- 5 958
a kor ne tenhle ročník, pokud nemá zcela jasnou servisní historii se záznamem o výměně viz diesel Zadírání výfukových vaček motoru 2.2 Skyactiv-D (SH)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Servis má pravidelný, vše v knížce, tu jsem zatím neviděl
Tak si to tu trošku projdi, abys věděl, co můžeš čekat od dieselu: choulostivý stroj, fungující za předpokladu, že byly provedeny všechny servisní akce včetně svolávaček a jezdíš s ním ne, jak potřebuješ, ale jak to vyžaduje Pan motor. Kde nevíš, jestli maže ještě olej nebo už nafta, nečekaně často regenerující částicový filtr, extrémně drahá dvojitá turba, olej budeš měnit dvakrát častěji, než u benzínu, o riziku nekvalitního paliva nemluvě.Ahoj, mám možnost, za velmi výhodnou cenu pořídit Mazdu 6 wagon 2.2 sky active D attraction,diesel, r.v. 2013. Najeto do 150.000, je to firemní auto, takže pravidelny full servis, bez známek rzi, prostě krásný auto.
Problém je, že se současným autem mám roční nájezd do 10tis km a v podstatě jezdím jen krátké vzdálenosti. Garáž nemám, takže přes zimu by to trpělo venku.
MA takové auto pro mě cenu? Cena je opravdu lákavá, ale bojím se abych to tímhle způsobem neoddelal a za rok nebo dva neřešil nákladnou opravu. Nebo jestli ano, ale co všechno dělat, aby vydržela co nejdyl..
Díky za rady..
Tak si to tu trošku projdi, abys věděl, co můžeš čekat od dieselu: choulostivý stroj, fungující za předpokladu, že byly provedeny všechny servisní akce včetně svolávaček a jezdíš s ním ne, jak potřebuješ, ale jak to vyžaduje Pan motor. Kde nevíš, jestli maže ještě olej nebo už nafta, nečekaně často regenerující částicový filtr, extrémně drahá dvojitá turba, olej budeš měnit dvakrát častěji, než u benzínu, o riziku nekvalitního paliva nemluvě.
Jestliže Ti tu nikdo nedoporučuje, abys ten krásnej krám koupil, tak to o něčem svědčí...
Spíš jde o to, že benzínových s takovou porcí km není tolik, tudíž nejsou ty levné ojeté.Tak tady jde o to, že naftová motorizace je mnohem levnější a dostupnější než benzínová (při nákupu ojetého auta), proto to člověka láká. Bohužel ale k tvému nájezdu bych do toho nešel, budeš mít víc starostí než radosti
KUP SI BENZIN..usetrit v budoucnu spousty peněz. S tim tvým nájezdem si přímo koledujes o problém /u nafty/Ahoj, mám možnost, za velmi výhodnou cenu pořídit Mazdu 6 wagon 2.2 sky active D attraction,diesel, r.v. 2013. Najeto do 150.000, je to firemní auto, takže pravidelny full servis, bez známek rzi, prostě krásný auto.
Problém je, že se současným autem mám roční nájezd do 10tis km a v podstatě jezdím jen krátké vzdálenosti. Garáž nemám, takže přes zimu by to trpělo venku.
MA takové auto pro mě cenu? Cena je opravdu lákavá, ale bojím se abych to tímhle způsobem neoddelal a za rok nebo dva neřešil nákladnou opravu. Nebo jestli ano, ale co všechno dělat, aby vydržela co nejdyl..
Díky za rady..
Ahoj, mám možnost, za velmi výhodnou cenu pořídit Mazdu 6 wagon 2.2 sky active D attraction,diesel, r.v. 2013...
Proc se porad tak obecne zminuje ten rocni najezd? To, ze nekdo najede 10k km rocne jeste neznamena, ze to nejsou dlouhe trasy, ne? Pokud bude jezdit kazdy vikend z Prahy na chatu 100 km tam a 100 zpet. Tak mu to na tech 10k vyjde a presto to jsou uz trasy pro diesel vhodne, nebo?
Nebo je tam i tak markantni rozdil v udrzbe?
Proto mi vubec vlastne vrta hlavou, co je pro ten diesel minimem ... ale z hlediska tras, nikoliv rocni porce kilometru.
Minimem tu asi má být zmíněno ..to aby vždy proběhla CELA regenerace (vypálení) DPF filtru v daný moment, kdy si ho ridicu jednotka dle parametrů provozu vyžádá. To je ideální. Bohužel k němu dochází za dnes již mnoha různých situaci ( můj laicky názor petrolheada) při různých nájezdech..takže se nedá říci kolik km denně by diesel měl ujet,aby byl v pohodě jako benzín po pár km poposkakovackach městem. Prostě je navržen na delší nejlépe dálniční přesuny,kde je neefektivnější a možná až Sky Activ v benzínu se mu bude spotřebou rovnat..a možná ani ten ne. Pak tu jsou další ekonomická hlediska poříz a prodejní cena, servis..to že jsi pár týdnů bez auta..což si neumím představit..atd atd atdProc se porad tak obecne zminuje ten rocni najezd? To, ze nekdo najede 10k km rocne jeste neznamena, ze to nejsou dlouhe trasy, ne? Pokud bude jezdit kazdy vikend z Prahy na chatu 100 km tam a 100 zpet. Tak mu to na tech 10k vyjde a presto to jsou uz trasy pro diesel vhodne, nebo?
Nebo je tam i tak markantni rozdil v udrzbe?
Proto mi vubec vlastne vrta hlavou, co je pro ten diesel minimem ... ale z hlediska tras, nikoliv rocni porce kilometru.
To je jasne, to je jednoducha matematika, co si kazdy dokaze spocitat sam - vynasobit spotrebu (at uz udavanou nebo realnou) nakladama za palivo a porovnat to s priplatkem za motor. Co uz se hur pocita jsou ty provozne-servisni naklady pro ty odlisne motory.Za prvé, nafta bývá levnější než benzín, ale nový diesel je vždy dražší. Takže lze pro každý model propočítat, při jakém ročním nájezdu se vícenáklady na pořízení srovnají s úsporou na palivu a nula od nuly pojde.