• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 3

pročti si forum, ale u benzinových motorů tady nejsou hlášeny žádné skryté potíže. Občas se tu vyskytuje hrubší řazení, ale toho by sis nesjpíš všiml při zkušební jízdě ,-)
 
Zdravím,
rád bych nahradil svojí starou trojku novější trojkou. Zítra se jedu na jednu mrknout.
Vypadá super asi nejlepší (poměr cena/výkon), kterou jsem za poslední 2 měsíce prolézání inzerátů našel.
Ale dvě věci bych se rád zeptal.
Je to rok výroby 4/2014, čili z počátku výroby. Byl u těchhle ranných aut nějaký problém, který třeba po modelové péči odstranily?
a zadruhé: Nájezd 70tis. na netu jsou nejčastěji trojky právě s nájezdem buď 40 nebo 70. Vyplatí se připlatit a vzít menší nájezd nebo při slušném zacházení nové trojce v 70 tis. nic není. Rád bych auto měl v horizontu alespoň 5 let.
díky za odpověd
Klidne vemte starsi s vetsim najezdem ..pokud usetrite na cene. Zadnym zvlastnimi problemy vuz netrpi. Lehce podprumerna je vydrz brzd. A pokud nekdo jezdil jakou louda, muze byt jiz(70tis) zakarbonovany motor. Lze vyresit vyplachem. Zadne problemy s aktualnim benzinovym sky activem nejsou. Zere kolem 6litru na sto


Sent from my SM-T719 using Tapatalk
 
Těch 6 litru na 100 bych rad někdy viděl u toho benzinu. ;)
Když mám lehkou nohu tak 6,8 a musí být známá otestovaná trasa a minimální provoz bez semaforů.
 
Když dodržuju rychlostní limity na dálnici a okreskách, tak se pod 6l vlezu, ale to se mi povede tak jednou za měsíc.

20180830_152130.jpg
 
Když mám lehkou nohu tak 6,8 a musí být známá otestovaná trasa a minimální provoz bez semaforů.
Pojem "lehká noha" očividně každý vnímá jinak. @GinBook , nedokážu si představit, když máš naopak těžkou nohu.
 
Od tech casu, co jsem zacal jezdit s motory s EGR, turbodmychadlem, DPF anebo s primovstrikem, na spotrebu opravdu, ale opravdu nejezdim ;)
 
Já zase od těch časů, co auta nemají škrtící klapku napřímo ovládanou lankem, nedokážu jezdit na spotřebu. Prostě z toho plynu necítím zpětnou vazbu. :(
 
BTW myslím že skyactiv si už plnění řídí nastavením ventilů a škrtící klapka je vyjma přechodových a speciálních režimů naplno otevřená.
 
Ahoj lidi,
chtěl bych hezky pěkně poprosit, jestli někdo něco neví o téhle troječce? Není to pro mě, ale pro mého kamaráda, který když viděl moji krasavici, okamžitě se zamiloval a nutně potřebuje Mazdu:) Akorát je sám, takže mu troječka stačí. No z5 k tématu - je tam podezřelá cena a je to z ruky! Jsme z Ostravy, tak ať tam neletíme zbytečně:( Pokud patří někomu od nás, bylo by to super. Děkuju za odpovědi a kdyby náhodou někdo mohl projet VINko, tak to by bylo taky super. Samože ne přes ty hoňokoňo VINlatery na Googlovi, ale třeba přes kémo v Majdě. Děkuju všem

https://auto.bazos.cz/inzerat/100667018/Mazda-3.php

edit Vitus: sloučeno do stávajícího tématu

Já od toho pána koupil v listopadu svoji BLku. S jednáním jsem byl naprosto spokojený a mohu s klidem doporučit. Dokonce mi auto dovezl na odtahovce až domů, protože tenkrát napadl první sníh a mazdička byla na letních botkách.
 
BTW myslím že skyactiv si už plnění řídí nastavením ventilů a škrtící klapka je vyjma přechodových a speciálních režimů naplno otevřená.
Tak toto mě hodně zklamalo. Jsem to trochu zagooglil, a dokonce by u Sky motorů mělo být plnění a regulace zajištěna jen samotným vstřikem do válce.
Tak proto se v reakci na plynový pedál ten motor tak podivně chová.
 
Klidne vemte starsi s vetsim najezdem ..pokud usetrite na cene. Zadnym zvlastnimi problemy vuz netrpi. Lehce podprumerna je vydrz brzd. A pokud nekdo jezdil jakou louda, muze byt jiz(70tis) zakarbonovany motor. Lze vyresit vyplachem. Zadne problemy s aktualnim benzinovym sky activem nejsou. Zere kolem 6litru na sto

Ja bych rekl to samy. Mel jsem trojku se Sky-G 165k necelych 70 tisic km a dva a pul roku, a auto bylo pri prodeji az na tupky v laku od kaminku a lehounce tezsi razeni petky (doporucuju vyzkouset, pry na prevodovku do roku vyroby 2016 vice trpi) naprosto jako nove, v kazdem ohledu - interier, sedacky, stav podvozku... Trochu horsi to bylo s hlucnosti motoru po prvnich asi 20 tisicich km, kdy jsem tankoval normalni Benzina 95okt, pak jsem mel na vikend pujcenou novou trojku a slysel ten rozdil, ale potom jsem presel na Vervu 100 a motor zase behem par tisic km ztichl. Znat to bylo nejvic treba v garazich u zavory, kdy se mi dovnitr odrazel zvuk motoru na volnobeh. Brzdy v mem pripade byly na rozdil od Mazdy 6 bezproblemove, a to jsem se rad vozil rychle, ostatne proto 165k verze. Pri posledn prohlidce tvrdili, ze desticky jeste 20 tisic km daji a kotouce byly uplne v pohode.

