• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

vypada super ale ma uz dost najeto a cena je teda mazec ... ja vloni vezl z Nemecka za ty samy penize cca s najezdem 31k :)
 
Toto je dovoz ze zahraničí, píšou to i v inzerátu. Nevím jak v SK, v CZ se silnější 2.0 s automatem prodával, ale tuším že jen v nižší výbavě. Od revolution výše byl automat jen s 2,5, měl 19" kola, digitální budíky atd. Osobně se mi tahle barva líbí ze všech nejvíc.
 
Barva je super (jen peklne narocna na udrzbu a nehezka, kdyz je spinava), cena mi prijde taky super, takovy kilometry za tri roky budou nejspis dalnicni (nebo taxi, o cemz u Mazdy pochybuju...), takze bych se toho nutne nebal - to je jako kdyby byly polovicni, protoze je to malo motohodin, malo studenych startu, netrpi podvozek... Jen jsem vzdycky slysel, ze ten dvoulitr s automatem je desne linej, coz si umim predstavit... i 2.5 je hydromenicem trochu zabita, dvoulitr s manualem nejede o moc hur, prave diky manualu. Na druhou stranu, podle me je ta cena za triapullety auto fakt hodne dobra... az podezrele :). Kdyz jsem letos na jare tak zvolna inzeroval tu nasi dvouapulletou, ceny v inzerci litaly spis kolem 750, i kdyz s mensimi kilometry a 2.5 motorem.
 
Jestli automat řadí stejně jako mě radí ukazatel řazení u manuálu, tak to bude pěkný lenoch. Ale tím nechci odrazovat od automatu. Vždy jde manuálně podřadit. Navíc u manuálů má dost lidí problém s hladkým řazením některých kvaltů, je tady celé téma. U mě třeba 2 a 5 hlavně v zimě. Když si chce člověk udělat radost, vytočí 1 a pak spoustu rychlostí ztratí, než tam s trochou citu dostane 2 tak radost rychle opadne. To se u automatu snad nestává.
 
Jestli automat řadí stejně jako mě radí ukazatel řazení u manuálu, tak to bude pěkný lenoch. Ale tím nechci odrazovat od automatu. Vždy jde manuálně podřadit. Navíc u manuálů má dost lidí problém s hladkým řazením některých kvaltů, je tady celé téma. U mě třeba 2 a 5 hlavně v zimě. Když si chce člověk udělat radost, vytočí 1 a pak spoustu rychlostí ztratí, než tam s trochou citu dostane 2 tak radost rychle opadne. To se u automatu snad nestává.
U AT záleží nejen na poloze pedálu plynu, ale i na rychlosti její změny. Když chcete rychle akcelerovat, sepnete si kick down. Když zvýšit otáčky, zapnete Sport. Že by byla moje Mazda líná jsem nepozoroval.
 
Mazda sama uvadela, ze hydrodynamicky menic je premosteny 89 % casu testovaciho NEDC cyklu, coz ale porad znamena, ze 11 % casu dochazi k nejakym vetsim ztratam a prokluzu prevodovky — a NEDC cyklus byl docela usporny, proti prakticke jizde. Na automat je to dobre skore, ackoliv to rychle premostovani malicko ubira plynulosti, jak ted treba muzu porovnat s 8st hydomenicovym Aisinem v Citroenu; ale porad to neni efektivita, jako kdyz nekdo dobre a rychle radi s manualem. Citelna prodleva tam pri kickdownu u automatu porad je, zvlast mimo sport mod.

Co se tyka volby otacek, je mozne, ze se slabsi variantou motoru to bude jinak naladene, ale s 2.5 benzinem drzi automat v 2018+ Sestce otacky na hranici podtaceni, pomerne casto jen kolem 1500, cemuz pak odpovida i linejsi "vzpamatovani se", protoze bez podrazeni se z takovych otacek atmosfera moc nezvedne (ostatne navic by se jeste tuplem rozvibrovala). Ac s manualem taky casto odrazuju az na uroven 1500 ot, tim ze nad trasou premyslim, nehodim si to tam v momente, kdy me ceka jakekoliv zrychlovani, protoze bych jen zbytecne ztracel behem dvojiteho razeni nahoru-dolu; typicky si to clovek odradi jen pokud ma setrvacnost a ceka ho delsi rovinka nebo mirne klesani. Tohle automat "nevymysli", trochu se da korigovat plynem, ale ne dokonale, takze jsou situace, kdy proste zbytecne odradi moc vysoko a behem par vterin uz zase musi radit niz, coz taky efektivnimu prenosu energie a pocitu rychlosti nepomuze. Ve sport modu pak drzi vyssi otacky a radi rychleji, pripada mi, ze proste rychleji premostuje, coz vede k trochu vetsimu trhani (shr3k jiste bude vedet presne, cim te vyssi rychlosti razeni dociluje... ja jsem liny googlit :)). Ale zas ty otacky ve sport modu jsou zbytecne vysoky na bezny jezdeni, snazi se to drzet nejmin kolem 2500 ot, coz je zbytecne moc a je tim padem vic slyset a vic zere. Takze osobne dost casto prechazim mezi normal (nazval bych ho eco) a sport modem, plus cetne korekce padly, zvlast behem zpomalovani... Pri hodne sportovni jizde je pak nejlepsi prepnout do manualu a radit si padly, at muzu "predvidat prevodovkou".

