• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

@mrpcz Pořád máš ještě možnost i G165 s AT. Cena bude lehce nižší, vypínání válců mít auto nebude. My se před těmi 2 a půl lety rozhodovali jestli připlatit 2tis. EUR za G194 a tehdy to udělali. Nyní nevím jestli bych to udělal znovu.
Vrcholný motor ve mně vzbuzoval větší očekávání a hlavně ve vyšších rychlostech je to na dálnicích zklamání. Auto je těžké - což je další velký rozdíl mezi 2017 a 2018 (asi okolo 150 kg?)

Ale záleží jakou máš skladbu cest. Obecně vypínání válců u našeho kusu je největší problém při ustálené jízdě 60-80 (typicky okruh kolem města/ve městě), jinak se to neprojevuje. A pokud nebudeš kupovat nový kus tak se to lehce takto vyzkouší. Ideálně tempomat na 75 km/h a buď vibruje a nebo ne( vypnutí válců poznáš zároveň i na "propadu" aktuální spotřeby).
 
Na mojí 2019 se vypínání válců skoro neprojevuje, světla mi přijdou stejně špatná/dobrá jako u předchozí 2017, jako rozdíl vnímám jen natáčení dálkových do zatáček. Odhlučnení auta výrazně lepší, a zřejmě kvůli přepracovaným tlumičům a vyšší hmotnosti líp sedí. Na výkon si stěžovat nemůžu, 200 tam je hned, 230 se dá, při předjíždění třeba teď v zimě na mokru a sněhomokru je spíš problém s trakcí předokolky, než nedostatkem výkonu ;). Není to dramaticky lepší, než byla 2017 se 165k, ale o něco málo jo. Výhodou taky vcelku znatelně nižší otáčky na dálnici = další příspěvek k tichosti, ale je možné že slabší automat taky měl delší převodovku, než manuál. Manuál byla samozřejmě větší zábava řídit.
 
Rozdíl v osvětlení mezi Takumi a zbytkem je jen, že Takumi má všechny žárovky uvnitř LED. Bohužel jinak je interiér 6ky v noci nuda a zklamání.
To není pravda, Takumi Plus má také lehké osvětlení prostoru pro nohy a přihrádek ve dveřích, což nižší stupně výbavy mají jen za příplatek. Tedy přesně jak psal @mrpcz . Ale celkově interiér Takumi Plus vypadá prostě lépe, hodně dělá černý strop, bezrámečkové střední zpětné zrcátko, dvojité prošívání volantu a celkově provedení/barva materiálů a dekorací v interiéru. Nevýhoda Takumi Plus je, že dřív s ní bylo pevně spojené střešní okno, které vyšší osoby jako jsem já docela omezuje. Dnes už se dá myslím objednat bez něj.
 
@Ladman Podívej a jak bys podal recenzi na kozeny sedacky bez toho odvetravani? da se to? nebo je to fakt peklo? Presne ten model co mas v podpisu shanim

@ajfel v noci nejezdim asi uplne moc.. prevazne pres den ..asi tak 70/30 (Den/Noc) ... vzhledem k tomu ze nemam garazove stani tak bohuzel parkovani na slunci muze byt zasadni problem :D ale tak vsechno se da no .. ja stejne jezdim v kratasech a tricku/tilku takze to preziju..spis zenska bude jecet protoze ma casto kratke kratasky ...

@tommas cesty se lisi no..jezdim dost mesto ... ale obcas i vyjizdim ven (a to kdyz uz tak 100+) ... asi bych to videl kilometrove 50:50 ..

@Ondrej K 2017 nema nataceci svetla ??? :( s tim odhlucnenim jsem smirenej.. ale i tak necekam ze ta 2017 bude hlucna vevnitr... uvidim az si do toho sednu ... mam ted Supa a ten je pekne tichej .. tka jsem zvedavej jestli to bude lepsi nebo stejny .. doufam ze ne horsi :D (ale toho se uplne nebojim - prece jen uz 15 let starej)

@Atronoss presne tak .. to ambientni osvetleni v Takumi je super.. ja mam ted nejaky podsviceni v SuperB.ovi .. a jizda v noci je super.. proste to vypada lip.. luxusneji .. sere me ze to nedavali jako standard to lepsich vybach (Revolution a vys treba) ale jen do te nejvyssi . .nestoji to nic hergot a meni to uplne pocit z jizdy ..

kluci diky.. porad zvazuju tu 2018 - designove je proste lepsi .. ale nevim jeslti jsem ochotnej za to dat 100k+ navic no :( puvodne jsem resil okolo 500 .. ted uz koukam na auta za 600 a nerad bych se dostla do faze ze budu resit 750 :D
 
@Ladman Podívej a jak bys podal recenzi na kozeny sedacky bez toho odvetravani? da se to? nebo je to fakt peklo? Presne ten model co mas v podpisu shanim

@ajfel v noci nejezdim asi uplne moc.. prevazne pres den ..asi tak 70/30 (Den/Noc) ... vzhledem k tomu ze nemam garazove stani tak bohuzel parkovani na slunci muze byt zasadni problem :D ale tak vsechno se da no .. ja stejne jezdim v kratasech a tricku/tilku takze to preziju..spis zenska bude jecet protoze ma casto kratke kratasky ...

