• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Naturalovy reference leštění / Vosk od Doris

Mám s prací Naturala/voskem od Doris:

  • Negativní zkušenost

    Hlasy: 0 0,0%

  • Celkem voličů
    64
@romin díky za pochvalu ;) Jasná věc, počítám s tebou a už se moc na bělouše těším :) Je potřeba nějaké to zpestření, aby nebyla jen samá červená :happy:

@Elli nevadí, hlavní je, že bude mazdička mít nějakou ochrannou vrstvu ;) Určitě se každopádně při předání podívej důkladně na stav laku aby na něm nebyly škrábance, hologramy a jiná poškození.
 
@Natural To já se podívám a upřímně doufám, že to bude zrcadlo a nic míň, jinak se bojím, že bych nevěděla jak se zachovat, na čem trvat atd. obávám se, že pro tyhle situace nejsem dostatečně asertivní....
 
@Elli uvidíš, nebudeme předbíhat. Hlavně aby se Ti mazdička líbila a jak píšeš, byla jako zrcadlo. Držím palce ;)
 
@Natural Děkuju, taky věřím, že bude vše v pořádku a bude jen radost - lodička se asi právě nakládá (dnes ráno připlula k tomu mazďáckýmu parkovišti a ještě stále tam stojí) a v Antverpách má naplánováno být 17.10. tak uvidíme jak to stihne:) (trošku blázen - ale mám ráda mapy všeho druhu - tak mě to baví sledovat)
 
@Natural Děkuju, taky věřím, že bude vše v pořádku a bude jen radost - lodička se asi právě nakládá (dnes ráno připlula k tomu mazďáckýmu parkovišti a ještě stále tam stojí) a v Antverpách má naplánováno být 17.10. tak uvidíme jak to stihne:) (trošku blázen - ale mám ráda mapy všeho druhu - tak mě to baví sledovat)

Vesselfinder?
 
@Vitus Já konkrétně koukám na http://www.marinetraffic.com/ (někdo házel odkaz na MC) ale je to vlastně to samé - jen na vesselfinder nevidím kotvící lodě - teda asi se to tam dá naklikat předpokládám, ale nějak extra jsem to nezkoumala:) Lodičky jsou fajn, ale co letadla - ty jsou rychlý, to je teprv zábava:D
edit: pardon už vidím, se mi neukazovaly jen jak jsem to poprve zobrazila
 
Není potřeba žádná agresivní chemie na odstraňování hmyzu atd. Mohu jenom podpsat :)
vesměs s vlastnostmi přípravku od @Doris s tebou souhlasím, ale abychom jen nechválili, tak ohledně hmyzu to rozhodně taková hračka s vodou a houbou neni. po najetí 1000 km v kuse po dálnici na dovolenou kdy bylo před výjezdem auto umyto a navoskováno řádně přípravkem a na předek i větší vrstvu jako prevence (necháno přes noc zaschnout v garáži, ráno před vyjetím rozleštěno) jsem hmyzáky dostával z přední haupny a nárazníku fakt těžko. bez pomoci nehtů nebo přípravku spešl na hmyz ti houba a voda opravdu nestačí. což ale neříkám proto, že je to vada přípravku, ale asi to bude obecně u všech vosků na této bázi (vyjma třeba té nanotechnologie ta by možná fungovala lépe). možná to bylo dáno i tím, že se jelo fakt 10 hodin v kuse a bylo vedro...

to jen tak pro pořádek ;):rolleyes:
 
Zaschlý hmyz se musí vždy důkladně rozmočit,jinak nastává problém, který popisuješ. Vosk, který používám, je postavený na nanobázi, takže pokud se opravdu dodrží řádně postup voskování i mytí, jde to bez problému. Na Yarisovi, do kterého denně praží slunko a je znečistěný nejen od hmyzu, ale i exkrementů od včel a podobně, to jde dolů jako po másle a to i po několika měsících od voskování - včera jsem to zrovna ukazovala jednomu z klientů, který si ke mne opakovaně přijel pro vosky. Takže opět apeluji na řádném dodržení postupu a nechat ten hmyz důkladně rozmočit - použij třeba mokrý hadr, který na to položíš a necháš působit. Pak to půjde dolů lehce.

