - a pak to sám popřeš tím, co píšu já, že se ta cílovka nových a starších nepotkává. Prodal jsem za posledních 5 let 6 aut, Mazdy teda jen 4 :), ale rozhodně jsem nepozoroval, že bych vyčkáváním zvýšil jejich prodejní cenu, ačkoliv cena nových stejné řady (3, 3, CX3, 6, Polo, Tourneo Connect) během toho samozřejmě kontinuálně stoupala :).

Fakt je prostě ten, že to samé auto bude prostě v inzerci stát více, když bude čtyřleté, a ne pětileté. Ani současný nárůst cen nových v tržním průměru kolem 5 - 10 % nezvládá ovlivňovat trh ojetin takovým směrem, aby najednou neměl majitel ojetiny žádnou roční ztrátu ceny. Nárůst se projeví u ojetin "růstem" o pár procent, jenže roční pokles je u nich tradičně kolem 10 - 15 %, tzn. jen to sníží propad, ale neobrací váhy do opačného směru.

Nakupující se - v průměru, který ovliňuje do značné míry i ty "okraje", ať už protože výkupčí nechtějí dávat za okrajové kusy přidanou hodnotu, nebo protože kupující také nekoukají jen na ty okrajové kusy - prostě nechovají natolik iracionálně, aby ignorovali vliv stáří auta (i kdyby za ten rok nenajelo kilometr navíc) na jeho cenu. Mazdy také nekupují jen ti, kteří to mají nastavené "jedině Mazda", až taková sběratelská specialita to také není; tzn. není to ani tak, že u Mazdy se to děje jinak, než u celého trhu s podobně velkými auty. Není to u všech značek identické, ale zároveň se ty značky navzájem ovlivňují. Pokud bude padat pětiletá Octavie, Golf, Megan, Focus, i30, Ceed o 15 % ročně, potáhne to dolů do nějaké míry i Mazdu.

Já si prostě nemyslím, že je rozumné při koupi "souhlasit" s cenou, která neodpovídá běžnému poklesu ceny dané modelové řady. Myslím, že je potřeba tlačit na to, aby cena odpovídala stáří, nejde-li o sběratelský kus (taková MX5 NA ve špičkovém původním stavu a bez nehod už to třeba splňuje).

Ve vlastním zájmu bych měl tvrdit opak, abych ty naše současný nový auta příště líp prodal, ale realita prostě taková není. Jako majitel nových aut ty roční a víceleté poklesy dlouhodobě pečlivě sleduju, abych držel pod kontrolou náklady vlastnictví auta, a abych věděl, jak dlouho nechat a kdy prodat, a bohužel je ten obrázek o poklesu spíš depresivní, než veselý :D. Byl bych hodně rád, pokud bych dokázal prodat za pět let za 350 tisíc naší nyní půlroční Mazdu 6, nestal-li by se nějaký zázrak. To samé CX5. Drobné zdražování nových tím zázrakem ale není, naopak vleklejší post-Covid19 krize by snížila poptávku nejen po nových, ale i po starších (lidi v krizi u zbytných statků "vyčkávají" a raději opravují, přesun potenciálních kupců nových k nákupu ojetin to nekompenzuje dostatečně, neboť kupci nových jsou také obvykle majitelé ojetin = platí vyčkávání a odložení výdajů).
Tve argunentu zneji a jsou i logicke.. ale neni tomu tak vetsinove na trhu s ojetymi vozy. Vseobecne Mazd je tomu malo, cervena je chytlava, auto vypada pekne, pokud je servisovana.. tak se proste ce na takhle navysi.. protozr poptavka po primo tomto kusu je znacna tudiz si prodejce ve vysledku muze rici o par desitek tisic navic.. neb se proste za max par tydnu proda!

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
Osobne bych se fakt nenechaval zmast inzerovanou vysokou cenou (Ac jedna z nich je 2016, otazka kdy) + nakup v autorizaku je obvykle drazsi, nez primo nebo nezavisly bazar, to tak je. Ono se to mozna i proda, za nejakou blizkou cenu, ale podle me to proste neni dobra koupe. Osobne bych z toho radost nemel. Za me proste 5.5r stary auto, ktery stoji skoro 2/3 novy predvadecky (napr. cerveny sedan v Auto BEK Usti za 549... desitku by asi clovek jeste sundal dolu, a ac v nizsim stupni ma dnes vicemene shodnou nebo vyssi vybavu), neni nijak super kauf. Zavidim tem, kteri se nemuseji pri koupi vozu snazit ziskat co nejnizsi a dlouhodobemu prumeru adekvatni cenu - mne by mrzelo koupit auto za 330 kdyz za dalsi ctyri roky bych za nej dostal nejspis +-150 (divam se na inzerci)... to by mne stara ojetina malyho auta vysla jen na ztrate hodnoty na 45 rocne. Kazdej proste asi pocitame jinak.

