• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Nevite, zda predni kapota je plech nebo hlinik ? Jestli me oci neklamou, tohle je od kaminku odloupnuta barva a uz tam kvete rez co ?


Tak nevim, zda si nepockat na nejakou co zatim nema rez, pac tohle me docela posadilo do zidle :(
Takovou dobu trvalo nez se objevil bily GL sedan na bazaru :-( a pak co dostanu fotky vsech poskozeni tak vidim tohle.

Auto ma jeste dva drbance na AL kolach, ty se daji resit, ale jakmile kvete plecharina, obzvlast u tak mladeho auta, tak se toho bojim jako cert.
Mam ted jine auto, ted ma ca 20, 30 odloupanych dulku od kaminku z dalnice, ale ani jedina tecka s naznakem rzi.
1696249290572.png
 
Zatim mam jen dokumentaci a auto jsem jeste osobne nevidel. Planuju vylet na misto, mam to > 100km, takze zajet do toho bazaru je planovani dopredu, obzvlast kdyz do toho chce povidat moje zenska, ktera bezne maka od nevidim do nevidim a o vikendu tam nejsou.
Magnet je dobra vychytavka, dik za hint.

Ten dotaz jsem myslel spis na obecne urovni, tj. zda mazdy 6 maji ci nemaji kapoty z materialu co rezne ?
 
Jakmile se prorazi nejen lak, ale i pozink, tak ano, rezne. Na vsech autech... Mytus o tom, ze je to tim, ze ma Mazda mimoradne spatny laky, je jen mytus, kazdy kdo ma srovnani s jinym novym nepremiovym autem muze jiste potvrdit. Ford, Skoda, Citroen, co kolem sebe nebo sam mam, vsechno stejne spatny. Na kamosove starsi 911 i Boxsteru navzdory najezdu taky lak domlaceny fakt brutalne od kaminku, a to se rika, ze Porsche ma nejsilnejsi vrstvy laku, a mozna to jeste nebyly vodou reditelny ekolaky...

podle me tyhle dirky od kaminku jen tak naskrz neproreznou (20 let?), pokud se to vcas zakapne aspon lakovaci tuzkou.
 
Mám Mazdu 5 z roku 2009, najeto 425tis, kapota domlácená od kamínků festovně a zatím to posledních 6let vypadá tak nějak stejně a to to nijak neřeším. Kdyby to náhodou kvetlo, koupím kapotu z druhovyroby za pár kaček a nechám udělat nový lak a bude na dalších 15let pokoj... než zakapávat stopadesát odraženin od kamínků 🙈 To dřív to auto klekne, než ta kapota zrezne. Jinak pokud bych to už zakapával, doporučoval bych nejdřív velmi opatrně kápnout odrezovák (třeba jehlou), nechat sežrat všechnu povrchovou korozi a pak teprve korekční lak. Zakapávat to v tomhle stavu je více méně max estetická záležitost, ale je to skoro horší než lepší, protože to vesele "pokvete" pod tím. Jinak kapota je klasický plech.

Ahoj Mazďáci, chtěl bych se zeptat, koukal jsem na nějaké levnější kousky Mazdy 6 okolo roku výroby 2015 s 2.5 motorem.
Jsem dost překvapen z šílených stavů elektronů, není to první případ, co jsem viděl.
To má Mazda nějaký generální problém s kvalitou laku na elektronech?


Další dotaz, tenhle kousek má zborcenou sedačku u řidiče

Dá se to nějak opravit? Na kolik to tak vyjde?

Děkuji za info
Co vím, tak se loupaly jen 19" v tom tmavém titan-chrome laku, nebo jak to nazvat (takhle se to samozřejmě nejmenuje a nechce se mi to hledat 😄). Prostě přesně ty, co jsou na autě. Takže ten styl užívání na to až takový vliv neměl. Naopak možná kdo to myl častěji chemií, tomu se rychleji oloupaly. Prostě nekvalitní lak z výroby.
Ta prosezela sedačka se řešit dá, řešil jsem to na staré Mazdě 5 u nějakého čalouníka z Mladé Boleslavi, stalo mně to 1500 a bočnice opět jak nová (rozčalouní to a vymění bocnici za novou). Jen je potřeba to ideálně podchytit včas, než ta kůže začne praskat.