Pozn. : Po navoskování uvádím, že se auto minimálně 2 dny nemá umývat a vosk by se měl nechat vypálit na sluníčku, aby došlo k jeho vytvrzení. Bylo toto dodrženo? Z Tvého popisu vyplývá, že nikoliv. Opět podotýkám, že ten návod je třeba dodržet, a to důsledně!!

Tady je výňatek z mého návodu, který klientům doporučuji důsledně dodržovat:
"po skončení práce je dobré nechat auto pár hodin na slunci, mikrovrstvička vosku se díky tomu daleko účinněji spojí s lakem a vydrží na něm déle. Také doporučuji auto alespoň 2-3 dny po voskování neumývat. K mytí nepoužívejte žádnou čistící chemii ani šampony!! Pouze čistou vlažnou vodu a nakonec vytřít auto do sucha vlhkou švédskou utěrkou - viz můj článek o péči o jemné laky na Mazdách."

Takže příště doporučuji toto dodržet a také nechat hmyz dostatečně dlouho rozmočit, když byl na autě tolik hodin a ještě k tomu v horkém počasí..... Auta umývám už více jak 16 let pouze čistou vodou a opravdu to jde bez jakékoliv chemie.
 
auto minimálně 2 dny nemá umývat a vosk by se měl nechat vypálit na sluníčku, aby došlo k jeho vytvrzení.
ahoj doris, toto dodrženo opravdu bylo. vosk rozleštěn v garáži ráno, auto vyparkováno a dopoledne svítilo sluníčko, odjezd až kolem poledního. mytí auta proběhlo až na konci dovolené, tj. 3 týdny. po návratu opět hafo hmyzáků a dolu to šlo stejně mizerně. auto oplachuju pouze vodou z wapky a postupuju od střechy dolu, takže přední část je mokrá dost dlouho než se k ní houbou dostanu. ale to je jedno já fakt nekritizuji (s voskem jsem jinak spokojený)... ono je asi rozdíl, když vemeš hmyzáka v 50ti v obci a něco jiného když jich nabereš za celý den ve 160ti na dálnici celou tlupu a navíc ti do toho praží slunko.
 
Ahoj, to je v pohodě, já se spíš snažím najít důvod, proč něco nejde, když mám opačnou zkušenost.
1) První problém je v tom, že ten hmyz byl na autě tak dlouho - po třech týdnech to často prožere i lak. Proto by se měl umývat co nejdřív.
2) Stékající voda nemá šanci rozmočit hmyz dostatečně, to uděláš právě tím mokrým hadrem, který na to položíš a necháš v klidu působit, třeba i čtvrt hodinky. Já takto sudnávám hmyz z aut klientů, která ani nebyla předtím voskována, a VŽDY to jde bez chemie a násilí.
3)Jinak doporučuji ten vosk spíš důkladně vmasírovat do laku, než nechávat zasychat silnější vrstvu, pro konzervaci postačí i velmi slabá vrstva vosku. Ošetřený lak musí být hladký jako sklo, to je zásada.
Určitě to pak bude lepší a Ty o to víc spokojenější. ;)
Ať se daří!
 
Nechci nic rozdmychávat,ani se s nikym dohadovat,ale musim opět napsat svoji skušenost.CX-3 byla někdy v dubnu ošetřena přípravky od @Doris mistrem @Natural.V červenci cesta do Chorvatska 900km,tam stálo auto 7dní na sluníčku,cesta spět.Druhý den jsem šel auto umýt,ostřik tlakovou vodou a samotné mití.Auto umyté bez větších problémů,ano sem tam jsem musel přitlačit na houbu,hlavně na ty krvavé cákance,ale nikdy jsem nemusel použít nehet nebo chemii.Nemám důvod si vymýšlet,nikomu bych tim nepomoh.To je moje skušenost:)
 
