• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6

Co vím já tak GL se s halogeny nedělal
Tahle GL právě s halogeny je. Je to dovoz z Dánska. Když jsem volal do toho bazaru, tak mě na to přímo ten prodejce upozornil, že pozor, nemá to LED, ale halogeny s čočkou. A po zkušenostech z Mondea, se kvality osvětlení halogenů s čočkou dost bojím => v noci byl vidět akorát tak velký "prd".
Navíc co jsem našel tak je v tom H11 žárovka, která ani nemá legální možnost výměny za LED.

 
Dáš tam H11 LEDky a nikdo nic nepozná (a často ani na STK), ostřik to má.
 
Potkávačky i dálkové jsou v LED, takže budou svítit pěkně.
Halogenové je pouze denní svícení, které se jednoduše dá sladit výměnou žárovky: https://www.mazdaklan.cz/threads/vymena-zarovek-za-led-u-mazda6-gj-gl.174/page-6#post-79636

Ja som hneď objednal tie biele parkovačky/denné svietenie z aliexpres podla vášho odkazu ale nakoniec ich nenamontoval. Nejak som si na ne zvykol a myslím že tie žlté svetlá majú význam a to minimálne v tom že sú výnimočné lebo nikto ich už nemontuje :)
Pamätám časi, keď autá z Holandska mali žlte reflektory, ktoré lepšie svietili v tých ich hmlách. Asi to bude na Mazdách aj s tohto dôvodu nemyslíte si? Určite to má nejaký význam a nie že by ich montovali lebo im zostali na sklade :)

Niečo podobné má Honda na motocykloch. Majú oranžové obrysovky ktoré slúžia aj ako blinkre a sú lepsie viditeľné ako biele a takto sú motorky značky Honda lahko rozpoznatelné.
 
Tak mam novy zajem, tohle GL:

Je to komisni prodej, byla praskla hlava a udajne opravena vymenou, servis v autorizaku jen prvni 2 prohlidky a pak servisovano (olej, filtry) primo v tom WPAuto (mimo autorizak) co tuto M6 nabizeji na tipcarsech...
Nezda se mi tam ta vyrvana sedacka spolujezdce (vpravo dole) na 7me fotce.
Auto tam uz stoji skoro 3 tydny a za tu dobu nezmizlo i pres to ze se prodava za dost nizke penize.

Kdyz vemu jako priklad jinou 2.0L M6 kombi s podobnymi km a podobnou vybavou, v automatu, bila barva a puvod ne z CR ale z danska, tak ta se v prazskym bazaru ohrala cca 2 dny a pak hned zmizla. Tak tento kousek tam lezi jeste po 3 tydnech od zacatku inzerce, coz uz zacina byt divny, pochybuju ze by unikla z hledacku plno cekatelu na M6.

Sli byste do tohoto kousku ? Nebo nevi nekdo pripadne o tomto kousku neco vic ?
 
Sedačce nic není. Jen není zastrcen zip pod ten plast. Celkově to auto vypadá velmi zachovale a odpovídá těm malým km. O to víc zvláštní ta podezřele nízká cena. Ale za risk to stojí. Oslov nějakého odborníka na Mazdy buď zde nebo na YouTube a běžte to projet a důkladně prověřit na zdvihu plus platnost záruky.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak mam novy zajem, tohle GL:

Je to komisni prodej, byla praskla hlava a udajne opravena vymenou, servis v autorizaku jen prvni 2 prohlidky a pak servisovano (olej, filtry) primo v tom WPAuto (mimo autorizak) co tuto M6 nabizeji na tipcarsech...
Nezda se mi tam ta vyrvana sedacka spolujezdce (vpravo dole) na 7me fotce.
Auto tam uz stoji skoro 3 tydny a za tu dobu nezmizlo i pres to ze se prodava za dost nizke penize.

Kdyz vemu jako priklad jinou 2.0L M6 kombi s podobnymi km a podobnou vybavou, v automatu, bila barva a puvod ne z CR ale z danska, tak ta se v prazskym bazaru ohrala cca 2 dny a pak hned zmizla. Tak tento kousek tam lezi jeste po 3 tydnech od zacatku inzerce, coz uz zacina byt divny, pochybuju ze by unikla z hledacku plno cekatelu na M6.