Adekvatni mi prijde napr. https://suchen.mobile.de/auto-inser...e-kamera-led-navigation-herten/295271406.html a neco podobnyho... po faceliftu, cerstve trileta, 390k. V CR jsou v posledni dobe Mazdy pri trose stesti i levnejsi, nez na mobile.de, co jsem sledoval kdyz jsem prodaval svoje, takze myslim ze i u nas by mohlo vyjit cenove neco podobneho. Je mozny, ze to nebude hned, nebo jina, nez cervena, ale tak to proste s ojetyma mazdama je... Zvlast v sedanu.

Ta co posilal vladas mi taky prijde dobra, ale HB :).
To Ondrej K: zase mas pravdu.. ALE ten, kdo ma strop na nakup: 350tis Kc, tak proste nekouka na auta za 400 ani 500tis Kc a ani je nesrovnava s tim co kupuje za 350 tis Kc (neb takova je realita zivota bezneho obcana CR, neb vyse jeho prijmu je zde prachbidna) A je jedno ze za tech 500plus muze mit neco vic.. nebo dokonce nove.. proste na to nema, nebo to za auto nechce dat..neb je to pro vetsinu z nas vetsinou "jen cerna dira" na penize, ktere potrebujeme vydavat za dulezitejsi veci.. rodina, deti,zdravi ci vzdelani

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
Já furt nechápu, proč se do toho motá stáří těch aut - často je to naprosto irelevantní údaj. Pokud je auto 2014 nebo 2016 a maj stejně najeto, tak rozhoduje spíš péče majitele a aktuální stav.
Prostě si může teď koupit červeného sedana, který se jí líbí a mít z něj radost - (když na něj má peníze) a nebo si může koupit bílej hatchback na 16 kolech, pak si za dvacku koupit osumnáctky aby to nějak vypadalo a ušetřit 35000,- a mít auto které nechtěla.

Koukl jsem na tipcars a sauto a aktuálně není levnější sedan 2.0 revolution v soul red. Takže může ušetřit a koupit auto co se jí tolik nebude líbit a nebo ubrat na výbavě a pak si to každý den vyčítat.

mobile.de - na to už jsem alergický - to je prostě irelevantní zdroj - slečna nebo paní, co tomu nerozumí si pojede do Německa koupit auto - takže 2 dny dovolená (není zdarma), cesta do Němec a člověk co to zkontroluje a odřídí zpět auto 1 nebo jí to poveze na vozíku, vše vybabavit, ideálně v Němčině (ne každý zvláda), převozky, dovozová stk a jiné srandy. A nebo si najít firmu, která jí to za poplatek doveze a čekat co vlastně dojede (a jestli vůbec)... To už jme někde přes 400 000,- ... (by mě zajímalo za kolik bych prodal stejnou G165 revo 04/2017 s dokoupenou 5let zárukou v top stavu)

Pokud to auto je ve fakt dobrém stavu, bude ta cena adekvátní.
 
U mobile jsem psal, ze jde o dobrou orientaci k cene, nikoliv ze si to tam ma nekdo kupovat. U vlivu stari auta uz nevim, jestli ma fakt znova smysl komentovat starnuti dilu a upravy ve vyrobe... pripada mi, jako kdybych hucel do dubu. Navic nemluvim o nakupu petilete mazlenky vs. trilete vybydlenky, ony ty trilete kolem 380 - 400k jsou vetsinou taky v nadhernem stavu. Proste mi fakt prijde, ze dobra cena za petiletou je 280 - 300, za triletou pod 400. Je mozny, ze se opravdu pletu s tim, ze letos se auta prodavaji mnohem draz nez driv, ale kdyz prodali v Kladne za 400 moji dvouletou, bylo jich tou dobou v nabidce za 380 - 420 nekolik podobnych. Do tri let stari. Ano,hatchbacky, protoze sedanu se prodalo malo. Mozna to s tim sedanem fakt bude tezky. Nevim.