Já nevím ale tohle je za mě fakt pitomost. Naopak mazda laky pohledove chválí snad každý a moji eternal blue každý druhý obdivuje, jak je to krásná barva co je málo k vidění a současně mění odstín dle dopadu slunce. Pokud je auto špinavé tak vypadá obyčejné každé bez rozdílu značky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Nikdy jsem na modrou nebyl, ale tahle světlá je za mně s tou červenou nejzajímavější barva od Mazdy. Dokonce snad ještě "zajímavější", jak to při určitých úhlech hází odlesky do fialova. Mám jí v oblibě čím dál tím víc a na M3 BN je to jedna z nejhezčích barev. Na Hnůjdeji jsem teda nic podobného neviděl, ale je pravda, že je nesleduju 😄 Zatím mně vždy od zájmu spolehlivě odradily starší kousky, kdy se na nich ty km projevují výrazně více, než na jiných značkách, ale je fakt, že to se bavíme o autech pod 2010, pak už jsem to přestal sledovat komplet.
 
pri tej vahe tej kapoty pochybujem, ze je to hlinik
Jako nevybiram auto za 120tisic, kde se se rzi musi pocitat. Tahle 6 GL mazda stoji bez par tisicovek pul mice. Takze jsem na rozpacich, zda do toho jit kdyz vim, ze uz ted ji rezne kastle a myma silama to do kupy zrejme nedam.
Veci typu odesly TPMS senzor (co ta mazda pri projizdce hlasila), nefunkcni odklapeni zadni sedacky, ci ty silne poskozeny ALU kola jsou veci vcelku jednoduse resitelny. Nejake skrabance na laku se daji rozlestit. Vnitrek v aute byl +- v pohode.
Ale o te kapote si to nemyslim, beru jako odborny nazor lakyry se kterym jsem mluvil, a ten mi rekl, ze ano, dirky opravi, zaretusuje, ci prestrika celou kapotu. Chvili to bude krasny, ale at necekam, ze to vydrzi nejakou delsi dobu, ze tam v tom miste to bude reznout uz furt.
 
Jako nevybiram auto za 120tisic, kde se se rzi musi pocitat. Tahle 6 GL mazda stoji bez par tisicovek pul mice. Takze jsem na rozpacich, zda do toho jit kdyz vim, ze uz ted ji rezne kastle a myma silama to do kupy zrejme nedam.
Veci typu odesly TPMS senzor (co ta mazda pri projizdce hlasila), nefunkcni odklapeni zadni sedacky, ci ty silne poskozeny ALU kola jsou veci vcelku jednoduse resitelny. Nejake skrabance na laku se daji rozlestit. Vnitrek v aute byl +- v pohode.
Ale o te kapote si to nemyslim, beru jako odborny nazor lakyry se kterym jsem mluvil, a ten mi rekl, ze ano, dirky opravi, zaretusuje, ci prestrika celou kapotu. Chvili to bude krasny, ale at necekam, ze to vydrzi nejakou delsi dobu, ze tam v tom miste to bude reznout uz furt.
Kolik má to auto nalítáno? Nepočítej moc s tím, že to ostatní mít nebudou, jen je to na té bílé bohužel víc vidět. Asi bych to nenazýval tak, "že jí rezne kastle". Pokud nějaký plech na jakémkoliv autě jakékoliv značky dostane šutrem tak, že to odrazí i pozink, bude "reznout" v tomhle duchu každé. U TPMS bude kaput "jen" baterka, ale myslím, že vyměnit se rozumně nedá a je to na výměnu senzorů.
 
jvejskrab:

Ta Mazda 6 GL: 74tis km, r.v. 2019

TPMS v pohode, to moc neresim, ty jsem ted take menil ve svem stavajicim aute, koupim za petikilo jeden a za 250 vymenit, takze nic extra nakladneho.
Ta sedacka bude bud vypadnuty bovden nebo prervany, urcite to pujde jednoduse spravit.
Kola jsou na tom hur, dva disky jsou tak spatne trefene, ze chybi uz kus materialu a aby byly hezky, museli by tam dovarovat kus materialu, ale i to je resitelne treba tim ze je necham jako zimni kola a na letaky si koupim nejakou zanovni sadu od nekoho pres bazar.