Sli byste do tohoto kousku ? Nebo nevi nekdo pripadne o tomto kousku neco vic ?
Tak zase je to 2018 po nějaké opravě, nezdá se mi, že by to bylo nějak přehnaně levný. Jen to, že v 50tkm praskne hlava, mi přijde dost podezřelý. To jsem ještě neviděl ani ve 200tkm u Sky-G. Aby tam nebylo ještě něco jinyho, případně nějaká nevyřešená zamaskovaná závada.
 
Udrzba a chovani k motoru jiste hraje roli, ale jak jsem psal jinde, melo by se tykat vsech 2.5 a deaktivaci valcu, jde o popsanou a v zaruce resenou zavadu.

Viz treba
Je tam sice napsany "us spec", ale nepodarilo se mi najit zadny rozdil v hardware motoru, zrejme je to jen kvuli tomu, ze ty Tsb vychazeji v USA. Motory maj lehce jinak naprogrqmovanej software, oleje maj jinyho vyrobce, benzin ma jinou kvalitu, ale i podle popisu jde o konstrukcni-vyrobni vadu hlav, takze ten faktor udrzby a namahani neni rozhodujici.

Podle meho autorizaku i kdyby problem nastal po zaruce, u auta servisovaneho pravidelne v Mazde, Mazda by zrejme byla ochotna to uhradit cele, nebo 50 % (tzn 30 tis, pokud bych vzal jejich odhad horni hranice ceny dilu vc prace 60 tis), takze zadny extra drama, jako muze potkat napr. majitele modernich dieselu s vetsím najezdem (vstriky, turba, nadrze adblue...)
 
Udrzba a chovani k motoru jiste hraje roli, ale jak jsem psal jinde, melo by se tykat vsech 2.5 a deaktivaci valcu, jde o popsanou a v zaruce resenou zavadu.

Viz treba
Je tam sice napsany "us spec", ale nepodarilo se mi najit zadny rozdil v hardware motoru, zrejme je to jen kvuli tomu, ze ty Tsb vychazeji v USA. Motory maj lehce jinak naprogrqmovanej software, oleje maj jinyho vyrobce, benzin ma jinou kvalitu, ale i podle popisu jde o konstrukcni-vyrobni vadu hlav, takze ten faktor udrzby a namahani neni rozhodujici.

Podle meho autorizaku i kdyby problem nastal po zaruce, u auta servisovaneho pravidelne v Mazde, Mazda by zrejme byla ochotna to uhradit cele, nebo 50 % (tzn 30 tis, pokud bych vzal jejich odhad horni hranice ceny dilu vc prace 60 tis), takze zadny extra drama, jako muze potkat napr. majitele modernich dieselu s vetsím najezdem (vstriky, turba, nadrze adblue...)
Hmm, to ze to je vyrobni vada me tedy docela u Mazdy prekvapuje, beru ji jako etalon ve spolehlivosti motoru. Nicmene nejeden vyrobce nema vse perfektni (viz napr ty Ecoboost motory od Fordu, nebo TSI od koncernu).

Do telefonu mi k tehle M6 rekli, ze panovi mizel olej, coz podle toho bulletinu odpovida ve spodu popsanym symptomum.

To mam tedy strach uvazovat i o dalsi 2.5i (mam v merku i CX-5), obzvlast, kdyz jsem dnes objevil tenhle obrazek pri hledani kary:
sauto.jpg
viz ta flaska oleje v kufru ( inzerat )

Predpokladam, ze pokud ty bulletiny vychazeji jen v USA, tak se jimi tedy evropsky trh zrejme nezajima ci neridi. Jaka je pravdepodobnost, ze ta nova hlava co to auto dostalo je zase ta spatna "evropska" s moznou vyrobni vadou ?
Mysleno tak, ze v USA identifikovali problem a posilaji tam uz upravene hlavy. V Evrope se zrejme nedeje, kdyz nejsou bulletiny k tomuto problemu, tak sem treba posilaji drive vyrobeny hlavy, ktere nejsou "imunni" k praskani.
 