Co pise pepajosef, co se tyka reality bezneho obcana (z jednoho lehce nadprumerneho prazskeho platu tahnu manzelku “bez prijmu”, dve deti, 240m2 stary dum...) me proste prekvapuje, ze si muzete dovolit tolik neresit nakupni cenu, pokles hodnoty a opetovnou prodejni cenu. Moje nova 3 me vysla poklesem na 4k mesicne, na 4.5k poklesu mesicne budu asi s novou CX5, pokud ji prodam triletou, u sestky cekam ztratu do tri let stari max 7 mesicne. V takovy realite ziju ja, takovy jsou moje (neuplne) “naklady” na novy auta. Ta skoro sestileta Mazda 3 je proste podle meho draha, aktualni nabidky nenabidky (kvuli korone jich je hadam min, nez bezne). Kdyz jsem ty auta prodaval ja, vzdy behem pulroku bylo nekolik podobnych.
 
Já jen sleduji tvoje výpočty a nesačím se divit.... zapomínáš k amortizaci připočíst ještě náklad na hotovost, kterou neseš ty tím, že máš hodně cash v autě a nebo úvěrový náklad. V kombinaci s nutnosti pojištění a dalších nákladů, už ty propočty dopadnou celkem masakrálně a rozhodně zajímave v porovnání s tím, že si někdo připlatí 30k za auto co se mu bude fakt líbit.
Taky sis u nové šestky připlatil za barvu, přitom si mohl snížit vstupní cenu základní bílou.

ad ceny ojetin - roční trojku revo jsem koupil za 430. Ted ročni trojku za ty peníze nekoupím - ani v základu. nestačí to ani na ročního Golfa, Octu , Civica atd...Adekvátní konfiguraci u trojky jsem teď viděl za 488k a to byla jen g122. Ty ceny prostě šly nahoru.
 
Já bych osobně připlatit než koupit "výhodný auto"
Dají se koupit M3 BM nebo BN levně, ale nechtějte vědět v jakým stavu. Když jsem před 2 lety prodával svoji BM 2014 s cca 95000km za cenu o 20000-35000 Kč levnější než BN (hlavně dovozy) ta samá výbava s nájezdem okolo 40000km tak jsem si připadal jak vydřiduch. Jenže když jsem tyhle "super kaufy" pak jel okouknout (při pomoci s koupí auta) a zjistil že to jsou svařeniny tak jsem si řekl že jsem klidně měl dát cenu svojí bejvalky ještě vyšší.
 
Já jen sleduji tvoje výpočty a nesačím se divit.... zapomínáš k amortizaci připočíst ještě náklad na hotovost, kterou neseš ty tím, že máš hodně cash v autě a nebo úvěrový náklad. V kombinaci s nutnosti pojištění a dalších nákladů, už ty propočty dopadnou celkem masakrálně.

Co jsou “naklady na hotovost”? Samozrejme, kdyz ty penize nekdo nedokaze, nemuze nebo nechce nasetrit, nemuze je ani utratit. Ale o tom rec nebyla, ja narazel na to, ze mi 5.5r stary auto, u kteryho nejspis bude pokles ceny kolem 40 - 45 tisic rocne, prijde nevyhodny. U svych aut jsem si priplacel za iracionalni polozku, ktera se na naslednem prodeji zcela ztrati, presne jednou, a to 12k za barvu u Mazdy 6. Ostatni auta krom jeste Cx5 (zakladni bila) byly skladovky nebo predvadecky za nejnizsi cenu, na kterou jsem to dokazal i kontranabidkama mezi prodejci a ruznymi podobnymi auty stlacit. Barva jaka byla, vybava trochu taky (stupen dolu i nahoru). Mne by prave 10 % ceny auta navic “jen kvuli radosti” nedavalo smysl. Jak uz jsem psal, asi auto vnimame jinak...

A jeste ta matematika. Ignorujme na chvili “naklady na hotovost” a predpokladejme, ze jde o to ty penize zabit v novym aute, nebo setrit. Samozrejme pokud je clovek potrebuje pouzit na neco s vyssim uzitkem, taky je asi nebude mrazit do auta nebo nechavat na sporicim uctu ci v konzervativnim inv. portfoliu. Ale budu se zabyvat pouze “cenou”.

Kdybych ty penize, ktery novy auto v sobe drzi “navic”, proti petilete ojetine, u trojky s 2/3 rozdilem tedy treba 180 tis, dal na konzervativni zhodnoceni kolem 1 %, mel bych za pet let o desitku vic = relativne se mi splatka noveho “zdrazila” (zamrazenim penez v aute oproti sporeni nebo kon. investici; inflaci neuvazuju, uzira z hodnoty stejne at uz jsou penize v aute nebo na sporicim uctu) o 166 Kc mesicne.