Je mi jasny, ze musi reznout kazde auto, i na mem stavajicim aute (r.v. 2017) mam mirnou povrchovou korozi na ramenech a vyfuku, ale nic extra co by me nejako stvalo a co by vylezalo z nejakeho bezneho opotrebeni. A kdyz vemu dubky od kamenu, tak stavajici auto /co ted mam/ ma snad 50 dubliku od kaminku (pocet mi nevadi), ale ani jeden nerezne. Takze by mi bylo jedno ze by Mazda mela trosku dubliku od kaminku, jen kdyby to nerezlo (rzi na kastli se docela bojim)

Co me vsak na tom aute vrta hlavou, ze bazarnik se dusoval, ze pred mou navstevou s autem nejeli, ze tam stoji od cervence na jednom miste. Kdyz jsem dojel, tak ten den sice trosku prselo, ale predtim tak > 14 dni neprselo a presto bylo na spodnim krytu motoru (uvnitr motoroveho prostoru) mokro. Bylo to tesne za vetrakem na tom spodnim plastovem krytu nalevo i napravo (ne vsak pod motorem).
Jedine co me napada jako mozne vysvetleni, je ze pri desti steka voda z kapoty pres nejaky kanal a uvnitr to kape na ten plastovy kryt, ale to sem jeste nevidel u zadneho jineho auta, aby destova voda tekla do vnitrniho prostoru u motoru nez aby vytekla nejakym kanalkem ven mimo auto.
Zdalo se to jako voda, kdyz sem na to hrabnul, zadna barevna tekutina to nebyla, nesmrdelo to a ani olej to nebyl, ale z neceho to byt musi, a pokud auto nejelo, tak by nemelo jak nabrat nejakou vodu. Auto tam stalo > 2 mesice, takze pokud by to bylo neco od puvodniho majitele, ze napr projel velkou kaluzi a voda mu tam strikla, tak by to za 2 mesice uz muselo byt vyschle.
To ze to stalo na jednom miste odpovidalo tomu, ze pri jizde lehce "klapaly" pneumatiky (jak byly sisate, kdyz se nehlo auto).
A jeste jedna vec se mi tam nezdala, pri rozjezdu, v urcitych otackach, docela drnci nejaky plech, mazdy vsak neznam a nevim ani co by to mohlo byt.


Jeste k te rzi, jina mazda 6, take GL, rv take 2019 (ta co ted stoji v Algonu), ale seda barva, tak ta mela jeste vetsi fleky na kapote od rzi. Bud to byla kapota drive strikana a ted to uz vylezlo, nebo opet kaminky. Fotky nekde mam, kdyby nekdo chtel videt. Celkovy stav laku te sedive je jeste o dost horsi nez ta bila.
 
Poslední úprava:
Tak jsem skoncil s velmi dlouhodobym vyberem (hledal jsem mazdu od cervna cca), toho sedana 6 GL jsem nakonec tedy nevzal, ale potkal jsem ted na bazaru CX-30 s necelyma 60tis km. Jezdi naprosto svele, vybava super (adaptivni LED, bose.., manual -> presne dle predstav). Zatim jsem moc spokojeny. A zatim na kastli po rzi ani pamatka, jedine co je je povrchova rez na trmenech brzd a potrubi vyfuku, jinak nic nenalezeno. Prolezl jsem ho s merickou laku snad uplne vsude a nic nenasel. Tak jak jsem si to pral.

Timto vsem zucastnenym diky za vsemozne rady k nakupu.
Ted uz jen zatlacit slzu nad mym byvalym autem, mel jsem ho fakt rad a jezdilo bohovsky a bez obtizi, totez ocekavam od Mazdy.
 