Poslední úprava:
Romin: Těší mne, že jsi spokojen a děkuji za Tvůj názor.
Práce s tímto voskem/směsí je hodně o dodržení postupu a způsobu aplikace. Je to vcelku jednoduché, byť samozřejmě vyžaduje jisté úsilí a pečlivost, ale jak to člověk dostane do ruky a dokáže naplno využít potenciál toho vosku, bude jeho práce odměněna + přinese to dlouhodobou spokojenost. Osobně preferuji, když ke mne klienti přijedou osobně, vše jim ukážu a zaškolím je a oni si rovněž mohou vše důkladně vyzkoušet, aby se přesvědčili, jak vosk funguje a jak s ním co nejefektněji pracovat. Velice mne také těší, když se ke mne opakovaně vracejí pro vosky i další přípravky; a to nejen pro svůj vůz, ale třeba i pro auta dalších členů rodiny nebo kolegů z práce....:)
Tady je například fotka navoskované M3 jednoho z mých klientů (děkuji tímto panu Martinovi - člen Johanass z MC za poskytnutí názorné ukázky výsledků jeho práce), kde je krásně vidět, jak vysoké perličky vody se vytvářejí na laku díky účinné konzervaci vosku, který jsem mu připravila:
27738_1873_img-1359.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
My s Rakkinem používáme vosky navržené od Dorisky,nejdříve to byl Korrek,ted máme přímo její alchymii,jsme naprosto spokojeni,nejdříve hadicí namočíme celý vúz a pak myjeme čistou vodou,hmyz po namočení jde parádně dolů,důležité je,aby ten lak byl perfektně rozleštěn a nebyl na omak drsný.Doriska mě to naučila dělat a je fakt,že špína drží na voze o hodně míň.
 
Ahoj Mirku,

děkuji za podporu a zpětnou vazbu, jsem ráda, že jste spokojeni. Ostatně u Tebe je kvalitní péče o auta opravdu příkladná, autíčka máte v dokonalé kondici - ať už bezvadně fungující techniku, tak i antikorozní ochranu a samozřejmě i krásný lak. A taktéž i tvůj syn. Moc Vám v tom fandím a ráda se vždy pokochám krásou Vašich aut. Také moc obdivuji, jak si dokážeš cokoliv udělat a opravit na autě svépomocí, je to super!

Korrek býval jedením z nejlepších komerčních produktů, jaké jsem vyzkoušela, byl navržen pro náročné severské podmínky a tomu odpovídala i jeho kvalita a trvanlivost + dobře se s ním pracovalo. Nejlépe fungoval TFX. Složení mého vosku z něho částečně vychází.

********************************************
Mimochodem opět jsem obdržela několik fotografií, které mi poskytnul jeden z mých klientů (člen Johanass z MC, jemuž děkuji za možnost sdílení fotek a ukázek jeho práce), který vosk testoval na různých typech laků a to i těch, které byly hodně zašlé a zvětralé. Dokázal naplno využít potenciál vosku (přesněji řečeno "směsi"), který jsem mu připravila, a čistě ručním leštěním dokázal následující: Fotky ukazují původní stav laku na traktůrku z roku 1960 a rozdíl po aplikaci vosku. Na dalších fotkách je zase vidět, jak parádně dokáže vosk vykreslit perleťové zrno v modrém pigmentu a dát laku hluboký lesk (jedná se o motorku).
14398128_1437027853014470_41203592_n.jpg 14388792_1437027803014475_1185196450_n.jpg 14407755_1437027743014481_2040708232_n.jpg 14398072_1437027679681154_421103284_n.jpg 14365257_1437027923014463_333041868_n.jpg

A tady jsou fotky perleťového laku a také chromovaných dílů po aplikaci vosku:
20150831_183802.jpg 20150831_183827.jpg 20150901_160137.jpg 20150901_160225.jpg
 
I já musím pochválit, jak @Natural zvládl rozzářit mou trojku jak LEDkama, tak i voskem :)
Skvělá spolupráce, vstřícnost a profesionalita.

Ta změna je vidět a stojí to za to.