Servisni naklady noveho auta jsou jedna vyzadovana prohlidka s olejem rocne = 4000 Kc = 333 Kc mesicne, pokud se vejdes do 20tkm (vetsina lidi vejde).

Rozdil v cene toho sameho pojisteni na auto 5/2020 a 5/2015 mi ted narychlo vychazi v kalkulackach na 2 litry rocne. 166 mesicne.

To je vse, zadny risk dalsich nakladu u noveho, zadny necekany opravy = zadna nutnost drzet na to rerzervu. Tech 665 Kc rozdilu mesicne je ten masakralni rozdil? Nejaky dalsi naklady, kde je rozdil nove nebo petilete?

Castecne je nove auto tak predrazene, jaky ma clovek mindset. Mam par kolegu s podobnymi platy, kteri jezdi starym autem, do kteryho sypou obri servisni polozky, a maji neustaly narazky na to, ze jen bohati lide si muzou koupit novy auto.. Ono by je ale vyslo nove na min, i kdyby si meli pujcit rozdil v cene jejich stareho a noveho (pokud se dostanou nekam kolem 3.5 %, coz neni pri dobre bonite nereal) a platit jeste urok, a to nepocitam cas straveny resenim stareho... dejme tomu, ze je to konicek. Tohle sice neni o petilete Mazde, ta by snad zadny velky servis nevyzadovala, ja jen ze mezi lidmi je v povedomi hodne mytu o vlastnictvi novyho auta. Takovy ty bachorky, ze vyjedes ze salonu a mas o tretinu min, jak je drahy pojisteni, atp. Za vetsinou neni vic,nez lenost nebo strach pocitat, nebo zavist.Urcite se da draho provozovat novy auto, kdyz se nemysli (koupis za cenikovou cenu, prodas po peti letech za prvni vykupovou nabidku, neresis pojisteni kontranabidkami, nesmlouvas o cene servisu), ale to je zas jen lenost...

Docela jsme odbehli od toho, jestli je ta 3 vyhodna nebo ne. Uzitky jsou nepomeritelne, jak nam rika ekonomicka teorie, takze pro me by byla nevyhodna, pro nekoho muze byt supervyhodna. A my to stejne nerozhodneme, tak je mozna zbytecny snazit se shodnout.
 
Poslední úprava:
Co jsou “naklady na hotovost”? Samozrejme, kdyz ty penize nekdo nedokaze, nemuze nebo nechce nasetrit, nemuze je ani utratit. Ale o tom rec nebyla, ja narazel na to, ze mi 5.5r stary auto, u kteryho nejspis bude pokles ceny kolem 40 - 45 tisic rocne, prijde nevyhodny. U svych aut jsem si priplacel za iracionalni polozku, ktera se na naslednem prodeji zcela ztrati, presne jednou, a to 12k za barvu u Mazdy 6. Ostatni auta krom jeste Cx5 (zakladni bila) byly skladovky nebo predvadecky za nejnizsi cenu, na kterou jsem to dokazal i kontranabidkama mezi prodejci a ruznymi podobnymi auty stlacit. Barva jaka byla, vybava trochu taky (stupen dolu i nahoru). Mne by prave 10 % ceny auta navic “jen kvuli radosti” nedavalo smysl. Jak uz jsem psal, asi auto vnimame jinak...

A jeste ta matematika. Ignorujme na chvili “naklady na hotovost” a predpokladejme, ze jde o to ty penize zabit v novym aute, nebo setrit. Samozrejme pokud je clovek potrebuje pouzit na neco s vyssim uzitkem, taky je asi nebude mrazit do auta nebo nechavat na sporicim uctu ci v konzervativnim inv. portfoliu. Ale budu se zabyvat pouze “cenou”.

Kdybych ty penize, ktery novy auto v sobe drzi “navic”, proti petilete ojetine, u trojky s 2/3 rozdilem tedy treba 180 tis, dal na konzervativni zhodnoceni kolem 1 %, mel bych za pet let o desitku vic = relativne se mi splatka noveho “zdrazila” (zamrazenim penez v aute oproti sporeni nebo kon. investici; inflaci neuvazuju, uzira z hodnoty stejne at uz jsou penize v aute nebo na sporicim uctu) o 166 Kc mesicne.

Servisni naklady noveho auta jsou jedna vyzadovana prohlidka s olejem rocne = 4000 Kc = 333 Kc mesicne, pokud se vejdes do 20tkm (vetsina lidi vejde).