Co se tyka spotreby, v klidu se dalo po okreskach jezdit v ramci predpisu s obcasnym predjetim kolem 5.7, dlouhodobou jsem ale mel 7.3, kvuli dennim jizdam po dalnici a casto i nad limitem. Kazdopadne nebylo problem mit pri rychle ciste dalnicni ceste treba 12... Rozhodne ten 165k motor nedoporucuju nikomu, kdo by s tim jezdil vic po meste nebo dalnici, to zprevodovani mi sedelo nejlip na okresku a jeste idealne spis svizne jetou. Slabsi motor ma mnohem lepsi zprevodovani na bezne pouzivani, a diky tomu i nizsi spotrebu.Taky original letni 18" Michelin PilotSporty mely na spotrebu neblahy vliv, na zimakach Nokian jsem vzdy mel mensi spotrebu; kdybych vybiral dalsi pneu, urcite budu koukat jak na hlucnost, tak valivy odpor.

Tak toto mě hodně zklamalo. Jsem to trochu zagooglil, a dokonce by u Sky motorů mělo být plnění a regulace zajištěna jen samotným vstřikem do válce.
Tak proto se v reakci na plynový pedál ten motor tak podivně chová.

Proti vetsine ostatnich vyrobcu ma Mazda porad naprosto skvelou odezvu na plyn. Aspon co dokazu srovnat ja. To, ze regulace je do velke miry i vackou, je slyset pri plnem plynu nad 3500 otacek, kdy zvuk motoru zhrubne kvuli jinemu skokovemu nastaveni jeji polohy - dela to hydraulika a uz pri relativne malych najezdech (20 tis km) tam vznika nejaka drobna vule, ktera zapricinuje jeste o neco hrubsi chod (vetsi cvakani), nez u nove. Delala mi to trojka, dela nam to CX3, dela to Sestka. Drtiva vetsina ridicu to pres ostatni hluk nevnima, nebo ani moc casto s plnym plynem nad 3500 otacek nejezdi. Ale je to dobry signal toho, ze tam ta zmena polohy probiha :).
 
Tohle je přesně nádherný úkaz toho jak je dobré si dobře vybrat - Rozhodne ten 165k motor nedoporucuju nikomu, kdo by s tim jezdil vic po meste nebo dalnici, to zprevodovani mi sedelo nejlip na okresku a jeste idealne spis svizne jetou. Slabsi motor ma mnohem lepsi zprevodovani na bezne pouzivani, a diky tomu i nizsi spotrebu.

Za mě má slabší motor naprosto šílené zpřevodování, kdy mu defakto chybí trojka - je natažená až do 170 km/h a v kombinaci s useklou výkonovou špičkou je jinak potentní motor doslova zavražděn. Detailně: http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-mazda-3-2014-2-0-skyactiv-g-120:-dobra-ano-nebeska-ne/?3
Oproti tomu opravdu na dálnici se zase hodí delší šestka. Ve městě si dovolím tvrdit že funguje g165 parádně - dá se jezdit na 3-5 převodový stupeň. Taktéž si nedovedu představit na g165 jiné pneu než pilot sporty a alternativy - na tižších a úspornějších pneu člověk zas přijde o porci gripu, který je u trojky posazen opravdu až absurdně daleko.
G120 - normální auto pro spolehlivost. G165 - normální zábavné auto.

Ad odezva - mě právě přijde že má Mazda všeobšcně super odezvu a škrtící klapka je jako zdroj ztrát účinnosti přežitek...
 
Tohle je přesně nádherný úkaz toho jak je dobré si dobře vybrat - Rozhodne ten 165k motor nedoporucuju nikomu, kdo by s tim jezdil vic po meste nebo dalnici, to zprevodovani mi sedelo nejlip na okresku a jeste idealne spis svizne jetou. Slabsi motor ma mnohem lepsi zprevodovani na bezne pouzivani, a diky tomu i nizsi spotrebu.

Za mě má slabší motor naprosto šílené zpřevodování, kdy mu defakto chybí trojka - je natažená až do 170 km/h a v kombinaci s useklou výkonovou špičkou je jinak potentní motor doslova zavražděn.

