• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
no pak je hlavně otázkoujak byla provedena oprava...ne že by to za 183k bylo na odpis...ale asi to nebyl jen plech na parkovišti. Je to dost na zvážení, ten homokineťák může být v háji, i třeba kvuli pohnutým ramenum..to bych si asi rozmyslel. Bylo to na stolici? Abys nezjistil, že třeba nejde udělat geometrie kvuli špatné opravě.
 
Na zvedák to půjde v pondělí ,kamarád mechanik se na to podívá..
Slicované bylo vše pěkně, zajímavé že na cebii neni napsáno, co se vše měnilo, když to teda bylo bourané na předek je tam jen olej a náplně.
 
Já bych si počkal na nějakou jinou.Za tolik peněz to je velký risk.
 
Zdravím, zaujal mě inzerát na Mazdu 6 wagon v revolution za hodně dobrou cenu, ale nájezd 215.000km. Potvrdil mi, že to jezdilo jako služebka, servis do 2018 v Mazdě (do 180.000km) a tím, že se zatím na ni nic neměnilo krom brzd, oleju, svíček...nebylo prý bouráno ani poškozeno, ale náhled na cebii píše, že tam je záznam o nehodě. Máte někdo prosím náhled na servisky mazdy dle vin? A co si myslíte o tom nájezdu? Plánuji se na ní jet podívat do Prahy, ale ať tam nejedu úplně naslepo z Ostravy . Díky za jakoukoliv radu.
Vin- JMZGJ597621142258
 
Ahoj, mám v úmyslu koupit 6 wagon, 165k. Slyšel jsem že proti slabší verzi má kratší kvalty, je to opravdu tak? (To by bylo dobrý.)
Pak mám obavy o kola. 165 je dostupná myslím minimálně jako Reolution, tj, s velkými koly... Nedrncá to moc?
A poslední otázka, jak je to s odhlučněním? Má smysl připlatit si za novější kousy s lepším odhlučněním? (Údajně FL 2018 pomohl).
Díky moc!
 
Ještě mě napadlo - to zatracené vypínání válců je od kterého ročníku?
vypínání válců měla 2,5 už od konce 2018 pokud se nepletu, já mám 2.0 G165 2019 a vypínání nemám , nevím zda 2.0 vypínání vůbec má
 
Ahoj, mám v úmyslu koupit 6 wagon, 165k. Slyšel jsem že proti slabší verzi má kratší kvalty, je to opravdu tak? (To by bylo dobrý.)
Pak mám obavy o kola. 165 je dostupná myslím minimálně jako Reolution, tj, s velkými koly... Nedrncá to moc?
A poslední otázka, jak je to s odhlučněním? Má smysl připlatit si za novější kousy s lepším odhlučněním? (Údajně FL 2018 pomohl).
Díky moc!

Měl jsem 2017 6 165k manuál a teď mám 2019 6 194k automat. Kolega/kamarád má 2016 165k manuál, se kterou jsem tedy taky jel víckrát. 145k jsem měl akorát půjčenou.

1) Převodovka má myslím jiný stálý převod. 165k ji má celkově docela krátkou = na dálnici je hlučnější a má větší spotřebu. Přitom to není nutné, pokud není po strop naložená, nebylo by potřeba na dálnici ani okresce podřazovat ani s delší převodovkou. Vzhledem k tomu, že 145k verze jde odemknout na 165k, umí např. zde shr3k, a motory jsou jinak identické (tzn. nevede to k opotřebení), volil bych tu a odemknout výkon; tedy pokud ti stačí výbava (slabší verze neměly vysoké výbavy a naopak). 165k navíc 165k reálně nemá, spíš 155.