Rozdil v cene toho sameho pojisteni na auto 5/2020 a 5/2015 mi ted narychlo vychazi v kalkulackach na 2 litry rocne. 166 mesicne.

To je vse, zadny risk dalsich nakladu u noveho, zadny necekany opravy = zadna nutnost drzet na to rerzervu. Tech 665 Kc rozdilu mesicne je ten masakralni rozdil? Nejaky dalsi naklady, kde je rozdil nove nebo petilete?

Castecne je nove auto tak predrazene, jaky ma clovek mindset. Mam par kolegu s podobnymi platy, kteri jezdi starym autem, do kteryho sypou obri servisni polozky, a maji neustaly narazky na to, ze jen bohati lide si muzou koupit novy auto.. Ono by je ale vyslo nove na min, i kdyby si meli pujcit rozdil v cene jejich stareho a noveho (pokud se dostanou nekam kolem 3.5 %, coz neni pri dobre bonite nereal) a platit jeste urok, a to nepocitam cas straveny resenim stareho... dejme tomu, ze je to konicek. Tohle sice neni o petilete Mazde, ta by snad zadny velky servis nevyzadovala, ja jen ze mezi lidmi je v povedomi hodne mytu o vlastnictvi novyho auta. Takovy ty bachorky, ze vyjedes ze salonu a mas o tretinu min, jak je drahy pojisteni, atp. Za vetsinou neni vic,nez lenost nebo strach pocitat, nebo zavist.Urcite se da draho provozovat novy auto, kdyz se nemysli (koupis za cenikovou cenu, prodas po peti letech za prvni vykupovou nabidku, neresis pojisteni kontranabidkami, nesmlouvas o cene servisu), ale to je zas jen lenost...

Docela jsme odbehli od toho, jestli je ta 3 vyhodna nebo ne. Uzitky jsou nepomeritelne, jak nam rika ekonomicka teorie, takze pro me by byla nevyhodna, pro nekoho muze byt supervyhodna. A my to stejne nerozhodneme, tak je mozna zbytecny snazit se shodnout.
Ja myslim, ze prave takovato diskuze smysl ma ze vseho nejvic (neb nekteri takto zesiroka o penezich a jejich zhodnoceni ci znehodnoceni, v casove periode nepremysleji) a ty penize.. bud maji a auto, ktere se jim tak libi..chteji a koupi si ho - nebo na nej nemaji.. zadluzi se treba prave kvuli tomu novemu a pak uz jim nezbyva na povinny servis poradne zimni obuti atd atd.. nebo jeste hure tyto penize vezmou z jine casti svych povinnych mesicnich vydaju. S tou financni gramotnosti je to jedna vec a druha je ta stranka emocni.. proste ze to chci mit, vlastnit..jezdit s nim uzit si ho.

Ja se ridim jedinym zakladnim financnim pravidlem. Na cele auto.. ktere kupuji, byt treba na splatky (neb naklady uplatnim v podnikani) musim byt schopen do roka vydelat. Ostatni uz moc neresim.. tedy krom toho, ze to musi byt benzin a japonec.. neb me k tomu i ty ekonomicke duvody, kdyz se to pak vsechno v letech provozu spocita. Je to tez duvod.. proc jsem skoncil v hybridnim RXku od Lexusu a ne treba ve velmi chtene CX-9 s 2,5T. Auto bylo koupeno na 10+ let, takze muselo splnit vsechny parametry...... a jak jsi jiz psal, kazdy je mame znacne jine pozadavky a parametry, ktere do te matematiky nakupu musime zahrnout, ale stale plati to zakladni.. zda-li jsem vuz schopen ufincovat po dobu, kterou ho chci vlastnit a zaroven by to "vlastnictvi" nemelo byt na ukor ostatniho ( tech ostatnich mnohdy podstatnejsich mesicnich vydaju a to treba i pri ztrate prijmu jednoho z partneru atd) .. neb jinak verim tomu, ze kazdy z nas autickaru, by jiste vlastnil vice zanovnich vozu, jedno starsi na pracovni vytizeni, jedno velke pohodlne na dlouhe streky a treti idealne bez strechy..pro zabavu..vsak mi rozumite....

Zaroven nekteri lide mozna i zde v klubu jsou ciste uzivatele, ktery vuz potrebuji jen pro praci a presuny z A do B a proto treba vzdy skonci u dieselu aniz by poradne propocitali co vsechno nasledne tp auti bude stat pri radnem servisu atd atd.

Odesláno z mého COL-L29 pomocí Tapatalk
 
Back
Top