Originál kotouče od Mazdy mají vždy orezlé hrany po pár km a rádi vibrují. Ty je lepší co nejdříve vyměnit za nějakou druhovyrobu. Povrchově orezle potrubí výfuku je běžný jev. Ukaž mi auto, které ho nemá orezlé. Jinak nechápu že když má někdo ideál o nákupu Mazdy 6 tak skončí u CX30 která je prostorově výrazně menší, v zadních sedadlech a kufru určitě. Mám dojem že každé to auto je dost jiné ačkoli obě skvělé. Ale rozhodně přeji ať ti dělá radost. Pak hoď nějaké fotky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Zdravím vás. Chtěl bych se zeptat na váš názor ohledně opravy vozidla. Myslíte, že šlo o vážnou nehodu? Mazda 6 2012 2.0 DISI. Je už 3400 euro hodně na desetiletou ojetou Mazdu 6? Prodejce nic nezatajuje- vystupuje velmi solidně Cebii mi poslal sám a oběhl mi celé auto s lakoměrkou. Dveře lakované což je ok ale i pod dveřma jsou hodnoty přes 300 mikrometrů. Předem děkuji za názory IMG_0471.jpeg
 
3300EUR v Německu je "prd", takže bych se vůbec nebál ničeho vážnějšího.
Němci udělají "ze všeho" hned Totalschaden :DDD, tohle je ok.
Ta částka odpovídá cca výměně obou dveří za nové plus lak. Skoro bych řekl, že je to ještě málo :) Nicméně zohledňují tam i stáří auta a km, takže tak akorát :) 300 mikronů je ok, pokud je to plus minus všude, to je více méně jen lak (resp. báze plus lak). Pokud je to dobře nastříkané, tzn. žádný zalakovaný bordel, steklej lak apod. asi bych se toho nebál. Navíc se to stalo na začátku roku 2022, takže případně nekvalitní lak by se pravděpodobně už projevil.
P.S. pokud to navíc po opravě jezdilo ještě chvilku pod původním majitelem, je to další známka toho, že tomu bylo prd.
 
Zdravím vás. Chtěl bych se zeptat na váš názor ohledně opravy vozidla. Myslíte, že šlo o vážnou nehodu? Mazda 6 2012 2.0 DISI. Je už 3400 euro hodně na desetiletou ojetou Mazdu 6? Prodejce nic nezatajuje- vystupuje velmi solidně Cebii mi poslal sám a oběhl mi celé auto s lakoměrkou. Dveře lakované což je ok ale i pod dveřma jsou hodnoty přes 300 mikrometrů. Předem děkuji za názory Zobrazit přílohu 48700
Jak pise nahore. Jinak kolik to ma na sloupku mezi dverma? A pod gumou dveri na karoserii si muzes zkontrolovat, jestli to ma vyrobni svary. Jestli to nebylo vyvaleny do nejakyho betonovyho/ocelovyho patniku/sloupku.
 
Tak to mohli byt klidne jen promackle z parkoviste, nebo objete klicem dvere.
Jestli mas VIN, tak zkus i jine stranky proverovaci, nekde mohou byt i fotky.
Treba autodna, vincheck.
 
Nevím jak chápat větu - má čerstvě vyměněné všechny nápravy. A taky nevím jestli by se to člověku opravu vyplatilo prodat , když jen repas každé nápravy stojí 20-25 tis Kč (navíc na zadní nápravu nejsou ani dostupné všechny díly) .... Je to zkrátka zvláštní
 
Nevím jak chápat větu - má čerstvě vyměněné všechny nápravy. A taky nevím jestli by se to člověku opravu vyplatilo prodat , když jen repas každé nápravy stojí 20-25 tis Kč (navíc na zadní nápravu nejsou ani dostupné všechny díly) .... Je to zkrátka zvláštní
Asi vsechno no, pruziny tlumice ramena. To chce se zeptat.
Duvod prodeje muze byt vymysleny nebo jakykoli.
Chybejici cash na hyposku, nebo mu chcije do baraku strechou a pozrebuje novou. To vi jen on.
Na to co tam vsechno pise je cena pekna. Otazka je, co tam je za dily. Aby to nebylo spis za trest, nez k uzitku. Jestli je tam cokoli jinyho nez KYB nebo Bilstein, tak je to k hovnu a bude se to predelavat. A ramena to samy.
Ja mam radsi, kdyz to auto nema delanyho nic a nestoji o to vic, protoze si tam dam co chci.
Krome teda toho spodku a dutin to bych bral.
 
Back
Top