Já bych si počkal/připlatil za GL FL, pokud pro tebe nejsou zásadní některé nedostatky, které s GL FL přišly. Zkusím to tu trochu shrnout dle svého pocitu, s tím že já mám GL FL a soused hned vedle mě parkuje GL před FL, takže jsem mohl důsledně porovnat, tedy mimo řízení. Připomínám, že k tomu přidám své subjektivní hodnocení a někdo to může vidět jinak
Jo a taky porovnávám maximální výbavy, v rozdílech nižších výbav se moc neorientuji.
Exteriér
GL FL
Přední maska ve stylu nejnovějších modelů - auto bude déle vypadat aktuální/moderní.
Integrované mlhovky v hlavních světlometech - uhlazenější předek vypadá lépe, navíc místo mlhovek jsou průduchy pro lepší proudění vzduchu.
Zadní světla Full-LED (pouze sedan) - vypadají lépe.
Výfuky dál od sebe s větší koncovkou - vypadají lépe/sportovněji.
Nová barva Soul Red Crystal - drobínek hezčí a zářivější.
Nová 19" kola - vypadají lépe.
GL
Dostupnost originálních sportovních lišt - možnost víc se odlišit od většiny ostatních Mazd.
Interiér
GL FL
Interiér všeobecně - působí lepším a modernějším dojmem.
Interiér Takumi Plus - působí až prémiovým dojmem z dražších aut.
Head-Up displej přímo na skle - přijde mi to přirozenější a lépe to vypadá, než na tom výklopném sklíčku.
Ventilovaná sedadla - často díky nim nemusím používat klimatizaci v situaci, kdy už bych ji jinak zapnul.
8" palcový displej infotainmentu - původně byl 7" palcový, větší je lepší, na tom se snad všichni shodneme.
7" palcový displej v rámci přístrojové desky řidiče - krásně integrovaný mezi mechanické budíky, vypadá výrazně lépe, ale popravdě moc toho neumí.
2x USB port v zadní loketní opěrce - můžou nabíjet i cestující na zadních sedadlech.
GL
Výrazně více místa v podélném prostoru díky méně tlustým sedačkám - soused má cca 2m a zůstane za ním víc místa, než za mnou co mám 1,91m.
Motor
GL FL
Plní Euro 6d temp - teď na tom nesejde, ale třeba v budoucnu takové auto bude mít menší restrikce nebo poplatky za něco v rámci EU.
Vyšší točivý moment v nízkých otáčkách - to se asi vždycky hodí, zejména když nemáme turbo.
Deaktivace válců - kolem 80 km/h dokáže s těžším autem jet se stejnou spotřebou jako předchozí model.
GL
Nemá deaktivaci válců - nehrozí vibrace od motoru ani cuknutí při přechodu mezi těmito režimy.
Podvozek
GL FL
Větší průměr tlumičů vpředu - místo 32mm má 35mm, snad i zde platí větší je lepší
Diesel má větší brzdy vpředu - tuším místo 297mm má 320mm, větší je lepší, však to znáte.
GL
Nic mě nenapadá
Technologie
GL FL
Auto-Hold - bezva funkce s automatem, používám už pořád.
360° View Monitor - sice bídné rozlišení, ale i tak lepší než nic nebo jen zadní, osobně jsem za to moc rád.
Mazda Radar Cruise Control s funkcí Stop&Go - není omezen jen od 30 km/h nahoru, ale funguje ve všech rychlostech, umí auto zastavit i rozjet.
Adaptive LED Headlights rozčleněny do více segmentů/bloků - údajně svítí lépe a při dálkových světlech o 80 metrů dále.
Vyhřívání prostoru pro stěrače - nedávno tu proběhla diskuze kolem toho, jestli je to k něčemu dobré, já to považuji za užitečné, ač celé vyhřívané sklo to samozřejmě nenahradí.
Aktivní kapota - při srážce s chodcem by měla kapota nadskočit a zmenšit tak zranění chodce.
GL
Nic mě nenapadá
Ostatní
GL FL
Nižší hluk při jízdě - zůstává akorát zvuk od kol.
GL
Lehčí - o cca 100 až 150kg.
Celkově GL FL je modernější a lépe vybavené auto, jehož zásadní nevýhody oproti předchozímu modelu jsou pouze, že je těžší, má v kabině méně místa, zejména na zadních sedačkách a u některých kusů/někomu může vadit deaktivace válců u motoru 2.5L, protože to může způsobovat vibrace a škubání.