Zajimavy by bylo zjistit, jaky ma 2.0 s automatem zprevodovani, protoze v 2.5 ma relativne dlouhy prevody, ale tolik to nevadi, protoze 2.5 ma vyssi kroutak a jeho jiny prubeh. Ale s dvoulitrem by to mohlo znamenat, ze na dalnici bude muset casteji podrazovat na 5 nebo 4... Ale jinak ten dvoulitr bude urcite uspornejsi, tak jako tak, coz se pri dnesnich cenach paliv taky pocita ?
 
Jestli automat řadí stejně jako mě radí ukazatel řazení u manuálu, tak to bude pěkný lenoch. Ale tím nechci odrazovat od automatu. Vždy jde manuálně podřadit. Navíc u manuálů má dost lidí problém s hladkým řazením některých kvaltů, je tady celé téma. U mě třeba 2 a 5 hlavně v zimě. Když si chce člověk udělat radost, vytočí 1 a pak spoustu rychlostí ztratí, než tam s trochou citu dostane 2 tak radost rychle opadne. To se u automatu snad nestává.

No je to atmosféra a tím pádem vyšší otáčky a při tom řazení po svižnějším rozjetí je třeba překonat/sychronizovat dost velký rozdíl.

Na tohle je nejlepší naučit se řadit s dvojitou spojkou a dolů navíc s meziplynem ;)

@Ondrej K :

Já bych tedy uvítal ještě nějaký režim mezi normálním a sportem.
Jak to řadí v normálním režimu by mě na normální ježdění nevadilo, ale strašně líně to podřazuje. Prakticky to lze donutit k nějaké reakci až přes kickdown, ale to je zas kolikrát jak s kladivem na komára.

Ve sportu to řadí hezky. Na větší sešlápnutí plynu reaguje hezky podřazením, ale není třeba to prošlápnout na doraz jak v normálu.
Prostě v normálním režimu se ten plyn dávkuje blbě, jako kdyby znal jen polohu off/on.

Sport je ale na běžný ježdění časem protivný, protože to drží pořád otáčky nahoře.
 
Naprostý souhlas, jen bych zdůraznil, že mi nejvíc vadí extrémně vlažná reakce plynového pedálu. Když jsem onehdy přesedl po 14 dnech, co jsem měl mazdu v opravě, ze superbu zpátky, tak jsem měl zpočátku pocit, že mám pod kapotou 1 litrový tříválec :oops: To přeřazení si případně doženu pádly pod volantem. Takže prostřední režim normal hlavně se svižnějším plynem.
 
Pozeral som zrýchlenie tej Mazdy 6 G165 Automat a 10.5 s na 100 km/h nie je veľmi presvedčivých resp. potvrdzuje to spomínaný letargický prejav tejto kombinácie. Toto vlákno patrí Mazde 6, ale v tomto prípade (aktuálne trhovej situácii, rovnakom cenovom rozpočte) sa javí ako lepšia voľba asi CX-5.
 
Tato starsi generace CX-5 pred faceliftem je citelne hlucnejsi, horsi kvalita materialu v interieru... Od 11/2016 se vyrabela dalsi generace, KF, ktera je vyznamne lepsi snad v kazdem ohledu... Je mozne, ze kvuli preprave z Japonska do CR se tady nezacaly prodavat a uvadet do provozu drive, nez nekdy ke konci 2017.

Take doporucuju fakt zvazit, jestli 6 nebo CX-5. I ve shodne generaci (tzn. CX-5 KF vedle 6 GL) totiz CX-5 taky vic trpi na brzdy a ruzna lupani a vrzani z oblasti tlumicu a zaveseni, a nema tak dobre jizdni vlastnosti pramenici z vyssiho teziste a mekkcich tlumicu, taky ma vyssi spotrebu (zhruba o litr az litr a pul proti 6 se stejnym motorem; duvodem aerodynamika a tahani kardanu). Protoze jsme do minuleho mesice meli oboji, v naprosto identickem stari - vyrobene par dnu od sebe - nemuzu rict, ze by mi ta auta prisla zamenitelna... Abych pouzil anglicke rceni "Each one is a different beast, all masterpieces in their own right."
 
Poslední úprava:
Naprostý souhlas, jen bych zdůraznil, že mi nejvíc vadí extrémně vlažná reakce plynového pedálu. Když jsem onehdy přesedl po 14 dnech, co jsem měl mazdu v opravě, ze superbu zpátky, tak jsem měl zpočátku pocit, že mám pod kapotou 1 litrový tříválec :oops: To přeřazení si případně doženu pádly pod volantem. Takže prostřední režim normal hlavně se svižnějším plynem.

