• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
Na tvé profilové fotce vypadá dobře. Já jsem ji původně chtěl, na propagačních fotkách Mazdy vypadá skvěle, ale viděl jsem tehdy (2017) v reálu nějakou GL, která vypadala docela modrošedě, skoro modrá nebyla, a také byla na nějaké M3 - obě takové nevýrazné. Možná měla obě auta zanedbanou karoserii. Ale bylo jich jako šafránu, tak jsem jiné nezahlíd. Naskytla se v německám autosalónu šedostříbrná, tak jsem vzal tu.
 
Ja mam pocit, ze je to prokleti skoro vsech barev u Mazdy (a asi nejen u ni), krom cerveny - jak to auto neni nablyskane a ve vosku/keramice, je to bida a nevypada to nic moc. Bila perletova vypada spinava jak obyc bila, hneda vypada jak spinava sediva, svetla modra jako stribrna, a moje tmava modra jako cerna... Proste je to tim, ze zadna z tech barev neni syta a zariva, takze jakmile je na tom vrstva spiny nebo to je proste i jen povrchove "zasly"/oprsely, vypada to neatraktivne. Protoze si svoje auta rad fotim, skrz to foceni to docela vnimam... a i kdyz byly/jsou ty cerveny trochu spinavy, na fotce to obvykle porad vyjde pekne, coz se fakt neda rict ani o ty bily, ani o tmave modry... ty musely byt porad nablyskane.
 
Pockej a to ma nejaka automobilka lak, ktery zari i pod nanosem bordelu? Ja znam jednu znacku, u ktere se po par letech z cervene stala ruzova, z papouskove zlute se stala vyblita zluta, z bile slonova kost... 😹
 
Syty barvy jsou na tom proste lip. A Mazda zadny syty, krom cerveny, uz dlouho nema. Rodice maj treba posledni gen Mondeo s takovou tou stredni modrou metalizou, co je casto k videni i na Focusech, podobnou btw pouziva Maserati, a i kdyz to neni uplne cisty, je to o dost lepsi, nez moje "deep crystal blue", ktera uz po peti dnech od umyti vypada spis jako "almost black ugly blue".
 
Ahoj Mazďáci, chtěl bych se zeptat, koukal jsem na nějaké levnější kousky Mazdy 6 okolo roku výroby 2015 s 2.5 motorem.
Jsem dost překvapen z šílených stavů elektronů, není to první případ, co jsem viděl.
To má Mazda nějaký generální problém s kvalitou laku na elektronech?


Další dotaz, tenhle kousek má zborcenou sedačku u řidiče

Dá se to nějak opravit? Na kolik to tak vyjde?

Děkuji za info

Ad 1) Takhle oloupaný disky vydím poprvý. Mám stejný, předchozí majitel se o auto (co se týče laku/čistoty) nijak zvlášť nestaral, a po 10 letech tam není jediný takový odlup jako tady na těch fotkách...

Ad 2) Nevím co myslíš "zborcenou" sedačkou, stejný ohyb kůže na sedáku mám na svojí GJ taky, a je to víc estetická záležitost, než že by tam byl nějak propadlý nebo poškozený výplňový materiál pod tou kůží. Prostě se ten povrch sedáku nasedáním zmuchlal, ale nijak to pocitově nevnímám. Je ale klidně možné že tady to bude jinak...
 
Pockej a to ma nejaka automobilka lak, ktery zari i pod nanosem bordelu? Ja znam jednu znacku, u ktere se po par letech z cervene stala ruzova, z papouskove zlute se stala vyblita zluta, z bile slonova kost... 😹
I u toho "pitomýho" Hyundaie se dají najít barvy, které vypadají slušně po běžném zašpinění.
 
To uz mi zase prijde, ze to hrotite. Je mozne, ze priznivci zn. Mazda jsou ke vsemu tak nejak citlivejsi? Dodnes jsem mel za to, ze kdyz je auto cisty, tak je cisty, kdyz je spinavy, tak je spinavy. Jako zkoumat, ktere ma zarivejsi lak pod nanosem bordelu by me dosud nenapadlo.

Ale jestli to ma lepsi I Hnujdej, tak to jo, to uz je hodne vazny :eek:
 
Syty barvy jsou na tom proste lip. A Mazda zadny syty, krom cerveny, uz dlouho nema. Rodice maj treba posledni gen Mondeo s takovou tou stredni modrou metalizou, co je casto k videni i na Focusech, podobnou btw pouziva Maserati, a i kdyz to neni uplne cisty, je to o dost lepsi, nez moje "deep crystal blue", ktera uz po peti dnech od umyti vypada spis jako "almost black ugly blue".
Já nevím ale tohle je za mě fakt pitomost. Naopak mazda laky pohledove chválí snad každý a moji eternal blue každý druhý obdivuje, jak je to krásná barva co je málo k vidění a současně mění odstín dle dopadu slunce. Pokud je auto špinavé tak vypadá obyčejné každé bez rozdílu značky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
To má Mazda nějaký generální problém s kvalitou laku na elektronech?
Ano konkrétně GJ FL 2015-2016. Jsou to přestříkané stříbrné disky a časem se loupou (stačí nějaký "super" čistící sajrajt a wapka a celé se postupně oloupou). Oprava je velice jednoduchá:

Od GL (cca 2017 - nový volant, zrcátka, barevné displaye atd atd...) jsou kola již v pořádku lak se neloupe ;)

Fun Fact - když objednáš ty co se loupou podle kódu na druhé straně, tak ti přijde z mazdy stříbrný disk :)
 
Nemůže to být tím, že tyhle 2016 se osazovali kolama (17" i 19") buď od Hitachi nebo od LHMW a jeden z nich je prostě míň kvalitní a ty se loupou ? Respektive od jistýho VIN se potom u těch LHMW udělal "upgrade", což může být ta úprava laku ?
Jen takový uvažování...
 