@tommas cesty se lisi no..jezdim dost mesto ... ale obcas i vyjizdim ven (a to kdyz uz tak 100+) ... asi bych to videl kilometrove 50:50 ..

@Ondrej K 2017 nema nataceci svetla ?? :( s tim odhlucnenim jsem smirenej.. ale i tak necekam ze ta 2017 bude hlucna vevnitr... uvidim az si do toho sednu ... mam ted Supa a ten je pekne tichej .. tka jsem zvedavej jestli to bude lepsi nebo stejny .. doufam ze ne horsi :D (ale toho se uplne nebojim - prece jen uz 15 let starej)

@Atronoss presne tak .. to ambientni osvetleni v Takumi je super.. ja mam ted nejaky podsviceni v SuperB.ovi .. a jizda v noci je super.. proste to vypada lip.. luxusneji .. sere me ze to nedavali jako standard to lepsich vybach (Revolution a vys treba) ale jen do te nejvyssi . .nestoji to nic hergot a meni to uplne pocit z jizdy ..

kluci diky.. porad zvazuju tu 2018 - designove je proste lepsi .. ale nevim jeslti jsem ochotnej za to dat 100k+ navic no :( puvodne jsem resil okolo 500 .. ted uz koukam na auta za 600 a nerad bych se dostla do faze ze budu resit 750 :D
Kožený sedačky úplně v pohodě. Žádný peklo, v létě jezdim furt v kraťasech a do stehen fakt nepálí. A to nemám garáž, takže je auto na slunci. Ani delší jízdy nejsou problém. Na dovolenou jezdim přes půl Evropy v kuse a žádná spařená p....l. Samozřejmě odvětrávání sedadel, kdy to i chladí je určitě lepší, ale to u první GL nešlo ani za příplatek. Ty sedačky jsou perforovaný, což je určitě lepší, že to "dejchá".
 
Já bych si počkal/připlatil za GL FL, pokud pro tebe nejsou zásadní některé nedostatky, které s GL FL přišly. Zkusím to tu trochu shrnout dle svého pocitu, s tím že já mám GL FL a soused hned vedle mě parkuje GL před FL, takže jsem mohl důsledně porovnat, tedy mimo řízení. Připomínám, že k tomu přidám své subjektivní hodnocení a někdo to může vidět jinak ;) Jo a taky porovnávám maximální výbavy, v rozdílech nižších výbav se moc neorientuji.

Exteriér​

GL FL​

Přední maska ve stylu nejnovějších modelů - auto bude déle vypadat aktuální/moderní.
Integrované mlhovky v hlavních světlometech - uhlazenější předek vypadá lépe, navíc místo mlhovek jsou průduchy pro lepší proudění vzduchu.
Zadní světla Full-LED (pouze sedan) - vypadají lépe.
Výfuky dál od sebe s větší koncovkou - vypadají lépe/sportovněji.
Nová barva Soul Red Crystal - drobínek hezčí a zářivější.
Nová 19" kola - vypadají lépe.

GL​

Dostupnost originálních sportovních lišt - možnost víc se odlišit od většiny ostatních Mazd.

Interiér​

GL FL​

Interiér všeobecně - působí lepším a modernějším dojmem.
Interiér Takumi Plus - působí až prémiovým dojmem z dražších aut.
Head-Up displej přímo na skle - přijde mi to přirozenější a lépe to vypadá, než na tom výklopném sklíčku.
Ventilovaná sedadla - často díky nim nemusím používat klimatizaci v situaci, kdy už bych ji jinak zapnul.
8" palcový displej infotainmentu - původně byl 7" palcový, větší je lepší, na tom se snad všichni shodneme.
7" palcový displej v rámci přístrojové desky řidiče - krásně integrovaný mezi mechanické budíky, vypadá výrazně lépe, ale popravdě moc toho neumí.
2x USB port v zadní loketní opěrce - můžou nabíjet i cestující na zadních sedadlech.

GL​

Výrazně více místa v podélném prostoru díky méně tlustým sedačkám - soused má cca 2m a zůstane za ním víc místa, než za mnou co mám 1,91m.

Motor​

GL FL​

Plní Euro 6d temp - teď na tom nesejde, ale třeba v budoucnu takové auto bude mít menší restrikce nebo poplatky za něco v rámci EU.
Vyšší točivý moment v nízkých otáčkách - to se asi vždycky hodí, zejména když nemáme turbo.
Deaktivace válců - kolem 80 km/h dokáže s těžším autem jet se stejnou spotřebou jako předchozí model.

GL​

Nemá deaktivaci válců - nehrozí vibrace od motoru ani cuknutí při přechodu mezi těmito režimy.

Podvozek​

GL FL​

Větší průměr tlumičů vpředu - místo 32mm má 35mm, snad i zde platí větší je lepší :)
Diesel má větší brzdy vpředu - tuším místo 297mm má 320mm, větší je lepší, však to znáte.

