Měl jsem 2017 6 165k manuál a teď mám 2019 6 194k automat. Kolega/kamarád má 2016 165k manuál, se kterou jsem tedy taky jel víckrát. 145k jsem měl akorát půjčenou.
1) Převodovka má myslím jiný stálý převod. 165k ji má celkově docela krátkou = na dálnici je hlučnější a má větší spotřebu. Přitom to není nutné, pokud není po strop naložená, nebylo by potřeba na dálnici ani okresce podřazovat ani s delší převodovkou. Vzhledem k tomu, že 145k verze jde odemknout na 165k, umí např. zde shr3k, a motory jsou jinak identické (tzn. nevede to k opotřebení), volil bych tu a odemknout výkon; tedy pokud ti stačí výbava (slabší verze neměly vysoké výbavy a naopak). 165k navíc 165k reálně nemá, spíš 155.
2) 19" jsou znatelně tvrdší, ale auto na nich vypadá o dost lépe, než na 17". Celou zimu se 17" trpím, nedá se na ty minikolečka dívat. Ale někomu to třeba tolik vadit nemusí
. Prodat velké disky v dobrém stavu určitě půjde snadno, pokud bys to chtěl změnit po koupi. Pneu na 17" jsou o dost levnější (naposled, kdy jsem to řešil, to bylo o cca 5 litrů na sadu), větší výběr, jde o častější rozměr... provozně nejsou pneu úplně zanedbatelná položka, Mazďácké rozměry nejsou vyloženě levné nikdy. Při velkém nájezdu nebo delším vlastnictví by se tedy mohlo docela vyplatit jezdit na 17" + samozřejmě menší riziko škrábnutí disku o obrubník nebo zničení ve velkém výmolu.
3) Rozhodně bych připlatil za novější model. Od modelového roku 2017 (výroba myslím od podzima 2016) má i další rozdíly, u výbavy Revolution například vyhřívaný volant nebo podporu tlačítkových "zkratek" do jednotlivých oblastí Android Auto. 2018 byl velký facelift a rozdíl v hlučnosti je ještě větší, ale taky jsou auta zatím o dost dražší.