2) 19" jsou znatelně tvrdší, ale auto na nich vypadá o dost lépe, než na 17". Celou zimu se 17" trpím, nedá se na ty minikolečka dívat. Ale někomu to třeba tolik vadit nemusí :). Prodat velké disky v dobrém stavu určitě půjde snadno, pokud bys to chtěl změnit po koupi. Pneu na 17" jsou o dost levnější (naposled, kdy jsem to řešil, to bylo o cca 5 litrů na sadu), větší výběr, jde o častější rozměr... provozně nejsou pneu úplně zanedbatelná položka, Mazďácké rozměry nejsou vyloženě levné nikdy. Při velkém nájezdu nebo delším vlastnictví by se tedy mohlo docela vyplatit jezdit na 17" + samozřejmě menší riziko škrábnutí disku o obrubník nebo zničení ve velkém výmolu.

3) Rozhodně bych připlatil za novější model. Od modelového roku 2017 (výroba myslím od podzima 2016) má i další rozdíly, nejen snížení hlučnosti, ale např. u výbavy Revolution přibyl vyhřívaný volant nebo podporu tlačítkových "zkratek" do jednotlivých oblastí Android Auto. 2018 byl velký facelift a rozdíl v hlučnosti je ještě větší, ale taky jsou auta zatím o dost dražší.
 
Poslední úprava:
Měl jsem 2017 6 165k manuál a teď mám 2019 6 194k automat. Kolega/kamarád má 2016 165k manuál, se kterou jsem tedy taky jel víckrát. 145k jsem měl akorát půjčenou.

1) Převodovka má myslím jiný stálý převod. 165k ji má celkově docela krátkou = na dálnici je hlučnější a má větší spotřebu. Přitom to není nutné, pokud není po strop naložená, nebylo by potřeba na dálnici ani okresce podřazovat ani s delší převodovkou. Vzhledem k tomu, že 145k verze jde odemknout na 165k, umí např. zde shr3k, a motory jsou jinak identické (tzn. nevede to k opotřebení), volil bych tu a odemknout výkon; tedy pokud ti stačí výbava (slabší verze neměly vysoké výbavy a naopak). 165k navíc 165k reálně nemá, spíš 155.

2) 19" jsou znatelně tvrdší, ale auto na nich vypadá o dost lépe, než na 17". Celou zimu se 17" trpím, nedá se na ty minikolečka dívat. Ale někomu to třeba tolik vadit nemusí :). Prodat velké disky v dobrém stavu určitě půjde snadno, pokud bys to chtěl změnit po koupi. Pneu na 17" jsou o dost levnější (naposled, kdy jsem to řešil, to bylo o cca 5 litrů na sadu), větší výběr, jde o častější rozměr... provozně nejsou pneu úplně zanedbatelná položka, Mazďácké rozměry nejsou vyloženě levné nikdy. Při velkém nájezdu nebo delším vlastnictví by se tedy mohlo docela vyplatit jezdit na 17" + samozřejmě menší riziko škrábnutí disku o obrubník nebo zničení ve velkém výmolu.

3) Rozhodně bych připlatil za novější model. Od modelového roku 2017 (výroba myslím od podzima 2016) má i další rozdíly, u výbavy Revolution například vyhřívaný volant nebo podporu tlačítkových "zkratek" do jednotlivých oblastí Android Auto. 2018 byl velký facelift a rozdíl v hlučnosti je ještě větší, ale taky jsou auta zatím o dost dražší.


Super, díky :-)
No, já jsem si i svou MX5 NB kupoval tak, aby měla krátký kvalty (Anniversary), jsem na to trochu zatíženej :-D.
Ale to odemknutí výkonu mi teda taky vrtá hlavou. Nebejt těch dlouhejch kvaltů, asi bych neváhal... Zkusim si někde vygooglit ty převody, jak velkej je to přesně rozdíl...

Ohledně kol - já potřebuju něco odolného, jezdím trochu dravě...Takže 19 rozhodně nebudou pro mě, ty by vypadaly za chvilku...Ale je fakt, že pokud tam nevadí brzdy, tak to asi nebude problém vyměnit za třeba 18 jako kompromis.

Hlučnost - prostě tedy koupím co nejnovější, na který budu mít no... hlučnost je pro mne důležitá, jezdím často dlouhé trasy, hluk unavuje...
 