Ale no tak zas taková trága to není :)
Mám doma v druhým menším autě 3.0 R6 a že by to bylo takový utrpení přesednout z toho do M6, tak to zase ne :)
Mě to příjde, že to letargický podřazování se děje jen někdy. Není to permanentní stav.
 
Mě to příjde, že to letargický podřazování se děje jen někdy. Není to permanentní stav.
Ale já mluvím primárně o nastavení plynového pedálu. V režimu sport je citlivý a reaguje rychle, ovšem ve standardním režimu musím na plyn dupnout, aby do motoru poslal trochu větší dávku směsi. A s kolegy z předchozích příspěvků se shodnu, že kick-down zabírá dobře, byť se zpožděním, plus že otáčky v malých a středních rychlostech míří k podtáčení, zejména v mírném stoupání. Ale pokud nechci rovnou kick-down a nechci čekat na podřazení automatem, tak raději podřadím pádlem. A líbí se mi, že pádlem mohu opravdu rychle podřadit o 2 stupně, když na něj ťuknu dvakrát.
Nicméně pokud nikam nespěchám, mám pohodu, tak nechám automat na pokoji, ať si dělá co chce a jsem v klidu.
 
...a to jeste myslim ve Tve 2017 nebylo to naladeni reakci tak ekologicky udusene, jako po faceliftu. Nemel jsem 2017 a 2018 vedle sebe, takze jsem to pri zkusebni jizde bral "jak jsem si to pamatoval", ale v autorizaku tenkrat rikali to samy, ze 2018 je udusenejsi a vic podtaci.

Dneska jsem se na to schvalne soustredil, a muj automat to nechava na "rovince" jit az k 1300 ot, a i kdyz zacnu mirne zrychlovat a nasleduje mirnounke stoupani, nepodradi... Kdyz je pak treba zrychlit, musi treba i o tri ci ctyri stupne.
 
Asi to bude tím, že jezdím většinou na tempomat a je mi šumák, jak si to mezi sebou motor a AT domlouvají. Hrabu do toho vlastně jen, když potřebuju v Alpách brzdit motorem. A občas vyženu pavouky na plnej...;)
 
U AT záleží nejen na poloze pedálu plynu, ale i na rychlosti její změny. Když chcete rychle akcelerovat, sepnete si kick down. Když zvýšit otáčky, zapnete Sport. Že by byla moje Mazda líná jsem nepozoroval.
Nemyslel jsem líné auto/motor, ale převodovku, její pomalou reakci na změnu, pokud jí samozřejmě člověk nepomůže. Hold se s tím chce naučit pracovat, jako se vším, aby z motoru na kola člověk dostal co chce a kdy chce a nebral jen to co dá naprogramovaná elektronika. Což potvrzují i ostatní ;)

No je to atmosféra a tím pádem vyšší otáčky a při tom řazení po svižnějším rozjetí je třeba překonat/sychronizovat dost velký rozdíl.

Na tohle je nejlepší naučit se řadit s dvojitou spojkou a dolů navíc s meziplynem ;)
Dělá to i při klidné jízdě, meziplyn částečně pomáhá, dvojité sešlápnutí spojky jsem nezkoušel, počkám na další zimu. Mazda se chlubí trojitou (nebo kolika) synchronizací a stejně se musí řadit jak u Tatry 138 :laughing:

@engineer se ptal na kombinaci 2.0 s automatem. Podle mě nemůže udělat chybu. Dynamika bude trochu horší než u manuálu, ale komfort je větší.

P.S. 2.0 nemá pádla pod volantem, to má jen 2,5.
 
Tiež by som privítal lepšiu/rýchlejšiu odozvu na stlačenie plynového pedálu v normálnom režime. V športovom je to v pohode.

No, emisie... :worried:
 
...a to jeste myslim ve Tve 2017 nebylo to naladeni reakci tak ekologicky udusene, jako po faceliftu. Nemel jsem 2017 a 2018 vedle sebe, takze jsem to pri zkusebni jizde bral "jak jsem si to pamatoval", ale v autorizaku tenkrat rikali to samy, ze 2018 je udusenejsi a vic podtaci.

Dneska jsem se na to schvalne soustredil, a muj automat to nechava na "rovince" jit az k 1300 ot, a i kdyz zacnu mirne zrychlovat a nasleduje mirnounke stoupani, nepodradi... Kdyz je pak treba zrychlit, musi treba i o tri ci ctyri stupne.
Ale já bych řekl, že mi točí také k 1300 ot. na rovině. Podívám se.
 
Jelikož jsem to nikde zatím nenasel, chystám se vzhledem k nájezdu měnit svíčky. Mám 110tkm. Svíčky budu davat NGK, jen se chci zeptat jestli je tu nekde nejaky návod? Předpokládám,ze se sunda kryt motoru, zapalovací civka, a svíčka se vysroubuje a na moment dotahne nová. Ale kdyby náhodou. Díky
 
Back
Top