Poslední úprava:
Mazda nema sklady starejch hlav :). Vyroba aut a dodavatele jedou vesmes bezskladove, to byvalo kdysi davno. To riziko je imho uplne mizive. A ja osobne mam flasku oleje v kufru kazdeho auta, odjakziva… kdyz to obcas mezi intervaly zkontroluju, tak kdyby nahodou bylo min, abych mohl doplnit (ne ze bych kdy musel) - nic to nestoji obcas litrovku 5w30 koupit a ten expirovanej pobere sekacka :).

A nechci strasit, ale tech Tsb je na kazdou Mazdu desitky, nekdy i vysoky desitky... auta nejsou dokonaly. Vzdy byvaly nejake Tsb treba na ten sestistupnovej hydromenicovej automat. A stejne jako praskly hlavy, mrtvy hydromenice Mazda v Cesku prakticky nikdo nevidel... tech aut se tu proda tak malo, ze to skoro nejde zachytit, kdyz to potka jedno z tisice treba. Ale USA jsou velky a tech aut se tam prodavaji desitky tisic rocne, celkove s 2.5 a automatem napric vsemi modely mozna i neco pres sto tisic.
 
Sedačce nic není. Jen není zastrcen zip pod ten plast. Celkově to auto vypadá velmi zachovale a odpovídá těm malým km. O to víc zvláštní ta podezřele nízká cena. Ale za risk to stojí. Oslov nějakého odborníka na Mazdy buď zde nebo na YouTube a běžte to projet a důkladně prověřit na zdvihu plus platnost záruky.

Samsung S22 256GB Tapatalk

Mel bys nejake doporuceni na zdejsiho odbornika ? Na netu jsem pak nasel sluzby typu automato a jine, jen si nejsem jist, zda u techto sluzeb -> jejich vykony nejsou motivovany mnozstvim prohlidek. To bych spis vice veril nekomu zde z klubu, kdyz navic by mazdy znal urcite lepe a vedel by na co se zamerit (vule, zvuky motoru apod), nez jen obecne co ty sluzby z netu, kteri proveruji uplne vsechno a trefit zrovna mazdare bude asi trosku kumst.

K te platnosti zaruky, pri roku vyroby 2018 a neni to auto (pravidelne) servisovano v mazde, tak to odhaduji, ze bude asi nulova.
Kdyz je auto servisovane jen v Mazde, tak vim (tak jako u me) naskakuje ta jednorocni Asistencni sluzba Mazda europe.
Kdyz vsak auto servisovane dlouho v Mazde nebylo a zacal bych tam jezdit, da me Mazda taktez tu Asistencni sluzbu ? Nebo to je uz v tomto pripade passe ?
Nebo si myslel zaruku pri prodeji ? To bude asi vetsi risk nez z klasickeho autobazaru, neb toto je komisni prodej (co se mi podarilo uz o nem zjistit), takze k tomu mam fakt obrovsky respekt (rozumej tomu tak ze se bojim takovych nakupu), obzvlast v dnesni dobe, kdy neni moc moznosti realne zjistit, zda majitel neni treba v exekuci a nevim, zda se da spolehnout na ty ruzne exekucni portaly, tj jestli maji aktualni informace o danych osobach.
 
Mel bys nejake doporuceni na zdejsiho odbornika ? Na netu jsem pak nasel sluzby typu automato a jine, jen si nejsem jist, zda u techto sluzeb -> jejich vykony nejsou motivovany mnozstvim prohlidek. To bych spis vice veril nekomu zde z klubu, kdyz navic by mazdy znal urcite lepe a vedel by na co se zamerit (vule, zvuky motoru apod), nez jen obecne co ty sluzby z netu, kteri proveruji uplne vsechno a trefit zrovna mazdare bude asi trosku kumst.