Ještě jednou díky za práci :)
Díky moc za pochvalu, byla radost na červené krasavici pracovat. Jsem rád, že spokojenost ;)

ohledně hmyzu to rozhodně taková hračka s vodou a houbou neni.
nanotechnologie ta by možná fungovala lépe
Díky @Doofer za příspěvek a za zpětnou vazbu.

Hned jak jsem si první příspěvek přečetl, věděl jsem odkud vítr vane :)
Takže si dovolím objasnit "záhadu", proč všem ostatním jde hmyz sundat bez problémů a tobě ne. Objasnění je prosté a plyne z tohoto příspěvku: Fotky a zážitky z cest
Jedná se o to, že na umytí tvého auta byla použita hodně agresivní chemie. U těchto mytí je to velice běžná praxe. Jde o to, že auto je velice rychle a snadno umyto, a o to jde. Vím jak to chodí a sám jsem měl tu možnost v jedné takové myčce před lety dělat a po ukápnutí chemie na kůži to nebylo nic příjemného a při kontaktu s prsty, jsem mohl pomalu plánovat loupež banky, protože otisky prstů tak nějak mizely :D
Ale je to o tom, že je potřeba vozidla, která přijedou co nejrychleji umýt a samozřejmě většinou jezdí v uvozovkách zanedbávaná vozidla, ze kterých se hmyz a brzdný prach velice špatně dostává a tak je tato chemie potřeba aby byl výsledek perfektní a nebyl prostor na případné reklamace od zákazníků..

Takže díky této chemii byly vlastnosti vosku oslabeny a proto nešel následovně hmyz dolů jen za použití čisté vlažné vody a houby ;)

Jinak pro pořádek, nanotechnologie není žádná novinka a všechny přípravky od @Doris jsou právě na nano bázi. I díky tomu funguje vše, jak funguje ;)

@romin a @Míra
Díky za reakci a příspěvky z praxe ;)

Přidám také aktuální info :)
Já právě domyl mazdu po roadtripu čítajícím necelých 3000km a také musím říct, že vše v bez problémů. Teda mouchy nemohu soudit, jelikož jsem při dálniční cestě zpět domů Rakouskem projel 2x dešťovou přeháňkou, takže vše bylo v podstatě bez práce :) Co mohu ale určitě potvrdit, že mytí špinavých alu po sjíždění průsmyků byla radost a obyčejná voda opět stačila jako vždy. A to musím říct, že na kolech bylo hodně prachu z destiček a kola vypadala jakoby sjížděla několikrát 2000 výškových metrů :) Více na následujících foto.
2016-09-19-8124.jpg 2016-09-19-8139.jpg 2016-09-19-8134.jpg
 
Tak se nám pomalu, ale jistě blíží další zima a je ideální čas na přípravu exteriérů našich mazdiček na toto období. Děkuji moc všem za důvěru a za přízeň. Zároveň jsem moc rád za každý spokojený ohlas a recenzi ;)

Aby bylo vidět, že nezahálím, přidávám opět nějaké to foto :)
Jenom si dovolím poznámku, že se nejedná o nové laky (stáří laků na foto je je 1 - 6let) a velký díl na krásném stavu těchto laků mají samotní majitelé, kteří dodržují rady a postupy při běžné údržbě a umývání (žádná chemie a vhodné pomůcky). Nejlepší způsob, jak udržet lak stále jako nový, je prevence :)

Mazda3 BM Jet Black. Nádherná černá, stále jako nová ;)
14572863_1594260207546138_2187691253968865829_n.jpg 14462729_1594260280879464_2076036003909552015_n.jpg

Mazda3 BM Snowflake Pearl. Detail barevného pigmentu a prověrka stavu laku pod světlem ;)
2016-10-11-8285.jpg 2016-10-11-8281.jpg

Mazda6 GH Galaxy Gray. Detail zlatého pigmentu při západu slunce a kolem kliky řidiče ;)
14463281_1593626767609482_6830657150014915916_n.jpg 14570300_1593626754276150_3910323658743415826_n.jpg

