Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
U AT záleží nejen na poloze pedálu plynu, ale i na rychlosti její změny. Když chcete rychle akcelerovat, sepnete si kick down. Když zvýšit otáčky, zapnete Sport. Že by byla moje Mazda líná jsem nepozoroval.Jestli automat řadí stejně jako mě radí ukazatel řazení u manuálu, tak to bude pěkný lenoch. Ale tím nechci odrazovat od automatu. Vždy jde manuálně podřadit. Navíc u manuálů má dost lidí problém s hladkým řazením některých kvaltů, je tady celé téma. U mě třeba 2 a 5 hlavně v zimě. Když si chce člověk udělat radost, vytočí 1 a pak spoustu rychlostí ztratí, než tam s trochou citu dostane 2 tak radost rychle opadne. To se u automatu snad nestává.
Jestli automat řadí stejně jako mě radí ukazatel řazení u manuálu, tak to bude pěkný lenoch. Ale tím nechci odrazovat od automatu. Vždy jde manuálně podřadit. Navíc u manuálů má dost lidí problém s hladkým řazením některých kvaltů, je tady celé téma. U mě třeba 2 a 5 hlavně v zimě. Když si chce člověk udělat radost, vytočí 1 a pak spoustu rychlostí ztratí, než tam s trochou citu dostane 2 tak radost rychle opadne. To se u automatu snad nestává.
Přesně tak = comfort/normal/sport...nebudu opakovat, cos přesně popsal a souhlasím...Já bych tedy uvítal ještě nějaký režim mezi normálním a sportem....
Naprostý souhlas, jen bych zdůraznil, že mi nejvíc vadí extrémně vlažná reakce plynového pedálu. Když jsem onehdy přesedl po 14 dnech, co jsem měl mazdu v opravě, ze superbu zpátky, tak jsem měl zpočátku pocit, že mám pod kapotou 1 litrový tříválec To přeřazení si případně doženu pádly pod volantem. Takže prostřední režim normal hlavně se svižnějším plynem.
Ale já mluvím primárně o nastavení plynového pedálu. V režimu sport je citlivý a reaguje rychle, ovšem ve standardním režimu musím na plyn dupnout, aby do motoru poslal trochu větší dávku směsi. A s kolegy z předchozích příspěvků se shodnu, že kick-down zabírá dobře, byť se zpožděním, plus že otáčky v malých a středních rychlostech míří k podtáčení, zejména v mírném stoupání. Ale pokud nechci rovnou kick-down a nechci čekat na podřazení automatem, tak raději podřadím pádlem. A líbí se mi, že pádlem mohu opravdu rychle podřadit o 2 stupně, když na něj ťuknu dvakrát.Mě to příjde, že to letargický podřazování se děje jen někdy. Není to permanentní stav.
Nemyslel jsem líné auto/motor, ale převodovku, její pomalou reakci na změnu, pokud jí samozřejmě člověk nepomůže. Hold se s tím chce naučit pracovat, jako se vším, aby z motoru na kola člověk dostal co chce a kdy chce a nebral jen to co dá naprogramovaná elektronika. Což potvrzují i ostatníU AT záleží nejen na poloze pedálu plynu, ale i na rychlosti její změny. Když chcete rychle akcelerovat, sepnete si kick down. Když zvýšit otáčky, zapnete Sport. Že by byla moje Mazda líná jsem nepozoroval.
Dělá to i při klidné jízdě, meziplyn částečně pomáhá, dvojité sešlápnutí spojky jsem nezkoušel, počkám na další zimu. Mazda se chlubí trojitou (nebo kolika) synchronizací a stejně se musí řadit jak u Tatry 138No je to atmosféra a tím pádem vyšší otáčky a při tom řazení po svižnějším rozjetí je třeba překonat/sychronizovat dost velký rozdíl.
Na tohle je nejlepší naučit se řadit s dvojitou spojkou a dolů navíc s meziplynem
Ale já bych řekl, že mi točí také k 1300 ot. na rovině. Podívám se....a to jeste myslim ve Tve 2017 nebylo to naladeni reakci tak ekologicky udusene, jako po faceliftu. Nemel jsem 2017 a 2018 vedle sebe, takze jsem to pri zkusebni jizde bral "jak jsem si to pamatoval", ale v autorizaku tenkrat rikali to samy, ze 2018 je udusenejsi a vic podtaci.
Dneska jsem se na to schvalne soustredil, a muj automat to nechava na "rovince" jit az k 1300 ot, a i kdyz zacnu mirne zrychlovat a nasleduje mirnounke stoupani, nepodradi... Kdyz je pak treba zrychlit, musi treba i o tri ci ctyri stupne.
Mám taky 2017, 2.5 a na rovine točí klidně taky 1.300 v Dcku.Ale já bych řekl, že mi točí také k 1300 ot. na rovině. Podívám se.