Ahoj, chtěl bych se ještě zeptat, ta 2.5 má rozvody řetězem? Je tam nějaký interval na výměnu? Psal jsem si s předchozím majitelem, jestli měnili v servisu olej v převodovce a o ničem neví...najeto 250tis a servis celou dobu jen Mazda. Mazda nemá předepsaný interval na olej?
 
Doporučuji si přečíst/prohledat vlákno o údržbě automatické převodovky. Začít lze třeba zde. V Mazdím servisu olej nejspíš neměnili. Já měním po 60 tis. km.
 
Jsem stale ve stadiu hledani vhodneho kousku a ted jsem objevil tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/195244990
Mate nekdo s auty ze sixtu nejake (jakekoliv) zkusenosti ? Na fotce vidim dost spinavy motor, ale to je jen spina, ktera jiste pujde hezky vypulirovat :) Jinak dle tech fotek se mi zda ok.

Jde mi hlavne o to, zda nakup auta ze sixtu je ci neni risk ? Napr ze je obecne znamo (u sixtu nevim), ze auta od nich jezdi vetsinou jako pujcovna, nebo ze delaji i operaky (coz je videt na platu pod spz), coz je vlastne bezne auto.
Nechci si koupit neco, co mi pak bude stat furt v servisu jen proto, ze jsem usetril 20k (pac veleznamy triple A autobazar ma ted 2 kousky co stoji za uvahu, oba kombiky, jeden za 500 a druhy za 520, tak jestli se spis zamerit na ne).

Vedel by nekdo ?

A pak bych mel druhy dotaz: asi plati vzdy pravidlo, ze sedany nemaji hagusy ze ?
 
Se sixtem ani jinými půjčovnami zkušenost nemám, jen s předvádečkami z autosalonů. Nicméně ohledně motoru by mě víc znervózňovalo oznámení o propadlém termíny výměny oleje. Tedy pokud je to jen překročených 12 měsíců od poslední výměny, ale nebylo překročeno 20 tis. km, tak to nebude tak hrozné. Ani špinavý motor nemusí vadit, můj možná vypadá podobně, hlavně je důležité sundat ten palstový kryt a zkontrolovat vlastní motor, jestli tam někde není výtok oleje. Historii, servisní kontroly a zásahy a případné opravy snad dokážou doložit. Tak pak je třeba to řádně projet, startovat pokud možno za studena a jet s tím nejméně 15 - 20 minut a poslouchat motor, po zahřátí zkusit zátah do otáček - musí mít stále příjemný, byť výrazný zvuk. No a vyzkoušet všechny změny rychlostí převodovky, řízení, brzdy, zkontrolovat světla, prohlednout sedadla, posuny, pásy, karoserii, atd. Ale to jistě neříkám nic nového.
 
Tak jsem to zjistil, auto je z operativniho leasingu a melo nejakou mensi skodu (za ca 32tis bez dph), kdy to ridic orval o svodidla, kdyz se necemu vyhybal. Za ty prachy to nemohlo byt nic velkeho.
Vychazim z jine mazdy co jsem od majitele dostal fotku rozparaneho boku auta, bylo doslova rozparany na zadnim blatniku a kus dveri a oprava za ca 350tis. Takze za 32 to nemohlo byt temer nic.

Nicmene jinak se zda byti (dle dostupnych fotek a infa od bazaru) to auto ok.
Servis oleje byl delany 07/22, takze proto to sviti na budikach, najeto na nej je 10tis km, coz z meho (laickeho) pohledu je OK. Olej se vymeni a bude hej.
Jezdilo to do Autopalace a Jeremiasova.

Co me vsak trosku brzdi je ta jeji vybava. Ma to Attraction a dle ceniku mazdy to ma mit Adaptivni svetlomety.
Co jsem se vsak nedozvedel, zda to automaticky zapina dalkova svetla. Je mi jasne ze Attraction nema matrix svetla. To bych prezil. Jde mi jen o skutecnost, zda zapina ty obyc dalkove automaticky. Hledal jsem po foru a nasel toto:
Ale nejsem z toho nijak moudry.
Vi nekdo ?
A zenska po me chce ty automaticke dalky (mame ted na aute docela vysokou vybavu a nekterych drobnosti se nechce vzdat :D )...


Jeste jsem nasel jedno auto. Asi nikdo neznate prodejce co ma tenhle kousek: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/196978021
coz ??
Ma totiz Revolution vybavu a to je to co presne hledam. Jen mi ta firma (APF) vubec nic nerika, vubec nikde o tom nejsou zadne recenze. Nic. A tak se prirozene bojim, abych nebyl bez penez a i bez puvodniho auta, ktere jim ho tam chci nechat na protiucet.
 
Ano, attraction má automatické přepínání dálkových. Když jsem kupoval auto já, tak jsem to zjišťoval a M6 (poslední facelift) to má nějak takhle:

Challenge - "obyč" s automatickým přepínáním dálkových
Attraction - "adaptivní" má navíc natáčení do zatáček
Revolution a výš - "matrix"
 
Back
Top