Brzy přibudou nové fotky mazdiček, tak je sem zase přidám, jak bude chvilka :)
Mazdár
 
Tak ... ani sama nevím, čím začít. Možná to bude znít zvláštně na fóru o Mazdách, ale zde je příběh jednoho vozu černé barvy, značky Alfa Romeo. Jedná se o vůz mého brášky (někteří už ví, že on je nadšenec do Alf, někteří ne), sedan, r.v. 2004, předchozí péče o lak v podstatě žádná (když se nepočítá dvakrát vapka, jedno vysátí a to, že mu to několikrát nabourali, jestli s ní něco dělal předchozí majitel, to se asi nedozvíme, kadopádně nebylo znát, že by se o to nějak staral.
Jednoho krásné dne jsem přemýšlela, co takovému nadšenci dát pod stromeček a když Robin vylezl na povrch s poukazem na péči, okamžitě jsem měla jasno. No a bráška pod stromečkem našel poukaz. Vypadalo to na první pohled, že nadšený není, ale pak nakonec z něj vylezlo, že je rád. Já byla ráda ..teda já byla přímo nadšená, protože když jsem viděla na fotkách ty výsledky, potřebovala jsem to i naživo. Slovo dalo slovo a včera, 23.10. byla Alfina přivezena a dána mistrovi do rukou. A musím říct, že to byla naprosto perfektní volba !!!
Už to radši zkrátím. Ráno se dal mistr do práce .. uběhl celý den, ani nevím jak a hodinu před koncem mi píše, že si můžu auti vyzvednout. Přijedu na místo předání a co nevidím... Auto, které jsem tam ráno vezla bylo pryč. Prostě nebylo.
Stála jsem před tou Alfou a nedokázala jsem pochopit, co se to s tím autem stalo. S Robinem jsem ráno stála u toho auta a když mi ukázal, co to dokáže, nechtěla jsem tomu věřit, ale výsledek byl fenomenální. Slovy to nejde popsat. Úplně jsem to auto chtěla dát do kamionu a odvést ho předat majitelovi pod plachtou :D ..
Musím říct, že i když to není auto z linky, tak spojení Doris/Natural .. je to nejlepší, co může Vaše auto potkat. Za mě rozhodně všechny palce nahoru !!! :)
Ráno jsem se probudila a myslela jsem si, že to byl jen sen .. ale nebyl. Opravdu se to stalo. A tímto bych chtěla poděkovat Robinovi a Doris za skvělé výsledky. Opravdu velké díky ! Bráška když to viděl, tak sám též nechápal a jeho poslední slova zněla takto : "Vyřiď, že moc děkujeme a budeme služby využívat i nadále." Tákže to myslím mluví za vše. Díky, díky a ještě jednou díky za to, co dokážete, umíte a hlavně, že si to nenecháváte pro sebe. :):):)

Dovolila jsem si natočit videa před a po.. aby třeba si někdo nemyslel, že jsem si to vymyslela a že musím zákonitě brát prášky na hlavu :D
před:
po:

Klobouk dolů, opravdu neskutečná práce. :shame:

(kucíí, omlouvám se, že to není Mazda, ale znáte mě :wacky:)
 
Díky moc za nádhernou pochvalu ;) Jsem velice rád, že spokojenost :)
Přikládám ještě nějaké dokumentační foto před/po a už brzy bude nová galerie vystavena na FB (v podpisu) ;)
a.jpg aa.jpg b.jpg bb.jpg
 
Také moc děkuji za pozitivní reference, milá slova a ocenění. Velice si toho vážím a přeji maximální a dlouhodobou spokojenost.
Robinova práce je nádherná a velice precizní, je radost s ním spolupracovat. U tmavých laků, které již vykazují určitou míru opotřebení, je rozdíl před a po voskování často natolik markantní, že majitel je opravdu překvapen - viz například tato M6:

12750_p5190076.jpg 12752_p5190083.jpg 12786_pred4.jpg 12788_po5.jpg 12790_pred-2.jpg 12791_po2.jpg 12792_po3.jpg
 
Back
Top