Mazda 6 stejně není auto na nějaké sportovní ježdění, velký, těžký (s každou další generací o dost), dlouhý převisy, moc měkká... a v nižších otáčkách je to všechno udušené kvůli ekonormám, s každou další generací zdánlivě více. Podle mě je jedno, jestli má člověk kratší nebo delší převody, sportovní auto z toho neudělá a ve vysokých otáčkách to nemá rozhodující vliv na dynamiku, když jsou shodné rozdíly (schody) mezi převodovými poměry kvaltů. Kde to má velký vliv je asi akorát zrychlení z 0 na X nebo obecně v nižších rychlostech, kde by dvojka byla moc dlouhá (nějaký serpentýny v Alpách, kde se to pak musí sbírat z 30km/h). Osobně bych delší šestku bral klidně i u toho automatu, který ji i tak má snad ještě delší než 145k motor... když chci na dálnici svižně zrychlovat, stejně podřazuju, a kdyby to točilo třeba jen 2500 při 144 kmh, nezlobil bych se. Samozřejme by to pak bylo moc dlouhé na okresce v rámci předpisů, aby nepodtáčela, ale tak by holt člověk jezdil 90 na pětku...
 
Jen upřesním...myslím že na M6 nedáš 18" nejen kvuli tomu že nejsou napsané v TP, ale hlavně bys musel najít nějaký rozměr aby ti to odpovídalo k otáčkám kola vůči ujetým km. A na 19" se pěkně dá hezky jezdit..i svižně..bohužel ano..s cenami za gumy vyššími než obvykle...v podstatě nejmín cca 3500 za trochu slušnou gumu..za lepší i 5000. Otázkou je kolik za rok najezdíš ;-)
 
Může si přeci nechat zapsat 18" do TP... určitě jsou nějaké, které mají typový list. Pokud je 18" se správným rozměrem pneu, je celkový průměr obutého kola cca shodný... stejně jako je celkový průměr obutého kola cca shodný mezi 17" a 19".

Dal jsem rychle do kalkulačky rozměry kol, a 225/50 R18 má průměr 683mm, originál 225/45 R19 má 686mm. To je stopro v toleranci rychloměru atp., rozdíl 0.4 %. U originál 17" vs originál 19" je rozdíl 1.1 %, přitom jsou ofiko nasazované Mazdou a zapsané z výroby v TP.

Možná ale je taky dobré zmínit, že od modelu 2018 po velkém faceliftu jsou tam TPMS ventilky = další zdražení sady kol.
 
Poslední úprava:
pro představu 17" vs 19" . Já po dojedí 19" jdu s klidným svědomím do 17", vizualně mi v tom rozdíl nepřijde nijak propastný, ale cena už ano. A sada origo ventilků cca 4000 kč, Čína cca 1000 kč investice na několik let ;)

IMG_20200121_145047-COLLAGE.jpg
 
...a další výhoda je, že se 17" to o špetku líp jede. Menší hmotnost kol. Aspoň s mými zimními Borbety. Zvlášť originální Mazďácké 19" disky jsou ukrutně těžké.
 
Super, to jsem přesně potřeboval vědět!
Asi taky pomůže, když jsou černý, splývaj s gumou a není tak moc vidět, jak velký je kolo.
Jednoznačně budu jezdit na 17 :-)
Bantamy, to je moje :-D
Nájezd bude tak 30 až 40 tis. ročně.
 
Mně to na červené ani na tmavě modré nesedí, ale roli může hrát i výběr disků. Po stížnostech na kvalitu laku na originál discích (snad již vyřešeno, ale řešil jsem to v 2017, kdy plno lidí psalo, jak se jim už po jedné zimě na 17" loupe lak) jsem se tenkrát rozhodl ušetřit asi 6000 Kč a zvolil nějaké relativně laciné Borbety, ale není to ono...

mazda-wheels.jpg
 
Back
Top