GL​

Nic mě nenapadá :)

Technologie​

GL FL​

Auto-Hold - bezva funkce s automatem, používám už pořád.
360° View Monitor - sice bídné rozlišení, ale i tak lepší než nic nebo jen zadní, osobně jsem za to moc rád.
Mazda Radar Cruise Control s funkcí Stop&Go - není omezen jen od 30 km/h nahoru, ale funguje ve všech rychlostech, umí auto zastavit i rozjet.
Adaptive LED Headlights rozčleněny do více segmentů/bloků - údajně svítí lépe a při dálkových světlech o 80 metrů dále.
Vyhřívání prostoru pro stěrače - nedávno tu proběhla diskuze kolem toho, jestli je to k něčemu dobré, já to považuji za užitečné, ač celé vyhřívané sklo to samozřejmě nenahradí.
Aktivní kapota - při srážce s chodcem by měla kapota nadskočit a zmenšit tak zranění chodce.

GL​

Nic mě nenapadá :)

Ostatní​

GL FL​

Nižší hluk při jízdě - zůstává akorát zvuk od kol.

GL​

Lehčí - o cca 100 až 150kg.

Celkově GL FL je modernější a lépe vybavené auto, jehož zásadní nevýhody oproti předchozímu modelu jsou pouze, že je těžší, má v kabině méně místa, zejména na zadních sedačkách a u některých kusů/někomu může vadit deaktivace válců u motoru 2.5L, protože to může způsobovat vibrace a škubání.
 
...a porad plati, ze ja bych se mozna nechal ukecat k prodeji svoji lehce vic nez rocni GL FL Sedan 2.5 Revo Top s bilym kozenym interierem (ktery za me vypada o dost lip, nez Takumi Plus, navic bila kuze neni tak horka ve slunne dny, ale tisic lidi tisic chuti), se kterou uz nemam moc kam jezdit, protoze do kanclu uz se vracet nebudeme :). 20tkm na tacho, jedno nepatrne skrabnuti ze spodni strany predniho narazniku, a jinak "nova". Ale za 500 ani 600 by to nebylo, spis bych se zatim rad blizil (zespodu) k 800. Trochu vyckavam, protoze ceny ojetych aut od lonska vzrostly, jak dramaticky vzrostly ceny novych a vyprodaly se levny predvadecky a skladovky. V inzerci jsou ted ta auta za vic, nez pred pul rokem :)
 
Podívej a jak bys podal recenzi na kozeny sedacky bez toho odvetravani? da se to? nebo je to fakt peklo?
vubec zadny peklo to neni... proste klasicka sesle. ja se teda nepotim. navic odvetrani je spis super peklo na ledviny a zada vubec... je toho taky plny net. hafo lidi pise, ze uz by to po druhe nechteli ani zadarmo
 
@Ondrej K jeslit to byla reakce na me, tak ja chci wagon a bilou kuzi nechci :)))))
Už jsi to měl půjčený? Proti Supu je zrovna Wagon dost malej, jak mělký kufr, tak zadní sedačky. Sedan je trochu větší, než Wagon, ale ani to nemyslím teď nijak pro obhajobu Sedanu, spíš že zrovna ze Superba na Mazdu 6 to bude asi k menšímu...
 
@mrpcz @Atronoss Jo tak jestli tím osvětlením noh a přihrádek myslite ambientní osvětlení, tak ano. Já mám pod tím představu trochu větší, jako u ostatních značek. :)
Jinak souhlasím s @Ondrej K že u Wagonu je místo vzadu rozhodně krok zpět oproti Superbu. Je to spíše, jako o třídu níže. Kufr je ale ok, má pravidelný tvar a pro mne i dobře využitelné místo pod podlahou.
 
Podívej nejel jsem v tom ale stejne jezdime vetsinou ve dvou tak tolik mista vzadu nepotrebuju.. a na neresti v aute uz jsem starej (pripadne obcasne choutky nebudou problem... na zbytek mam postel :D) ...

kufr urcite bude vyhra ale v mazde protoze mam super v sedanu :( a ten kufr je sice velkej dost, ale pristup je nesmysl pres viko jen... a clovek do toho leze jak do tanku kdyz taha veci zezadu ..

@Ladman diky mrknu na to :) ja jsem hledal predtim neco v CR ale jak toho moc nebylo tka jsem zacal koukat hlavne v DE.. ale tohle vypada pekne

hmm ale dival jsem se ted na cebii a ma tam nejakej nalez na havarky :( je to free verze takze nevim co presne ... mozna je to prkotina ..
 
Poslední úprava:
hmm ale dival jsem se ted na cebii a ma tam nejakej nalez na havarky :( je to free verze takze nevim co presne ... mozna je to prkotina ..
Tak prodává to leasingovka, tak bych na ni vznesl dotaz. Ať prokážou co se opravovalo... Jak říkáš, může to bejt ťukanec... A nebo něco většího...
 
tak auto uz je zamluveny .. a ma dve pojistny udalosti - obe na zadni naraznik ... jdna pri parkovani a druha pri couvani ... takze nic velkyho .. uvidime jeslti si to ten clovek vezme do pondlei.. zkusim jeste pondeli no kdyztak .. skoda .. vypada pekne
 
Back
Top