Služeb AUTOMATO jsem využil při koupi a za tu cenu (3500) jsem dostal to, co bych ocekaval (viz pár příspěvků výše). Jediné co jsem myslel, že se borec vic obuje do vyjednavani o ceně (jak je prezentovano na stránkách). Ale jinak vše poctivě prošel, nafotil, i prodejce si ho chvalil.

Jestli chceš, napiš mi a poslal bych ti protokol. Na FB jsem ještě zaregistroval že Mazdy často kontroluje Tomáš Masař, ale vím to jen ze skupin co sleduju, osobně nevím.(https://www.facebook.com/groups/168657653188367/user/100010077437778/)
 
Mazdy vozí a prodává @HonzaZJapancars nebo zkusit nabídnout peněžní odměnu @Max6. Oba vědí o Mazdach fakt hodně. Třeba se zde vyjádří. Těžko říct jestli mají čas chuť a možnosti. Oba znám a oba jsou fajn.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ahoj, jsem tu nový a teprve se rozhlížím. Chci se poradit, uvažuji o Mazdě 6 wagon v benzínu, ale řeším jestli 2,0i nebo 2,5i ,představoval bych si nájezd do 75t km a od r.v.18+ . Máme roční nájezd okolo 10t, jezdíme trasy čtyři dospělí nebo někdy jen dva 50:50. PS: na jiném vláknu jsem četl(cca r.2021), že u 2,5i při jízdě na dva válce se projevovalo nepříjemné chování motoru(někdy až vibrace), vyřešila to Mazda?
 
Ahoj, určitě ti tu někdo poradí fundovaněji, já si myslím že oba jsou dobrá volba. Jen poznámka - 2.5 je pouze s automatem, někdo říká že ta převodovka trochu života tomu motoru ubírá. 2.0 bude mít trochu lepší spotřebu, a zároveň bude trochu zábavnější s manuálem - záleží co od toho chceš. Tuším že některé prvky výbavy (např. adaptivní tempomat) jsou zase jen s automatem.
 
Ahoj, určitě ti tu někdo poradí fundovaněji, já si myslím že oba jsou dobrá volba. Jen poznámka - 2.5 je pouze s automatem, někdo říká že ta převodovka trochu života tomu motoru ubírá. 2.0 bude mít trochu lepší spotřebu, a zároveň bude trochu zábavnější s manuálem - záleží co od toho chceš. Tuším že některé prvky výbavy (např. adaptivní tempomat) jsou zase jen s automatem.
S automatem u 2,5i počítám a rozdíl ve spotřebě mi nepřijde tak strašný.
 
@aja74 měl jsem model M6 Wagon Y2020, automat 2.5... v cca 90 tisících jsem poslal dále. Spokojenost, vyšší spotřeba je vlastnost nikoli chyba, AT tomu trochu samozřejmě ubírá, a je ke všemu v normalu naladěna na "eko provoz". Někde jsem psal, že normal režim je za mě eko, sport je skutečně sport, tedy ideálně tam dodělat opravdový normal 😉
Dva válce, poznat to je, v 90% času se nevypnou a ve zbytku je necháš jen chvilku.
Vibrace jsem kdysi taky četl..., u mě by to byl dost expresivní výraz, resp. řekněme, že chod motoru byl trochu hrubší. Poškádlíš plyn a je to pryč... :)

Tak šťastnou ruku při výběru 🙋‍♂️
 
Jelikož ,jak mluví odborník Max6, byly motory 2,0 a 2,5 do roku 2018 ,,zalitý sluncem''a jak později začaly problémy s olejovým hospodářstvím,termostatami ,vibracemi a dokonce i praskáním hlav,tak jsem minulý měsíc koupil raději GL 2,5 před FL. A jsem nadšený,proti GJ je to výrazný posun.
 
V čem vnímáš ten výrazný posun konkrétně? S GJ jsem v zásadě spokojený, až na "infotainment" - nehezký obraz ze zadní kamery a absenci Android Auto, ale jsou to relativní detaily se kterými se dá žít. Jinak mi tam asi nic nechybí...
 
Back
Top