Bohuzel, clovek mini a... Kupoval jsem si ji v dobe, kdy jsem zil na kraji mesta, do prace 5 minut takrka bez krizovatky, a jezdil s ni tedy prevazne na cesty po CR a zahranicni dovolene, obvykle do Alp, takze davala smysl. Ale behem pul roku jsme sehnali bezva nemovitost, ale s nutnosti dojizdet denne 60 - 70 km z 80 % po dalnici. Takze najednou ta skvele kratka prevodovka prestala davat smysl, a to hlavne z hlediska spotreby a hluku. V obcasnych kolonach pak zas prilis kratka jednicka, ktera kvuli tomu byla vic nervozni. Za vsechno mluvi to, ze s sestkou sedanem se shodnym motorem a 19" Bridgestony mam v lete skoro o litr mensi spotrebu, v kolonach staci poustet spojku a auto bez nejmensiho cukani jede hladounkych 7 km/h a jde z toho zcela bez zakolisani rozjet i rychleji, to trojka s kratkou prevodovkou neumela a jakykoliv jemny dotyk plynu byl na jednicku hodne znat... Kdyz jsem mel pujcenou o rok novejsi trojku s 120k motorem, tak jsem na tom taky byl podobne jako s tou sestkou. Pri navrhu uzivatelskych rozhrani radi rikame "context is the king", a myslim ze to plati i u volby auta :)

Rozhodne tedy budoucim majitelum doporucuju tu volbu motoru hodne zvazit a vyzkouset si obe varianty.
 
Bohuzel, clovek mini a... Kupoval jsem si ji v dobe, kdy jsem zil na kraji mesta, do prace 5 minut takrka bez krizovatky, a jezdil s ni tedy prevazne na cesty po CR a zahranicni dovolene, obvykle do Alp, takze davala smysl. Ale behem pul roku jsme sehnali bezva nemovitost, ale s nutnosti dojizdet denne 60 - 70 km z 80 % po dalnici. Takze najednou ta skvele kratka prevodovka prestala davat smysl, a to hlavne z hlediska spotreby a hluku. V obcasnych kolonach pak zas prilis kratka jednicka, ktera kvuli tomu byla vic nervozni. Za vsechno mluvi to, ze s sestkou sedanem se shodnym motorem a 19" Bridgestony mam v lete skoro o litr mensi spotrebu, v kolonach staci poustet spojku a auto bez nejmensiho cukani jede hladounkych 7 km/h a jde z toho zcela bez zakolisani rozjet i rychleji, to trojka s kratkou prevodovkou neumela a jakykoliv jemny dotyk plynu byl na jednicku hodne znat... Kdyz jsem mel pujcenou o rok novejsi trojku s 120k motorem, tak jsem na tom taky byl podobne jako s tou sestkou. Pri navrhu uzivatelskych rozhrani radi rikame "context is the king", a myslim ze to plati i u volby auta :)

Rozhodne tedy budoucim majitelum doporucuju tu volbu motoru hodne zvazit a vyzkouset si obe varianty.
Za me take doporucim G120 a nechat otevrit na tech ca 170k..ptoze za me.. vice vyhovujici predovka s lepsi spotrebou pri beznem uziti zustava. Jinak s automatem se na dalnici ca 130 se da stale drzet spotreba na hranici 7L. Pri 120 na dlouhe streky to byva ca 6,25L

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Mam G165 a nemam problem. Ze by me prevodovka omezovala v nejakem druhu provozu jsem si nevsiml.

Nejak jsem to nezkoumal a nechce se mi to ted hledat, ale neni prevodovka v G120 nejak limitovana toc.momentem? Nebo je u 120 a 165 stejny?

Mate to "odemceni" nekdo vyzkouseno v praxi, idealne zmereno na brzde? Anebo jen kopirujete, co jste nekde vycetli? Takto jsem si sveho casu nechal "odemknout" Mondeo ze 103 na 120KW (podotykam preplnovana nafta) a subjektivne jsem poznal leda prd. Kamaradova "original" 120kw jela o poznani lepe. Zde tedy byly stejne prevodovky. V zadnem pripade ro nezpochybnuji u Mazdy, nemam s rim zkusenost.
 
Ahoj. Motory mají stejný krouťák, jen G165 má kratší stálý převod. Nicméně já na dálnici jezdím max 150 a tam mě pořád G165 neomezuje, naproti tomu mě u g120 omezovala absence třetího rychlostního stupně každou druhou zatáčku.
 
Mate to "odemceni" nekdo vyzkouseno v praxi, idealne zmereno na brzde?
Bylo to někde na nějakých těch internetech, nebo přímo v TV, že zkoumali Mazdu G120 kolik že má koní po X letech provozu. Nový majitel se chtěl ujistit. A tak to dal změřit a bylo tam krásně vidět, jak je odemčená, bez žádné restrikce od 4.000 otáček. Nějakých 163 koní +/- naměřili. Ale to už je tak nejmíň rok nazpět.
Mě teda ta převodovka z trojky docela deptá, páč na trojku a čtyřku to má k sobě hodně blízko, hlavně když řadím dolů. Kolikrát si povzdechnu, že já tu trojku tam vůbec dával a ztratil tím čas. Pak jsem při příjezdu ke křižovatce rychlejší, než jsem čekal, a musím víc brzdit. A ještě bych uvítal, když by byla šestka o chloupek delší. A pak by ta převodovka byla OK.
 
Back
Top